Spring naar bijdragen

Drie-eenheid in Koran


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Objectiviteit is sowieso onhaalbaar. Maar normaal ingaan op feitmateriaal en rationele argumentatie is ook voor een gelovige gewoon haalbaar hoor.

Als je in discussie gaat met een Moslim over het geloof zal een van de twee zich moeten bekeren wil je het ooit met elkaar eens worden. Bepaalde dingen geeft een Moslim niet toe en andersom ook idem dito. Ik vind het ondanks deze handicaps toch zeer leerzaam om met Moslims te discussiëren. Soms komen ze met dingen aanzetten die mij wel even goed aan het denken en researchen hebben gezet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mohamed heeft gelijk, wat baten kaars en bril als den uil niet lezen wil?

Wij moslims hebben niet de bedoeling iemand te overtuigen, wij brengen de Boodschap rond, een persoon moet zelf maar zien of die dat wil aannemen of niet, of hij op onderzoek wil gaan of niet. Wij hoeven niemand te overtuigen met nutteloze en tijdrovende discuties waar een blinde toch niet kan zien.

Tenslotte ligt het lot vast, en alles ligt in de handen van de Heer , dus als mensen ongelovig of gelovig moeten sterven is dat door henzelf en Allah swt weet dit.

Door moslims hier als haatdragend af te schilderen weet ik niet wat het doel hiervan moet voorstellen.

Vrede zij met jullie en verdraagzaamheid ook aub, amien!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mohamed heeft gelijk, wat baten kaars en bril als den uil niet lezen wil?

Wij moslims hebben niet de bedoeling iemand te overtuigen, wij brengen de Boodschap rond, een persoon moet zelf maar zien of die dat wil aannemen of niet, of hij op onderzoek wil gaan of niet. Wij hoeven niemand te overtuigen met nutteloze en tijdrovende discuties waar een blinde toch niet kan zien.

Tenslotte ligt het lot vast, en alles ligt in de handen van de Heer , dus als mensen ongelovig of gelovig moeten sterven is dat door henzelf en Allah swt weet dit.

Door moslims hier als haatdragend af te schilderen weet ik niet wat het doel hiervan moet voorstellen.

Vrede zij met jullie en verdraagzaamheid ook aub, amien!

Ik schilder moslims niet af als haatdragend. Ik zeg wél dat met minimaal twee van de hier aanwezige moslims niet te praten valt omdat ze niet over de vereiste vermogens (of de wil) beschikken om een zinnig gesprek te voeren. Nogmaals, als er inhoudelijke, feitelijke kritiek komt op het christendom (en dan bedoel ik niet de verhaspelingen en baggerredenaties waarmee moslimsites op het internet vol staan), kritiek die hier door enkele niet-moslims wel gewoon is geleverd, dan neem ik dat serieus, dan ga ik dat niet stug zitten ontkennen omdat het toevallig het christendom betreft. Mohamed heeft dus ongelijk, want hij gaat ervan uit dat ik precies op dezelfde manier denk en reageer als Niftaly cs. Dat is niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid