Spring naar bijdragen

Welke Geloofsstroming?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben nieuw hier maar zit eigenlijk met een vraag. Wat is voor julie de belangrijkste redenen waarom jullie protestans/katholiek/hervormd of iets anders zijn? Ik zit er best wel mee dat er zoveel stromingen zijn en wat is nou de juiste leer van Christus volgen? Ben zelf katholiek opgevoed maar vind de leer van de zevendagactivisten ook kloppen. Ben best wel benieuwd naar jullie reacties.

Liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi,

Ik hoor niet echt bij een stroming. Ik ben gewoon een christen. Als je in de Bijbel kan terugvinden dat iets goed is, weet je dat het goed is. In bijna elke kerk kun je wel *iets* terugvinden wat ook in de Bijbel staat smile.gif Misschien kun je een gemeente vinden die zoveel mogelijk overeenkomsten heeft met gemeenten in de Bijbel?

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi,

Ik ben nieuw hier maar zit eigenlijk met een vraag. Wat is voor julie de belangrijkste redenen waarom jullie protestans/katholiek/hervormd of iets anders zijn? Ik zit er best wel mee dat er zoveel stromingen zijn en wat is nou de juiste leer van Christus volgen? Ben zelf katholiek opgevoed maar vind de leer van de zevendagactivisten ook kloppen. Ben best wel benieuwd naar jullie reacties.

Liefs

Ik ben katholiek. Deels omdat ik er zelf in opgegroeid ben. Ik heb echter lange tijd het geloof links laten liggen. Door een aantal gebeurtenissen ben ik weer teruggekomen in de kerk. De katholieke kerk welteverstaan omdat ik me daartoe geroepen voelde. Nu enkele jaren later is mijn keuze enkel sterker geworden. De katholieke kerk heeft een leer die zeer consistent is. De katholieke kerk heeft diepe wortels die beginnen bij Christus zelf. De katholieke kerk is waarlijk wereldwijd vertegenwoordigd en ik voel dan ook grote verbondenheid met katholieken wereldwijd. De katholieke kerk laat ruimte voor ontzettend veel verschillende meningen en invullingen binnen bepaalde kaders. Daarnaast is het katholicisme een waarlijk schoon geloof.

Al met al is de leer van de katholieke kerk volgens mij de Waarheid.

Niet bedrukkend maar het geeft echte vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben katholiek. Deels omdat ik er zelf in opgegroeid ben. Ik heb echter lange tijd het geloof links laten liggen. Door een aantal gebeurtenissen ben ik weer teruggekomen in de kerk. De katholieke kerk welteverstaan omdat ik me daartoe geroepen voelde. Nu enkele jaren later is mijn keuze enkel sterker geworden. De katholieke kerk heeft een leer die zeer consistent is. De katholieke kerk heeft diepe wortels die beginnen bij Christus zelf. De katholieke kerk is waarlijk wereldwijd vertegenwoordigd en ik voel dan ook grote verbondenheid met katholieken wereldwijd. De katholieke kerk laat ruimte voor ontzettend veel verschillende meningen en invullingen binnen bepaalde kaders. Daarnaast is het katholicisme een waarlijk schoon geloof.

Al met al is de leer van de katholieke kerk volgens mij de Waarheid.

Niet bedrukkend maar het geeft echte vrijheid.

Okee wat jij hier beschrijft heb ik dus ook, ben ook na een paar jaar weer teruggekeerd naar God en voel me altijd heel innig en rustig als ik in de RKK kerk ben, heb je misschien nog aan aanrader wat betreft boeken erover? Dan kan ik meer te weten komen over het begin, ik weet wel dat Petrus de stichter is maar meer ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Okee wat jij hier beschrijft heb ik dus ook, ben ook na een paar jaar weer teruggekeerd naar God en voel me altijd heel innig en rustig als ik in de RKK kerk ben, heb je misschien nog aan aanrader wat betreft boeken erover? Dan kan ik meer te weten komen over het begin, ik weet wel dat Petrus de stichter is maar meer ook niet.

Katholicisme voor dummies heb ik zelf aangeschaft in het begin, dat gaf wel een makkelijke inleiding. smile.gif

Maar ik weet niet hoe oud je bent en hoe het qua opleiding zit. Als ik beneden achter de computer zit zal ik wel wat internet sites geven waar je veel informatie kunt vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Katholicisme voor dummies heb ik zelf aangeschaft in het begin, dat gaf wel een makkelijke inleiding.
smile.gif

Maar ik weet niet hoe oud je bent en hoe het qua opleiding zit. Als ik beneden achter de computer zit zal ik wel wat internet sites geven waar je veel informatie kunt vinden.

Okee, die heb ik ook zelf eens snel doorgebladerd moet er nog maar eens een verslag van maken. Ik ben 19 en lees veel boeken. Ik wacht wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Register van de Catechismus van de katholieke kerk: link

Katholieke standpunten (zoals de 7 sacramenten) rechtstreeks terug te vinden in de Bijbel inclusief kerkvaders (in het Engels): link

Katholieke antwoorden op veel gestelde vragen (Engels): link

Katholiek Nederland: link

Katholiek nieuwsblad: link

Katholieke Nederlandstalig blog van de wereldwijd bekende podcast priester uit Amersfoort: link

Een katholieke site voor geloofsverdediging in het Nederlands: link

Katholiek magazine voor Nederland en Vlaanderen: link

Algemeen forum met katholieke grondslag: link

Ik denk dat je hier wel even mee uit de voeten kan. Maar tenzij je een specifiek onderwerp hebt waar je even op wil zoeken is het niet leuk lezen. Op de nieuws sites na. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben protestants opgevoed, maar zie mezelf als christen. Niet speciaal als protestant/katholiek. Heb me laatst van in de RKK verdiept en dat heeft ook wel veel mooie dingen. Vooral de rust en de symboliek.

Toch blijf ik in de protestantse kerk waar ik opgegroeid ben omdat het gewoon een prima gemeente is en het past bij mijn visie over het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook gewoon een christen zonder stroming, ik zoek mijn stroming nog, simpelweg omdat ik het belangrijk vind dat mensen actief een keuze maken in plaats van passief-christelijk alles te aanschouwen en geen concrete publiekelijke belijdenis hebben gedaan van wàt ze nou geloven. Ik ben op zoek naar een stroming met de juiste houding naar God toe en een leer dat een eenduidig antwoord brengt onafhankelijk van de tijdsgeest. Hierin kan ik niet ontkennen dat ik duidelijk word beïnvloed door mijn vriendin en haar familie die gereformeerd vrijgemaakt zijn en er op 10 minuten loopafstand - 5 minuten fietsen - een grote gereformeerd vrijgemaakte kerk zit. Mijn eigen Rafaël gemeente zit weliswaar dichterbij, ik ben daar ingeschreven onder naam van mijn ouders als een van hun kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herken het wel dat ik liever in de eerste plaats christen ben en dan 'toevallig' van een evangelische kerk lid ben. Maar toch, de denominaire tradities heb je overal en dan voel ik me binnen mijn gemeente toch het meest op mijn plaats, in andere kerken overheersen toch weer dingen die me minder bevallen. Maar dan zijn ook wel pinkste/evangelische/baptisten gemeentes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is maar een stroming Katholiek en Apostolisch;kortom om het volgen van REX CHRISTUS het Hoofd van Zijn Kerk.

Juuustem! de Raidoaans Oud Gereformeerde Gemeenten Buiten Verband in Oprichting met Kanselbrief (in Nederland)...

http://www.roggbviomk.nl

of

http://www.raidoaanseoudgereformeerdegemeentenbuitenverbandino prichtingmetkanselbrief.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Juuustem! de Raidoaans Oud Gereformeerde Gemeenten Buiten Verband in Oprichting met Kanselbrief (in Nederland)...

of

Ach gekken heb je overal,neem je pilletje!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is maar een stroming Katholiek en Apostolisch;kortom om het volgen van REX CHRISTUS het Hoofd van Zijn Kerk.

Even kijken of ik dit nou goed kan ontleden:

- kortom slaat op Katholiek en Apostolisch, dus die twee woorden met een hoofdletter zouden dan 'om het volgen van' betekenen

- REX CHRISTUS en Zijn zijn volgens mij niet dezelfde persoon in dit tekstverband... om welke kerk gaat het nou eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Even kijken of ik dit nou goed kan ontleden:

- kortom slaat op Katholiek en Apostolisch, dus die twee woorden met een hoofdletter zouden dan 'om het volgen van' betekenen

- REX CHRISTUS en Zijn zijn volgens mij niet dezelfde persoon in dit tekstverband... om welke kerk gaat het nou eigenlijk?

Is je opleiding dan zo gebrekkig dat je niet weet wat REX is,plus zo moeilijk is het allemaal niet.Oja ken je kerkgeschiedenis en de geschiedenis in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi,

Ik ben nieuw hier maar zit eigenlijk met een vraag. Wat is voor julie de belangrijkste redenen waarom jullie protestans/katholiek/hervormd of iets anders zijn? Ik zit er best wel mee dat er zoveel stromingen zijn en wat is nou de juiste leer van Christus volgen? Ben zelf katholiek opgevoed maar vind de leer van de zevendagactivisten ook kloppen. Ben best wel benieuwd naar jullie reacties.

Liefs

Een paar bijbelse hulpmiddeltjes om door het bos de bomen te kunnen zien:

(Mattheüs 7:16-20) Aan hun vruchten zult GIJ hen herkennen. Plukt men soms ooit druiven van doorns of vijgen van distels? Evenzo brengt elke goede boom voortreffelijke vruchten voort, maar elke rotte boom brengt waardeloze vruchten voort;  een goede boom kan geen waardeloze vruchten dragen, noch kan een rotte boom voortreffelijke vruchten voortbrengen.  Elke boom die geen voortreffelijke vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.  Aan hun vruchten zult GIJ die [mensen] dus waarlijk herkennen.

(1 Johannes 3:10-12) . . . Hieraan zijn de kinderen van God en de kinderen van de Duivel kenbaar: Een ieder die geen rechtvaardigheid betracht, spruit niet uit God voort, evenmin als hij die zijn broeder niet liefheeft. Want dit is de boodschap die GIJ van [het] begin af hebt gehoord, dat wij liefde voor elkaar moeten hebben; niet zoals Kaïn, die uit de goddeloze voortsproot en zijn broer vermoordde. En waarom vermoordde hij hem? Omdat zijn eigen werken goddeloos waren, maar die van zijn broer rechtvaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid