Spring naar bijdragen

JMWZ kerk Immanuelle Utrecht


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik ervaarde in mijn oude kerk dat de Heilige Geest niet leeft. En hoe zal ik je vertellen. Voelde geen contact met God dmv tinteling door me lijf of de warmte en nu wel namelijk.

God is toch geen drugs? Dat als je een HG'tje "neemt", dat je in ene gaat tintelen?

Dat gevoel wat je beschrijft ken ik wel. Dat heb ik bijvoorbeeld bij een vol stadion in Bern wat het Wilhelmus zingt, of een concert van U2...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

God is toch geen drugs? Dat als je een HG'tje "neemt", dat je in ene gaat tintelen?

Jawel yes.gif

Bij TRIN (heaven on earth, meen ik) heeft een collega van me 'deeltjes Heilige Geest' uitgedeeld, in opdracht van Mattheus van der Steen!

Maar goed, dat is in dit topic an sich niet zo heel erg relevant, anders dan dat het 'nemen van een HG'tje' in sommige (andere) gemeenten wel degelijk normaal lijkt te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ervaarde in mijn oude kerk dat de Heilige Geest niet leeft.

De Heilige Geest is God, hoe kan God nou niet leven?

Quote:
En hoe zal ik je vertellen. Voelde geen contact met God dmv tinteling door me lijf of de warmte en nu wel namelijk.

Dat kan, maar waarom zou je een tinteling/warmte oid moeten voelen? Dan zou voor mij alcohol de Heilige Geest in pure vloeibare vorm zijn. smile.gif

Quote:
Ook merk ik zelfs met de kleinste dingen dat hij bij mij is in slechte tijden en goede tijden.

Mooi dat je dat gevoel hebt, maar als gedoopt christen hoef je dat gevoel niet te hebben om de wetenschap van die aanwezigheid te hebben. Moeder Theresa heeft bijvoorbeeld zeer lange droogtes gehad waarin ze Zijn aanwezigheid niet voelde. En wat ga je doen wanneer het gevoel nu weer wegebt of gewoon wordt?

Quote:
Ook het woord hoe de pastoor uitsprak werd ik moe en slaperig van hier niet.

Moe van het voorlezen uit de Bijbel? Voor mij is het juist een geweldig inspirerend moment, hoe saai of droog de voorganger het ook brengt. Ik heb ook vele preken meegemaakt van verschillende mensen in traditionele kerken en eigenlijk altijd inspirerend, mits diepgaand genoeg.

Quote:
Het is krachtig en hedendaags. ook met band is leuker om te aanbidden dan zonder band daar was alleen een orgel en werd zwaarmoedig gezongen.

Je bent volwassen. Wat heb jij zoal geprobeerd te ondernemen om enkele veranderingen door te voeren in je voormalige parochie/gemeente? Heb je bijvoorbeeld deelgenomen aan het liturgisch beraad? Heb jij jezelf aangeboden om de vieringen/diensten op te luisteren met pianospel oid?

Quote:
Bij deze kerk blij en gedanst en gezongen dat de verlosser leeft namelijk. De aanbidding is krachtiger en je voelt echt daar dat de Heilige Geest in het midden is. De warmte, de liefde en de kracht van de Heilige Geest voel je gewoon. Kan het niet omschrijven.

Jammer dat je het niet kunt omschrijven, mij is namelijk nog niet duidelijk waarom ik naar deze gemeente zou moeten gaan. Mij is nog minder duidelijk waarin deze gemeente verschilt met alle andere volle evangelische gemeenten.

Quote:
Het is trouwens een volle evangelistische kerk

Zover was mij al wel duidelijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is waar leren God's stem te verstaan en vertrouwen in Hem stellen. Je eigen wil laten varen en zijn wil volgen. Klinkt moeilijk en zwaar en is het zeker ook. Ik blijf een mens he
yes.gif

Maar geloven doe je ook met je verstand, ook als je geen tintelingen voelt, niet warm wordt van binnen. Dat zijn voor mij dingen die niet met 100% zekerheid zeggen dat je gelooft. Daarnaast heb je dit dan full time?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God is toch geen drugs? Dat als je een HG'tje "neemt", dat je in ene gaat tintelen?

Dat gevoel wat je beschrijft ken ik wel. Dat heb ik bijvoorbeeld bij een vol stadion in Bern wat het Wilhelmus zingt, of een concert van U2...

Ik zal je iets moois vertellen mijn vriendin had een ander geloof beeldenverering miljoenen. Maar doordat ik bad en geloofde in de geestelijke wereld dat God haar zou aanraken gebeurde het ook. Ze kreeg spontaan rillingen en warmte gebeurde ook in de kerk en voelde de liefde van Jezus. Toen bad ze het zondaars gebed dat ze Jezus wilde aannemen. En nu wordt ze veel door God gebruikt. Zo heeft God voor velen een plan in het leven maar dan moet je God's stem verstaan en zijn wil doen. Dat is moeilijk ook voor mij. Mijn vriendin heeft meer een relatie met God dan ik lijkt het maar God houdt van alle mensen op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ervaarde in mijn oude kerk dat de Heilige Geest niet leeft. En hoe zal ik je vertellen. Voelde geen contact met God dmv tinteling door me lijf of de warmte en nu wel namelijk. Ook merk ik zelfs met de kleinste dingen dat hij bij mij is in slechte tijden en goede tijden. Ook het woord hoe de pastoor uitsprak werd ik moe en slaperig van hier niet. Het is krachtig en hedendaags. ook met band is leuker om te aanbidden dan zonder band daar was alleen een orgel en werd zwaarmoedig gezongen. Bij deze kerk blij en gedanst en gezongen dat de verlosser leeft namelijk. De aanbidding is krachtiger en je voelt echt daar dat de Heilige Geest in het midden is. De warmte, de liefde en de kracht van de Heilige Geest voel je gewoon. Kan het niet omschrijven.

Het is trouwens een volle evangelistische kerk

Zie hier sektepraat bij uit stek van meneer godfriend; in kerkelijke vakkringen is men dat gaan noemen dat dat soort mensen verkeren in een chronische staat van bewustzijnvernauwing;deze uitspraak komt van ex pinkster volle evangelie mensen die eindelijk de weg naar de Kerk terug gevonden hebben.De Maasbach groep in dat geheel is een bedrijf die handig geld uit de mensen weet te kloppen,ze staan daar om bekend.

Het Evangelie wordt niet met een boel bombarie gebracht met slecht zogenaamde kerkbentjes.Het Evangelie wordt biddend gebracht met de de insluipende ritseling van de Heilige Geest in de harten van de mensen .Men gaat dan niet gillen en schreeuwen maar is in aan bidding en zoekt God en is met Hem in de binnen kamer van de stilte,om alleen Zijn Stem te horen .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar geloven doe je ook met je verstand, ook als je geen tintelingen voelt, niet warm wordt van binnen. Dat zijn voor mij dingen die niet met 100% zekerheid zeggen dat je gelooft. Daarnaast heb je dit dan full time?

Nee niet fulltime jammer genoeg niet


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Zie hier sektepraat bij uit stek van meneer godfriend; in kerkelijke vakkringen is men dat gaan noemen dat dat soort mensen verkeren in een chronische staat van bewustzijnvernauwing;deze uitspraak komt van ex pinkster volle evangelie mensen die eindelijk de weg naar de Kerk terug gevonden hebben.De Maasbach groep in dat geheel is een bedrijf die handig geld uit de mensen weet te kloppen,ze staan daar om bekend.

Het Evangelie wordt niet met een boel bombarie gebracht met slecht zogenaamde kerkbentjes.Het Evangelie wordt biddend gebracht met de de insluipende ritseling van de Heilige Geest in de harten van de mensen .Men gaat dan niet gillen en schreeuwen maar is in aan bidding en zoekt God en is met Hem in de binnen kamer van de stilte,om alleen Zijn Stem te horen .

Dat mag je allemaal zeggen maar ik weet nu dat Jezus in mij woont. En vergeef je mijn broeder.

God zegen je

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ervaarde in mijn oude kerk dat de Heilige Geest niet leeft. En hoe zal ik je vertellen. Voelde geen contact met God dmv tinteling door me lijf of de warmte en nu wel namelijk. Ook merk ik zelfs met de kleinste dingen dat hij bij mij is in slechte tijden en goede tijden. Ook het woord hoe de pastoor uitsprak werd ik moe en slaperig van hier niet. Het is krachtig en hedendaags. ook met band is leuker om te aanbidden dan zonder band daar was alleen een orgel en werd zwaarmoedig gezongen. Bij deze kerk blij en gedanst en gezongen dat de verlosser leeft namelijk. De aanbidding is krachtiger en je voelt echt daar dat de Heilige Geest in het midden is. De warmte, de liefde en de kracht van de Heilige Geest voel je gewoon. Kan het niet omschrijven.

Het is trouwens een volle evangelistische kerk

Ik zou niet teveel op je gevoel afgaan wat dit soort dingen betreft. Ik heb wel gemerkt dat gevoel kan worden opgewekt door een bepaalde sfeer te creeren (bv door middel van muziek, maar ook door manier van praten etc). Volgens mij heeft de Heilige Geest daar verder weinig mee te maken.

Kerken die daar niet aan doen, zijn dan misschien wat saaier, maar dat betekent niet dat de Heilige Geest er minder aanwezig is knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zou niet teveel op je gevoel afgaan wat dit soort dingen betreft. Ik heb wel gemerkt dat gevoel kan worden opgewekt door een bepaalde sfeer te creeren (bv door middel van muziek, maar ook door manier van praten etc). Volgens mij heeft de Heilige Geest daar verder weinig mee te maken.

Kerken die daar niet aan doen, zijn dan misschien wat saaier, maar dat betekent niet dat de Heilige Geest er minder aanwezig is
knipoog_dicht.gif

Amen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Amen
smile.gif

Dat is waar maar niet alleen in de kerk heb ik het. Ook als ik in de auto of thuis opwekkingsmuziek draai en ga bidden. Dan voel ik God´s aanwezigheid sterk. Dus ook na de kerk blijf ik tot God praten, bidden etc. Kan samen bidden met me familie of alleen het is heerlijk gewoon. Vroeger werd ik snel boos of driftig. Dat heeft Jezus weggehaald. Ben veel rustiger en kalmer.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

geloof je dan wel fulltime?


Samengevoegd:

[...]

x2

Zeker geloof ik fulltime ja, draai heerlijke opwekkingsnrs nl of engels. En praat dan met God in de auto of met me vrouwtje na het werk over hoe goed God is voor ons en dat we altijd Hem moeten danken en dat wij altijd in zijn genade mogen blijven zolang wij leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is waar maar niet alleen in de kerk heb ik het. Ook als ik in de auto of thuis opwekkingsmuziek draai en ga bidden. Dan voel ik God´s aanwezigheid sterk. Dus ook na de kerk blijf ik tot God praten, bidden etc. Kan samen bidden met me familie of alleen het is heerlijk gewoon. Vroeger werd ik snel boos of driftig. Dat heeft Jezus weggehaald. Ben veel rustiger en kalmer.


Samengevoegd:

[...]

Zeker geloof ik fulltime ja, draai heerlijke opwekkingsnrs nl of engels. En praat dan met God in de auto of met me vrouwtje na het werk over hoe goed God is voor ons en dat we altijd Hem moeten danken en dat wij altijd in zijn genade mogen blijven zolang wij leven.

Heb je een favoriet opwekkings nummer? Zo ja welke?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is waar maar niet alleen in de kerk heb ik het. Ook als ik in de auto of thuis opwekkingsmuziek draai en ga bidden. Dan voel ik God´s aanwezigheid sterk. Dus ook na de kerk blijf ik tot God praten, bidden etc. Kan samen bidden met me familie of alleen het is heerlijk gewoon. Vroeger werd ik snel boos of driftig. Dat heeft Jezus weggehaald. Ben veel rustiger en kalmer.

Nou, dat is dan fijn smile.gif

Maar goed, het is niet zo dat dat onmogelijk is als je in een andere kerk zit.

Zelf ben ik 3 jaren geleden gedoopt in de Hervormde Kerk. Hier zat ik an sich prima, totdat de gemeenteleden en voorgangers de godheid van Jezus en zelfs het bestaan van God gingen ontkennen.

Ik ben daarna een tijdje naar een volle evangelie-gemeente in Utrecht gegaan (Gods Embassy) en dit was in eerste instantie prachtig, totdat ik bepaalde patronen ging ontdekken in de dienst (qua muziek, manier van spreken en op welke moment dit gebeurde... inderdaad: het 'offer'). Het gevoel werd minder en de dienst hierdoor erg 'leeg'.

Na het volgen van de Alpha Cursus kwam ik bij een evangelische gemeente in mijn woonplaats terecht (ergens in Twente) en dit leek het ook helemaal te zijn, totdat men vond dat er bepaalde zaken in mijn leven 'niet christelijk genoeg' waren. Dit was voor mij niet alleen een teleurstelling maar het zette me ook aan het denken over hoe Gods Genade nu eigenlijk werd gezien (niet, blijkbaar want je wordt beoordeeld op de mate van je christelijkheid) en ook hier ontdekte ik een bepaald patroon in zowel de diensten als de samenkomsten, en daarmee ook het denken (en hoe men elkaar daarin beinvloed).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zeker geloof ik fulltime ja, draai heerlijke opwekkingsnrs nl of engels. En praat dan met God in de auto of met me vrouwtje na het werk over hoe goed God is voor ons en dat we altijd Hem moeten danken en dat wij altijd in zijn genade mogen blijven zolang wij leven.

MAar jij suggereerd dat als je niet voelt, dat dan de HG niet bij je is. Dat lijkt me redelijk in tegenspraak

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, dat is dan fijn
smile.gif

Maar goed, het is niet zo dat dat onmogelijk is als je in een andere kerk zit.

Zelf ben ik 3 jaren geleden gedoopt in de Hervormde Kerk. Hier zat ik an sich prima, totdat de gemeenteleden en voorgangers de godheid van Jezus en zelfs het bestaan van God gingen ontkennen.

Ik ben daarna een tijdje naar een volle evangelie-gemeente in Utrecht gegaan (Gods Embassy) en dit was in eerste instantie prachtig, totdat ik bepaalde patronen ging ontdekken in de dienst (qua muziek, manier van spreken en op welke moment dit gebeurde... inderdaad: het 'offer'). Het gevoel werd minder en de dienst hierdoor erg 'leeg'.

Na het volgen van de Alpha Cursus kwam ik bij een evangelische gemeente in mijn woonplaats terecht (ergens in Twente) en dit leek het ook helemaal te zijn, totdat men vond dat er bepaalde zaken in mijn leven 'niet christelijk genoeg' waren. Dit was voor mij niet alleen een teleurstelling maar het zette me ook aan het denken over hoe Gods Genade nu eigenlijk werd gezien (niet, blijkbaar want je wordt beoordeeld op de mate van je christelijkheid) en ook hier ontdekte ik een bepaald patroon in zowel de diensten als de samenkomsten, en daarmee ook het denken (en hoe men elkaar daarin beinvloed).

Dat is waar ik neem ook niet alles waar wat de voorganger me verteld. Lees zelf ook de bijbel natuurlijk. Kijk mensen maken fouten en teleurstellen je. Maar God nooit namelijk. Daarom vertrouw ik op God en niet op mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is waar ik neem ook niet alles waar wat de voorganger me verteld. Lees zelf ook de bijbel natuurlijk. Kijk mensen maken fouten en teleurstellen je. Maar God nooit namelijk. Daarom vertrouw ik op God en niet op mensen.

Als je niet op mensen vertrouwt, waarom ga je dan nog naar een kerk? En waarom dan naar de kerk van meneer Maasbach? Is die dan wel te vertrouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat ik toch wel het woord wil horen. Kijk ik neem niet alles waar wat ze zeggen maar veel dingen bevatten wel waarheid.

En voor de zang en dans en de aanbidding.

maar waarom zou je dan naar iemand gaan die zich DE man noemt?

en gaat het om dingen als dans, nee meer om een leer die zo goed mogelijk is. tenminste voor mij dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

maar waarom zou je dan naar iemand gaan die zich DE man noemt?

en gaat het om dingen als dans, nee meer om een leer die zo goed mogelijk is. tenminste voor mij dan

Nou het volgende hij zet wel oogstbijbelscholen op in landen. Heeft al 1 in suriname waar 250 jongeren zich hebben aangemeld en nog vele anderen oogstbijbelscholen om God's woord te verspreiden. Is niks mis mee lijkt mij?

Ik denk niet dat het propoganda is wat laatst genoemd werd kijk hier maar eens link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou het volgende hij zet wel oogstbijbelscholen op in landen. Heeft al 1 in suriname waar 250 jongeren zich hebben aangemeld en nog vele anderen oogstbijbelscholen om God's woord te verspreiden. Is niks mis mee lijkt mij?

Dat ligt er maar net aan. In principe niet nee, maar als hij dat op de verkeerde manier doet, of het woord verkeerd uitlegt, tjah dan wordt het wat anders denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En sinds ik daar ben heeft het een ander mens van mij gemaakt. Vroeger schaamde ik voor me geloof nu niet meer. Ik kom er vrij vooruit en probeer naar mensen te evangeliseren. Maar soms teveel merk ik moet het meer het balans houden.

Op zich is daar niets mis mee.

Ik ben blij voor je dat je zo goed op je plek zit daar flower.gif

Maar bedenk wel dat er ook genoeg mensen zijn die in de RKK op hun plek zitten of in een protestantse kerk.

Niet alles wat voor jou op een bepaalde manier werkt, werkt voor andere mensen op dezelfde manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op zich is daar niets mis mee.

Ik ben blij voor je dat je zo goed op je plek zit daar
flower.gif

Maar bedenk wel dat er ook genoeg mensen zijn die in de RKK op hun plek zitten of in een protestantse kerk.

Niet alles wat voor jou op een bepaalde manier werkt, werkt voor andere mensen op dezelfde manier.

Daar heb je een punt in

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid