Spring naar bijdragen

Vernieuwende metal


Aanbevolen berichten

artist_5954

Ik vind hier toch ook niet echt heel veel emo aan.. Hooguit door een kammetje door je haar van links naar rechts (of vice-versa) te doen ..

Dan komt slechts de rechtse persoon eruit als 'ietwatemo' de linker is 'gewoon' de tweede 'idem' de derde is Audiophile toen zijn haar korter was en de voorste, tja die kan zo bij Despised Icon mee doen en fijne emo maken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Net als deze emo's van Despised Icon
smile.gif

Ik zie geen scheiding uit het midden. Iedereen weet toch dat het indalen van de testikels als gevolg heeft dat deze de haardos evenveel naar beneden trekken, en dus de scheiding naar het midden uitbalanceren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Zal ik dan ook eens..

Als je zoekt naar vernieuwende muziek kom je waarschijnlijk uit bij de prog rock/metal. Zoals je in de eerste post zelf al noemde, de band Opeth.

Vanaf het vernieuwende zelf kun je nogal wat kanten op natuurlijk,

Voorbeelden:

Ayreon, Avantasia en Project Creation zijn metal opera's gekenmerkt door meerdere zangers/zangeressen meestal een aardig verhaal

Zoals al eerder genoemd is heb je Alestorm, oudere varianten daarop zijn vooral het vinden onder het kopje Folk Metal, en zijn onder andere Korpiklaani, Turisas and Eluveitie

Wat ik zelf ook wel heel erg apart vind is True Symphonic Rockestra Dat is klassieke muziek gespeeld in metal stijl, met een rock zanger, en een paar opera stemmen. Heel erg apart.

Dit zijn denk ik wel de meest extreme voorbeelden, maar het is weer eens wat anders dan wat er tot nu toe gepost is puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ayreon ken ik al tijden en dat is binnen progressive metal een vreemde eend in de bijt omdat het zoveel verschillende stijlen omhelst en het tot één geheel weet te brouwen. Ik weet echter niet of ik dat nu nog vernieuwd zou noemen. Elke plaat van Ayreon vind ik een verademing, echter hoor je direct dat het Ayreon is (en dat is niet negatief)..

Avantasia, ja ach... leuke verhaaltjes (net als Aina) maar verder niet echt vernieuwdi. Project Creation vind ik verre van boeiend, laat staan vernieuwend. Ik ben dan nog eerder benieuwd naar Amaseffer..

Alestorm is folk metal en lijkt heel sterk op Turisas, alleen is/was Turisas nog op een of andere manier vernieuwdachtig bezig. Het klonk heel anders dan Fintroll, Einherjer of Ensiferum. Korpiklaani en Eluiveiti zijn leuk, maar ook niet meer dan dat. Niet vernieuwd of iets dergelijks.

True Symphonic Orchestra vond ik echt vreselijk (imho) en niet een klein beetje ook. Doe mij dan Alex Masi of Yngwie Malmsteen maar (en met kerst het Trans-Siberian Orchestra).

Verder .... extreem. Nope.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Avantasia is aardig, maar niet bijzonder. Ayreon is erg goed, maar niet vernieuwend. Aina is ook wel tof, en aardig, maar ook niet érg goed en ook niet vernieuwend. De folkmetalbands die je noemt vind ik ook niet erg interessant. True Symphonic Orchestrak, mwah... In dat genre vind ik de bands die Raido noemt interessanter.

Virgin Black is wel oké overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Onze gitarist stuurde me van de week een nummer van ihsahn,

beetje technische death, maar toch best wel appart, het is een soort van project of iets dergelijks, alle muziek is geschreven door een persoon, nieuwste album van ihsahn heet angl, op een van de nummers speelt en zingt de opeth frontman ook mee.

volgens mij best wel vernieuwend en een lekkere cd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja och en ach... ik vind het niet heel erg boeiend. (Vooral omdat het black-metal roots heeft) en ik daar meestal niet heel erg weg van ben..

Je kunt overigens wel lijntjes trekken naar Peccatum en Thou Shalt Suffer (en vergelijk het eens met bands als Solefald en Dodsheimgard) vind het er nogal wat weg van hebben..

Ook progressive metal met duidelijke black-metal roots.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

link

ik hoop dat hij het doet, maar hier staat een mega lijst met bands met een Christelijke overtuiging smile.gif

De ene band is natuurlijk kwalitatief beter dan de ander, maar denk dat er voor een iedere fan wel 40 50 bands staan die wel te pruimen zijn. Veel plezier er mee in ieder geval.

Het mooie is dat hij up to date wordt gehouden door de leden van de hyves, natuurlijk als ik zelf er een tegen kom voeg ik die gelijk toe

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid