Spring naar bijdragen

Waarom mensen geloven


Aanbevolen berichten

Quote:

Ja, maar daar kan je toch geen staatsinrichting op bouwen? De regering mag met mij argumenteren over het nut van belasting, maar het mij niet opleggen?

Dan komen we eigenlijk op het punt aan van een soort anarchie. widegrin.gif Een staatsvorm moet hier proberen zo dichtbij te komen als mogelijk. (een anarchie op zichzelf is vrij lastig) Maar ik moet zeggen dat je hier een lastig punt voor mij bereikt.

Verder begrijp ik het punt van baseren eerlijk gezegd nog steeds niet, ik ben een beetje brak vandaag...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dan komen we eigenlijk op het punt aan van een soort anarchie.
widegrin.gif
Een staatsvorm moet hier proberen zo dichtbij te komen als mogelijk. (een anarchie op zichzelf is vrij lastig) Maar ik moet zeggen dat je hier een lastig punt voor mij bereikt.

Daarnaast, maar eigenlijk ook hiermee verwant, heb je natuurlijk het aloude adagium dat de vrijheid van de één niet zelden de onvrijheid van de anders is. smile.gif

Quote:
Verder begrijp ik het punt van baseren eerlijk gezegd nog steeds niet, ik ben een beetje brak vandaag...

Hij bedoelt dat je iets stelt, maar waarom is dat waar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij bedoelt dat je iets stelt, maar waarom is dat waar?

Als de waarheid niet waar is, kun je ook niet stellen waarom de waarheid waar is.

Overigens moet je de waarheid niet zien als de enige waarheid, maar als een zoektocht naar de waarheid, die oneindig zal duren, omdat wij hem nooit zullen vinden (ik verkondig niet per definitie de waarheid). Dit omdat bij de ene vondst weer nieuwe vragen oprijzen, en daarbij weer nieuwe vragen, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid