Spring naar bijdragen

trouw liederen / muziek


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Volgend jaar gaan mijn vriend en ik trouwen.

Wij trouwen ook in de kerk.

Nu zijn wij op zoek naar liederen en muziek wat het beste tijdens ons trouw moment in de kerk past.

Wij zijn op zoek naar bijv.

* Liederen uit liedboek

*mooie trouw teksten (ook uit bijbel)

*moderne muziek zoals bijv. hillsong en dc talk

*videoclips waar liefde en God centraal staan

*kleine bands die bij onze trouw moment willen spelen/zingen in de kerk

Hebben jullie ervaringen of ideeen?

En hebben jullie ervaringen met fam. of vrienden die niet gelovig waren bij jullie kerkelijk trouwmoment?

en hebben jullie de dienst hierop aangepast?

Ik ben erg benieuwd

ik hoor het graag!!!


Samengevoegd:

Of liedjes uit top 40 met een mooie tekst die ook in de kerk kunnen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Popmuziek in de kerk kan alleen denk ik als het ook van christelijke origine is, maar als je er per se eentje wil dan is Shackles van Mary Mary de uitgelezen keuze. Weet niet of het wat is voor een huweijk, maar je vroeg naar geschikte Top40 knipoog_dicht.gif

W.b. de moderne muziek, sla het Opwekkingsboekje er eens op na wat je aanspreekt. Het openingsnummer bij mijn bruiloft was 'I could sing of Your love forever' en het laatste nummer 'The Happy Song', beiden van Delirious? maar dat is vooral omdat we fan zijn van die band.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet waar je gaat trouwen en of er budget is, maar voor een band in de kerk heb ik wel de nodige mogelijkheden eventueel. Stuur maar even een mail of IM anders met meer info. (info@chapter1.nl)

Wat betreft muziek:

Tja... Daar is een heleboel van.

Onze trouwdienst bestond oa uit:

- Total Praise (Richard Smallwood)

(een bewerking op de tekst van ps. 121)

- This is the day (ps. 118:24)

Ik ken er twee te gekke bewerkingen van.

eentje is van Fred Hammond. Een vettige versie van de old school "dit is de dag" die velen van ons van vroeger kennen.

en een erg vlotte black gospel bewerking (waarvan ik nog wel een Gospel Boulevard versie op de plank heb liggen)

- Rejoice (filipenzen 4:4)

Onze trouwtekst. Nummer van Israel Houghton

- Lovely Day

Een bekend nummer van Bill Withers, maar ook in een christelijke versie uitgevoerd door Kirk Franklin.

Qua opwekking vind ik 553 (laat het feest zijn in de huizen)

en 602 (Vrede van God) erg mooi.

Als zegen nummer vind ik 454 (Zegen Aanbidding) ook te gek. (zoek eens naar de engelse versie van Ron Kenoly)

En zo is er vast nog veel meer te vinden. Eerlijk is eerlijk, zoals je ziet ligt mijn smaak en voorkeur in de gospel vooral bij de muziek van onze zwarte broeders en zusters, maar ja, wellicht heb je er wat aan.

P.S. Shackles vind ik een mindere keuze voor een bruiloft, gezien de tekst. Qua popmuziek heb ik een zwak voor een nummer van Tuck & Patti genaamd "heaven down here" of zoals eerder genoemd lovely day, maar dan de originele Bill Withers versie. Van hem kun je ook nadenken over "Lean on Me" en van die titel heb je dan ook weer een Franklin nummer... Oftewel... genoeg te kiesen.

Veel succes, en voor een band of andere begeleiding moet je me zoals gezegd maar ff mailen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid