Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

'Schooier' leert kerkgangers lesje naastenliefde

Priester Rigby uit Prestatyn, in Wales, heeft zijn parochianen op een opmerkelijke manier een lesje willen leren.

Toen de kerkgangers op zondagochtend naar de mis gingen, troffen ze een landloper aan op de stoep (zie foto's Daily Mail). De man was gehuld in vodden en stonk naar bier. De kerkgangers deden hun best om de man te negeren terwijl ze hem voorbijliepen, iets wat er niet makkelijker op werd gemaakt door de talloze spuiten die rond hem lagen.

Groot was de verbazing - en de schaamte - toen de man zijn kleren en pruik afwierp en niemand minder dan hun parochiepriester bleek te zijn.

De priester haalde de 'stunt' uit om de gemeenschap te herinneren aan een bijbelpassage waarin Jezus' discipelen hem niet herkennen omdat hij anders gekleed ging. \"Ik wilde de reactie van de mensen zien. Ik werd genegeerd, wat betekent dat we Gods werk niet zien en Hem niet zien in elkaar.\"

article-0-01E4BDBB00000578-160_224x471.jpg

Tattoo's en bier

\"Ik ging ver om zo overtuigend mogelijk over te komen,\" aldus de priester. \"Ik liet mijn baard staan, maakte handen en gezicht vuil en tekende zelfs een paar tatoeages.\" Kapotte tweedehandskleren, een pruik en een scheut bier deden de rest.

article-0-01E4BDBF00000578-555_224x473.jpg

De priester deed in zijn vorige parochies al net hetzelfde. \"Elders kreeg ik nog wat kleingeld of wat koekjes, maar in Prestatyn kreeg ik niets.\" Hij uitte dan ook zijn kritiek op de parochianen.

bron

Dat is best een goed idee eigenlijk. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk, dit werd vorig jaar of dat jaar ervoor bij ons ook gedaan in de kerstnachtdienst. Kwam ineens iemand binnen met een verwaarloost uiterlijk die begon te schreeuwen en te doen.

Jammer genoeg was ik er niet bij, maar het schijnt best indruk te hebben gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De vraag is natuurlijk wat de juiste handelwijze zou zijn van een christen tegenover een schooier?

Wat zou een dronkaard en een junkie doen indien men hem 1000 euro moest toestoppen?

Ik denk dat het hier helemaal niet om geld ging, maar dat men op z'n minst die man niet zou negeren. Hem aanspreken, vragen of hij mee naar de dienst wil, te eten geven, op opvang wijzen, dat soort dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat het hier helemaal niet om geld ging, maar dat men op z'n minst die man niet zou negeren. Hem aanspreken, vragen of hij mee naar de dienst wil, te eten geven, op opvang wijzen, dat soort dingen.

Juist!

Dus ,het beginsel die we hier uit leren is dat 'prediking' eerst dient te komen en daarna 'de rijst'.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijd lang in amsterdam centrum in een kerk gezeten en daar gingen we gelukkig heel anders met zwervers en junks om.

1000 euro geven is iets wat je nou net niet moet doen, het kan inderdaad zijn/haar dood betekenen. Doordat de persoon beroofd wordt, er zijn meer personen die opzoek naar 1000 euro zijn of de persoon spuit of zuipt zich dood.

Het beste is iemand eten en/of drinken te geven. Het bekende verhaal van de doodzieke broer in Groningen werd makkelijk weerlegt door aan te bieden het treinkaartje te kopen. Kortom geef geen geld maar spullen die ze nodig hebben.

Ik ben er niet voor om iemand eerst te verplichten een kerkdienst bij te wonen en daarna te eten oid te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een tijd lang in amsterdam centrum in een kerk gezeten en daar gingen we gelukkig heel anders met zwervers en junks om.

1000 euro geven is iets wat je nou net niet moet doen, het kan inderdaad zijn/haar dood betekenen. Doordat de persoon beroofd wordt, er zijn meer personen die opzoek naar 1000 euro zijn of de persoon spuit of zuipt zich dood.

Het beste is iemand eten en/of drinken te geven. Het bekende verhaal van de doodzieke broer in Groningen werd makkelijk weerlegt door aan te bieden het treinkaartje te kopen. Kortom geef geen geld maar spullen die ze nodig hebben.

Ik ben er niet voor om iemand eerst te verplichten een kerkdienst bij te wonen en daarna te eten oid te geven.

He he eindelijk verstandige woorden in deze draad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid