Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Zo'n tekst bedoelde ik dus niet. Er zijn allemaal mensen met belangen rond de verkiezing, ik heb dus liever hun eigen standpunt ipv iemand die blijkbaar de behoefte heeft hun standpunt te verwoorden.

Als ik wil weten wat het partij prog. van de VVD is, ga ik ook liever bij de VVD zelf kijken ipv iemand die een betoog begint met 'de vvd is de grootste pro-kapitalisten partij die er ooit in Nederland geweest is! Toch zijn er gewone mensen met een modaal inkomen die op die partij stemmen, zelfs mensen die helemaal niet zo positief tegen het kapitalisme aankijken.'

Kortom, ik heb liever het standpunt van Obama's(team) zelf, wat volgens hem zelf zijn standpunt dus is. Want ze maken elkaar nogal zwart daar op dit moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ook ik ben benieuwd naar het "extreme" abortusstandpunt van Obama. Uit een test die ik ooit eens heb ingevuld bleek dat ik het op het vlak van abortus met McCain eens was, maar dat Obama alleen voor abortus is in bijvoorbeeld het geval dat een vrouw is verkracht, of als ernstige risico's voor de vrouw zijn bij de zwangerschap.

Dat is simpelweg niet het geval. In zijn jaren als senator van Illinois kreeg hij een 100% rating van Planned Parenthood, als senator van de US Senate kreeg hij die ook, evenals van NARAL. Hij stemde tegen de Partial Birth Abortian Ban Act. Hij is tegen het Hyde Amendment. Hij steunt de Pregnant Woman support Act niet, terwijl die op generlei wijze de mogelijkheid tot abortussen beperkt en hij weigerde in Illinois wetgeving te steunen die infanticide zou verbieden. Wetgeving die brede steun had, ook onder pro-choice democraten.

Nu mag je jezelf wijsmaken wat je wilt, maar Obama is de meest extreme pro-abortus kandidaat die we tot nu toe gehad hebben.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Zo'n tekst bedoelde ik dus niet. Er zijn allemaal mensen met belangen rond de verkiezing, ik heb dus liever hun eigen standpunt ipv iemand die blijkbaar de behoefte heeft hun standpunt te verwoorden.

Als ik wil weten wat het partij prog. van de VVD is, ga ik ook liever bij de VVD zelf kijken ipv iemand die een betoog begint met 'de vvd is de grootste pro-kapitalisten partij die er ooit in Nederland geweest is! Toch zijn er gewone mensen met een modaal inkomen die op die partij stemmen, zelfs mensen die helemaal niet zo positief tegen het kapitalisme aankijken.'

Kortom, ik heb liever het standpunt van Obama's(team) zelf, wat volgens hem zelf zijn standpunt dus is. Want ze maken elkaar nogal zwart daar op dit moment.

De feiten zijn alemaal te checken hoor.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat kan ik tegen de achtergrond van ons eigen beleid niet extreem noemen. Het gaat wel te ver, daar niet van.

Wat ze zelf zeiden klonk ook niet zo extreem. En bepaald republican beweringen bleken feitelijk gewoon niet te kloppen. Vandaar dat ik juist benieuwd ben naar een uiteenzetting van hun standpunt. Ik vraag me ook af wat er werkelijk zo veranderend van is.

Anyway, mensen die ik niet als pro-abortus aanhangers zie (zoals Antoine Bodar bijvoorbeeld) zouden op Obama stemmen, als ze mochten stemmen. Dat geeft me ook de indruk dat het abortus standpunt door de Republikeinse campagne erg opgeblazen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het buitenland is wel blij met Obama-Biden heb ik het idee. Zelfs moslimslanden, die toch volgens mij ook tegen abortus zijn? En overige christelijke delen van de wereld, zoals Zuid-Europa en Zuid-Amerika ook. Zouden zij het abortus geval van Obama door de vingers zien?

gr. mackie

ps. heeft de Paus ook geen uitspraken hierover gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, er stond laatst in de krant dat Obama moeite zou krijgen met het winnen van de christelijke kiezer in de V.S. Nu werden hier een paar argumenten voor genoemd, zoals zijn dominee die shoquerende zaken zou hebben gezegd, maar ook dat hij moeite zou krijgen om de christelijke stem te winnen omdat hij nog maar een paar jaar bekeerd was tot het christendom. Mijn vraag aan jullie is dus wat het zou uitmaken hoelang je al christen bent/ bekeerd bent tot het christendom? Alvast bedankt!

gr. mackie

Mijn probleem met Obama heeft meer te maken met zijn warme banden met Planned Parenthood (

)

Als je kijkt waar Planned Parenthood voor staat (ze strijden VOOR abortus als 'vrouwenrecht'), dan draait mijn maag om bij het idee dat deze man president van de VS dreigt te worden mede door stemmen van mensen die zich christen noemen.

Ik kan kindermoord en het christelijk gedachtengoed maar moeilijk met elkaar rijmen (om het heel zacht uit te drukken).

Dat ik sinds 1999 christen ben, heeft daar denk ik weinig mee te maken. Ik was ook al tegen kindermoord (abortus provocatus) toen ik nog geen christen was.

Het Pauselijk Magisterium heeft bij monde van de Amerikaanse bisschoppen gezegd dat abortus bij de vijf 'non-negotiobles' hoort). Dus als goed katholiek hoor je niet op Obama te stemmen. (Niet dat de bisschoppen dat letterlijk zeggen, maar dat is wel de conclusie die je moet trekken. Juist doordat Obama heel nadrukkelijk abortuswetgeving wil verruimen, levert dat ondersteunen door op hem te stemmen een positie op als katholiek die je kunt uitleggen als meewerken met 'het kwade'.

Nou zijn er ook katholieken die vanwege de betere sociaal-economische plannen van Obama wel op hem stemmen, maar zoals ik de leer van de Kerk begrijp heeft pro-life zijn wel een hogere prioriteit dan geld en economie. Maar goed, wie ben ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als je kijkt naar de naam "Biden", dan zie je dat het maar één letter scheelt met "bidden". Kortom, Obama is Gods kandidaat.

Van de andere kant bekeken, je verandert bij beide namen één letter, en i.p.v. "Obama's Biden" staat er ineens; "Osama's bidet". widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het Pauselijk Magisterium heeft bij monde van de
gezegd dat abortus bij de vijf 'non-negotiobles' hoort). Dus als goed katholiek hoor je niet op Obama te stemmen. (Niet dat de bisschoppen dat letterlijk zeggen, maar dat is wel de conclusie die je moet trekken. Juist doordat Obama heel nadrukkelijk abortuswetgeving wil verruimen, levert dat ondersteunen door op hem te stemmen een positie op als katholiek die je kunt uitleggen als meewerken met 'het kwade'.

Nou zijn er ook katholieken die vanwege de betere sociaal-economische plannen van Obama wel op hem stemmen, maar zoals ik de leer van de Kerk begrijp heeft pro-life zijn wel een hogere prioriteit dan geld en economie. Maar goed, wie ben ik?

Een leekknipoog_dicht.gif.

Is het overigens niet zo dat je als katholiek wel op een pro-choice kandidaat mag stemmen, mits dat 'ondanks' het abortusstandpunt is en er andere zwaarwegende redenen zijn?

Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het overigens niet zo dat je als katholiek wel op een pro-choice kandidaat mag stemmen, mits dat 'ondanks' het abortusstandpunt is en er andere
zwaarwegende
redenen zijn?

Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.

Dat klopt, maar goed, dan komt probleem 2, wat is zwaarwegend. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Pius: Ik snap deze link niet; ik kom op een héél verkeerde webstek uit met rare Engelse artikelen. Was best wel eventjes schrikken. Maar ik heb me alweer in de hand - wij autisten kunnen dat!

Wij niet-autisten kunnen dat ook. yes.gif Eigenlijk zijn autisten net mensen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij niet-autisten kunnen dat ook.
yes.gif
Eigenlijk zijn autisten net mensen.
knipoog_dicht.gif

Maaarrr... wij autisten zijn de mutanten, die de hoop voor de toekomst zijn, (www.aspergia.com) ook al komen wij dan van een andere planeet (www.wrongplanet.net). Eigenlijk zijn jullie net als wij, alleen hebben wij geen NT-syndroom. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mijn probleem met Obama heeft meer te maken met zijn warme banden met
(
)

Dat belooft wat voor mijn politieke carrière. :S

Ik ga mijn atheïstische vrienden maar alvast haatbrieven sturen. puh2.gif

Quote:

Dus als goed katholiek hoor je niet op Obama te stemmen.

A. En toch is mijn vraag nog steeds niet ingewilligd: Die is vrij simpel, een post van de uiteenzettingen van Obama's abortus beleid. En dan dus wel hun als bron, niet een tegenstander die wilt uitleggen wat Obama al dan niet stiekem gelooft.

B. Hmm, als goed katholiek... Interessante woordkeuze.

Quote:

Weet iemand waarom Bodar op Obama zou stemmen ondanks zijn abortus standpunt?

Omdat deze priester geen goede katholiek is? nosmile.gif .......

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid