Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Een van mijn collega's ontving een brief van een meisje van 12 die vroeg of 'de wetenschap' niet even een machine kon uitvinden die het Co2 gehalte verlaagde en wat 'de wetenschap' op dit moment aan het doen was. Brief was volgens de datering niet op 1 april verstuurd uiteraard, maar er staat wel een heel groot stempel van de postkamer met een datering 1 april op smile.gif

Gezien de datum werd er hard aan getwijfeld of het echt was, maar mijn collega gaat wel een vriendelijk antwoord terugschrijven voor het geval het echt is, ze wil de schrijfster ook niet teleurstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde van mijn moeder ook wel een hele mooie: een collega van haar ging gisteren haar zoon roepen 's ochtend, toen lag er een vriend van hem in zijn bed te slapen.. Hadden ze om half 3 's nachts van bed gewisseld widegrin.gif

Ik ben verder helemaal grap vij gebleven, ik had geen internet, ik heb geen (jeugd)journaal gezien, de kinderen op de korfbal probeerden ook niets.. Heerlijk puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Nederland zijn ze daar precies toch meer mee bezig dan hier, niet? Buiten de credible-mop is 1 april nogal geruisloos aan mij voorbijgegaan. Misschien dat ze op de radio wel dingen deden ofzo, weet ik niet, ik hou het bij de krant en daar heb ik niets vreemds in gezien.

En van die mopjes in de openingspost heb ik toch ook nog nooit gehoord. puh2.gif

Edit: Ow, ja, er stond toch iets in de krant, vandaag toch. Een artikel over één aprilgrappen in Nederland! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een collega van mij vertelde over zijn 1 april grappen die hij altijd maakt.

Het is niet alleen een grapje op de dag zelf, nee.. hij maakt er een heel werk van.

Ongeveer 3 weken van tevoren stuurt hij naar alle mensen van een bepaalde vriendengroep van hem een brief. Deze vrienden wonen allemaal in dezelfde buurt. Een brief uit naam van een riolerings instantie waarin hij schrijft dat op de eerste van de maand april ze de riolering in de straat willen schoonmaken en er geen gebruik mag worden gemaakt van het toilet.

Om de grap zorgvuldig te laten gelukken stuurt hij die brief niet alleen naar de desbetreffende vrienden, maar nee, ook naar de buren van deze vrienden. Dus zouden ze navraag gaan doen bij de andere vrienden of de buren, overal hetzelfde verhaal.

Hij maakt er een heel officiele brief van, met logo, watermerk etc etc.

En een voorpret die hij heeft!!

Al zijn vrienden naar familie en vrienden in een andere buurt of op het werk maar naar de wc, of op een emmer...

Ik weet niet meer hoe het is afgelopen trouwens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees nog weleens het gratis krantje De Pers en die had ook een mooi verhaal gisteren. Een prachtig artikel over Nederlandse vrouwen die naar Polen reizen om daar met een Poolse mijnwerker te trouwen en bij hem te wonen. Mooi romantisch geschreven, met daadwerkelijke ervaringen van vrouwen die dat gedaan hadden. Inclusief prachtige quotes als: "Als om vijf uur de sirene gaat, dan valt alles op zijn plaats," en een mooie foto van enkele mijnwerkers.

Je raadt het al: het artikel was van begin tot eind verzonnen. Inclusief de vrouwen (of in elk geval de namen ervan). Op de foto konden kenners de leden van de Nederlandse rockband Epica herkennen (ik dus niet), die in een Belgische mijn een clip opnamen. Kijk, dat vind ik nu mooi, als je zulke fictie zo als reportage kunt presenteren, dat het nog geloofwaardig overkomt ook. widegrin.gif

Ook prachtig natuurlijk: de BBC-documentaire over... nou ja, kijk zelf maar. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook mooi was de melding die je op de NS-stations kon lezen.

Vandaag zet ProRail alle wissels op zomertijd. Dank voor uw begrip.

Ik was al verbaasd toen ik die mededeling zag.
widegrin.gifwidegrin.gif

Ik ben blind! Ik heb niet zien staan

die van de pers had ik wel door, het leek me al heel erg vreemd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid