Spring naar bijdragen

Jezus Zoon of God of beide?


Aanbevolen berichten

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, profeet Jezus (vzmh) heeft nooit goddelijkheid geclaimt. Ik ben getuigen dat profeet Jezus (vzmh) zich
niet
schuldig heeft gemaakt aan blasfemie, en zal hem voor altijd beschermen van de valse beschuldigingen of de ontkenningen van zijn profeetschap, totdat hij komen zal op aarde, om de misverstanden dit maal zelf recht te zetten met de wil van Allah (swt), de Barmhartige, de Genadevolle.

We lezen in Mattheus 13
:

57 En zij werden aan Hem (Jezus) geërgerd. Maar Jezus zeide tot hen:
Een profeet is niet ongeëerd, dan in zijn vaderland, en in zijn huis.

We lezen in Lukas 24
:

19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener,
Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk.

We lezen in Johannes 6
:

14 De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden:
Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.

We lezen in Johannes 9
:

17 Zij zeiden wederom tot den blinde: Gij, wat zegt gij van Hem; dewijl Hij uw ogen geopend heeft? En hij zeide:
Hij is een Profeet.

We lezen in Johannes 7
:

40 Velen dan uit de schare, deze rede horende, zeiden:
Deze is waarlijk de Profeet
.

We lezen in Johannes 4
:

19 De vrouw zeide tot Hem:
Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt
.

We lezen in Mattheus 21
:

11 En de scharen zeiden:
Deze is Jezus, de Profeet van Nazareth in Galilea
.

De Bijbel bevat vele verzen waaruit we kunnen concluderen dat Jezus (vzmh) een profeet was en zich
niet
gelijk stelde aan de enige God:

We lezen in Johannes 14:

Mijn Vader is meerder dan Ik.

Mvg

Je valt in herhaling en leest blijkbaar niet wat hierover al herhaaldelijk is gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 582
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, profeet Jezus (vzmh) heeft nooit goddelijkheid geclaimt.

Ik ben getuigen dat profeet Jezus (vzmh) zich
niet
schuldig heeft gemaakt aan blasfemie, en zal hem voor altijd beschermen van de valse beschuldigingen

La ila ha illa allah

Hier ga je toch de mist in. Ik zal niet alles herhalen wat hier in het verleden op dit forum al over gezegd is, maar wil toch in elk geval die keren noemen dat Jezus aanbeden werd door mensen en ook de belijdenis "Mijn Heer en mijn God" Zich liet welgevallen, terwijl Hij dus wel oproept om enkel God te aanbidden. Door Jezus de claim op goddelijkheid te ontnemen, maak je Hem dus in feite uit voor een leugenaar.

Je bescherming van Jezus als het gaat om valse beschuldigingen is wel een wat wankele, aangezien je Hem op deze wijze dus zelf al vals beschuldigd. Ook ontneem je Hem op deze wijze het door jou volprezen profeetschap, want ik neem niet aan dat een leugenaar door jullie nog als profeet gewaardeerd wordt [...alhoewel...]

Quote:

De Bijbel bevat vele verzen waaruit we kunnen concluderen dat Jezus (vzmh) een profeet was en zich
niet
gelijk stelde aan de enige God

Zie het begin van deze reactie. Want je stelt hier iets wat niet waar is!

Quote:
Mattheüs 28

9 En zie, Jezus kwam haar tegemoet en zeide: Weest gegroet. Zij naderden Hem en grepen zijn voeten en zij aanbaden Hem.

10 Toen zeide Jezus tot haar: Weest niet bevreesd. Gaat heen en bericht mijn broeders, dat zij naar Galilea gaan, en daar zullen zij Mij zien.

(...)

17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden.

18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde.

19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Tot tweemaal toe is er sprake van aanbidding. En geen van deze keren wijst Jezus de aanbidders terecht, terwijl Hij nooit een blad voor de mond genomen heeft als Hij het ergens niet mee eens was.

Daarnaast maakt Jezus in de laatste zin gebruik van een uiting die we vooral kennen als uiting van God Zelf in het Oude Testament: "Ik ben met U".

Als Jezus niet God zou zijn, is het wel heel aprt dat Hij de aanbidding Zich laat welgevallen en toch zegt in

Quote:
Mattheüs 4

10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

La ila ha illa allah

Hier ga je toch de mist in. Ik zal niet alles herhalen wat hier in het verleden op dit forum al over gezegd is, maar wil toch in elk geval die keren noemen dat Jezus aanbeden werd door mensen en ook de belijdenis "Mijn Heer en mijn God" Zich liet welgevallen, terwijl Hij dus wel oproept om enkel God te aanbidden. Door Jezus de claim op goddelijkheid te ontnemen, maak je Hem dus in feite uit voor een leugenaar.

Je bescherming van Jezus als het gaat om valse beschuldigingen is wel een wat wankele, aangezien je Hem op deze wijze dus zelf al vals beschuldigd. Ook ontneem je Hem op deze wijze het door jou volprezen profeetschap, want ik neem niet aan dat een leugenaar door jullie nog als profeet gewaardeerd wordt [...alhoewel...]

[...]

Zie het begin van deze reactie. Want je stelt hier iets wat niet waar is!

[...]

Tot tweemaal toe is er sprake van aanbidding. En geen van deze keren wijst Jezus de aanbidders terecht, terwijl Hij nooit een blad voor de mond genomen heeft als Hij het ergens niet mee eens was.

Daarnaast maakt Jezus in de laatste zin gebruik van een uiting die we vooral kennen als uiting van God Zelf in het Oude Testament: "Ik ben met U".

Als Jezus niet God zou zijn, is het wel heel aprt dat Hij de aanbidding Zich laat welgevallen en toch zegt in

[...]

Goed punt HenkG ik ben maar zo vrij je mijn complimenten te geven en sla hem op (een copyknipoog_dicht.gif)in mijn collectie!


Samengevoegd:

Quote:

[...]Je reageert niet op de context die jij ernaar vroeg. Ben je met mij eens dat Jezus (vzmh) zelf hier zegt dat hij een profeet is ja of nee? Graag een antwoord uit de context

Maar
Jezus zeide
tot hen:
Een profeet
is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd. 58 En Hij deed daar niet vele krachten wegens hun ongeloof.

Hij deed geen wonderen wegens hun ongeloot en toonde Zijn ware gezicht niet aan hen, dat van een profeet. Of wil je ook ontkennen dat Jezus duivelen en de onreine geest uitwierp?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, profeet Jezus (vzmh) heeft nooit goddelijkheid geclaimt. Ik ben getuigen dat profeet Jezus (vzmh) zich
niet
schuldig heeft gemaakt aan blasfemie, en zal hem voor altijd beschermen van de valse beschuldigingen of de ontkenningen van zijn profeetschap, totdat hij komen zal op aarde, om de misverstanden dit maal zelf recht te zetten met de wil van Allah (swt), de Barmhartige, de Genadevolle.

(...helehoop misverstanden...)

Jammer voor je dat Jezus heeft beweerd dat Hij de Eerste en de Laatste is (Opb.1:17) én dat iedereen (ook jij dus!) Hem op dezelfde manier zal eren als de Vader (Joh.5:23). En aangezien Jahweh Zijn eer aan geen ander geeft (Jes.42:8) én zelf de Eerste en de Laatste is (Jes.44:6, Opb.1:8) was Jezus ofwel knettergek toen Hij dit zei, of Hij claimde dat Hij God Zelf was.

Dat jij je dat niet voor kan stellen, is jouw probleem. Dat je Jezus niet eer wilt geven net als de Vader, zou ook wel eens jouw probleem kunnen zijn als Jezus terugkomt om -- zoals jij zei -- het e.e.a. recht te zetten.

Het grappige is, dat je broeder hier op dit forum (dialoog_zoeker) zelf zonder het door had ook al geconcludeerd had dat Jezus wel degelijk claimde God te zijn: Toen ik hem vroeg of je met het jezelf één van de 99 schone namen van Allah toe-eigenen, claimde dat je God bent, zei hij ja (zie hier). Toen ik hem erop wees dat Jezus dit ook doet, kwam er een hoop gesputter en werd er teruggekrabbeld.

Gelukkig maar dat Jezus meerdere namen claimt. Dan weten we tenminste eindelijk dat moslims gewoon lopen te liegen (of niet kunne lezen!) als ze beweren dat Jezus nooit heeft geclaimd goddelijk te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus zegt elders 'onder die van vrouwen zijn is niemand meerder Profeet dan Johannes.(luk 7,28)' en Johannes was de profeet van de Allerhoogste (luk 1,76) en moest de weg voor de Here bereiden. Dus mijn antwoord is nee.

Ik vroeg je niet wat hij elders zei. Ik vroeg je alleen op de context die jij ernaar vroeg te reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

La ila ha illa allah

Hier ga je toch de mist in. Ik zal niet alles herhalen wat hier in het verleden op dit forum al over gezegd is, maar wil toch in elk geval die keren noemen dat Jezus aanbeden werd door mensen en ook de belijdenis "Mijn Heer en mijn God" Zich liet welgevallen, terwijl Hij dus wel oproept om enkel God te aanbidden. Door Jezus de claim op goddelijkheid te ontnemen, maak je Hem dus in feite uit voor een leugenaar.

Je bescherming van Jezus als het gaat om valse beschuldigingen is wel een wat wankele, aangezien je Hem op deze wijze dus zelf al vals beschuldigd. Ook ontneem je Hem op deze wijze het door jou volprezen profeetschap, want ik neem niet aan dat een leugenaar door jullie nog als profeet gewaardeerd wordt [...alhoewel...]

Beste HenkG,

Wij maken Jezus (vzmh) geen valse God en ook geen leugenaar zoals jij doet, want er is maar volgens Jezus (vzmh) één enige Waarachtige God en Jezus (vzmh) was/is niet die God:

Joh 17,3

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

Die waarachtige God is/was de God van Jezus (vzmh) en zijn discipelen:

Joh 20,17: Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.

Quote:
Tot tweemaal toe is er sprake van aanbidding. En geen van deze keren wijst Jezus de aanbidders terecht, terwijl Hij nooit een blad voor de mond genomen heeft als Hij het ergens niet mee eens was.

Daarnaast maakt Jezus in de laatste zin gebruik van een uiting die we vooral kennen als uiting van God Zelf in het Oude Testament: "Ik ben met U".

Als Jezus niet God zou zijn, is het wel heel aprt dat Hij de aanbidding Zich laat welgevallen en toch zegt in

Welke aanbiddingen heb je over? Waarom zei Jezus (vzmh) het volgende als men hem mocht aanbidden?

Mat 4,10: “Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.â€

Hoe kan satan zijn god (Jezus) vragen om hem (satan) te aanbidden??

Joh 4:19 De vrouw zeide tot Hem: Here, ik zie, dat Gij een profeet zijt. 20 Onze vaderen hebben op deze berg aangebeden en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden. 21 Jezus zeide tot haar: Geloof Mij, vrouw, de ure komt, dat gij noch op deze berg, noch te Jeruzalem de Vader zult aanbidden. 22 Gij aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten, want het heil is uit de Joden; 23 maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; 24 God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid.

Die ‘wij’ is inclusief Jezus (vzmh) neem ik aan of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Jammer voor je dat Jezus heeft beweerd dat Hij de Eerste en de Laatste is (Opb.1:17) én dat iedereen (ook jij dus!) Hem op dezelfde manier zal eren als de Vader (Joh.5:23). En aangezien Jahweh Zijn eer aan geen ander geeft (Jes.42:8) én zelf de Eerste en de Laatste is (Jes.44:6, Opb.1:8) was Jezus ofwel knettergek toen Hij dit zei, of Hij claimde dat Hij God Zelf was.

Nunc, we lezen in het openbaring van Johannes slechts een droom. Hij beschrijft Jezus (vzmh) o.a. als volgt:

16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Toon mij een vers uit de Bijbel waar Jezus (vzmh) "walking and talking'' op aarde zegt:

"Ik ben God" of "Aanbidt mij"?

Wellicht is het handig om te vermelden dat de droom van Johannes "De eerste en de Laatste" keer was, omdat we hetzelfde woorden nergens terug kunnen vinden in Mattheus, Marcus, Lukas, Johannes, Handelingen, Romeinen, brrrrrt en al dat andere boeken van het Nieuwe Testament.

Quote:
Dat jij je dat niet voor kan stellen, is jouw probleem. Dat je Jezus niet eer wilt geven net als de Vader, zou ook wel eens jouw probleem kunnen zijn als Jezus terugkomt om -- zoals jij zei -- het e.e.a. recht te zetten

De Islam is het enige niet-Christelijke geloof dat het een onderdeel van het geloof maakt om te geloven in Jezus. Geen moslim is echt een moslim als hij niet gelooft in Jezus. Wij geloven dat hij een van de grootste Boodschappers van Allah (swt) was. Wij geloven dat hij geboren was op een miraculeuze wijze, zonder mannelijke interventie, wat veel moderne Christenen vandaag de dag niet meer geloven. We geloven dat hij de Messias was, vertaald Christus. Wij geloven dat hij, met de toestemming van God, leven gaf aan de doden. Wij geloven dat hij de blinden genas, en de leprozen, met de toestemming van God.

In de Heilige Koran hebben wij een aparte hoofdstuk over Maria, de moeder van Jezus (vzmh) in soera 19. Hoevaak komt Maria (vzmh) voor in de Bijbel, vertel mij hoe vaak?

Jezus (vzmh) komt méér voor in de Heilige Koran dan Mohammed (vzmh) en jij vind dat de moslims geen respect vertonen aan Jezus (vzmh)?

Quote:
Het grappige is, dat je broeder hier op dit forum (dialoog_zoeker) zelf zonder het door had ook al geconcludeerd had dat Jezus wel degelijk claimde God te zijn: Toen ik hem vroeg of je met het jezelf één van de 99 schone namen van Allah toe-eigenen, claimde dat je God bent, zei hij ja (zie hier). Toen ik hem erop wees dat Jezus dit ook doet, kwam er een hoop gesputter en werd er teruggekrabbeld.

Dialoog_zoeker is mijn broeder en over hem ga ik niet discusseren, zoals ik ook niet discusseer over jouw broeders als ik met jou discusseer.

Quote:
Gelukkig maar dat Jezus meerdere namen claimt. Dan weten we tenminste eindelijk dat moslims gewoon lopen te liegen (of niet kunne lezen!) als ze beweren dat Jezus nooit heeft geclaimd goddelijk te zijn.

Dialoog_zoeker is een persoon in enkelvoud en jij hebt het over moslims in meervoud?

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vroeg je niet wat hij elders zei. Ik vroeg je
alleen
op de context die jij ernaar vroeg te reageren.

Ja en ik heb nog wat meer context genomen omdat ik wat minder snel te overtuigen ben als jij. Dat Johannes een aantal keren de hoogste profeet wordt genoemd, neem je niet mee in je redenering en nu vraag je mij dat ook te vergeten. Als je op zo'n manier je gelijk wilt halen, wie wil je dan overtuigen?


Samengevoegd:

Quote:

[...]Beste HenkG,

Wij maken Jezus (vzmh) geen valse God en ook geen leugenaar zoals jij doet, want er is maar volgens Jezus (vzmh) één enige Waarachtige God en Jezus (vzmh) was/is niet die God:

Joh 17,3

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen,
de enige waarachtige God,
en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

Die waarachtige God is/was de God van Jezus (vzmh) en zijn discipelen:

Joh 20,17:
Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun:
Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.

[...]Welke aanbiddingen heb je over? Waarom zei Jezus (vzmh) het volgende als men hem mocht aanbidden?

Mat 4,10: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?

Hoe kan satan zijn god (Jezus) vragen om hem (satan) te aanbidden??

Joh 4:19
De vrouw zeide tot Hem:
Here, ik zie, dat Gij
een profeet
zijt.
20 Onze vaderen hebben op deze berg aangebeden en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden. 21 Jezus zeide tot haar: Geloof Mij, vrouw, de ure komt, dat gij noch op deze berg, noch te Jeruzalem de Vader zult aanbidden. 22
Gij aanbidt, wat gij niet weet;
wij
aanbidden, wat wij weten
, want het heil is uit de Joden; 23 maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; 24
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden
in geest en in waarheid.

Die ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?wij?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? is inclusief Jezus (vzmh) neem ik aan of niet?

Denk jij soms dat satan het had moeten weten wie Jezus was? En wie wordt met de satan bedoelt die dit aan Jezus vroeg? Duidelijk is het dat het om iemand gaat die toegang tot het dak van de tempel had, dus was het geen Griek. Ook neemt u maar aan dat God deze satan niet liet dwalen, terwijl hij niet wist Wie te aanbidden. Bovendien werd Judas ook duivel genoemd en we weten dat hij een mens was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Beste HenkG,

Wij maken Jezus (vzmh) geen valse God en ook geen leugenaar zoals jij doet, want er is maar volgens Jezus (vzmh) één enige Waarachtige God en Jezus (vzmh) was/is niet die God:

Joh 17,3

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen,
de enige waarachtige God,
en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

Die waarachtige God is/was de God van Jezus (vzmh) en zijn discipelen:

Joh 20,17:
Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun:
Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.

Zie ook de verwijzingen naar andere draadjes waar dit onderwerp al eens met jullie besproken is. Nunc heeft er al wat voor je opgezocht. Daar is al gebleken dat er in het geval van Jezus geen sprake is van een valse God. Nav je verdere redenatie kom ik straks nog even weer terug hierop.

Quote:

[...]Welke aanbiddingen heb je over? Waarom zei Jezus (vzmh) het volgende als men hem mocht aanbidden?

Mat 4,10: “Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.â€

Hoe kan satan zijn god (Jezus) vragen om hem (satan) te aanbidden??

Je grijpt hier een tekst uit een heel ander gedeelte en maakt er maar van dat Jezus dit zegt tegen ieder die Jezus aanbidt. Helaas is de context een geheel andere. Allereerst gaat deze tekst niet over het aanbidden van Jezus door satan, maar vraagt satan juist om Jezus voor hem te buigen, omdat hij als heer van deze wereld meent recht op die eer te hebben. Dan wijst Jezus erop dat er maar 1 is Die werkelijk Heer over de schepping is, namelijk God.

Er wordt hier in deze tekst verder niets ontkend danwel bevestigd over het feit dat Jezus God is. Maar het is dus ook geen tekst die staat als reactie op het aanbidden van Jezus. Wel zou je deze tekst naast bijvoorbeeld de volgende teksten over aanbidding van Jezus kunnen leggen (die ik in het stuk waar je op reageerde al had geplaatst, maar ach, hoe vaker het getoodn kan worden hoe beter knipoog_dicht.gif) en je conclusie kunnen trekken:

Quote:
Mattheüs 28

9 En zie, Jezus kwam haar tegemoet en zeide: Weest gegroet. Zij naderden Hem en grepen zijn voeten en zij aanbaden Hem.

10 Toen zeide Jezus tot haar: Weest niet bevreesd. Gaat heen en bericht mijn broeders, dat zij naar Galilea gaan, en daar zullen zij Mij zien.

11 Toen zij onderweg waren, zie, enigen van de wacht kwamen in de stad om de overpriesters al het gebeurde te berichten.

12 En in een vergadering met de oudsten kwamen zij tot een besluit en zij gaven de soldaten veel geld,

13 en zij zeiden: Zegt, zijn discipelen zijn des nachts gekomen en hebben Hem gestolen, terwijl wij sliepen.

14 En indien dit de stadhouder ter ore komt, wij zullen het in orde brengen en maken, dat gij buiten moeite blijft.

15 En zij namen het geld aan en deden zoals hun gezegd was. En dit gerucht is onder de Joden verbreid tot de dag van heden toe.

16 En de elf discipelen vertrokken naar Galilea, naar de berg, waar Jezus hen bescheiden had.

17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden.

Ben wel benieuwd hoe je erbij komt dat ik dus een leugenaar zou zijn. Wijs de leugen nu eens heel duidelijk aan. Laat nu eens werkelijk zien dat Jezus een valse God is! Daar hebben mensen immers meer aan dan enkel een beschuldiging?! Uitleg ervan geeft namelijk ruimte om te leren. En dat is hopelijk wat jullie ook een keer zullen doen na de reeds vele malen ondernomen pogingen om jullie een en ander duidelijk te maken.

Quote:

Joh 4:19
De vrouw zeide tot Hem:
Here, ik zie, dat Gij
een profeet
zijt.
20 Onze vaderen hebben op deze berg aangebeden en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden. 21 Jezus zeide tot haar: Geloof Mij, vrouw, de ure komt, dat gij noch op deze berg, noch te Jeruzalem de Vader zult aanbidden. 22
Gij aanbidt, wat gij niet weet;
wij
aanbidden, wat wij weten
, want het heil is uit de Joden; 23 maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; 24
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden
in geest en in waarheid.

Die ‘wij’ is inclusief Jezus (vzmh) neem ik aan of niet?

Jezus was duidelijk in gesprek met deze vrouw in de verhouding samaritaan-jood. Daar is de wij/gij-formulering op gebaseerd. En ja, naar de mens is Jezus een geboren jood. Maar dit ontzegt hem niet het zijn van God. Zie hiervoor oa het namengebruik van Jezus en dat wat Nunc er alweer over gezegd heeft.

Quote:

door een ander vers bij te halen, probeert je gewoon de woorden van Jezus (vzmh) die zegt dat hij een profeet is nietig te verklaren.

Ik raad iedereen die de waarheid over Jezus (vzmh) willen weten aan om deze lezingen van ex-katholiek te luisteren.

Ben benieuwd wat deze lezingen zeggen in relatie tot het onderwerp hier (gebruik namen van God door en aanbidding van Jezus). Lijkt me goed als je hier even een paar kernpunten/argumenten neerzet uit die lezingen die volgens jou werkelijk het onderwerp raken. Voor wie dan meer wil weten zijn die filmpjes altijd goed om ter nadere informatie te bekijken. Enkel noemen van de filmpjes ('arguments by link') is geen constructieve bijdrage aan deze discussie, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

door een ander vers bij te halen, probeert je gewoon de woorden van Jezus (vzmh) die zegt dat hij een profeet is nietig te verklaren.

Ik raad iedereen die de waarheid over Jezus (vzmh) willen weten aan om deze lezingen van ex-katholiek te luisteren.

Als u adviseert om een filmpje te bekijken om de waarheid te achterhalen heeft u snel de lachers op uw hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Nunc, we lezen in het openbaring van Johannes
slechts
een droom. Hij beschrijft Jezus (vzmh) o.a. als volgt:

16 En Hij had
zeven sterren in Zijn rechterhand
; en uit Zijn mond ging
een tweesnijdend scherp zwaard
; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Openbaring afdoen als een droom? Klinkt bekend. Is namelijk al eens eerder aangegeven. Als jullie dan consequent willen zijn, zullen jullie de hele Koran moeten negeren, want dat gaat immers slechts om een droom. Of is nu ineens de Koran geen openbaring van de Allerhoogste meer?

Quote:

Toon mij een vers uit de Bijbel waar Jezus (vzmh) "walking and talking'' op aarde zegt:

"
Ik ben God
" of "
Aanbidt mij
"?

Er is op deze beide zaken ingegaan hier in dit draadje (en elders ook al mermalen). Misschien is het handiger om echt inhoudelijk daarop in te gaan en niet te doen alsof je neus bloedt en meteen een andere vraag te stellen.

Quote:

Wellicht is het handig om te vermelden dat de droom van Johannes "De eerste en de Laatste" keer was, omdat we hetzelfde woorden nergens terug kunnen vinden in Mattheus, Marcus, Lukas, Johannes, Handelingen, Romeinen, brrrrrt en al dat andere boeken van het Nieuwe Testament.

En nu graag een serieuze reactie!

Wat betreft het droomidee heb ik je net al een vraag gesteld en je wijze van omgaan met de duiding Eerste en Laatste is zeker hier, waar het om een benaming van de Allerhoogste gaat niet bepaald eerbiedig te noemen. Waar is je eerbied voor Allah gebleven?!

Quote:

In de Heilige Koran hebben wij een aparte hoofdstuk over Maria, de moeder van Jezus (vzmh) in soera 19. Hoevaak komt Maria (vzmh) voor in de Bijbel, vertel mij hoe vaak?

Wat is de meerwaarde hiervan in relatie tot dit onderwerp hier????

Quote:

Jezus (vzmh) komt méér voor in de Heilige Koran dan Mohammed (vzmh) en jij vind dat de moslims geen respect vertonen aan Jezus (vzmh)?

Dus eerbied zit voor jullie in het aantal keren noemen van een naam? Respect is hopelijk toch wel iets meer waard!

...maar ja, de Koran is maar een droom... verbaasd.gif

Quote:

[...]

Dialoog_zoeker is mijn broeder en over hem ga ik niet discusseren, zoals ik ook niet discusseer over jouw broeders als ik met jou discusseer.

Het gaat er ook niet om over hem te discussiëren, maar over wat hij gezegd heeft. Dat is waar naar verwezen wordt! En daar kun je inhoudelijk op ingaan toch?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Openbaring afdoen als een droom? Klinkt bekend. Is namelijk al eens eerder aangegeven. Als jullie dan consequent willen zijn, zullen jullie de hele Koran moeten negeren, want dat gaat immers slechts om een droom. Of is nu ineens de Koran geen openbaring van de Allerhoogste meer?

[...]

Er is op deze beide zaken ingegaan hier in dit draadje (en elders ook al mermalen). Misschien is het handiger om echt inhoudelijk daarop in te gaan en niet te doen alsof je neus bloedt en meteen een andere vraag te stellen.

[...]

En nu graag een serieuze reactie!

Wat betreft het droomidee heb ik je net al een vraag gesteld en je wijze van omgaan met de duiding Eerste en Laatste is zeker hier, waar het om een benaming van de Allerhoogste gaat niet bepaald eerbiedig te noemen. Waar is je eerbied voor Allah gebleven?!

[...]

Wat is de meerwaarde hiervan in relatie tot dit onderwerp hier????

[...]

Dus eerbied zit voor jullie in het aantal keren noemen van een naam? Respect is hopelijk toch wel iets meer waard!

...maar ja, de Koran is maar een droom...
verbaasd.gif

[...]

Het gaat er ook niet om over hem te discussiëren, maar over wat hij gezegd heeft. Dat is waar naar verwezen wordt! En daar kun je inhoudelijk op ingaan toch?!

Laten we niet vergeten dat Moslims niet willen dat Jezus gelijk aan God is, omdat de Koran het tegendeel beweert en zij alles geloven wat er in staat. Ze geloven in Djinns wat getuigt van een enorme welwillendheid, welke ik hier ook graag gedemonstreerd zag. Het wil er bij Moslims niet in dat Jezus God is om dezelfde reden dat luk 16,16 en alle vervulde profetien er bij jou niet ingaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Laten we niet vergeten dat Moslims niet willen dat Jezus gelijk aan God is, omdat de Koran het tegendeel beweert en zij alles geloven wat er in staat.

...maar gelukkig is de Koran maar een droom hamer.gifclown.gif

Quote:

Het wil er bij Moslims niet in dat Jezus God is om dezelfde reden dat luk 16,16 en alle vervulde profetien er bij jou niet ingaan.

Quote:
Lucas 16:16

De Wet en de Profeten waren tot aan Johannes van kracht

Als ik jouw reactie op deze tekst lees, vraag ik me af of je verstaat wat je leest. Want wat staat er? Staat er dat er na Johannes geen profeten meer zijn? NEEN! De Wet en de Profeten is de uitdrukking voor de toen bekende Schriften. Er staat dat die tot aan Johannes van kracht zijn. Want na Johannes komt de rijke, centrale vervulling van de profetiën, namelijk Jezus. Vandaar dat jouw ingelegde uitleg er niet ingaat en ik blijf zeggen dat er ook na Johannes en Jezus nog profeten zijn. Zie ook weer de erder aangehaalde teksten van Paulus die gewoon ambten beschrijft zoals ze voor hem standaard in de gemeenten voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

...maar gelukkig is de Koran maar een droom
hamer.gifclown.gif

[...]

[...]

Als ik jouw reactie op deze tekst lees, vraag ik me af of je verstaat wat je leest. Want wat staat er? Staat er dat er na Johannes geen profeten meer zijn? NEEN! De Wet en de Profeten is de uitdrukking voor de toen bekende Schriften. Er staat dat die tot aan Johannes van kracht zijn. Want na Johannes komt de rijke, centrale vervulling van de profetiën, namelijk Jezus. Vandaar dat jouw ingelegde uitleg er niet ingaat en ik blijf zeggen dat er ook na Johannes en Jezus nog profeten zijn. Zie ook weer de erder aangehaalde teksten van Paulus die gewoon ambten beschrijft zoals ze voor hem standaard in de gemeenten voorkomen.

Ja dat bedoel ik precies jij wilt luk 16,16 niet aannemen omdat je nog een nieuwe hemel en aarde verwacht, gelukkig heeft de Bijbel ook nog een OT en daar staat het ook. Lees zach 13 maar eens en leg me maar uit waar de schoen wringt en daarna mal 4, ik onderbouw wat ik zeg Henkg, maar jij gelooft de Schrift niet omdat jij WILT dat er meer is dan dit!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of hij houd er gewoon een andere interpretatie op na dan dat jij doet. En op zich is dat niet zo heel verwonderlijk met de Bijbel.

Hoe lees jij 'het zal geschieden, wanneer iemand meer profeteert, dat zijn vader en moeder, die hem gegeneerd hebben, tot hem zullen zeggen, Gij zult niet leven, dewijl gij valsheid gesproken hebt in de naam des Heeren (zach 13,3).'

Dit wordt in Johannes' generatie (zach 13,1) gesitueerd. Er valt met de betekenis van zulke duidelijke verzen niet te schipperen. Doe eens gek en lees Zach 13.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb geen enkele behoefte om me inhoudelijk te gaan bemoeien met deze discussie. Voor mij is duidelijk dat Jezus God (de Zoon) is en tevens profeet.

Vreemd, feit is dat de Moslims een aparte manier van lezen hebben, maar niet alleen zij dus. Als je niet inhoudelijk mee wilt praten, in welk licht moeten we je opmerking over mijn interpretatie dan zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vreemd, feit is dat de Moslims een aparte manier van lezen hebben, maar niet alleen zij dus. Als je niet inhoudelijk mee wilt praten, in welk licht moeten we je opmerking over mijn interpretatie dan zien?

In het licht dat je iemand met een andere interpretatie niet gelijk zwart (zoals in termen als 'jij gelooft de schrift niet omdat je wil dat er meer is') hoeft te maken. De kans is immers bijzonder klein dat je op hetzelfde punt uitkomt aangezien de beiden een andere achtergrond hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

...maar gelukkig is de Koran maar een droom
hamer.gifclown.gif

[...]

[...]

Als ik jouw reactie op deze tekst lees, vraag ik me af of je verstaat wat je leest. Want wat staat er? Staat er dat er na Johannes geen profeten meer zijn? NEEN! De Wet en de Profeten is de uitdrukking voor de toen bekende Schriften. Er staat dat die tot aan Johannes van kracht zijn. Want na Johannes komt de rijke, centrale vervulling van de profetiën, namelijk Jezus. Vandaar dat jouw ingelegde uitleg er niet ingaat en ik blijf zeggen dat er ook na Johannes en Jezus nog profeten zijn. Zie ook weer de erder aangehaalde teksten van Paulus die gewoon ambten beschrijft zoals ze voor hem standaard in de gemeenten voorkomen.

Ik heb nooit beweert dat er in Johannes generatie geen profeten meer zijn maar DAARNA want Paulus is in het jaar 3 geboren en als je mij niet gelooft, vraag dan eens een jood!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

In het licht dat je iemand met een andere interpretatie niet gelijk zwart (zoals in termen als 'jij gelooft de schrift niet omdat je wil dat er meer is') hoeft te maken. De kans is immers bijzonder klein dat je op hetzelfde punt uitkomt aangezien de beiden een andere achtergrond hebt.

Zach 13 is duidelijk en Jezus zei ook al in dit verband 'zo gij wilt aannemen' want bijna niemand wil dat. De Joden wisten het overigens donders goed, lees Flavius maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vreemd, feit is dat de Moslims een aparte manier van lezen hebben, maar niet alleen zij dus. Als je niet inhoudelijk mee wilt praten, in welk licht moeten we je opmerking over mijn interpretatie dan zien?

Vreemd dat je blijkbaar niet door hebt dat jouw continue afkatten en niet accepteren van andere mogelijke interpretaties de discussie afremt. Wat we ook aandragen aan andere interpretatiemogelijkheden, jij wijst ze bij voorbaat al af. Bovendien lees je ook nog eens slecht, want je maakt bijvoorbeeld van mijn reactie op Lucas 16:16 iets heel anders dan er staat. En dan vind je het vreemd dat er mensen zijn die op een gegeven moment geen behoefte meer hebben om op jou in te gaan verbaasd.gif

Wat dit deel van de discussie doe ik mee met Thorgrem en sluit de koffer. Want voor mij is er nog steeds vanuit de Schrift ruim voldoende aanleiding om Jezus als God te erkennen zonder daarmee te ontkennen dat Hij profeet is. Jij houdt er een andere interpretatie op na...het zij zo! Maar mij (en anderen) meteen afdoen als Schriftverkrachters.... Het ga je goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb nooit beweert dat er in Johannes generatie geen profeten meer zijn maar DAARNA want Paulus is in het jaar 3 geboren en als je mij niet gelooft, vraag dan eens een jood!

Hoe kom je bij die onzin? We weten niet wanneer Paulus is geboren, net zomin als de Joden dat weten, dus kom met een bron of kraam geen onzin meer uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vreemd dat je blijkbaar niet door hebt dat jouw continue afkatten en niet accepteren van andere mogelijke interpretaties de discussie afremt. Wat we ook aandragen aan andere interpretatiemogelijkheden, jij wijst ze bij voorbaat al af. Bovendien lees je ook nog eens slecht, want je maakt bijvoorbeeld van mijn reactie op Lucas 16:16 iets heel anders dan er staat. En dan vind je het vreemd dat er mensen zijn die op een gegeven moment geen behoefte meer hebben om op jou in te gaan
verbaasd.gif

Wat dit deel van de discussie doe ik mee met Thorgrem en sluit de koffer. Want voor mij is er nog steeds vanuit de Schrift ruim voldoende aanleiding om Jezus als God te erkennen zonder daarmee te ontkennen dat Hij profeet is. Jij houdt er een andere interpretatie op na...het zij zo! Maar mij (en anderen) meteen afdoen als Schriftverkrachters.... Het ga je goed!

Tja dan maar over die boeg, mij ook prima.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoe kom je bij die onzin? We weten niet wanneer Paulus is geboren, net zomin als de Joden dat weten, dus kom met een bron of kraam geen onzin meer uit.

Voor iemand die ergens overtuigd van is lijken bronnen mij overbodig, En wil je een bron die het ook onzin vindt dan verwijs ik je naar Henk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid