Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Doet me denken aan een stukje van een satanistische weblog. De mensen hebben zelf God gemaakt als virtuele buitenstaander, een verklaring, misschien zelfs een smoes. Satanisten verwerpen de afhankelijkheid van het idee god. Deze dude is wat zweveriger erover..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zonde van de tijd om dat te lezen.

Reageer dan niet

Als reactie op de TS:

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, vind wel dat ie er een mooie visie over heeft, maar zou het toch voor mezelf niet prettig vinden om een dienst van een ongelovige mee te maken.

Ergens klopt het dan niet voor mijn gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had eerst geen zin om te kijken, maar na het lezen van het artikel kan ik toch zeggen: dat was een interessant artikel. smile.gif Die ga ik 'ns kopiëren naar een Word-bestandje.

Quote:

"AndreasJ" schreef het volgende:

Doet me denken aan een stukje van een satanistische weblog. De mensen hebben zelf God gemaakt als virtuele buitenstaander, een verklaring, misschien zelfs een smoes. Satanisten verwerpen de afhankelijkheid van het idee god. Deze dude is wat zweveriger erover..

Wat doe jij op een satanisch weblog? :opuh2.gif

Ik weet niet of je het echt zweverig kan noemen. Hij geeft wel de beste definitie van God die ik ooit heb gehoord. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw definitie (en die van anderen). smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Speciaal voor Machiavelli:
Ik vind
Tokio Hotel goed.
knipoog_dicht.gif

Ah, ofwel de 13 in jouw nickname staat voor je leeftijd en dat is het je niet kwalijk te nemen ofwel dat is niet het geval en je staat onder behandeling van een groep psychiaters voor de vreselijke waanideeen die jou ertoe doen leiden om Tokio Hotel als goed te kwalificeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enkele kinderen uit groep 6 vinden Tokio Hotel ook helemaal geweldig. Persoonlijk vind ik het zwaar onder maat. De vocale kwaliteiten van de zanger vind ik erg treurig en het versterkt voor mij het gevoel dat zolang je maar een beetje een apart imago neerzet je wel een succesje kunt behalen in de pop wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een atheïstische dominee bestaat niet. Het is dan een atheïst die zich als dominee voordoet of een omgekeerde (ik spreek liever niet van 'bekeerde'...) dominee die dan dus geen dominee meer is.

Ik zoek naar een passende vergelijking maar dit gaat zo ver dat er weinig te vergelijken valt.

Misschien hetzelfde als een automonteur die je auto stuk maakt?

Wiki:"Het atheïsme is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en). Het is het tegenovergestelde van theïsme."

Toch is een dominee (in onze volkstaal prediker van het Woord of uitlegger van de door God overgeleverde woorden in de Bijbel) er om de mensen te onderrichten in deze godsdienst. Dus, dienst van/voor God, niet dienst om God te ontkennen toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een atheïstische dominee bestaat niet. Het is dan een atheïst die zich als dominee voordoet of een omgekeerde (ik spreek liever niet van 'bekeerde'...) dominee die dan dus geen dominee meer is.

Hij is nog steeds ind ienst van de PKN als dominee. Simpelweg ontkennen dat hij dominee is, is geen oplossing of antwoord.

Quote:
Ik zoek naar een passende vergelijking maar dit gaat zo ver dat er weinig te vergelijken valt.

Misschien hetzelfde als een automonteur die je auto stuk maakt?

Dan is het nog steeds een automonteur, een slechte, maar nog steeds een automonteur.

Quote:
Wiki:"Het atheïsme is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en). Het is het tegenovergestelde van theïsme."

Toch is een dominee (in onze volkstaal prediker van het Woord of uitlegger van de door God overgeleverde woorden in de Bijbel) er om de mensen te onderrichten in deze godsdienst. Dus, dienst van/voor God, niet dienst om God te ontkennen toch?

Dominee is volgens het woordenboek:

do·mi·nee (dem; dominees; domina)

      1      pastor in een protestantse kerk

pas·tor (dem; pastores, pastors)

      1      kerkelijk ambtsdrager, belast met de zielzorg

Er staat in deze definitie niets over het geloof wat de man/vrouw moet hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Elke protestantse kerkgemeenschap die zich zelf serieus neemt,had gelijk maat regelen getroffen tegen deze meneer Hendriks,maar niet de PKN de speeltuin waar alles kan.

En wat moet je met een boek van deze godsontkenner,niks helemaal niks.

Ik heb vernomen dat het boek ook op gelovigen redelijk indruk kan maken door de bezieling waarmee het geschreven is en de liefde die er uit spreekt.

Misschien zou je het eens kunnen lezen voor zo'n scherp oordeel over het boek te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb vernomen dat het boek ook op gelovigen redelijk indruk kan maken door de bezieling waarmee het geschreven is en de liefde die er uit spreekt.

Misschien zou je het eens kunnen lezen voor zo'n scherp oordeel over het boek te geven.

Je hebt protestantse gelovigen die vinden alles mooi en goed als het maar van een dominee komt,al is het een godsontkenner.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijbels gezien komt ie zo'n beetje met de grootste dwaalleer die je je kunt voorstellen. Wat ben je dan voor dominee? Wat doe je goed aan de ziel van de mens door tegen de kern van het geloof in te preken?! Weinig zorgzaam moet ik zeggen. Dat is in mijn optiek geen dominee. Als jij een automonteur een automonteur vindt wanneer hij niets anders doet en wèèt dan hoe je de auto moet slopen dan zou hij uit zijn functie ontheven moeten worden. Hij is slechts een joker in de garage, een lastpak die de zaak geen goed doet maar alleen schade op kan leveren.

au·to·mon·teur (dem)

1 vakman voor het onderhoud en herstel van auto’s

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Sacerdos" schreef het volgende:

Je hebt protestantse gelovigen die vinden alles mooi en goed als het maar van een dominee komt,al is het een godsontkenner.

Je hebt mensen die vinden alles niks, omdat het niet in hun straatje past...

@AndreasJ: Dat is geen definitie van God, maar een geloofsbelijdenis. Ik bedoel met een definitie een uitleg wie/wat God is. De geloofsbelijdenis is wat dat betreft niet duidelijk genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt protestantse gelovigen die vinden alles mooi en goed als het maar van een dominee komt,al is het een godsontkenner.

Ik heb het vernomen uit orthodox katholieke hoek. Ze waren het weliswaar niet eens met de inhoud, maar vonden het desalniettemin een goed boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb het vernomen uit orthodox katholieke hoek. Ze waren het weliswaar niet eens met de inhoud, maar vonden het desalniettemin een goed boek.

Uit Orthodox Katholieke hoek,is uitgesloten en is uit gesloten.Geen enkele Orthodox Katholiek,hetzij OK of RK zullen met deze man instemmen en zijn boeken goedkeuren,nul comma nul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid