Spring naar bijdragen

Favoriete Albums


Aanbevolen berichten

Jerusalem - Prophet

Waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet echt. Muzikaal gezien is het echt niet geniaal ofzo, hoewel er beste leuke dingen opzitten, maar het heeft gewoon iets waardoor het me raakt. Wellicht het idee dat de zanger behalve zijn strot, ook zijn hart er uit zingt? Dit is iig een van de weinige bands waarin 'simpele' christelijke waarheden niet als noodzakelijk christelijk gepreek vanwege de christelijke identiteit overkomen, maar als gewoon echt uit het hart. En dat heeft iets heel vets. smile.gif

Jars of Clay - Good monsters

Dit bandje is altijd al een van mijn stille favorieten geweest, vooral vanwege de prachtige en vaak diepgaand poetische teksten. Ook zijn ze niet bang om over de minder mooie kanten van het leven te schrijven. En daarbij vind ik dit album ook muzikaal gewoon goed in elkaar steken. Tel daar bij op dat er op dit album een prachtig duet staat met Leigh Nash (van Sixpence) en dit album is een absoluut blijvertje. smile.gif

Skillet - Comatose

Omdat die gast gewoon een heerlijke strot heeft, omdat de gitaarrifjes goed zijn en een aantal van de nummers ook van die teksten heeft die best wel eens een snaartje willen raken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Company Flow - Funcrusher Plus

Een briljante hardcore hiphop plaat. Geen soul, funk of r&bsamples maar samples uit B-scifi en een straight up avant-garde NY sound ontdaan van alle tierelantijntjes en tekstueel een pareltje met de paranoia, het abstracte en persoonlijke. Een album ook met een van de meest aangrijpende nummers in hiphop (wat mij betreft) met Last Good Sleep, een nummer over huiselijk geweld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Accessbig-smile.gif van Delirious?

De eerste CD van Delirious? die ik ooit kocht, wat mij betreft het beste live album ooit. Ik snap Delirious? liedjes pas als ze live worden gespeeld, de studio albums kunnen alleen in het licht van live optredens op de juiste manier beluisterd worden.

Decksanddrumsandrockandroll - Propellorheads

Toen ik de CD de eerste paar keer luisterde vond ik er niet zoveel aan, maar toen deze op een gegeven moment tijdens een feestje opstond werd mijn gehoor steeds gestreeld door de fijne beats en ritmes die dit duo voortbrengt. History Repeating met Shirley Bessy blijft voor mij een absolute topper.

Unkown Territory - Dick Dale

Ten tijde van Pulp Fiction deed de naam Dick Dale nogal wat opgeld en de plaatselijke CD speciaalzaak had zowaar CDs van hem. Zonder kennis van zaken bovengenoemde CD gekocht en blij verrast bij het luisteren. De term surf guitar leek automatisch bij deze stijl te horen maar tegelijkertijd is het ook een van de intensere soorten gitaarmuziek die ik ooit gehoord heb. Het eerste nummer 'scalped' verrast nog steeds iedereen die het voor de eerste keer hoort: het 'hummen' waarmee dit nummer begint is zo laag van volume dat iedereen het geluid harder zet waarop de gitaar van Dale bijna letterlijk door je speakers heen knalt na 10 seconden. Het album bevat daarnaast gedenkwaardige versies van 'Hava Nagila' en een zeer pittige versie van June Carter's (ja zij schreef het, niet haar latere echtgenoot Johnny Cash) Ring of Fire.

Unified Praise - Hillsong + Delirious?

Allemaal voor mij bekende liedjes, maar ben letterlijk vier dagen onder de betoverende invloed van de uitvoeringen geweest. Ongelooflijk werkelijk, waarschijnlijk de mooiste uitvoering en opname van History Maker in de geschiedenis van de band.

Dit zijn de CD's die me als eerste te binnen schoten, dus ik denk dat deze het wel zijn voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja... Er zijn zoveel briljanten platen. Ik zou natuurlijk voor een clichéreactie kunnen gaan: Radiohead - OK Computer, maar ik vind van Radiohead een ander album toch echt beter: Kid A (met name de pompende bas in The National Anthem).

De American Recordings van Johnny Cash staan ook hoog in mijn favorietenlijstjes, maar dat zijn wel direct (tot nu toe) vijf platen.

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van the Beatles staat ook hoog, maar eigenlijk alle psychedelische '67-platen (en platen rondom dat jaartal), zoals Their Satanic Majesties Request van the Rolling Stones, The Piper At The Gates Of Dawn van Pink Floyd, et cetera, et cetera.

Er zijn zoveel goede platen. Ik bedoel, een lijst zonder David Bowie, Townes Van Zandt, Bob Dylan, Otis Redding, James Brown, et cetera, is ook niet veel waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's een moeilijke he. Nuja, de beste platen kan ik sowieso niet zeggen, veel hangt bij mij af van mijn eigen verhaal met die platen, ook al klinkt dat wel lekker zweverig. Maar toch een poging, niet zozeer gebaseerd op 'welke platen zijn zo geniaal dat iedereen ze zou moeten hebben?', maar eerder op 'welke platen zou ik redden als mijn persoonlijke collectie plots in brand vliegt?'.

-Pooka: Spinning

Pooka en ik hebben gewoon al lang een tamelijk innige liefdesrelatie, en deze plaat combineert gewoon subliem de puurheid en rust van hun eerdere 'Pooka', en de stevigere maar soms wat te gelikt klinkende sound van hun latere 'Shift'. Erg dromerige plaat, een beetje vervreemdend maar nog meer een beetje thuiskomen. Gestolde schoonheid, en schoonheid ligt sowieso vervaarlijk dicht bij liefde.

(En jongens toch, wat ben ik slecht in fatsoenlijke reviews schrijven waar een normaal mens iets aan heeft. puh2.gif)

-Lacrimosa: Fassade

Om een of andere reden haat iedereen die plaat blijkbaar, zowat alle Lacrimosafans die ik ken vinden het een draak en het begin van het einde - helaas. Ok, veel komt hierbij gewoon door het simpele feit dat dit mijn allereerste gothiccd'tje ooit was, als veertienjarige met mijn zakcentjes gaan kopen in de free record shop (ja, in de frs, zo gothic was ik nu ook nog niet). Maar ik blijf het zo'n fantastisch meeslepende plaat vinden, met als absolute uitschieter voor mij persoonlijk Warum so tief. Ok, er staan ook mindere nummers op de plaat, maar die wegen voor mij niet op tegen het geheel, en ik kan ze nog steeds goed luisteren zonder te moeten skippen, wat ook niet bij elke cd het geval is.

-Depeche Mode: Playing the angel

Ditmaal niet zo'n lange liefde, de cd bestaat nog maar een paar jaartjes en ik heb 'm zelf nog maar sinds dit academiejaar, maar hij is gewoon zo af, dat gevoel heb ik niet zo snel bij een cd. Uitschieters voor mij zijn Lilian, nothing's impossible, en precious. Maar ook John the revelator vind ik schandalig lekker als ik iets minder dromerig wil.

-Patrick Wolf: wind in the wires

De plaat heb ik al een paar maanden maar zoals alles van Patrick Wolf moest het wennen, en lang. Maar sinds een paar weken is de vonk overgeslagen en ben ik compleet van mijn sokken geblazen door de totale fantastischheid van die plaat. Ik ben sowieso slecht in genres en van Wolf weet ik al helemaal niet waar ik 'm zou moeten plaatsen, buiten dan in de categorie 'geniaal'. Tristan was een tijdje de favoriet, maar eigenlijk zijn zowat alle nummers op hun eigen manier wel favoriet tegenwoordig.

En eigenlijk kan ik er nog wel een paar opnoemen, maar dan wordt mijn post belachelijk lang en ik heb er ook gewoon geen goesting in. Dit is sowieso een selectie die nogal bepaald is door de dingen die ik de laatste tijd geluisterd heb, en de dingen waar ik gewoon toevallig aan denk nu, als je't mij over een paar dagen nog eens vraagt zijn het vast andere cd's waar ik als eerste aan denk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Company Flow - Funcrusher Plus

Een briljante hardcore hiphop plaat. Geen soul, funk of r&bsamples maar samples uit B-scifi en een straight up avant-garde NY sound ontdaan van alle tierelantijntjes en tekstueel een pareltje met de paranoia, het abstracte en persoonlijke. Een album ook met een van de meest aangrijpende nummers in hiphop (wat mij betreft) met Last Good Sleep, een nummer over huiselijk geweld.

Je hebt toch nog een beetje smaak, dat valt me niks tegen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Company Flow - Funcrusher Plus

Een briljante hardcore hiphop plaat. Geen soul, funk of r&bsamples maar samples uit B-scifi en een straight up avant-garde NY sound ontdaan van alle tierelantijntjes en tekstueel een pareltje met de paranoia, het abstracte en persoonlijke. Een album ook met een van de meest aangrijpende nummers in hiphop (wat mij betreft) met Last Good Sleep, een nummer over huiselijk geweld.

Hee, fijn, klinkt wel als iets zeer checkbaar, als ik eens tijd en (vooral) zin heb. Maar eigenlijk, mijn cd-collectie is al verhuisd en ik niet, dus dit is wel hét moment om nieuwe dingen uit te zitten zoeken, bij gebrek aan veel vertrouwdheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

01. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)

02. The Black Crowes - Shake Your Money Maker (1990)

03. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)

04. R.E.M. - Automatic for the People (1992)

05. U2 - The Joshua Tree (1987)

06. The Beatles - Revolver (1966)

07. Soundgarden - Superunknown (1994)

08. Urban Dance Squad - Persona Non Grata (1994)

09. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand (2004)

10. The Hives - Tyrannosaurus Hives (2004)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Duran Duran - Medazzaland

Njah, dit album was hun commerciele dieptepunt (samen met Pop Trash), maar op de een of andere manier is het het absoluut beste album dat ze ooit hebben gemaakt. Sure, het is Duran Duran, dat verschrikkelijk foute jaren 80 bandje, maar toen ze dit album maakten waren ze dat al lang niet meer. Dit album is compleet volgepropt met bizarre songs die stuk voor stuk op hun eigen manier vervreemdend zijn, tot het lichtelijk zieke af (Be My Idol als glorieuze voorbeeld). Van het expirimentele titelnummer tot het hartbrekende Midnight Sun, dit album is een van mijn absolute favorieten

A-ha - Analogue

och jee och jee, alweer zo'n fout jaren 80 bandje... njah, ik heb iets met nieuwe muziek van oude bandjes. Dit album... ik zou je niet kunnen zeggen waarom, maar dit album is het enige album van A-ha die mijn aandacht langer vast wist te houden. Cosy Prisons is ook zonder twijfel 1 van de mooiste nummers die ik ken

ghe, toch grappig om te zien dat ondanks mijn muzikale omzwervingen van de afgelopen jaren mijn absoluut favoriete muziek toch binnen de jaren 80 synthpopbandjes ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee jaar geleden was het in ieder geval:

1. Nile - Black Seeds Of Veangance

2. Nephasth - Conceived By Inhuman Blood

3. Silencer - Death - Pierce Me

4. Rotten Sound - Exit

5. Dark Angel - Darkness Descends

6. Agoraphobic Nosebleed - Altered States Of America

7. Pig Destroyer - Prowler In The Yard

8. Nile - In Their Darkened Shrines

9. Nasum - Shift

10. Skinless - From Sacrifice To Survival

11. disEMBOWELMENT - TRansedence Into The Puriphe

12. Dream Theater - Train Of Thought

13. Excrementory Grindfuckers - Ferzig MAchen, Szene Putzen

14. Immortal - Sons Of Northern Darkness

15. Sepultura - Schizophrenia

16. Death - Symbolic

17. Malevolent Creation - Warkult

18. Meshuggah - I

19. Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis - Cunnilingus

20. The Black Dahlia Murder - Miasma

21. Funeral Mist - Salvation

22. The Berzerker - Dissimulate

23. Horde - Hellig Usvart

24. The Crown - Crowned Unholy

25. Kill The Client - Wage Slave

26. Japanische Kampfhörspiele - Hardcore Aus Den Ersten Welt

27. Vomitorial Corpulence - Skin Stripper

28. Anaal Nathrakh - The Codex Necro

29. Vader - Litany

30. Circle Of Dead Children - Human Harvest

31. 1349 - Hellfire

32. Cryptopsy - None So Vile

33. Deadhead - Haatland

34. Augury - Concealed

35. Extol - Undeceived

36. Meshuggah - Nothing

37. Necrophagist - Epitaph

38. Blood Red Throne - Altered Genesis

39. Skindred - Babylon

40. The Amenta - Occasus

41. Necrophagia - Cannibal Holocaust

42. Metallica - Master Of Puppets

43. Napalm Death - Scum

44. Brodequin - Festival Of Death

43. Dying Fetus - Stop At Nothing

44. Darkane - Insanity

45. Devourment - Butcher The Weak

46. Deliverance - What A Joke

47. Kekal - Acidity

48. Mnemic - The Audio Injected Soul

49. Sepultura - Arise

50. Thanatos - Undead Unholy Divine

Link naar bericht
Deel via andere websites

Favoriete albums...

Well, everything of Ayreon. engel.gif

Avantasia - The Metal Opera Part I & II

Pirates of the Caribbean - At World's End

Nightwish - Dark Passion Play

Rhapsody - Symphony of Enchanted Lands

Sonate Arctica - Unia

Tuatha De Danann - Trova Di Danú

Epica - The Phantom Agony

Avril Lavigne - The Best Damn Thing

Om maar eens iets te noemen.


Samengevoegd:

Quote:

Twee jaar geleden was het in ieder geval:

Waslijst

Ik heb twee vieze woorden in jouw post gelezen! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid