Spring naar bijdragen

Jehova's Getuigen en Jezus


Aanbevolen berichten

Quote:

(Mattheüs 22:2) . . . ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>žHet koninkrijk der hemelen is gelijk geworden aan een mens, een koning, die een bruiloftsfeest gaf voor zijn zoon.

Deze tekst zegt al veel denk ik.

Zeker weten! Mijn complimenten voor de onderbouwing. Nu kunnen we de verzen die ik eerder aanhaalde er met een gerust hart uitknippen!

De ware leer vertelt ons natuurlijk dat God van Juda scheidde, nadat zij Hem hadden gekruisigd.

Rom 7,2       

Want een vrouw, die onder de man staat, is aan de levende man verbonden door de wet; maar indien de man gestorven is, zo is zij vrijgemaakt van de wet van de man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De respectieve posities van Jehovah God en zijn Zoon, Jezus Christus, worden zeer duidelijk gemaakt door de apostel Paulus, wanneer hij zegt: „In werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en wij voor hem; en er is één Heer, Jezus Christus, door bemiddeling van wie alle dingen zijn en wij door bemiddeling van hem†(1 Korinthiërs 8:6; 12:5, 6).

Het is maar goed dat elders ook staat dat Jezus alles geschapen heeft:

Hebr.1

8 Maar tegen de Zoon zegt hij:

God, uw troon houdt stand tot in alle eeuwigheid,

en de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap.

9 Gerechtigheid hebt u liefgehad en onrecht gehaat;

daarom, God, heeft uw God u gezalfd

met vreugdeolie, als geen van uw gelijken.

10 En ook:

In het begin hebt u, Heer, de aarde gegrondvest,

en de hemel is het werk van uw handen.

11 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,

ze zullen als een gewaad verslijten,

12 als een mantel zult u ze oprollen,

als een gewaad zullen ze worden verwisseld;

maar u blijft dezelfde, en uw jaren zullen geen einde nemen.’

en, voor het geval je het nog niet wist -- ik heb het je immers pas zo'n tiental keer aangewezen, dit is een citaat uit Ps.102 waar het over Jehovah gaat en waarvan de auteur v/d hebreeënbrief stelt dat het over Jezus gaat. Do your math....

Quote:
Toen Paulus aan de christelijke gemeente in Efeze schreef, identificeerde hij de ’ene Heer’, Jezus Christus, als duidelijk onderscheiden van de ’ene God en Vader van allen’. — Efeziërs 4:5, 6.

jajajajajajaja. We weten al sinds het jaar 50 (rond die tijd schreven Paulus en anderen hun eerste brieven) dat er een verschil is tussen Vader en Zoon. Maar dat verhinderde Paulus niet, om van citaten uit het oude testament die over Jehovah gaan, te claimen dat ze over Jezus gaan. Zie Ef.4:8, Hebr.1:10, Rom.10:13, Fil.2:7-9.

Eveneens was het voor Jezus kennelijk geen enkel bezwaar om in Zijn Openbaring aan Johannes te laten merken dat Hij God is: " Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid." (Op.1:17) en aan ons te vertellen dat Hij, Jezus, het Lam Gods op de Goddelijke troon zit (Opb.22:3 en 5)

maar ach, als je liever karikaturen blijft maken van de drie-eenheid, dan mag dat van mij natuurlijk ook hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is maar goed dat
elders
ook staat dat
Jezus
alles geschapen heeft:

Hebr.1

Neen niet alles!Hij heeft zichzelf niet geschapen!Dat deed Jehovah.

Hebreën hfst 1 accentueert trouwens die vader zoon verhouding.

(Hebreeën 1:2) heeft op het einde van deze dagen tot ons gesproken door bemiddeling van een Zoon, die hij tot erfgenaam van alle dingen heeft aangesteld en door bemiddeling van wie hij de samenstelsels van dingen heeft gemaakt.

Jehovah heeft door bemiddeling van zijn zoon de samenstelsels van dingen gemaakt!

Jezus is niet God zelf maar lees eens goed Nunc:

(Hebreeën 1:3-4) . . . Hij is de weerspiegeling van [zijn] heerlijkheid en de nauwkeurige afdruk van zijn wezen, en hij houdt alle dingen in stand door het woord van zijn kracht; en nadat hij een reiniging voor onze zonden had teweeggebracht, heeft hij plaats genomen aan de rechterhand van de Majesteit in verheven plaatsen. 4 Daarom is hij beter geworden dan de engelen in die mate dat hij een naam heeft geërfd welke uitnemender is dan de hunne.

Jezus was de weerspiegeling van Gods heerlijkheid en de nauwkeurige afdruk van zijn wezen!NIET GOD ZELF!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe leggen JG dan de volgende verzen uit:

Mattheüs 26:

63 Maar Jezus bleef zwijgen. De hogepriester zei: ‘Ik bezweer u bij de levende God, zeg ons of u de messias bent, de Zoon van God.’ 64 Jezus antwoordde: ‘U zegt het. Maar ik zeg tegen u allen hier: vanaf nu zult u de Mensenzoon zien zitten aan de rechterhand van de Machtige en hem zien komen op de wolken van de hemel.’ 65 Hierop scheurde de hogepriester zijn kleren en hij riep uit: ‘Hij heeft God gelasterd! Waarvoor hebben we nog getuigen nodig? Nu hebt u met eigen oren gehoord hoe hij God lastert. 66 Wat denkt u?’ Ze antwoordden: ‘Hij is schuldig en verdient de doodstraf!’

Johannes 10

33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’

1 Korinthe 8

5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

Efeze 2

5 Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. 6 Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe leggen JG dan de volgende verzen uit:

Mattheüs 26:

63 Maar Jezus bleef zwijgen. De hogepriester zei: ‘Ik bezweer u bij de levende God, zeg ons of u de messias bent, de Zoon van God.’ 64 Jezus antwoordde: ‘U zegt het. Maar ik zeg tegen u allen hier: vanaf nu zult u de Mensenzoon zien zitten aan de rechterhand van de Machtige en hem zien komen op de wolken van de hemel.’ 65 Hierop scheurde de hogepriester zijn kleren en hij riep uit: ‘Hij heeft God gelasterd! Waarvoor hebben we nog getuigen nodig? Nu hebt u met eigen oren gehoord hoe hij God lastert. 66 Wat denkt u?’ Ze antwoordden: ‘Hij is schuldig en verdient de doodstraf!’

Johannes 10

33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’

1 Korinthe 8

5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

Efeze 2

5 Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. 6 Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens.

(Johannes 10:33) 33 De joden antwoordden hem: „Wij stenigen u niet om een voortreffelijk werk, maar om lastering, ja, omdat gij, hoewel gij een mens zijt, uzelf tot een god maakt.â€â€ƒ

De meeste vertalingen zeggen op deze plaats „tot God maaktâ€.

Maar in Het Nieuwe Testament, bewerkt door H. Bakels, staat: „u-zelven tot een God maaktâ€.

De interlineaire tekst van The Emphatic Diaglott spreekt over „een godâ€.

Een ondersteuning voor de weergave „een god†is vooral te vinden in Jezus’ antwoord, waarin hij woorden uit Psalm 82:1-7 aanhaalt. In deze tekst worden mensen niet als „Godâ€, maar als „goden†en „zonen van de Allerhoogste†aangeduid.

Volgens de context waren degenen die Jehovah in deze psalm „goden†en „zonen van de Allerhoogste†noemde, Israëlitische rechters die onrechtvaardig rechtspraken, zodat het noodzakelijk werd dat Jehovah zelf ’te midden van deze goden rechtsprak’ (Ps 82:1-6, 8).

Aangezien Jehovah deze uitdrukkingen op zulke mannen toepaste, maakte Jezus zich beslist niet aan lastering schuldig toen hij zei: „Ik ben Gods Zoon.â€

Terwijl de werken van deze als „goden†aangeduide rechters de aanspraak die zij erop maakten „zonen van de Allerhoogste†te zijn, logenstraften, bewezen Jezus’ werken voortdurend dat hij in eendracht, in volledige overeenstemming en harmonie met zijn Vader was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe leggen JG dan de volgende verzen uit:

...

Efeze 2

5 Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. 6 Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens.

Bedoelde u niet Fil 2:6? ipv Ef 2:5?

Merk eens op hoe andere vertalingen dit vers weergeven:

Fil 2:6

: „die, hoewel in de gestaltenis Gods zijnde, er toch niet aan dacht de gelijkheid-aan-God als een roof naar zich toe te halenâ€. Het Nieuwe Testament, bewerkt door H. Bakels.

: „die, hoewel hij Gods gestalte had, er niet aan dacht de gelijkheid met God door roof zich toe te eigenenâ€. Leidse Vertaling.

: „Hij — waarlijk van goddelijke natuur! — heeft zich nooit zelfverzekerd aan God gelijk gemaakt.†Das Neue Testament, herziene uitgave, door Friedrich Pfäfflin.

: „die, hoewel hij in de gedaante van God was, het Gode gelijk zijn niet beschouwde als iets wat hij zich hebzuchtig moest toeëigenenâ€. La Bibbia Concordata.

: „Hij had altijd de natuur van God, maar meende niet dat hij moest proberen met geweld aan God gelijk te worden.†Today’s English Version.

: „die, alhoewel hij in Gods gedaante bestond, geen gewelddadige inbezitneming heeft overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijnâ€. Nieuwe-Wereldvertaling van de Heilige Schrift.

Verre van te zeggen dat Jezus het juist achtte aan God gelijk te zijn, laat het Grieks van Filippenzen 2:6, wanneer het objectief gelezen wordt, precies het tegenovergestelde uitkomen, namelijk dat Jezus het niet juist achtte.

Uit het verband met de omringende verzen blijkt duidelijk hoe vers 6 begrepen dient te worden.

De Filippenzen kregen de aansporing: „Door ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aangezien u meent dat Jezus niet God is, is het huwelijk tussen God en Juda nog van kracht in uw beleving. We hebben gezien dat God het huis Israel de scheidbrief gaf vanwege hun afgoderij (Jer 3,8) en dat Juda er niks van leerde, maar heenging en ook hoereerde.

Jer 3

8 Maar Ik zag, toen Ik Afkerigheid, Israël, ter oorzake van haar echtbreuk, verstoten en haar de scheidbrief gegeven had, dat haar zuster, Trouweloze, Juda, zich niet liet afschrikken, maar heenging en eveneens ontucht pleegde; 9 en door haar lichtvaardig gepleegde ontucht ontwijdde zij het land; ja, zij bedreef overspel met steen en met hout. 10 En boven dit alles bekeerde haar zuster, Trouweloze, Juda, zich niet tot Mij met haar gehele hart, maar alleen in schijn, luidt het woord des HEREN.

Volgens uw geloof is God dus nooit van trouwloze Juda gescheiden en ondertussen al duizenden jaren getrouwd met een ontrouwe echtgenote. Hoe kunt u dat nu geloven? Als uw eigen vrouw overspel pleegt stuurt u haar toch ook weg?

Beste Aime, reageer eens op bovenstaande aub?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Neen niet alles!Hij heeft zichzelf niet geschapen!Dat deed Jehovah.

Hebreën hfst 1 accentueert trouwens die vader zoon verhouding.

(Hebreeën 1:2) heeft op het einde van deze dagen tot ons gesproken door bemiddeling van een Zoon, die hij tot erfgenaam van alle dingen heeft aangesteld en door bemiddeling van wie hij de samenstelsels van dingen heeft gemaakt.

Jehovah heeft door bemiddeling van zijn zoon de samenstelsels van dingen gemaakt!

Jezus is niet God zelf maar lees eens goed Nunc:

(Hebreeën 1:3-4) . . . Hij is de weerspiegeling van [zijn] heerlijkheid en de nauwkeurige afdruk van zijn wezen, en hij houdt alle dingen in stand door het woord van zijn kracht; en nadat hij een reiniging voor onze zonden had teweeggebracht, heeft hij plaats genomen aan de rechterhand van de Majesteit in verheven plaatsen. 4 Daarom is hij beter geworden dan de engelen in die mate dat hij een naam heeft geërfd welke uitnemender is dan de hunne.

Jezus was de weerspiegeling van Gods heerlijkheid en de nauwkeurige afdruk van zijn wezen!NIET GOD ZELF!

Tja, dan zul je Hebreeën en een aantal andere boeken uit je NT moeten schreuren, want meerdere auteurs zeggen van teksten die over Jehovah gaan, dat ze over Jezus gaan (zoals dus o.a. Hebr.1:10 en Mar.1:3). Dan kun je moeilijk gaan doen over afdrukken enzo, maar ik kan mezelf moeilijk verloochenen en doen alsof Hebr.1:10 niet in m'n bijbel staat.

Jezus wordt ook elders, bv. in Mar.1:3 en parallellen, geidentificeerd als Jehovah. In Mar.1 wordt van Johannes de doper gezegd:

"1 Begin van het Evangelie van Jezus Christus.

2 Gelijk geschreven staat bij de profeet Jesaja:

Zie, Ik zend mijn bode voor uw aangezicht uit, die uw weg bereiden zal; 3 de stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden,

4 geschiedde het, dat Johannes doopte in de woestijn en de doop der bekering tot vergeving van zonden predikte." (zie ook Mat.3 en Luk.3).

Van Johannes (de evangelist) weten we dat Johannes de doper dit zelf ook zo zei: "Hij zeide: Ik ben de stem van een die roept in de woestijn: Maakt recht de weg des Heren, gelijk de profeet Jesaja gesproken heeft. " (Joh.1:23)

Johannes de Doper kondigde dus de komst van de Here aan. Hij deed dat --zoals gezegd-- zoals de profeet Jesaja al had geprofeteerd. Jesaja profeteerde: "3 Hoor, iemand roept: Bereidt in de woestijn de weg des HEREN (Jehovah), effent in de wildernis een baan voor onze God. "

Toen Johannes de doper wat onzeker werd, of Jezus wel degene was die hij aan had mogen kondigen, gebeurde het volgende:

"2 Johannes nu hoorde in de gevangenis de werken van de Christus en liet Hem door zijn discipelen de vraag overbrengen: 3 Zijt Gij het, die komen zou, of hebben wij een ander te verwachten? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij hoort en ziet: 5 blinden worden ziende en lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen en doden worden opgewekt en armen ontvangen het evangelie. 6 En zalig is wie aan Mij geen aanstoot neemt." (Mat.11)

Ofwel, Jezus zegt: "Ja, natuurlijk! Kijk om je heen man!"

Jezus is Jehovah, dat is een basisfeit. Hoe het verder zit kan daar niet zoveel aan veranderen.

Je kunt je dan gaan afvragen hoe het komt dat God en Jezus als te onderscheiden Personen worden aangemerkt, terwijl Jezus en God toch ook beide als Jehovah kunnen worden aangemerkt.

Jezus is Gods (Jehovah's) Woord én Jezus is te identificeren met Jehovah. Er is duidelijk meer aan de hand dan je op het eerste gezicht zou denken. Gelukkig hebben vele christenen hier al eeuwen geleden diep over nagedacht: de Vader wordt als "God" aangeduid omdat de Vader nu eenmaal de Goddelijke Persoon was die het meest op de voorgrond is getreden in het oude testament. De Vader en Jezus zijn beide God, zijn twee Goddelijke Personen die samen één Wezen (Jehovah) vormen ("Ik en de Vader zijn één.", Joh.10:30) en dus beide met Jehovah aangeduid kunnen worden. Eigenlijk heel simpel en elegant en heel bijbels.

Jehovah's getuigen hebben in ieder geval geen antwoordop de vraag hoe het komt dat Jezus als Jehovah aangekondigd en geidentificeerd wordt, want ze willen Jezus gelijk maken aan de aartsengel Michaël, die nota bene bang was voor de duivel en hem niet wilde oordelen (Judas 9), terwijl Jezus de duivel uitgebreid veroordeeld heeft als mensenmoordenaar en leugenaar vanaf den beginne (Joh. 8:44). Jezus en Michaël zijn duidelijk twee verschillende entiteiten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Bedoelde u niet Fil 2:6? ipv Ef 2:5?

Merk eens op hoe andere vertalingen dit vers weergeven:

Fil 2:6

: „die, hoewel in de gestaltenis Gods zijnde, er toch niet aan dacht de gelijkheid-aan-God als een roof naar zich toe te halenâ€. Het Nieuwe Testament, bewerkt door H. Bakels.

: „die, hoewel hij Gods gestalte had, er niet aan dacht de gelijkheid met God door roof zich toe te eigenenâ€. Leidse Vertaling.

: „Hij — waarlijk van goddelijke natuur! — heeft zich nooit zelfverzekerd aan God gelijk gemaakt.†Das Neue Testament, herziene uitgave, door Friedrich Pfäfflin.

: „die, hoewel hij in de gedaante van God was, het Gode gelijk zijn niet beschouwde als iets wat hij zich hebzuchtig moest toeëigenenâ€. La Bibbia Concordata.

: „Hij had altijd de natuur van God, maar meende niet dat hij moest proberen met geweld aan God gelijk te worden.†Today’s English Version.

: „die, alhoewel hij in Gods gedaante bestond, geen gewelddadige inbezitneming heeft overwogen, namelijk om aan God gelijk te zijnâ€. Nieuwe-Wereldvertaling van de Heilige Schrift.

Verre van te zeggen dat Jezus het juist achtte aan God gelijk te zijn, laat het Grieks van Filippenzen 2:6, wanneer het objectief gelezen wordt, precies het tegenovergestelde uitkomen, namelijk dat Jezus het niet juist achtte.

Uit het verband met de omringende verzen blijkt duidelijk hoe vers 6 begrepen dient te worden.

De Filippenzen kregen de aansporing: „Door ootmoedigheid achte de een de ander uitnemender dan zichzelf.â€

wonderlijk toch, hoe je met vertalingen kunt spelen. Alleen klopt je uitleg niet zo met de context. Van Jezus wordt namelijk als afsluiting gezegd dat Hij de naam boven alle namen heeft gekregen. Dan mag jij -- nota bene als Jehovah's getuige -- mij uitleggen welke naam (hint:"Jehovah") de naam (hint:"Jehovah") boven alle namen is (hint: "Jehovah dus!") bye.gif

En voor het geval je dacht aan een andere naam, "Jezus" ofzo, laat me je uit de droom helpen. Paulus schrijft namelijk ook dat elke knie zich zal buigen en alle tong zal belijden dat Jezus Here is. Dat is een parafrase op Jesaja 45:23 waar die opmerking over Jehovah wordt gemaakt. Elders bevestigt Paulus het thema nog even door op te merken dat al wie de naam des Heren (Jezus, zie context) aanroept, behouden zal worden. (Rom.10:13). Dat is echter alweer een oudtestamentisch citaat (uit Joehl 2:32) waar staat dat ieder die de naam van Jehovah aanroept, behouden zal worden. Ditzelfde zie je ook weer in bv. Efeze 4:8. Voor Paulus is Jezus Jehovah.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ware het niet van dit ene kleine zinnetje:

(Filippenzen 2:11) . . . en iedere tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot heerlijkheid van God, de Vader.

Wie is God de vader?

Jehovah

Wat vind je hiervan?

1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen; 5 en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen. 6 Er trad een mens op, van God gezonden, wiens naam was Johannes; 7 deze kwam als getuige om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden. 8 Hij was het licht niet, maar was om te getuigen van het licht. 9 Het waarachtige licht, dat ieder mens verlicht, was komende in de wereld. 10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem geworden, en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; 13 die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

Hallelujah!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat vind je hiervan?

1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen; 5 en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen. 6 Er trad een mens op, van God gezonden, wiens naam was Johannes; 7 deze kwam als getuige om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden. 8 Hij was het licht niet, maar was om te getuigen van het licht. 9 Het waarachtige licht, dat ieder mens verlicht, was komende in de wereld. 10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem geworden, en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; 13 die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

Hallelujah!

Heeft God een begin gehad?

Lees goed: Het woord was 'bij' God!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Het is maar goed dat
elders
ook staat dat
Jezus
alles geschapen heeft:

Hebr.1

8
Maar tegen de Zoon zegt hij
:

God, uw troon houdt stand tot in alle eeuwigheid,

en de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap.

9 Gerechtigheid hebt u liefgehad en onrecht gehaat;

daarom, God, heeft uw God u gezalfd

met vreugdeolie, als geen van uw gelijken.

10
En ook:

In het begin hebt u, Heer, de aarde gegrondvest,

en de hemel is het werk van uw handen.

11 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,

ze zullen als een gewaad verslijten,

12 als een mantel zult u ze oprollen,

als een gewaad zullen ze worden verwisseld;

maar u blijft dezelfde, en uw jaren zullen geen einde nemen.’

en, voor het geval je het nog niet wist -- ik heb het je immers pas zo'n tiental keer aangewezen, dit is een citaat uit Ps.102
waar het over Jehovah gaat
en waarvan de auteur v/d hebreeënbrief stelt dat het over
Jezus
gaat.
Do your math
....

[...]

jajajajajajaja. We weten al sinds het jaar 50 (rond die tijd schreven Paulus en anderen hun eerste brieven) dat er een verschil is tussen Vader en Zoon. Maar dat verhinderde Paulus niet, om van citaten uit het oude testament die over Jehovah gaan, te claimen dat ze over Jezus gaan. Zie Ef.4:8, Hebr.1:10, Rom.10:13, Fil.2:7-9.

Eveneens was het voor
Jezus
kennelijk geen enkel bezwaar om in Zijn Openbaring aan Johannes te laten merken dat Hij God is:
"
Ik ben de eerste en de laatste
. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid."
(Op.1:17) en aan ons te vertellen dat Hij, Jezus, het Lam Gods op de Goddelijke troon zit (Opb.22:3 en 5)

maar ach, als je liever karikaturen blijft maken van de drie-eenheid, dan mag dat van mij natuurlijk ook hoor.

The three unity watcher is back! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ware het niet van dit ene kleine zinnetje:

(Filippenzen 2:11) . . . en iedere tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot heerlijkheid van God, de Vader.

Wie is God de vader?

Jehovah

neemt niet weg, dat Jezus net zo goed als Jehovah wordt geidentificeerd (zie Johannes de doper, zie Hebr.1:10, zie Ef.4:8)

Je aanname dat "God de Vader" als enige de naam Jehovah draagt, klopt dus niet.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Heeft God een begin gehad?

Lees goed: Het woord was 'bij' God!

lees nog beter: "Ik ben de Eerste en de Laatste", zeggen zowel de Vader (Jes.40) als Jezus (Opb.1:17)

Quote:
The three unity watcher is back!
widegrin.gif

uiteraard. Zeker zolang jij geen adequate antwoorden kunt leveren flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid