Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Mar wat heeft hij nu concreet gedaan afgelopen jaar?

Een heleboel. De vraag is natuurlijk hoe je dat beoordeelt, vind je het positief of negatief dat wat hij gedaan heeft. Google maar eens 'obama achievements' of iets dergelijks en je vind zowel sites die hem de hemel in prijzen als sites die hem afbranden.

Zeggen dat hij niks gedaan heeft is of kinderachtig trollen of blijk geven van onwetendheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een heleboel. De vraag is natuurlijk hoe je dat beoordeelt, vind je het positief of negatief dat wat hij gedaan heeft. Google maar eens 'obama achievements' of iets dergelijks en je vind zowel sites die hem de hemel in prijzen als sites die hem afbranden.

Zeggen dat hij niks gedaan heeft is of kinderachtig trollen of blijk geven van onwetendheid.

Argument by linking is volgens mij nog steeds niet toegestaan en ik vind het vrij typerend dat je zelf hier blijkbaar geen concrete zaken kunt noemen.

Daarnaast vind ik zijn (wan)prestatie mbt. de economie niet bijzonder relevant in deze.

En mij beschuldigen van trollen of onwetendheid is belachelijk. Ik ben vrij behoorlijk ingevoerd in de Amerikaanse politiek, ook haar buitenlandbeleid en ik heb hier duidelijk aangegeven waarom ik deze prijstoekenning belachelijk vind, dus de beschuldiging van trollen zou ik dan ook graag onderbouwd zien.

Voor alle helderheid; als ik zeg dat hij niets gedaan heeft, bedoel ik dat hij niets gedaan heeft dat een nobelprijs voor de vrede zou rechtvaardigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeggen dat hij niks gedaan heeft is of kinderachtig trollen of blijk geven van onwetendheid.

Hij doe standaard presidentiele dingen. Dat ik heel wat, maar niet opzienbarend. Dat hij president is geworden is zijn grootste prestatie tot nu toe en niet de geringste, maar nu de rest nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik helemaal geen links als argument. En ik ga ook geen lijstje aanleggen van wat Obama nu allemaal gedaan heeft. Als je de wereld- en amerikaanse politiek een beetje bijhoudt dan heb je daar wel een beetje een idee van, en wie geïnteresseerd is moet er zelf voor zorgen verder geïnformeerd te worden. Een ieder moet voor zich zelf een eigen mening vormen.

En ik ben het helemaal met de critici eens dat dit een politieke keuze is. Dat is het altijd.

In deze draad heb ik overal de rol van verslaggever gespeeld, je ziet me nergens hiep hiep hoera schreeuwen, al maak ik er ook geen geheim van dat ik het wel een goede politieke zet vind. Ik ben het wel eens met de verklaring van het Nobel comité.

Obama reageert zelf ook bescheiden, (uiteraard, hij is tenslotte politicus)

De Amerikaanse president Barack Obama ziet het krijgen van de Nobelprijs voor de Vrede als een ''roep om actie'' en niet als ''een erkenning van zijn prestaties''.

''Ik heb niet het gevoel dat ik thuishoor in het gezelschap van de mensen die de prijs eerder al wonnen'',

bron ANP

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik gebruik helemaal geen links als argument. En ik ga ook geen lijstje aanleggen van wat Obama nu allemaal gedaan heeft. Als je de wereld- en amerikaanse politiek een beetje bijhoudt dan heb je daar wel een beetje een idee van, en wie geïnteresseerd is moet er zelf voor zorgen verder geïnformeerd te worden.

Wil je mij dan niet beschuldigen van onwetendheid of trollen? Dat doen zonder enige argumentatie of onderbouwing is allesbehalve netjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Technisch gezien beschuldigde ik jou niet, ik zei "Zeggen dat hij niks gedaan heeft is of kinderachtig trollen of blijk geven van onwetendheid." Als jij je aangesproken voelt is dat jouw zaak.

Ik heb jou nergens horen zeggen dat hij niks gedaan heeft, enkel vragen : "Wat heeft hij gedaan?" Een goede vraag.

Minder dan de helft van die huffington post lezers vind het terecht

Quote:
Do you feel that President Obama deserved the Nobel Peace Prize?

Yes, he's an inspiration to the world

46.39%

Maybe

20.16%

No, it's way too soon for this type of honor

33.45%

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Misschien speelt ook nog mee dat hij als neger lekker contrasteert met het witte huis. Hij zal het overigens wel beter doen dan GWB denk ik, maar dan nog, wie niet?

Ik waag het, tegen een kennelijke politieke correctheid in, ernstig te betwijfelen. Zijn economische beleid vind ik angstwekkend, het opvoeren van de oorlog in Afghanistan bepaald niet passend bij een Nobelprijs voor de vrede, zijn onvermogen belangrijke verkiezingsbeloften na te komen stemt me niet optimistisch, zijn pleidooi voor behoud van abortus volgens Roe vs Wade maakt me ook niet direct blij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zijn pleidooi voor behoud van abortus volgens Roe vs Wade maakt me ook niet direct blij.

Dat zou voor mij al genoeg reden zijn om hem die prijs niet toe te kennen. (Maar ja, zulk binnenlandse beleid zal vast geen criterium zijn.) Elk leuk dingetje in het buitenland is mooi meegenomen, maar als hij in het binnenland volkerenmoord laat faciliteren.. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anyway, ik vind het nogal bizar dat de man een nobelprijs voor de vrede zou krijgen... Ik ben niet anti-Obama, maar om hem nou nu zo'n prijs te geven vind ik nogal raar. Omdat hij minder dan een jaar lang relatief gezien vredelievender is dan zijn voorganger en de man erg charismatisch is?

Nelson Mandela verdient zoiets, Obama moet dat eerst maar waar zien te maken. (Dat ik Mandela noem heeft niet zozeer met huidskleur, presidentschap of de Engelse taal te maken maar met dat ik Mandela een held vind.) Nou, succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was vanavond op een verjaardag met een hoop linkse figuren en ook die waren vrij verbaasd over deze toekenning en vonden die behoorlijk vreemd.

Mij maakte het iig. duidelijk, voorzover dat het geval al niet was, dat het bezwaar tegen deze toekenning niet af te schuiven is op bezwaren tegen Obama of zijn beleid in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, het Amerikaanse volk waarbij hij meehelpt het om zeep te brengen.

Volkenmoord is doelbewust is doelbewust willen uitmoorden van een volk omdat het een bepaald volk is. Genocide. Je kunt alles van Obama vinden, maar volkenmoord is feitelijk onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Barrack Obama wint Nobelprijs voor de vrede. Obama krijgt de onderscheiding voor zijn „buitengewone inspanningen om de internationale diplomatie en samenwerking tussen volkeren te versterkenâ€.

De duizenden Amerikaanse ongeboren kinderen zullen hem vast wel toejuichen inderdaad...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik schreef ook dat hij het laat faciliteren. Dat is wat anders dan het doelbewust uitmoorden. Het is dus geen onzin.

Dan nog steeds is het feitelijke onzin, aangezien de mogelijkheid tot ongeboren kinderen om te brengen vermoorden nu eenmaal geen volkerenmoord is. Dat was het trouwens ook niet geweest als het ging om 10 jarigen ipv ongeborenen.

Abortus lijkt me al erg genoeg op zichzelf, waarom dan termen erop plakken die technisch gezien volstrekt onjuist zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar je kan het niet zo uit elkaar trekken.

Dat kan best.

Quote:

[...]

Dan nog steeds is het feitelijke onzin, aangezien de mogelijkheid tot ongeboren kinderen om te brengen vermoorden nu eenmaal geen volkerenmoord is. Dat was het trouwens ook niet geweest als het ging om 10 jarigen ipv ongeborenen.

Het is wel volkerenmoord. Een groot deel van het volk wordt omgebracht.

Quote:

Abortus lijkt me al erg genoeg op zichzelf, waarom dan termen erop plakken die technisch gezien volstrekt onjuist zijn?

Waarom niet zeggen wat het is en er geen mooie of verzachtende woorden bij gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is wel volkerenmoord. Een groot deel van het volk wordt omgebracht.

Dat is dus niet per definitie volkerenmoord.... Volkerenmoord heeft als doel een volk uit de weg te ruimen of iig bewust op een bepaalde etniciteit te moorden.

Obama heeft dat beleid niet: A)hij heeft niks tegen Amerikanen, in tegendeel, hij is er zelf één. B)ongeboren kinderen zijn geen volk, maar is een fase in de ontwikkeling die niet specifiek volkgebonden is, C) al was het een volk, dan nog is het geen beleid 'de ongeborenen' uit te moorden. Als een ouder besluit haar kind niet om te brengen, zal Obama dat vast geen probleem vinden.

Kortom, die hele volkerenmoord term vind ik een krachtterm die nergens op slaat. Ik zou bijna de indruk krijgen dat mensen die het volkerenmoord noemen kennelijk abortus an sich niet erg genoeg vinden en er een extra schepje boven op moeten doen.

Quote:
Waarom niet zeggen wat het is en er geen mooie of verzachtende woorden bij gebruiken?

Het is het niet, je plakt woorden erop die nergens op slaan. Als je dat niet door hebt moet je maar eens de definitie gaan opzoeken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid