Spring naar bijdragen

Drama treft Nederlanders in Kenia


Aanbevolen berichten

AMERSFOORT - Bij een brute overval op een project in Kakamega in Kenia zijn vorige week donderdagavond vijf Nederlandse deelneemsters aan een werkvakantie verkracht. De reis was een initiatief van de christelijke organisatie Livingstone uit Amersfoort.

Bron: Reformatorisch Dagblad

Verschrikkelijk nieuws...

Vooral schokkend omdat ik een heel aantal mensen ken die regelmatig met Livingstone op reis gaan, en ik ben sowieso al lange bekend met de organisatie (zoals velen hier wellicht).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Allemaal heel erg,maar waarom als de dames zonodig goed werk moeten doen ,is er in dit land Nederland nog genoeg te doen,maar ja dat is niet in de schijnwerpers komen.

Plus dat er landen zijn waar je beter zoniet totaal niet heen moet gaan.

Uiteraard schokkend, maar hoe zit het dan met de verkrachtingen, kindermishandeling, ect. ect. in eigen land. Waarom moet dit zo nodig breeduit gemeten worden.. terwijl..... (nou ja, vul zelf maar in)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Allemaal heel erg,maar waarom als de dames zonodig goed werk moeten doen ,is er in dit land Nederland nog genoeg te doen,maar ja dat is niet in de schijnwerpers komen.

Dit is belachelijk. Deze meisjes hebben er niet voor gekozen om in de schijnwerpers te komen. Ze wilden gewoon hun vakantie nuttig besteden en ook nog wat van een andere cultuur meekrijgen. Daar lijkt me niets mis mee.

Quote:
Plus dat er landen zijn waar je beter zoniet totaal niet heen moet gaan.

Dus de mensen die hulp nodig hebben in die landen moeten maar aan hun lot overgelaten worden....


Samengevoegd:

Extra zuur vind ik dat het project nu stopgezet is (wel begrijpelijk natuurlijk). Niet alleen deze meisjes zijn dus de dupe van dit incident, maar ook alle mensen die geholpen werden met dit project.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Allemaal heel erg,maar waarom als de dames zonodig goed werk moeten doen ,is er in dit land Nederland nog genoeg te doen,maar ja dat is niet in de schijnwerpers komen.

Plus dat er landen zijn waar je beter zoniet totaal niet heen moet gaan.

Wat een simpele opmerking.

Mijn medeleven gaat uit naar de vrouwen die dit hebben meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Plus dat er landen zijn waar je beter zoniet totaal niet heen moet gaan.

Inderdaad daar geeft de nederlandse overheid advies over. Kenia werd en wordt voor gewaarschuwd en naar aanleiding daarvan werd het terrein waarop ze sliepen bewaakt. Maarja tegen 30 gewapende mannen kon men niet op.

Ik vind het prima dat mensen naar Kenia oid gaan om zowel te helpen als vakantie te vieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

het waren er 10.

Ik las het gisteren al, ik vind het zo erg voor ze. Kan me wel voorstellen dat je nu gaat denken waarom God dit toelaat. Dan ga je vanuit mss wel je Christelijke overtuiging mensen helpen en gebeurt je zoiets..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is belachelijk. Deze meisjes hebben er niet voor gekozen om in de schijnwerpers te komen. Ze wilden gewoon hun vakantie nuttig besteden en ook nog wat van een andere cultuur meekrijgen. Daar lijkt me niets mis mee.

is niet achterlijk. als je verteld dat je vrijwilligerswerk in buitenland doet ben je helemaal je-van-het. als je verteld dat je het in nederland doet is het vaak maar zo-zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

is niet achterlijk. als je verteld dat je vrijwilligerswerk in buitenland doet ben je helemaal je-van-het. als je verteld dat je het in nederland doet is het vaak maar zo-zo.

Al is dat zo (wat ik niet helemaal geloof overigens), dan wil dat nog niets zeggen over de beweegredenen van deze meisjes.

Het lijkt me eerder dat je op werkvakantie gaat, omdat het je een goed idee lijkt om in je vakantie (als je dus sowieso al tijd hebt) iets voor anderen te doen en daarnaast dus ook nog even in een hele andere omgeving wil zijn zodat je tot rust kan komen (geestelijk dan).

Dat zou dus niets te maken hebben met in de schijnwerpers willen staan.

En welke van de redenen het ook is: Hoe kunnen wij er ooit iets over zeggen als we geen van die meisjes kennen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

is niet achterlijk. als je verteld dat je vrijwilligerswerk in buitenland doet ben je helemaal je-van-het. als je verteld dat je het in nederland doet is het vaak maar zo-zo.

geloof ik eigelijk ook niks van.. Volgens mij vind jij dat zelf ook niet,net als sacerdos, en oordeel je net als sacerdos over de rest van de bevolking alsof het maar simpele zielen zijn.. nosmile.gif Komt nogal arrogant over eigelijk.. beetje makkelijk om te oordelen over mensen die je niet kent. As jij nou toevallig wat mensen tegenkomt die de indruk geven vrijwilligerswerk in Nl minder te waarderen dan is dat puur toeval, geen reden om iedereen dan maar meteen te veroordelen..

en ik neem aan dat je die meisjes niet kent? Hoe durven jullie dan zelfs maar te suggereren hun beweegredenen te kennen.. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

is niet achterlijk. als je verteld dat je vrijwilligerswerk in buitenland doet ben je helemaal je-van-het. als je verteld dat je het in nederland doet is het vaak maar zo-zo.

Ver weg voor hulpverlening wekt bewondering; het kost immers een bak geld om er alleen maar te komen je moet je minimaal laten vaccineren om de basisgevaren tegen te laten gaan.

Ben het niet eens met het 'zo-zo' als reactie als je in Nederland aan de gang gaat, dat is in ieder geval niet mijn ervaring. En zeker niet toen ik via de UVV in een verzorgingshuis aan de slag ging, maar de betreffende UVV afdeling bleek een bolwerk van oude zeuren en een iets te opdringerige vrijwilligerscoordinator annex Herbalife dealer. Ben maar niet blijven hangen tot ze de UVV grotendeels hadden kunnen verjongen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

geloof ik eigelijk ook niks van.. Volgens mij vind jij dat zelf ook niet,net als sacerdos, en oordeel je net als sacerdos over de rest van de bevolking alsof het maar simpele zielen zijn..
nosmile.gif
Komt nogal arrogant over eigelijk.. beetje makkelijk om te oordelen over mensen die je niet kent. As jij nou toevallig wat mensen tegenkomt die de indruk geven vrijwilligerswerk in Nl minder te waarderen dan is dat puur toeval, geen reden om iedereen dan maar meteen te veroordelen..

en ik neem aan dat je die meisjes niet kent? Hoe durven jullie dan zelfs maar te suggereren hun beweegredenen te kennen..
nooo.gif

ik zeg helemaal niet dat ze wel of niet in schijnwerpers willen staan, ik reageer alleen op een reactie van iemand. bedankt dat je meteen weet wat ik wel of niet geloof. ik kom regelmatig dit soort reacties tegen, niet sporadisch maar de afgelopen 5 jaar, dus ik denk niet dat ik mijn mening op puur toeval baseer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we wel wezen ver weg en dan goede werken doen een protestantse aflaat en maar door douwen en de realiteit uit het oog verliezen is nu dan slecht afgelopen voor die meiden,terwijl ze ook goed werk hadden kunnen doen in eigen land de Nederlanden dus,maar ja daar staat men niet door in de schijnwerpers.

Men weet dat naar bepaalde landen gaan is vragen om moeilijkheden , en een verstandig mens gaat de moeilijkheden niet op zoeken,integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laten we wel wezen ver weg en dan goede werken doen een protestantse aflaat en maar door douwen en de realiteit uit het oog verliezen is nu dan slecht afgelopen voor die meiden,terwijl ze ook goed werk hadden kunnen doen in eigenland de Nederlanden dus,maar ja daar stat men niet door in de schijnwerpers.

Men weet dat naar bepaalde landen gaan is vragen om moeilijkheden , en een verstandig mens gaat de moeilijkheden niet op zoeken,integendeel.

Zo is het iedere vrouw die verkracht wordt heeft de problemen zelf gezocht. Had ze maar binnen moeten blijven en indien naar buiten met burka en man om haar tegen dit soort ellende te beschermen. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Dwarrel denkt niet dat Sac dat bedoelt hoor.

Nee niet direkt. Maar wat bedoel je met de moeilijkheden niet opzoeken. Zoals ik al eerder heb gesteld geeft de nederlandse overheid een reiswaarschuwing af, die was er voor Kenia, maar niet om daar helemaal niet heen te gaan. Er was bewaking waar de vrouwen verbleven, dus om dan te gaan suggeren dat het toch een beetje hun schuld is vind ik te walgelijk voor woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ver weg voor hulpverlening wekt bewondering; het kost immers een bak geld om er alleen maar te komen je moet je minimaal laten vaccineren om de basisgevaren tegen te laten gaan.

En wanneer je die bak geld overmaakt naar een goed lopend project daar wekt dat helemaal niet zoveel bewondering (niemand komt het te weten over het algemeen, namelijk) terwijl je die mensen daar waarschijnlijk een stuk beter helpt dan wanneer jij je geld uitgeeft aan een enorm duur vliegticket en daar voor een paar weken een gebouw op knapt terwijl je totaal geen verstand hebt van gebouwen en hoe dat op te knappen. Zulke feelgood-acties kosten meer dan dat ze opleveren (inefficient dus) en het lijkt er vaak meer op dat ze westerse jongeren de illusie geven dat ze wereldverbeteraars zijn. Ik ben het dus wel een beetje eens met Sacerdos. Los daarvan is het natuurlijk niet de eigen schuld van die vrouwen dat ze verkracht zijn en is dát een vreselijk drama. Ik hoop dat ze goed worden opgevangen thuis smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En wanneer je die bak geld overmaakt naar een goed lopend project daar wekt dat helemaal niet zoveel bewondering (niemand komt het te weten over het algemeen, namelijk) terwijl je die mensen daar waarschijnlijk een stuk beter helpt dan wanneer jij je geld uitgeeft aan een enorm duur vliegticket en daar voor een paar weken een gebouw op knapt terwijl je totaal geen verstand hebt van gebouwen en hoe dat op te knappen. Zulke feelgood-acties kosten meer dan dat ze opleveren (inefficient dus) en het lijkt er vaak meer op dat ze westerse jongeren de illusie geven dat ze wereldverbeteraars zijn. Ik ben het dus wel een beetje eens met Sacerdos. Los daarvan is het natuurlijk niet de eigen schuld van die vrouwen dat ze verkracht zijn en is dát een vreselijk drama. Ik hoop dat ze goed worden opgevangen thuis
smile.gif

worshippy.gif

applaus-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid