Spring naar bijdragen

In welk boek ben je nu bezig? [2]


Aanbevolen berichten

- Een zooi boeken en artikelen die ik voor mijn essays nodig heb

- Thraxas and the dance of the death (heb ik a eventjes niet meer mee verder gegaan)

- Koning Arthur (een makkelijk wegleesbare versie)

- Anderland deel 1 (stiekem al een paar maanden niet meer open gehad)

- Thomas van Kempe - de navolging van Christus (hele kleine hoofdstukjes zijn fijn! yes.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

- Thomas van Kempe - de navolging van Christus (hele kleine hoofdstukjes zijn fijn!
yes.gif
)

Thomas á Kempis! dis.gifclown.gif

Overigens, het heeft wél z'n nut gehad. widegrin.gif Ik vond dat jij zo'n beetje de enige was in dat ijdelheidstopic die de kern raakte. yes.gif

Ik lees nu dat boek van hierboven nog steeds, 'Mystiek & drugs' en, jawel, '65 jaar Joop den Uyl'. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Thomas
á Kempis
!
dis.gifclown.gif

widegrin.gif

Quote:

Overigens, het heeft wél z'n nut gehad.
widegrin.gif
Ik vond dat jij zo'n beetje de enige was in dat ijdelheidstopic die de kern raakte.
yes.gif

[veel te flauwe woordspeling] Was het lezen gelukkig niet ..... ijdel geweest. clown.gif [/veel te flauwe woordspeling]

Wat het denk ik ook een beetje is, is dat 'ijdel' in onze dagelijkse taal een beetje andere betekenis gekregen heeft. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Ik heb te weinig geloof om een atheist te zijn"
big-smile.gif

Iemand het gelezen??

Nou de titel klinkt nog stompzinniger dan:

"Bakstenen: een traktatie bij iedere maaltijd"

Dat boek heb ik ook niet gelezen.....

Ow ik ben nu bezig in: The origin of species. Leest redelijk weg voor zo'n ouwe pil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hele nieuwe zeut, ben ik wel een weekje ofzo zoet mee:

W.G. de Vries - De Vrijmaking in het vuur (over het ontstaan van de NGK vanuit GKv perspectief)

H. Bavinck - Gereformeerde katholiciteit

L. Panhuysen - De ware vrijheid (biografie Johan en Cornelis de Witt)

L. Bouyer - Terugblik op het Protestantisme

R. Schuller - Het geheim van zelfrespect

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

Christopher is 15 en heeft het syndroom van Asperger, een vorm van autisme. Hij weet veel van wiskunde maar weinig van mensen. Hij houdt van lijstjes, patronen en de waarheid. Hij houdt niet van de kleuren geel en bruin en wil niet aangeraakt worden. Christopher is in zijn eentje nog nooit verder geweest dan het einde van de straat. Maar waneer blijkt dat de hond van de buurvrouw is vermoord, gaat hij op onderzoek uit. Hij begint aan een indrukwekkende reis die zijn veilige bestaan volledig overhoop gooit.

Mark Haddon is illustrator en kinderboekenschrijver. Het wonderlijke voorval met de hond in de nacht is het eerste boek van zijn hand dat in het Nederlands verschijnt. Als scenarioschrijver heeft hij twee keer een Britse 'Oscar' gewonnen. Hij woont in Oxford, Engeland.

Superinteressant als je met deze doelgroep werkt yes.gif

Ik vind em dus geweldig knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het Wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

Dat is inderdaad een leuk boek. Ik heb het destijds gelezen vanwege mijn interesse voor communicatieproblemen in taal; hoofdpersoon heeft nogal de neiging om taalgebruik letterlijk uit te leggen.

Ik lees nu 'Hoe een klein rotgodje God vermoordde' van Guus Kuijer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid