Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, er stond laatst in de krant dat Obama moeite zou krijgen met het winnen van de christelijke kiezer in de V.S. Nu werden hier een paar argumenten voor genoemd, zoals zijn dominee die shoquerende zaken zou hebben gezegd, maar ook dat hij moeite zou krijgen om de christelijke stem te winnen omdat hij nog maar een paar jaar bekeerd was tot het christendom. Mijn vraag aan jullie is dus wat het zou uitmaken hoelang je al christen bent/ bekeerd bent tot het christendom? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Persoonlijk vind ik het juist betrouwbaarder als iemand zich heeft bekeerd omdat het dan zeker is dat het een weloverwogen keuze is geweest en niet vanuit gewoonte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee het zou mij niet uitmaken wanneer hij een christen is geworden. Maar volgens mij klopt je bron niet, want de dominee waar hij net afstand van heeft genomen was zijn dominee al voor 20 jaar. Dan is het toch niet pas net een christen?

Ik zou zowiezo niet op Obama stemmen hoor! Go Hillary!! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, er stond laatst in de krant dat Obama moeite zou krijgen met het winnen van de christelijke kiezer in de V.S. Nu werden hier een paar argumenten voor genoemd, zoals zijn dominee die shoquerende zaken zou hebben gezegd, maar ook dat hij moeite zou krijgen om de christelijke stem te winnen omdat hij nog maar een paar jaar bekeerd was tot het christendom. Mijn vraag aan jullie is dus wat het zou uitmaken hoelang je al christen bent/ bekeerd bent tot het christendom? Alvast bedankt!

gr. mackie

Sjaloom mackie,

De apostel Paulus raadt in de eerste brief aan Timotheüs (3:6) hem aan om pasbekeerde christenen nog geen leidende functie te geven. Dit om te voorkomen dat ze verwaand zouden worden en daardoor hetzelfde vonnis zouden treffen als de duivel. Ik denk dat je dat best ook kunt toepassen op het christelijke politieke leiderschap. Dus dat het land beter geleid kan worden door iemand die al ervaren is binnen het christendom en in het leven als christen.

Vergelijk het maar met iemand die pas gestopt is met roken. Zo iemand kun je niet meteen de leiding geven aan een anti-rookvereniging. Laat hem maar eerst ervaring opdoen met het niet-roken, zodat hij ook wat genuanceerder gaat spreken en ook wérkelijk ervaren heeft dat stoppen met roken een zware strijd is. Zodat hetgeen wat hij zegt hij ook écht beleefd heeft en niet uit een boekje nazegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zag zijn dominee pas op tv. Geweldige kerel.

Are you for real???

En Robert ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met je eens bent. Ik denk niet dat het uitmaakt of iemand nu al 30 jaar of 3 jaar een christen is. (uitgezonderd leiders posities in de kerk) Ik denk dat een grotere maatstaaf is, is hoeveel die persoon weet van de kerk, weet van de gewoontes en zijn/haar relatie met God.

Ik bedoel ik ben als "officieel" 20 jaar een katholiek, maar ik begin nu pas de kerk te ontdekken smile.gif. Nu krijg ik pas door wat we doen en waarom, wat we lezen en hoe we daar kracht uit halen en hoe we zouden moeten leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Sjaloom mackie,

De apostel Paulus raadt in de eerste brief aan Timotheüs (3:6) hem aan om pasbekeerde christenen nog geen leidende functie te geven. Dit om te voorkomen dat ze verwaand zouden worden en daardoor hetzelfde vonnis zouden treffen als de duivel. Ik denk dat je dat best ook kunt toepassen op het christelijke politieke leiderschap. Dus dat het land beter geleid kan worden door iemand die al ervaren is binnen het christendom en in het leven als christen.

Vergelijk het maar met iemand die pas gestopt is met roken. Zo iemand kun je niet meteen de leiding geven aan een anti-rookvereniging. Laat hem maar eerst ervaring opdoen met het niet-roken, zodat hij ook wat genuanceerder gaat spreken en ook wérkelijk ervaren heeft dat stoppen met roken een zware strijd is. Zodat hetgeen wat hij zegt hij ook écht beleefd heeft en niet uit een boekje nazegt.

Niet mee eens. Obama is geen kerkleider, maar iemand die leider wil worden van een land. De vergelijking met de anti-rookvereniging vind ik hierdoor onterecht.

Ik denk dat je beter kunt kijken naar zijn leidinggevende vaardigheden en standpunten dan naar het feit dat hij nog maar een paar jaar christen is.

Daarbij wil ik de standpunten van Paulus nog even weerleggen met het feit dat een christen net zo goed verwaand wordt en geleid kan worden door machtsgeilheid dan een niet-christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Jeremiah Wright (die dominee dus) nogal ongenuanceerd, maar in al die uitspraken die voor ophef zorgen heeft hij in mijn ogen wel gelijk. Enkele citaten:

"The government gives them the drugs, builds bigger prisons, passes a three-strike law and then wants us to sing ‘God Bless America.’ No, no, no, God damn America, that’s in the Bible for killing innocent people. God damn America for treating our citizens as less than human. God damn America for as long as she acts like she is God and she is supreme."

"Racism is how this country was founded and how this country is still run!…We [in the U.S.] believe in white supremacy and black inferiority and believe it more than we believe in God."

Klopt in mijn ogen wel, al is het waarschijnlijk wat kort door de bocht. Dat Obama zich nu distancieert van Wright vind ik verder niet meer dan logisch, want een man die president van Amerika wil worden is niet slim bezig als hij dit soort uitspraken goedkeurt. De witte bevolking zal dan nooit voor hem stemmen. Onderdeel van het politieke spel natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik vind Jeremiah Wright (die dominee dus) nogal ongenuanceerd, maar in al die uitspraken die voor ophef zorgen heeft hij in mijn ogen wel gelijk. Enkele citaten:

"The government gives them the drugs, builds bigger prisons, passes a three-strike law and then wants us to sing ‘God Bless America.’ No, no, no, God damn America, that’s in the Bible for killing innocent people. God damn America for treating our citizens as less than human. God damn America for as long as she acts like she is God and she is supreme."

"Racism is how this country was founded and how this country is still run!…We [in the U.S.] believe in white supremacy and black inferiority and believe it more than we believe in God."

Klopt in mijn ogen wel, al is het waarschijnlijk wat kort door de bocht. Dat Obama zich nu distancieert van Wright vind ik verder niet meer dan logisch, want een man die president van Amerika wil worden is niet slim bezig als hij dit soort uitspraken goedkeurt. De witte bevolking zal dan nooit voor hem stemmen. Onderdeel van het politieke spel natuurlijk.

Ja en 25 jaar geleden was ik het ook met hem eens, nu is het gewoon onzin.

En Bunny je hebt het mis als je denkt dat Bill gaat regeren door Hillary. Hij staat juist vierkant achter zijn vrouw en heeft heel duidelijk aangegeven dat het nu haar beurt is. Hij zal haar natuurlijk wel advies geven, maar ik keen geen stel waarbij dat niet gebeurd puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoezo denk je dat? Naar mijn idee zal ze juist op haar eigen manier regeren en niet op de bill manier

De gevoerde campagne doet het ergste vermoeden. Het riep op datgene wat het Clinton en Bush presidentsschap zo problematisch maakte. Partisan politics op z'n ergst. Daar een ervaren politicus naast hebben met veel invloed die geen enkele verantwoording hoeft af te leggen, niet gekozen is en zichzelf niet in bedwang kan houden is niet echt een pre.

Quote:

[...]Sjaloom mackie,

De apostel Paulus raadt in de eerste brief aan Timotheüs (3:6) hem aan om pasbekeerde christenen nog geen leidende functie te geven. Dit om te voorkomen dat ze verwaand zouden worden en daardoor hetzelfde vonnis zouden treffen als de duivel. Ik denk dat je dat best ook kunt toepassen op het christelijke politieke leiderschap. Dus dat het land beter geleid kan worden door iemand die al ervaren is binnen het christendom en in het leven als christen.

Maar hij gaat niet voor een christelijk politiek leiderschap. Hij wordt geen bisschop oid. Hij gaat voor het hoogste seculiere ambt en daar is ervaring in het geloof niet per se een vereiste of noodzakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Obamatje wil ge woon in het Witte Huis en daar gebruikt hij iedereen voor die daar in trapt,eenmaal gezeten in het ovale kamertje is hij alles vergeten.

Euh, en dat gaat niet op voor de andere twee overgebleven kandidaten? Maar luisterend naar de andere kandidaten, ze doen alle drie hun best om die bevolkingsgroepen waar ze het van moeten hebben naar de mond te praten, waarbij ik het van Obama dan weer waardeer dat hij mbt de benzineprijzen niet meegaat met "het is schandalig dat de arme werkende man steeds meer moet betalen, bla bla". Eenmaal gekozen zijn ze m.i. niet alles vergeten, maar lopen tegen de vastgeroeste machine op die de politiek nu eenmaal is. Eenmaal gekozen is dat wat wenselijk is en wat haalbaar is nu eenmaal niet hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

’Evangelischen, kijk toch uit voor onbijbelse Obama'

Van onze redactie religie & filosofie

Nu presidentskandidaat Barack Obama aan populariteit wint onder evangelicals, slaan de ultraconservatieven onder hen terug.

Amsterdam – Barack Obama verdraait de Bijbel. Dat stelt James Dobson. Met deze aanval van Amerikaans meest vooraanstaande evangelical op de Democratische presidentskandidaat is de strijd om de evangelische kiezer voluit losgebarsten.

Uit een onderzoek dat afgelopen week is gepresenteerd, blijkt dat de behoudende christenen niet meer als vanzelfsprekend voor de Republikeinse kandidaat voor het presidentschap zullen kiezen. Dat is een historische kentering.

Kinderpsycholoog Dobson, fervent Republikein én de meest geliefde evangelische voorman van de VS, is bezorgd over de strategie van Obama. Die schurkt nadrukkelijk tegen die evangelische stemmers aan, en volgens de peilingen met succes. Dobson probeert hen af te brengen van hun sympathie voor Obama, door te wijzen op Obama’s bijbelgebruik.

De Democraat heeft in een toespraak gezegd dat de nieuwtestamentische Bergrede – toegeschreven aan Jezus – ’zo radicaal is dat ik me afvraag of het ministerie van defensie toepassing ervan wel zou overleven’.

Volgens Dobson illustreert dit dat Obama „opzettelijk de traditionele uitleg van de Bijbel verdraait om die aan te laten sluiten bij bij zijn eigen wereldbeeld, bij zijn verwarde theologie. Hij besmeurt de bijbelse boodschap.â€

Bij Obama is de ethiek niet in goede handen, waarschuwt Dobson. Dobson, die in Dordrecht een eigen organisatie heeft die kinderhulptelefoonlijn Chris runt, toonde de afgelopen jaren hoe het wel moest: hij is tegen abortus, propageert het stevig slaan van kinderen en waarschuwt tegen het ’vuige’ tekenfilmfiguurtje Sponge Bob omdat dat een homoseksueel typetje zou zijn.

Obama heeft eerder laten weten dat hij weinig voelt voor het conservatieve christendom dat door Dobson gepredikt wordt.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Zou Obama de anti-christ kunnen zijn zoals die wordt voorgesteld de Apocalyps? De hele wereld is eigenlijk voor hem (behalve Israel, VS en Jemen), bijna iedereen vindt hem helemaal top en hij is christen (volgens mij zou de antichrist uit christenen komen). Wat denken jullie? Uiteraard zal een meerderheid een ontkennend antwoord geven, maar dat zal waarschijnlijk ook zo zijn wanneer hij echt verschijnt..Indien jullie denken van niet, waarom zou Obama dan niet de antichrist kunnen zijn? Persoonlijk denk ik het ook niet, maar ik sluit het niet uit...

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid