Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

De naam van de Amerikaanse democratische presidentskandidaat Barack Obama valt bizar genoeg te herleiden naar zowel de Hebreeuwse als Griekse grondtekst van de bijbel. 'Ik zag de satan als een bliksem uit de hemel vallen,' zegt Jezus in Lucas 10:18. Had Hij het misschien over Barack Obama?

De naam Barack betekent in het Hebreeuws (Baraq) 'bliksem'. Ook in het Grieks betekent Barak 'bliksem'.

De Hebreeuwse term 'bama' wordt gebruikt als referentie naar de 'hoogten' van de hemel, zoals in Jesaja 14:14. Dit wordt in dat hoofdstuk direkt in verband gebracht met de val van lucifer, satan.

De Hebreeuwse letter vau wordt vertaald als een 'O' of een 'U', en wordt hoofdzakelijk gebruikt om een verbinding tussen twee woorden of twee concepten te maken. Barack O Bama vertaalt zich vanuit het Hebreeuws dan ook als 'Bliksem van (uit) de hemel.' In Lukas 10:18 heeft Jezus (indien Hebreeuws sprekend) daarom letterlijk gezegd: 'Satan Baraq O Bama.'

Lucas 10:18 bevat het woord 'vallen'. Het Griekse woord waar dit van vertaald is betekent echter niet letterlijk 'vallen' maar 'overtredingen' of 'schendingen'. Vrijwel alle bijbelgeleerden zijn het hier over eens. Het Griekse woord voor vallen is namelijk 'pipto', maar dat woord wordt hier niet gebruikt.

Het Griekse woord wat in Lucas 10:18 wordt gebruikt is 'pesouta'. Dit is waarschijnlijk een fonetische vertaling van de Hebreeuwse stamvorm 'pesa', wat refereert naar opstand, rebellie, zonde of 'overtreding'. Dit is exact het concept van 'satan' in de christelijke theologie, en past precies in de context van Jezus' woorden over de val van satan uit de hemel.

Samenvattend kan Lucas 10:18 dus letterlijk vertaald worden als:

'Satan is als bliksem (Bara©k) van / uit (O) de hoogte (bama) der hemelse rebellie / zonde / overtreding.'

Passen we dit toe op een andere, overeenkomende tekst: 'Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn' (Matteüs 24:27),dan ontstaat er een buitengewoon interessante mogelijke verklaring.

Het woord 'gelijk' is in het Engels vertaald met 'voor' en is op zijn beurt vertaald van het Griekse woord 'gar'. Dit woord kan eveneens vertaald worden met 'wanneer' of 'ziende'.

Barack Obama groeide als moslim op in het 'oosten' (Indonesië), maar kwam naar het westen om daar een bliksemsnelle carrière te maken tot presidentskandidaat van de machtigste Westerse natie op Aarde, de Verenigde Staten.

Vertaald staat er dan in Matteüs 24:27:

'Wanneer/Ziende de bliksem (Barack) komende uit het oosten (Indonesië, moslim-achtergrond) en licht tot het westen (VS), zo (dan) zal de komst van de Zoon des mensen zijn.'

In Lukas 17:24 staat de vergelijkbare tekst:

'Want gelijk de bliksem flitst en van de ene kant des hemels tot de andere kant licht, zó zal de Zoon des mensen wezen op Zijn dag.'

Deze tekst kan dan gelezen worden als:

'Wanneer/Ziende bliksem (Barack) komende (O) uit de hemel (Bama)... zo (dan) zal de Zoon des mensen komen.'

Gaf Jezus werkelijk een verborgen aanwijzing voor de identiteit van de antichrist en daarmee het tijdstip van Zijn terugkomst? Gezien de vele antichrist-kandidaten valt dat nog te bezien, maar de betekenis van Barack Obama's naam in het Hebreeuws (en Grieks) en de toepasbaarheid op de woorden van Jezus is op zijn minst zeer opmerkelijk te noemen.

door Xander

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me af of het echt zulke onzin is, Ik vind er zeker wel wat inzitten.

Ben nog ff opzoek naar de standpunten van obama vs die van Mccain

Maar zover ik me kan herrinneren zijn de standpunten van Obama nou niet bepaald voorbeeldig chistelijk te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel grappig, maar deze werkwijze, betekenissen van de ene taal toekennen aan de klanken vanuit een andere taal(en dan ook nog alleen op papier) is wel leuk, maar totaal geen manier waarop de bijbel werkt met profetieën.

Als dat wel zou zijn dan zouden de mensen helemaal voorbij gaan dat Jezus Aramees sprak dus toevallige overeenkomsten tussen Griekse grondtekst en de Keniaanse naam Barak Obama gaat niet direct op.

Grote onzin, leuk gevonden maar dit is te makkelijk om geloofwaardig te zijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar zover ik me kan herrinneren zijn de standpunten van Obama nou niet bepaald voorbeeldig chistelijk te noemen.

Dat is maar net wat je onder 'christelijk' verstaat. Als je vindt dat christen-zijn alleen betekent dat je tegen abortus, euthanasie en het homohuwelijk bent, dan kan ik me voorstellen dat je Obama's standpunten niet christelijk vindt.

Ikzelf geloof dat christelijke politiek ook inhoudt dat je zwakkeren in de samenleving helpt. Dat je er bijvoorbeeld voor zorgt dat arme mensen hun ziektekosten kunnen betalen. Obama zei tijdens zijn campagne dat hij in ieder geval wil alle kinderen een ziektekostenverzekering krijgen.

Ik geloof ook dat christelijke politiek inhoudt dat je zuinig omgaat met het milieu, en het lijkt erop dat Obama dat ook veel meer wil doen dan McCain.

Overigens vind ik het Obama-fanatisme van de laatste tijd wel ontzettend overdreven. Zelfs nuchtere Nederlanders spreken over hem alsof hij de messias is. verbaasd.gif Enkel en alleen omdat hij zulke mooie speeches kunnen houden en omdat zijn campagne slim georganiseerd was.

Maar om een goede president te zijn, moet je meer kunnen dan alleen toespraken houden. Je moet ook concrete maatregelen kunnen nemen waarmee je je idealen een stapje dichterbij kunt brengen, je moet de economie erbovenop kunnen helpen.

Misschien moeten we nog even afwachten wat Obama gaat bereiken voor we voor hem gaan juichen.


Samengevoegd:

Quote:

[...] Dat is maar net wat je onder 'christelijk' verstaat. Als je vindt dat christen-zijn alleen betekent dat je tegen abortus, euthanasie en het homohuwelijk bent, dan kan ik me voorstellen dat je Obama's standpunten niet christelijk vindt.

Ikzelf geloof dat christelijke politiek ook inhoudt dat je zwakkeren in de samenleving helpt. Dat je er bijvoorbeeld voor zorgt dat arme mensen hun ziektekosten kunnen betalen. Obama zei tijdens zijn campagne dat hij in ieder geval wil alle kinderen een ziektekostenverzekering krijgen.

Ik geloof ook dat christelijke politiek inhoudt dat je zuinig omgaat met het milieu, en het lijkt erop dat Obama dat ook veel meer wil doen dan McCain.

Overigens vind ik het Obama-fanatisme van de laatste tijd wel ontzettend overdreven. Zelfs nuchtere Nederlanders spreken over hem alsof hij de messias is. Enkel en alleen omdat hij zulke mooie speeches kunnen houden en omdat zijn campagne slim georganiseerd was.

Maar om een goede president te zijn, moet je meer kunnen dan alleen toespraken houden. Je moet ook concrete maatregelen kunnen nemen waarmee je je idealen een stapje dichterbij kunt brengen, je moet de economie erbovenop kunnen helpen.

Misschien moeten we nog even afwachten wat Obama gaat bereiken voor we voor hem gaan juichen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Skippy,

Christen-zijn is inderdaad niet enkel tegen abortus, euthanasie en het homohuwelijk zijn. Het is én tegen deze drie dingen zijn én de dingen doen die jij terecht noemt. En in elk geval in het geval van abortus hebben we met een zo groot kwaad te maken, dat je je inderdaad serieus kunt afvragen of een christen daar wel vrijelijk voor of tegen kan zijn.

Hoe begrijpelijk en pastoraal een reden voor abortus kan zijn, er wordt wel een onschuldig kind gedood. En in het geval van stamcelonderzoek, waar Obama ook toestemming voor heeft gegeven, worden embryo's, dus óók onschuldige kinderen, zelfs enkel gekweekt en daarna weggegooid, zodat wij wat minder ziek worden. En dat terwijl toch enkel Christus mocht sterven voor onze zonden, ons lijden, dacht ik zo.

Dat Obama misschien geweldige dingen doet en zegt, betekent niet meteen dat we dit soort dingen zomaar kunnen goed praten. Er kleeft zeg maar wel onschuldig kinderbloed aan zijn handen. Misschien vind je dat onzin, maar ik wilde enkel aangeven dat we niet over zomaar enkele lichte zaken spreken. Ook als je anders tegenover deze drie zaken staat, blijven het zware ethische kwesties waarop een president afgerekend kan worden. De ene kwestie misschien minder zwaar dan de andere, maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben juist op zoek naar neutrale USA onder de Obama regering informatie, bijna alle sites zijn of grote aanhangers en dus poeslief of grote tegenstanders en dus zwartmakers. Het lijkt wel of the USA echt geen objectieve journalistiek meer heeft. Maar als ik wat vind dan post ik het hier, dan kan je je mening baseren om meer dan alleen one issue.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet precies wat hier allemaal al gezegt is, maar uit alle dingen die barack zegt en doet kan ik concluderen dat barack zich niet Christelijk gedraagt, dat zou je toch wel moeten verwachten van een tot Christendom bekeerde president neem ik aan.

Zoals ik in een ander topic ook al zei verwerpt barack obama bijbel delen.

Om precies te zijn: Deuteronomium en Leviticus

Voor dat Barack Obama president werd zei hij dat als hij president zou worden dat hij de troepen direct uit iraq zou halen.

Nu is hij president en worden er meer troepen naar iraq gestuurd.

De standpunten die hij inneemt voor abortus en het homohuwelijk.

Hij heeft verschillende wetsvoorstellen goed gekeurd die helemaal niet ten voorrechte van het volk zijn.

Hoe kun je zo'n iemand nog vertrouwen als president.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet precies wat hier allemaal al gezegt is, maar uit alle dingen die barack zegt en doet kan ik concluderen dat barack zich niet Christelijk gedraagt, dat zou je toch wel moeten verwachten van een tot Christendom bekeerde president neem ik aan.

Elke presidentskandidaat in de VS zal voor de verkiezingen zeggen dat hij/zij een christen is, om stemmen te krijgen. Aan het leven van zo'n persoon kun je pas echt zien of deze werkelijk een christen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

MarinusCopy ik heb het niet over hoe goed of slecht hij is als leider, zo legde ik uit dat hij zich niet christelijk gedraagt voor een persoon die zichzelf christelijk noemt, daarbij noemde ik

verschillende punten.

Het homohuwelijk was daar een van, dat wil zeggen dat dit een van de punten is waar hij bewijst dat hij zich niet christelijk gedraagt of anders gezegd geen christelijke gedachten gang heeft.

De bijbel is duidelijk over relaties met twee personen van hetzelfde geslacht

Link naar bericht
Deel via andere websites

obama lijkt een aardig weg bereider voor de antichrist met wat hij allemaal wel niet vanplan is, ik lees dagenlijks berichten over hem die niet in het nieuws terecht komen en wat hij allemaal wel niet uithaald is niet niks.

hier kan je die berichten lezen link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

obama lijkt een aardig weg bereider voor de antichrist met wat hij allemaal wel niet vanplan is, ik lees dagenlijks berichten over hem die niet in het nieuws terecht komen en wat hij allemaal wel niet uithaald is niet niks.

hier kan je die berichten lezen

Ja, van die site komt ook de fantastische ontdekking dat de fonetische overzetting van Obama in de grondtekst van de bijbel een bewijs zou zijn voor zijn antichrist-zijn. Volgens mij moet je die site niet zo serieus nemen. Alles wat ik op die site lees is een beetje vreemd. En ik wantrouw alles wat schrijft over chemtrails. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid