Spring naar bijdragen

Artiest vd week: Sixpence (win!)


Aanbevolen berichten

Acht weken lang organiseert Credible.nl in samenwerking met Xnoizz Flevo Festival de \"Artiest van de Week\". Iedere week staat een artiest in de spotlights die tijdens het Xnoizz Flevo Festival 2008 optreedt. Elke week geeft Credible.nl 2 all-in tickets voor het Flevo Festival weg en ook nog eens 2 dagkaarten voor de dag dat de artiest optreedt.


Artiest van de week: Sixpence None The Richersixpence_btn.png

De naam Sixpence Non The Richer klinkt je misschien niet bekend in de oren, maar er zal ongetwijfeld een kwartje vallen als je het nummer ‘Kiss me’ hoort. Met dit liedje scoorde de Amerikaanse popband in 1999 een wereldhit en ook op de Nederlandse radiozenders werd het nummer grijsgedraaid.

Sixpence None The Richer is ontstaan in 1989 toen de 16-jarige Matt Slocum de 13-jarige Leigh Nash hoorde zingen tijdens een optreden in Texas. Kort daarop werd de band Sixpence None The Richer gevormd. De bandnaam is afgeleid uit een passage van een boek van de christelijke schrijver C.S. Lewis. In dit gedeelte vraagt een zoon aan zijn vader om geld voor een cadeau voor zijn verjaardag. De vader weet natuurlijk dat hij er geen stuiver rijker van wordt, maar waardeert toch het gebaar. De uitdrukking die hiervoor in het Engels wordt gebruikt, heeft geleid tot de bandnaam \"Sixpence None The Richer\".

Na een tijdje uit elkaar geweest te zijn is de band weer bij elkaar en zijn ze druk bezig met een nieuwe plaat. Daarvan zullen we op Flevo zeker meer horen, als de band op donderdagavond op de mainstage staat!

Website: www.sixpence-ntr.com

MySpace: www.myspace.com/sixpencethericher

Gratis MP3: Download gratis Sixpence None The Richer - Kiss Me.


Winnen?

Wil jij de tickets winnen? Stuur dan nu een e-mail (met eventueel je nickname) naar emailimg.php?id=crZmxldm9AY3JlZGlibGUubmw=. De winnaars worden volgende week bekend gemaakt.


Overige acties:

Niet gewonnen? Bestel nu je tickets.


Winnaars vorige week:

2 all-in tickets: tigerente

2 dagkaarten: LdiSoleil

Beide winnaars van harte gefeliciteerd. Deze keer niet gewonnen? Gewoon weer opnieuw mailen naar emailimg.php?id=crZmxldm9AY3JlZGlibGUubmw=, wie weet win je deze week wél die felbegeerde tickets!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan wel maar ik wil niet.
widegrin.gif

En ik ken Sixpence wel, heb destijds nog bijna het singeltje gekocht van Kiss Me, maar vond het toch te zoetsappig gezien het imago dat ik me destijds wilde aanmeten.

Koop dan een cd, die zijn namelijk veel beter dan dat ene singeltje. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had al op de frontpage gereageerd. Maar wil met alle liefde herhalen dat ik Leigh Nash een scheetje vind en dat ik geduldig op de nieuwe cd wacht.

"Kiss me" was inderdaad niet de meest boeiende productie van Sixpence. Ik dacht eigenlijk dat Leigh Nash solo was gegaan.

Heb ik even opgezocht en zag dat ze "Blue on blue" heeft uitgebracht. Meteen gereserveerd bij muziekweb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had al op de frontpage gereageerd. Maar wil met alle liefde herhalen dat ik Leigh Nash een scheetje vind en dat ik geduldig op de nieuwe cd wacht.

"Kiss me" was inderdaad niet de meest boeiende productie van Sixpence. Ik dacht eigenlijk dat Leigh Nash solo was gegaan.

Heb ik even opgezocht en zag dat ze "Blue on blue" heeft uitgebracht. Meteen gereserveerd bij muziekweb.

Super goede cd, heb em grijs gedraaid yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid