Spring naar bijdragen

De ondergang van de islam.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Mocht je de Bijbel serieus nemen dan is er geen andere manier dan concluderen dat uiteindelijk de islam het onderspit zal delven en zich zal bekeren tot het christendom.

Onderspit delven. Wat mooi positief geformuleerd.

Dat "uiteindelijk", dat is ergens in de toekomst, een moment dat niemand van ons excact kan voorspellen.

Dat maakt dan meteen de nonsens duidelijk van het onderwerp hier te bespreken. Ten eerste heb je namelijk het antwoord al. Ten tweede weet niemand wanneer dat precies zal zijn.

Quote:

Waarom disrespect? En waaruit concludeer jij dat er überhaupt sprake moet zijn van respect.

Ik vind het moeilijk om mensen lief te hebben zonder respect voor ze te hebben.

Quote:

Dat respect wat een ieder in beginsel verdient is door de meeste wel verspeeld. Respect lijkt een soort van mode woord te worden wat een ieder maar zomaar verdiend en aanspraak op mag blijven maken ongeacht het eigen handelen.

Respect voor een ander is wat mij betreft een basishouding. Respect verdient iemand anders omdat hij/zij een medemens is, geschapen door God. Dat behoeft geen bijzondere prestaties van de ander. Het kan niet verspeelt worden.

Ik heb niet altijd respect voor het handelen van andere mensen. Maar als ik ook geen respect heb voor de persoon, dan is er geen basis meer voor communicatie.

En naar mijn idee begint geweld waar communicatie eindigt.

Ik ben overigens met je eens dat respect gebruikt wordt als een modewoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Onderspit delven. Wat mooi positief geformuleerd.

Dat "uiteindelijk", dat is ergens in de toekomst, een moment dat niemand van ons excact kan voorspellen.

Dat maakt dan meteen de nonsens duidelijk van het onderwerp hier te bespreken. Ten eerste heb je namelijk het antwoord al.

Nee, want zijn vraag is niet of maar hoe de Islam het onderspit zal delven en natuurlijk zijn daar geen exacte voorspellingen over doen, maar dat neemt niet weg dat daar weldegelijk valide uitspraken over gedaan kunnen worden.

Quote:

Ten tweede weet niemand wanneer dat precies zal zijn.

Dat pretendeert niemand hier. Maar tussen iets precies weten en een grove schatting kunnen doen zit een wereld van verschil en het wanneer is slechts een zijdelingse kwestie in dit topic.

Quote:

[...]Ik vind het moeilijk om mensen lief te hebben zonder respect voor ze te hebben.

Dat kan, ik vind het moeilijk om mensen echt lief te hebben zonder ze serieus te nemen en jouw beschermende houding doet paternalistisch aan een geeft blijk van een superieure houding en het niet serieus willen nemen van een wereldgodsdienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Waarom nonsens. De tekst die Sacerdos aanhaalt laten weinig te wensen over. Mocht je de Bijbel serieus nemen dan is er geen andere manier dan concluderen dat uiteindelijk de islam het onderspit zal delven en zich zal bekeren tot het christendom.

Waarom disrespect? En waaruit concludeer jij dat er überhaupt sprake moet zijn van respect. Als ik even naar mijn kerk kijk dan zie ik dat grote delen van de kerk onderdrukt worden door de islam, en als ik kijk naar nog dichter bij, dit forum dan zie ik weinig reden tot respect. Dat respect wat een ieder in beginsel verdient is door de meeste wel verspeeld. Respect lijkt een soort van mode woord te worden wat een ieder maar zomaar verdiend en aanspraak op mag blijven maken ongeacht het eigen handelen.

Ben het helemaal met je eens dat een mens respect moet verdienen. Alleen wel jammer voor jou dat je religie voorschrijft dat je iedereen moet liefhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

waarom zeg je nu ineens 'hoge mate'?

Hoe wil je iemand liefhebben en geen respect voor hem hebben? Denk niet dat iemand voelt dat jij hem liefhebt als je zegt dat hij geen respect verdiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat kan, ik vind het moeilijk om mensen echt lief te hebben zonder ze serieus te nemen en jouw beschermende houding doet paternalistisch aan een geeft blijk van een superieure houding en het niet serieus willen nemen van een wereldgodsdienst.

Aha. Bedankt voor jouw uitleg van hoe ik respect beleef.

Beschermend, paternalistisch en superieur ... ik begrijp mezelf meteen een stuk beter.

Ik vind het ook moeilijk, sterker nog, onmogelijk om mensen lief te hebben zonder ze serieus te nemen.

Jij impliceert dat ik me paternalistisch en superieur opstel? Tjonge. Je bent een goed voorbeeld van een persoon die ik onvoorwaardelijk respecteer.

Voor de rest lees ik speculeren over de ondergang van de islam gokwerk is waar best iets zinnigs over te zeggen is. Ik vind dat boeiende nonsens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzinnig topic weer. Islam groeit met 1,83% aanhangers per jaar, hoger dan welke religie dan ook. link

Je kan beter een topic maken over de ondergang van het Katholicisme. Het percentage Katholieken van de totale wereldbevolking is namelijk afgenomen: link

Wat dat betreft staat dit filmpje wel symbool voor de toekomst van het Katholicisme:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een onzinnig topic weer. Islam groeit met 1,83% aanhangers per jaar, hoger dan welke religie dan ook.

Je kan beter een topic maken over de ondergang van het Katholicisme. Het percentage Katholieken van de totale wereldbevolking is namelijk afgenomen:

Wat dat betreft staat dit filmpje wel symbool voor de toekomst van het Katholicisme:

Bedankt @markvand sjoerule.gif De feiten spreken voor zichzelf, maar helaas basseren sommige leden hun conclusies niet op feiten. Wat ook nog merwaardig is dat Islam ook in het westen ENORM groeit. Hadden de historici die dit voorpelden misschien gelijk?

"Ik heb altijd grote waardering gehad voor de religie van Mohammed vanwege de wonderbaarlijke levenskracht die het bevat. Het is de enige religie die de capaciteit in zich draagt mensen van verschillende leeftijden aan te spreken. Ik heb hem bestudeerd - een buitengewone man en naar mijn mening verre van een Antichrist, hij zou de redder van de mensheid genoemd moeten worden. Ik geloof dat als een man als hij, de alleenheerschappij over de moderne wereld zou hebben, hij erin zou slagen diens problemen op te lossen en het de noodzakelijke vrede en geluk zou brengen. Ik heb voorspeld dat het geloof van Mohammed in het Europa van morgen geaccepteerd zal worden, en het begint geaccepteerd te worden vandaag de dag" --G.B. Shaw, THE GENUINE ISLAM, Vol. 1, No. 81936.

"Ik ben geen Moslim in de gebruikelijke zin, maar ik hoop dat ik een "Moslim" ben aangezien ik me ook aan God heb overgegeven. Ik geloof wel dat in de Koran en in andere uitingen van de Islamitische visie er vele verhalen zijn van goddelijke waarheid, waar westerlingen als ik zelf nog veel van kunnen leren. Islam zou weleens de religie van de toekomst kunnen worden..'" --W. Montgomery Watt, ISLAM AND CHRISTIANITY TODAY, London, 1983, p. ix.

"De uitbanning van rasbewustzijn tussen Moslims is een van de grote verworvenheden van Islam, en in de tegenwoordige wereld, is er een klaarblijkelijke noodzaak de waarden van Islam te propageren.." --A.J. Toynbee, CIVILIZATION ON TRIAL, New York, 1948, p. 205.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

G.B. Shaw, THE GENUINE ISLAM, Vol. 1, No. 81936. -W.

Atheist en Communist

Quote:

Montgomery Watt, ISLAM AND CHRISTIANITY TODAY, London, 1983, p. ix.

Vrijzinnig Christen, die zowel de Bijbel als de Koran als boeken vol met fouten beschouwd.

Quote:

--A.J. Toynbee, CIVILIZATION ON TRIAL, New York, 1948, p. 205.

Romantisch Atheist


Samengevoegd:

Quote:

Wat een onzinnig topic weer. Islam groeit met 1,83% aanhangers per jaar, hoger dan welke religie dan ook.

Dat zijn geboortecijfers, afval wordt niet gemeten in de Islam. Het Christendom heeft bovendien meer bekeerlingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een onzintopic weer, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar goed, ik had reeds al een slotje aangevraagd omdat ik dit soort reacties wel verwacht had. Aangezien mijn wens niet gehonereerd werdt zal ik nog wel even op deze reactie ingaan. Daarna zal ik dit topic links laten liggen. Wat jij overigens ook had kunnen doen.

Om aan te tonen dat het topic onzin is haal je wat statistiek aan. Schijnbaar heb je enkel de topictitel gelezen, anders was je tot de ontdekking gekomen dat er voor de islam een aantal punten zijn die op termijn tegen ze zou kunnen werken. Daarbij zijn zowel interne als externe factoren genoemd.

Goed om te zien dat je het topic wilt sluiten. Eerlijk gezegt denk ik nameljk niet dat er veel goeds uit een topic kan komen met een titel die de ondergang van een bepaald geloof voorspeld. Je zal er namelijk vooral een hoop mensen mee kwetsen. Je hoeft heus niet iedere Moslim op de hoek van de straat te knuffelen, maar ik denk dat je als Christen zijnde toch liever mensen niet kwetst. Het had al geholpen bijvoorbeeld als je als titel koos, "de toekomst van de Islam" in plaats van "De ondergang van de Islam". Als je je niet voor kunt stellen dat dit mensen kwetst moet je je indenken dat iemand hier een topic zou maken over je familie en zou voorspellen dat deze uit zal sterven. Vervolgens komt diegene met wat feiten aanzetten over irrelevante financiele problemen van familieleden en een paar zwarte schapen in de familie die je geregeld in verlegenheid brengen.

Overigens zie ik de logica er niet van in dat het opraken van de oliebronnen op wat voor manier dan ook bij zou dragen aan het einde van de Islam. Als de oliebronnen opraken zou het voor finaniciele problemen kunnen zorgen, maar waarom zou dat het einde van de Islam moeten betekenen? Religie, of het nou het Jodendom is, het Christendom is, de Islam, of wat voor religie dan ook gedijt juist beter onder armoede, dat kan niemand ontkennen.

Quote:

Klopt (althans ik neem het van je aan). Maar een afnemend aantal eens in de zoveel jaar zegt vrij weinig voor de doorgaande lijn. Maar wellicht zou je in het nieuwe topic wat je misschien gaat openen wat meer toelichting kunnen geven op zowel interne als externe bedreigingen.

Klopt, het zal ook allemaal wel meevallen. Ik wou alleen aangeven dat je het heel makkelijk om zou kunnen draaien. Ik zou dan zelfs nog allerlij bronnen erbij kunnen pakken over kindermishandeling en SOA's onder priesters om een vergelijkbaar topic te maken en te laten zien hoe makkelijk dat is, maar ik heb zelf eerder al ontdekt dat een hoop Katholieken dit ook niet fijn vinden.

Quote:

Dat vind ik dan weer jammer. Tijdens een processie wordt er een beeld naar binnen gedragen, een beeld wat vaak generaties oud is en waar de voorvaderen hard voor gespaard hebben en waar een kunstenaar zich maanden op uitgeleefd heeft. Schijnbaar vind jij het dus leuk dat zo'n beeld kapot valt in de kerk. Wat dit ongelukje overigens te maken heeft te maken met de ondergang van de katholieke kerk is mij een raadsel. Maar goed, ook dat zou je toe kunnen lichten in het door jou nieuw te openen topic.

Inderdaad. Ik kan ook niet zeggen dat ik dit hilarisch vind, eigenlijk vind ik het eerder vrij pijnlijk om te zien. Ik wou er vooral mee laten zien hoe makkelijk het is om op basis van irrelevante feiten een religie af te kraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Klopt, het zal ook allemaal wel meevallen. Ik wou alleen aangeven dat je het heel makkelijk om zou kunnen draaien. Ik zou dan zelfs nog allerlij bronnen erbij kunnen pakken over kindermishandeling en SOA's onder priesters om een vergelijkbaar topic te maken en te laten zien hoe makkelijk dat is, maar ik heb zelf eerder al ontdekt dat een hoop Katholieken dit ook niet fijn vinden.

Ik sluit me volledig aan bij Mark!

Zijn argumenten in drie woorden : Eerlijk, Rechtvaardig, Respectvol!

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat de islam nooit aan zijn eind komt, toenminste niet tot het einde van de wereld.

'tot het eind evan de wereld zullen er namelijk oiok zonde en veeleiding in de wereld zijn... dus ook d'islam

nouja ik moet weer gaan maar verwacht niet dat d'islam ten onder gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mark en laila moeten niet zo zeuren, vind ik dan. engel.gif

Dwz, al dat geblaat over dat mensen gekwetst, getraumatiseerd, suicidaal zijn door een topic waarin een mening wordt verkondigd (of nee: dat niet eens, er wordt gewoon een discussiepunt gelanceerd). Gelovige mensen, moslims én christenen, moeten maar eens wat minder huilerig worden en wat minder snel jammeren over respectloosheid enzo.

Open gerust een topic over de ondergang van het christendom of katholicisme of desnoods de ondergang van Dostojevski. Ik zal er geen seconde van wakker liggen en dat lijkt me de enige gezonde houding. (Maar ik zal me wel hartstochtelijk mengen in de discussie natuurlijk. widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De islam is over het geheel genomen met stip de minst respectvolle levensbeschouwing van dit moment. Dat merk je al aan tamelijk onschuldige versprekingen zoals "Zelfs Nederlandse grootouders vinden omgang met hun kleinkinderen belangrijk" En sinds het "flikker-flikkers-van-het-dak-incident" heb ik een trouwens fles extra on-halalle champagne klaarstaan voor het geval die religie instort. (Naast het flesje Duvel voor als het christendom de geest geeft trouwens, dat dan weer wel.) Dat heeft de Islam aan zijn eigen volgelingen te danken

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Mark en laila moeten niet zo zeuren, vind ik dan.
engel.gif

Dwz, al dat geblaat over dat mensen gekwetst, getraumatiseerd, suicidaal zijn door een topic waarin een mening wordt verkondigd (of nee: dat niet eens, er wordt gewoon een discussiepunt gelanceerd). Gelovige mensen, moslims én christenen, moeten maar eens wat minder huilerig worden en wat minder snel jammeren over respectloosheid enzo.

dacht ook van mezelf dat ik gewoon te huilerig ben. knipoog_dicht.gif Maar er zijn nu toch al meer mensen geweest die zeggen dat ze het een kwetsend topic vinden? Die zijn dan allemaal huilerig ofzo? Gaat er bij mij niet echt in .. Trouwens, de TS zelf zegt al vooraf te weten dat mensen het kwetsend zouden vinden dus dat zegt eigenlijk ook al genoeg naar mijn mening.

Als mensen echt serieus praten over de manier waarop jij dood gaat kan ik mij niet voorstellen dat je daarom gaat lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Er is altijd wel iets wat mensen kwetsend zullen vinden. Als ik een hoofdletter verkeerd zet is het al kwetsend voor de taalpuristen. Als ik een boom omzaag omdat het ding mij in de weg zit is het kwetsend voor de natuurfreaks en als ik zeg dat mijn vriendin wel eens een kookcursus zou kunnen volgen dan is het ook weer kwetsend. En zo zal dit topic ongetwijfeld ook kwetsend zijn. Net zoals een Maria devotie topic wat ik geopend hebt waarschijnlijk zeer kwetsend zal zijn voor enkele niet katholieke mensen.

Ik heb aangegeven dat ik wel had kunnen verwachten dat hier weer gezeur van zou komen. En dat komt er. En dat zal ongetwijfeld terecht zijn, want je gekwetst voelen is een recht, evenals het recht op kwetsen. En laten we dan vooral de reden waarom ik dit topic heb geopend niet vergeten. In deze post waarin mijn aanvraag op een slotje werd afgewezen staat het wel mooi samengevat:

Als in die post een goede samenvatting staat van je reden heb ik nog een vraag voor je. Ging dit topic je dan niet deels om een soort 'koekje van eigen deeg'? Net zoals dat watchman-nee topic? Moslims maken hier vage en soms beledigende topics aan, dus jij kan het ook? Dat idee krijg ik een beetje bij dit topic..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat doen een aantal users moeilijk. nooo.gif

Zolang je niet doelbewust probeert te beledigen en te kwesten lijkt me niks mis met een dergelijk topic. En ook wat mij betreft mogen mensen als ze die compulsieve dwang neiging hebben een dergelijk topic over het christendom maken. Kan ik daar mooi posten dat het een domme gedachte is die in strijd staat met de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik heb er begrip voor dat je je ergert aan dat soort topics, maar vind het niet echt nodig om dan hetzelfde te gaan doen .. iets met een wang.. En vooral vind ik het irritant als je blijft volhouden dat er een oprechte bedoeling achter het topic zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid