Spring naar bijdragen

Atheist uit Christelijke band


Aanbevolen berichten

Quote:

Gezien het op Haste the Day gaat, baal ik er persoonlijk van dat de gitarist er uit is. En hoop op goeie en terechte vervanging.

Geen van de antwoorden van de poll is voor mij van toepassing. Ik denk namelijk dat een christelijke band best een niet christelijke of enkele niet christelijke bandleden kan hebben. Eerlijk gezegd denk ik dat het publiek er alleen maar groter van wordt en de boodschap er niet over de top op zal liggen. Wat een goed ding is als het om evangelisatie gaat. (ivm het opdringen werkt afstotend verhaal)

nee, het is niet terecht en ja, ze zouden naar mijn mening even geloofwaardig zijn.

nee, het gaat niet alleen om de muziek maar ja, ook zonder het persoonlijk geloof van één of enkele bandleden kan de boodschap duidelijk en misschien zelfs beter over komen.

Hardrock en christendom gaan prima samen!

grtz, Tantastic

Amen... Dat denk ik dus ook.

Onze band is gestoeld op het principe dat we niet over de top halleluja doen, maar wel onze overtuiging laten doorklinken in de muziek.

Dat maakt het toegankelijker voor een groter publiek en dat is nou juist wat je wil.

Laten we heel eerlijk zijn:

"DE" boodschap uitdragen in de kerk is erg mooi, maar doe je dat om de boodschap bij de mensen te krijgen die er normaal niet mee in aanraking komen dan zit je in de kerk niet goed.

Dus dat moet dan ook helemaal niet het doel zijn lijkt me...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Was een baptisten gemeente en het ging over een dienst.

Met de vorige opmerking wil ik ook niet zeggen dat we als band helemaal niet meer in diensten willen spelen (hoewel budget steeds vaker een issue wordt, maar dat is een ander verhaal).

Maar in welke hoedanigheid dan ook.

Op die manier omgaan met iemand die niet gelooft is imho kortzichtig en dom.

Je bereikt namelijk precies dat effect wat je niet moet willen bereiken als christen:

Het wederom bevestigen van het beeld dat een ander van je heeft als zijnde schijnheilig, kortzichtig en stoffig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vinden jullie ervan? Dit is wel een beetje het probleem als je een Christelijke band begint... Ik bedoel, wellicht wijken zijn standpunten verder niet eens zoveel af van de rest, behalve dan dat hij Jezuschristusnietmeeralsz'nverlosseraanneemt. Het is wat kunstmatig.

Nou, wel dus. Als je een christelijke band wilt zijn lijkt me logisch dat je wel in de Verlosser gelooft. Dat is nou net hun enige inhoudelijke definitie punt.

Als dat nou hun primaire punt als band is (dus dat christelijke), dan heb ik voor die keuze daar zeker begrip voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor die keuze ook absoluut begrip.

Als je onder die voorwaarden bij elkaar bent, dan is het goed om die voorwaarden te handhaven, ook als ze eigenlijk niet even niet uitkomen.

Of het voor de band en de boodschap die je brengt ook echt noodzakelijk is, dat vraag ik me af.

daarbij komt: ik kan me ook voorstellen dat je in een lastig pakket zit als band op zo'n moment.

Kijk, bij ons is het nooit een issue geweest, omdat het vanaf het begin zo was. Je start ergens mee, die situatie is t.o.v. toen niet veranderd. Dus geen probleem.

Kan me wel voorstellen dat als er een bandlid is die zich er ineens van afkeert, dat dat lastiger is. Immers: die persoon heeft dus op zo'n moment bewust gekozen hiervoor en zal daardoor waarschijnlijk ook meer daarnaar gaan handelen.

Bij ons is dat natuurlijk niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De christelijke band staat in the picture, logisch dat ze hem er uit gooien, maar dan vind ik ook dat omgekeerd een niet christelijke band een christen bekeerling er uit zou mogen gooien, maar het is en blijft natuurlijk discriminatie op basis van geloof
puh2.gif
Niet geloven in god is per slot ook alleen maar een "geloof"

Dat zou mijns inziens alleen het geval zijn wanneer het zou gaan om iets als een band die duidelijk atheistisch, anti-christelijk, islamitisch of iets dergelijks is. Als je als band graag een atheistische boodschap uit wilt dragen, dan is het nogal vreemd om een christen in je band te hebben. En op dezelfde manier is het vreemd als er in een band die een christelijke boodschap uit wil dragen, een atheist zit. Maar dan gaat het er wel om dat een band duidelijk een bepaalde boodschap uit wil dragen. Als een band alleen maar muziek zou willen maken, dan zou dit inderdaad een vreemde actie zijn. Maar gezien het verhaal lijkt het erop dat deze mensen niet alleen maar muziek willen maken, maar ook een boodschap willen brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid