Spring naar bijdragen

JMWZ kerk Immanuelle Utrecht


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Hier de gevraagde info

argumentatie bij link

maar ik heb toch even gekeken

"DE man met de boodschap"

Is er maar een dan?

Veel foto's van die voorganger, lijkt me geen prioriteit hebben.

Wiens kerk is dit?

en nee dat is geen persoonlijke aanval, maar wel een oprechte vraag

omdat dit topic denk ik beter past als het rozenkranstopic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waarom kies je voor deze gemeente? Wat spreekt je er in aan? Ik kets bij zo'n gemeente alleen al af op de commerciele "paasWONDERweekend" banner! Zit een goede marketeer achter.

Ok maar ze brengen wel het evangelie over. En dat is het belangrijkste. Kijk nu maar naar die tv uitzendingen vele mensen worden geraakt of zochten God al een tijdje. Ook juist de kerk moet niet binnen blijven maar naar buiten gaan het evangelie verkondigen. Zoals ik durf nu ook blaadjes uit te delen of over de Heer te praten hoe het veranderde in mijn leven. En deel ook de kaartjes uit met de tv uitzendingen. Ook moet ik je zeggen Maasbach komt niet zomaar aan het geld maar via mensen die willen investeren want het kost echt veel geld. En sbs6 zei telkens nee tot op een gegeven moment de gebeden zijn verhoord en ja zeiden. Het geld komt van de vele offers die we geven elke zondag maar ook zelfs van mensen die zo geraakt zijn door God en niet naar Maasbach komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

argumentatie bij link

maar ik heb toch even gekeken

"DE man met de boodschap"

Is er maar een dan?

Nee zeker niet maar je moet wel het woord verkondigen dat Jezus leeft en dat Hij ook nu veel voor je kan betekenen.

Veel foto's van die voorganger, lijkt me geen prioriteit hebben.

Wiens kerk is dit?

JMWZ=Johan Maasbach Wereld Zendingen

en nee dat is geen persoonlijke aanval, maar wel een oprechte vraag

omdat dit topic denk ik beter past als het rozenkranstopic

David wil juist het evangelie bij de mensen thuis brengen die niet naar de kerk gaan mooier kan niet toch? Denk aan mensen die slecht ter been zijn of mensen die vele problemen hebben en er niet meer uitkomen. En niet in NL wordt het uitgevonden maar in vele landen en dat komt door sbs 6 natuurlijk.

Daarom is Zijn woord betrouwbaar. Deze wereld is onbetrouwbaar, omdat wat vandaag waar is, morgen een leugen kan zijn. Wat vandaag vast staat kan morgen op losse schroeven staan. Wat de regering in deze periode beslist kan een volgende regering weer ongedaan maken. Jezus alleen is de Weg, de Waarheid en het Leven!

Ten laatste willen wij de nadruk leggen op Jezus Christus als de “IK BENâ€. Velen geloven in een Jezus van vroeger. Vroeger waren er wonderen, vroeger was er overvloed, vroeger ging alles zo goed toen Jezus nog op aarde wandelde. Jammer, zij hebben geen geloofsoog voor wat Jezus vandaag doet! Anderen hebben alleen geloof voor de Jezus van de toekomst. Dàn zal alles goed zijn... Ook zij hebben geen geloofsoog voor wat Jezus vandaag doet.

Laten wij beseffen dat Jezus juist voor VANDAAG een Helper is groot van kracht!! Hij zegt ook tot u die dit leest: Ik BEN de opstanding en het leven. Heeft u redding nodig? Hij IS uw redding vandaag!

Heeft u genezing nodig? Hij IS uw geneesheer vandaag!

Heeft u bevrijding nodig? Hij IS uw bevrijder vandaag!

Heeft u oplossing in uw problemen nodig?

Hij IS uw helper vandaag!â€


Samengevoegd:

Quote:

De boodschap van God heeft me al lang geraakt. De mens Maasbach niet. De organisatie er omheen ook niet. En zijn versie van het evangelie ook niet.

Dat is mooi maar zie je het ook om je heen? De wonderen van God van vandaag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En niet in NL wordt het uitgevonden maar in vele landen en dat komt door sbs 6 natuurlijk.

Mwoah, ik vraag me af in hoeverre 'geld' hier mee te maken heeft.

Quote:
Dat is mooi maar zie je het ook om je heen? De wonderen van God van vandaag?

Ja, dagelijks.

Dit is er eentje, bijvoorbeeld:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mwoah, ik vraag me af in hoeverre 'geld' hier mee te maken heeft.

Geld om de uitzendingen mogelijk te maken op sbs 6 namelijk.

[...]

Ja, dagelijks.

Dit is er eentje, bijvoorbeeld:

Maar ook wonderen van genezing mensen die lang ziek zijn zie het ook in onze gemeente gebeuren bijvb. Genezing van ziekten door de Heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niet zo veel. Te vaak heb ik mensen gezien die van een gebedsdienst "genezen" terug komen. Wanen zich weer helemaal beter en een maand later zijn ze weer net zo ziek als te voren. Ongetwijfeld kan het, maar niet op de schaal die ik daar zie. Mensen kunnen ook denken dat ze beter zijn en alleen dat kan al werken. Denk maar aan het placebo-effect.

Nogmaals, ik denk dat het best kan, maar ik zie te vaak mensen van gebedsgenezing komen die later schade ondervinden in hun vertrouwen.


Samengevoegd:

Maar nu, wat spreekt jou nu zo aan in de kerk waar je komt>?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat zegt mij eerlijk gezegd nog niet zo veel. Te vaak heb ik mensen gezien die van een gebedsdienst "genezen" terug komen. Wanen zich weer helemaal beter en een maand later zijn ze weer net zo ziek als te voren. Ongetwijfeld kan het, maar niet op de schaal die ik daar zie. Mensen kunnen ook denken dat ze beter zijn en alleen dat kan al werken. Denk maar aan het placebo-effect.

Nogmaals, ik denk dat het best kan, maar ik zie te vaak mensen van gebedsgenezing komen die later schade ondervinden in hun vertrouwen.


Samengevoegd:

Maar nu, wat spreekt jou nu zo aan in de kerk waar je komt>?

Vind het jammer dat je zo erover denkt want een kennis van me is ook genezen van ziekte weet ff niet hoe het heet. En nog steeds geen last meer van maar natuurlijk moet je ervoor blijven bidden. Je kan niet meer opeens niet meer bidden en geloven het is over zo werkt het niet.

Het zingen spreekt me aan en de liefde en de boodschap iedere keer wat anders maar wel volgens de bijbel maar in het hedendaags waar mensen nu mee te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan vind ik het weer jammer om in een topic waarin iemand een persoonlijk probleem heeft, namelijk een vader die niet lang meer heeft, te gaan verkondigen dat als ze maar hard genoeg bidden dat die persoon dan langer leeft. Laat die man liever zijn hoop op het leven na de dood richten in plaats van dat iedereen straks teleurgesteld is omdat het bidden niet hielp. Dan blijft deze familie met nog meer vragen achter!

Zo heb ik ook mensen teleurgesteld zien raken en dan is de kloof naar God ineens heel groot!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid