Spring naar bijdragen

Muzikale smaakverandering


Aanbevolen berichten

Ik heb niets tegen mensen met een gezond zelfbeeld, dat hele idee dat we allemaal complexen over ons uiterlijk zouden moeten hebben zodat we vooral niet arrogant zouden worden vind ik maar idioot.

Maar ging het hier niet over muziek? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb niets tegen mensen met een gezond zelfbeeld, dat hele idee dat we allemaal complexen over ons uiterlijk zouden moeten hebben zodat we vooral niet arrogant zouden worden vind ik maar idioot.

Maar ging het hier niet over muziek?
puh2.gif

Juist puh2.gif en niet over Zijne Hitsigheid knipoog_dicht.gif

* Raido vind Kurt ook al jaren een plezante verschijning daar niet van..

Ik heb gisteren overigens bijna de hele avond heerlijke muziek geluisterd.. Oi!, Ska, 2Tone (Skavorm geloof ik) heerlijk..

Skinhead girl... Skinhead girl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Raido moet zijn eigen frustratie niet op mij afreageren. puh2.gif Maar goed, meer muziek (en foto's) staan dus op link

Verder ben ik het met je eens dat gewone cd's en viny een meerwaarde hebben. Ik koop en krijg regelmatig cd's (leve recenseren). Ik ontdekte heel veel in fijne muziekzaken, maar in 's-Hertogenbosch zit er tegenwoordig niet echt meer een fijne muziekzaak. :-( Daarbij heb ik het erg druk en dan is internet als ontdekkingsbron erg handig.

Skinhead zijn is voor mietjes. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Genres waar ik eigenlijk weinig tot niks van ken. Aanraders waarvan je je kunt voorstellen dat ik ze zou kunnen appreciëren?

Ik weet niet of jij dat leuk vind smile.gif Maar je zou Bad Manners, The Specials en The Selector kunnen proberen voor de 2-tone smile.gif Vooral Bad Manners is leuk.

@Kurt: die Skinheadmuziek is best leuke, vrolijke muziek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geheel off-topic misschien, maar ik ben pas in aanraking gekomen met Groundation een 'spiritual roots reggae' band die ik erg kan waarderen, er straalt een soort heiligheid van uit, net als met de psalmberijming van 1773 (ja zo goed dus widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik heb het voordeel dat er in Leuven een aantal best leuke cdwinkeltjes zijn, anders zou ik allicht ook wel meer via internet zoeken. Nuja, ook ergens een nadeel, als het aankomt op geld sparen toch. Volgend jaar wordt pijnlijk, dan verhuis ik naar de straat waar twee van mijn favoriete cd-winkels en drie van mijn favoriete klerenwinkels gevestigd zijn.

The Specials, zijn dat niet die van friday night, saturday morning? Lekker nummer, leren kennen door de lichtjes aan genialiteit grenzende Nouvelle Vague-cover, geen idee dat dat 2tone heet. De rest zoek ik dadelijk wel eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Raido moet zijn eigen frustratie niet op mij afreageren.
puh2.gif
Maar goed, meer muziek (en foto's) staan dus op

Verder ben ik het met je eens dat gewone cd's en viny een meerwaarde hebben. Ik koop en krijg regelmatig cd's (leve recenseren). Ik ontdekte heel veel in fijne muziekzaken, maar in 's-Hertogenbosch zit er tegenwoordig niet echt meer een fijne muziekzaak. :-( Daarbij heb ik het erg druk en dan is internet als ontdekkingsbron erg handig.

Skinhead zijn is voor mietjes.
puh2.gif

Waarvoor resenceer jij dan? Ik heb ook anderhalf jaar gerecenseerd, ik ontdekte weinig gaafs en heb moeten knokken in de redactie voor gavere cd's van bands die ik al kende. De rest was meestal bagger, vooral alles wat uit Italië kwam. Volgens mij mag je jezelf een gelukkig man noemen dat jij mooie muziek ontdekt met recenseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, er bestaat nogal wat verschil tussen dat wat ik krijg. Ik recenseer lokaal voor 3VOOR12, maar dat zijn veel concerten en af en toe een plaatje - laatst nog een zeer behoorlijk album van The Liszt. Verder voor de FRET, uiteenlopend van hiphop tot de nieuwe Kraak & Smaak en de nieuwe van The Spades. Verder komen er binnenkort wel wat werkzaamheden bij, naar ik vermoed. Maar goed, er zit ook wel af en toe shit tussen. Wel moet je natuurlijk boven je eigen muzieksmaak kunnen uitstijgen. (Ik heb het geluk een érg brede muzieksmaak te hebben.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, ik val dan een beetje in de 15-jarige groep van de TS, maar ik heb toch wel een muzikale smaakverandering door mijn hele leven meegemaakt. Tot ongeveer 2003 of iets dergelijks hield ik me namelijk amper met muziek bezig, en kon het me amper boeien. Toen luisterde ik voornamelijk naar wat mn vader leuk vond, en dat was dan vooral oude (hard)rock en soms wat harder spul. Dus voornamelijk dingen als Larry Norman, die ik toen dus ook echt enorm goed vond. Nog steeds doe ik dat wel, en het is dan ook erg jammer dat hij overleden is.

Toen ik in de eerste kwam ging ik me wat meer met muziek bezig houden, en ben ik in eerste instante naar (heel fout) rap en hiphop gaan luisteren. Maar gelukkig kwam daar al snel verandering in omdat ik Linkin park leerde kennen. Dat vond ik toen erg goed, en toen ben ik wat meer de nu-metal en rock kant op gegaan. Bands als Good Charlotte en Greenday vond ik toen wel leuk.

Tot flevo 2004, want daar zag ik seventh avenue live. En die vond ik toen zo geweldig goed dat ik eigenlijk gelijk meer van ze wilde horen, en zo ben ik naar het metal luisteren gegaan. Eerst vond ik het allemaal wel heel erg hard, en luisterde ik heel voorzichtig, en alle niet uitgesproken christelijke bands waren 'evil' en diede ik te vermijden. Maar na een tijdje ga je dan toch de bomen door het bos zien, en toen kon het niet extreem genoeg zijn en probeerde ik het hardste op te zoeken. Tot op het moment dat hard niet meer mooi is maar lomp, en dan ga je de juiste balans zoeken. En nu vind ik zo ongeveer alle metal leuk, maar heel veel muziekstijlen, ook dingen als folk, stevige jazz/blues of symfonische muziek vind ik ook erg leuk. En heel af en toe kan een singer/songwriterprojectje of zoetsappige worship me ook wel bekoren engel.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je waar ik zo moe van word? Dat het 'heel fout' wordt gevonden als je naar rap en/of hiphop luistert. Wat is er toch mis met rap en hiphop? Er bestaat genoeg kwalitatief goede hiphop. Ik vind eigenlijk veel hiphopacts een stuk vernieuwender, interessanter en beter dan flutbands als Good Charlotte en het nieuwe Greenday (het oude gaat wel, maar eigenlijk is de enige echt interessante (vernieuwende) cd hun plaat 'Warning' geweest, die geflopt is). Veel metal is clichématig en zeker bij extreme metal lijkt het wel een voorwaarde dat je je nummers echt bijzonder slecht opneemt, hetgeen werkelijk nergens over gaat en met zogenaamde 'tr00-heid' niets te maken heeft. (Ik moet er wel bij zeggen dat enkele van de meest interessante muziekontwikkelingen van dit moment zich afspelen in de black- en deathmetalscene.) Maar goed, mijn punt: ik vind de hiphophaat ergerlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...zeker bij extreme metal lijkt het wel een voorwaarde dat je je nummers echt bijzonder slecht opneemt, hetgeen werkelijk nergens over gaat en met zogenaamde 'tr00-heid' niets te maken heeft...

Jij snapt zeker ook niks van gelimiteerde oplages van albums zeker...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hiphop vernieuwend? Waarom maakt Nas dan een nummer met de titel Hip Hop Is Dead?

Wie zegt dat ik het over de hiphop heb die momenteel wordt uitgebracht? Daarbij is de Nederlandse hiphop kwalitatief vrij goed.

Het ging me meer om het algemene plaatje dat ik veel hiphop beter en vernieuwender vind dan prutbands als Good Charlotte...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Jij snapt zeker ook niks van gelimiteerde oplages van albums zeker...

Twee keer 'zeker' in een zin... Je bent wel erg zeker van je zaak. Maar wat the heck hebben gelimiteerde oplages te maken met een belaberde opnamekwaliteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker, zeker...

Omdat allebei hetzelfde doel dienen, ontoegankelijkheid, allebei deze aspecten vereisen doorzettingsvermogen en devotie van de luisteraar.

P.S. kuis je taalgebruik een beetje, genetaliën in deze bijvoegelijke naamwoordelijke context edit ik weg. Da's onnodig grof voor eenn christelijk forum. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wie zegt dat ik het over de hiphop heb die momenteel wordt uitgebracht? Daarbij is de Nederlandse hiphop kwalitatief vrij goed.

Het ging me meer om het algemene plaatje dat ik veel hiphop beter en vernieuwender vind dan prutbands als Good Charlotte...

[...]

Als er momenteel geen vernieuwende hiphop uitgebracht wordt, dan is hiphop ook niet meer vernieuwend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeker, zeker...

Omdat allebei hetzelfde doel dienen, ontoegankelijkheid, allebei deze aspecten vereisen doorzettingsvermogen en devotie van de luisteraar.

Dat vind ik onzin. Dat black metal per se onbeluisterbaar, ontoegankelijk moet zijn, is een vooraanname die ik niet deel. Moeilijk toegankelijk is het toch al wel (voor veel mensen) en het kost sowieso al wat doorzettingsvermogen om je überhaupt in metal te verdiepen. Ik vind het totaal onzinnig om op grond van de zogenaamde 'scene-eisen' tot treurnis stemmende muziek te produceren (en daarmee bedoel ik de kwaliteit). Daarbij is devotie altijd een onderdeel van muziek, daar heeft die belabberde kwaliteit ook niet zoveel mee te maken. Me dunkt dat je een band eerder waardeert als ze een goed product afleveren, dat hoeft helemaal niet groots en commercieel, waaruit blijkt dat er zorg en aandacht aan besteed is: goede muziek, goede opnamekwaliteit, mooi artwork... En juist gelim. oplages kun je perfect groots aanpakken.

Quote:
P.S. kuis je taalgebruik een beetje, genetaliën in deze bijvoegelijke naamwoordelijke context edit ik weg. Da's onnodig grof voor eenn christelijk forum.
knipoog_dicht.gif

Excusez moi, ik wond me een beetje op... Dat heb ik vaker als ik over *belabberde* muziek spreek. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als er momenteel geen vernieuwende hiphop uitgebracht wordt, dan is hiphop ook niet meer vernieuwend.

Ik doelde, nogmaals, op de algemene situatie. Veel hiphop is - ook nu nog - vernieuwender dan clichématige rockbandjes als Good Charlotte.

Verder vind ik het apart dat je Nas een wel erg belangrijke rol toedicht... Immers, als hij zegt dat hiphop dood is, dan is dat zo?

Verder gebeurt er nog altijd genoeg in de hiphopscene om van te smullen - helaas valt dat niet altijd op door de grote hoeveelheid shit die er geproduceerd wordt.

In de laatste plaats ging het vooral om het punt dat ik het onzin vind dat er altijd zo denigrerend gedaan wordt over hiphop door o.a. alternativeliefhebbers en metalfans.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik doelde, nogmaals, op de algemene situatie. Veel hiphop is - ook nu nog - vernieuwender dan clichématige rockbandjes als Good Charlotte.

Verder vind ik het apart dat je Nas een wel erg belangrijke rol toedicht... Immers, als hij zegt dat hiphop dood is, dan is dat zo?

Verder gebeurt er nog altijd genoeg in de hiphopscene om van te smullen - helaas valt dat niet altijd op door de grote hoeveelheid shit die er geproduceerd wordt.

In de laatste plaats ging het vooral om het punt dat ik het onzin vind dat er altijd zo denigrerend gedaan wordt over hiphop door o.a. alternativeliefhebbers en metalfans.

Ik dicht Nas helemaal geen grote rol toe, ik zie het zelf ook. Ik zie alleen maar geile negers met geweren op MTV (niet dat dat alleen voorbehouden is aan negers, Emimem rapt tegenwoordig ook alleen nog maar over vrouwenkonten). In Nederland is het niet veel beter met die idioten van Ijsblokje Frans en Baas B met hun moppie. Nou dat is blijkbaar allemaal hoogstaand.

Ja misschien zijn er in de underground genoeg hiphopacts die wel vernieuwend zijn, maar kom dan niet aan met Good Charlotte als zijnde het enige dat rockmuziek te bieden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid