Spring naar bijdragen

In welk boek ben je nu bezig? [2]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Vast, maar 't blijven stomme argumenten van een of andere mafkees die zelf niet in staat is zo intellectueel te zijn als de literaire snobs die hij zelf bewondert. (Just kidding lieve Machiavelli, just kidding.)

widegrin.gif Oh, je hebt volkomen gelijk hoor. Al blijf ik erbij dat de populariteit van het boek, met name bij linkse figuren en huisvrouwtjes, weldegelijk een indicatie is van de kwaliteit. Daarnaast ben ik in het boek begonnen en vond het maar matig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb Zamjatin uit, geniaal boek. Nou ga ik denk ik Ivan's War van Catherine Merridale lezen. Ik heb me de laatste tijd sowieso te veel met de islam beziggehouden, om daarvan uit te rusten ga ik nu een boek over de Tweede Wereldoorlog lezen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meadows, Randers & Meadows - "Limits to Growth - the 30 year update".

We zijn de grenzen van de groei aan het overschrijden sinds 1986. Hoeveel kans hebben we nog tot bezinning te komen, het tij te keren en de aarde leefbaar te houden voor de generaties na ons, vraag ik me af? Dus lees ik deze update van De grenzen aan de groei, om te lezen hoe het er nu voorstaat.

Het boek uit 1972 dat vlak na Carson's Silent Spring de eerste waarschuwing afgaf, heb ik vorig jaar gelezen. Toen (niet vorig jaar, maar in 1972) hadden we nog tijd om te veranderen. In de tussenliggende decennia zijn er een aantal stappen gezet op het vlak van bestrijding van vervuiling, recycling, grotere energie-efficiëntie, maar is ook veel tijd verknoeid door te blijven geloven dat bevolking en economie ongelimiteerd kunnen groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben overigens weer begonnen met de Hyperion nav. een post op tor.com.

Hyperion heb ik net besteld voor op vakantie.

Wat stond er elders dat 't jou het boek doet herlezen?


Samengevoegd:

Verder lees ik nu:

-Laat heb ik je liefgehad (Christelijke mystiek door de eeuwen heen), van Boris Todoroff

-Battle Royale van Koushun Takami (om wat tegenwicht te bieden aan dat heilige gedoe widegrin.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor het melden van dat boek, een kleine blik op amazon.com zegt mij dat het een erg goed boek voor mij zal zijn om te lezen. En daarna om aan mijn moeder te geven, die erg bezig is met haar christen zijn in een wereld die daar steeds meer van vervreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK, omdat iedereen waarschijnlijk zit te springen om een update van mijn literaire loopbaan...

In de laatste tweeëneenhalve week heb ik gelezen:

Groen van Prinsterer - Ongeloof en Revolutie

Friedrich Bonnhoefer - Uit Genade Alleen

Evert van der Heide - Toevallig niet, de vijfde internationale conferentie over creationisme

En nu Adrian Plass - Blinde Vlekken In De Bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OK, omdat iedereen waarschijnlijk zit te springen om een update van mijn literaire loopbaan...

In de laatste tweeëneenhalve week heb ik gelezen:

Groen van Prinsterer - Ongeloof en Revolutie

Klinkt erg goed, realiseerde mij niet dat deze nog gedrukt werd.

Quote:

Friedrich Bonnhoefer - Uit Genade Alleen

Familie van?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Check de serie Klassiek Licht via het ND uitgegeven, ben nu ook bezig in De Navolging van Christus. link

En het is geen familie van, het is de echte zelf. Aangezien hij een Duitser is mach hij blij zijn dat ik hem lees. En ik zat bijna goed met een ie en een ich klank. Sowieso moeten alle Duitse schrijvers eigenlijk geboycot worden, vooral die paardeknuffelende pseudodiepzinnige oneliner-spuwende dwazen waar teveel mee gedweept wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(wat ik voor school lees reken ik niet mee)

- De scheur kalender

- De feedback (reclame blad van een muziekwinkel)

- Nietzsche - de vrolijke wetenschap

- Augustinus - Belijdenissen

- George Duby - Bernard van Clairvaux en de cisterciënzerkunst

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid