Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Vandaag, dinsdag 2 september, ga ik, in samenwerking met Goedgelovig, bij de Arena flyers uitdelen tijdens het concert van Madonna dat daar binnen plaatsvindt.

Ik heb een tijd lopen denken wat nu een goede reaktie zou zijn op de toestanden rondom de 'kruisings act' van bijna twee jaar geleden en ik vond dat een positief statement nodig was. Daarom deze parodie met serieuze ondertoon.

link

Ik ben nog steeds op zoek naar mensen die willen helpen. Als je dit wil steunen door mee te doen tussen 16.30 en 20.30 dan zou ik dat leuk vinden!

Kom om 16.30 bij de Pathe Arena Bios, net buiten station Bijlmer Arena.

Vanaf 16.40 ga ik langs de rijen wachtenden om de flyers uit te delen.

Als je later dan 16.40 komt kun je me zoeken langs de rijen. (Let op; het wordt druk!)

De Telegraaf, EO en andere media hebben al een berichtje geplaatst over dit nieuws.

link

Bedankt!

Misschien tot later?

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een stomme brief. Lekker oordeel over de christelijkheid van mensen die zich in negatieve zin geraakt voelden door het gebeuren. Typisch weer Nederlands dat de mensen die iets deden uit overtuiging dat het goed was en in feite (nuja, minus de bommelding) niets verkeerd deden, maar enkel hierdoor opvielen, de grond in geboord worden. Of heb ik nou een verkeerde bril op ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De onderliggende boodschap is (volgens mij) dat christelijk Nederland zich nogal opwond over de act van Madonna, terwijl de boodschap van deze act helemaal niet verkeerd was maar shockerend gebracht werd om een statement te maken.

Dus goedbedoeld of niet, er mag best over nagedacht worden.

(nu kan ik hele volksstammen bedenken die ook dingen hebben gedaan omdat ze dachten dat het goed was, maar dat laat ik in deze maar even achterwege).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het een stomme brief. Lekker oordeel over de christelijkheid van mensen die zich in negatieve zin geraakt voelden door het gebeuren. Typisch weer Nederlands dat de mensen die iets deden uit overtuiging dat het goed was en in feite (nuja, minus de bommelding) niets verkeerd deden, maar enkel hierdoor opvielen, de grond in geboord worden. Of heb ik nou een verkeerde bril op ?

Niet echt, buiten de opmerking dat dit typisch Nederlands zou zijn sluit ik mij bij jou aan. Het impliciete verwijt dat de mensend die protesteerden zich niet bezig zouden houden met armen, prostituees en verdrukten is volkomen misplaatst en zelfingenomen.

Dat Madonna Christus Leer in verband bracht met onze verantwoordelijkheden naar armen en verdrukten zal ook niet het probleem zijn geweest, wel de eenzijdigheid van die boodschap en jezelf ophangen aan een kruis om die boodschap duidelijk te maken en lekker te schoppen tegen kerken en het Christelijk geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet echt, buiten de opmerking dat dit typisch Nederlands zou zijn sluit ik mij bij jou aan. Het impliciete verwijt dat de mensend die protesteerden zich niet bezig zouden houden met armen, prostituees en verdrukten is volkomen misplaatst en zelfingenomen.

Dat Madonna Christus Leer in verband bracht met onze verantwoordelijkheden naar armen en verdrukten zal ook niet het probleem zijn geweest, wel de eenzijdigheid van die boodschap en jezelf ophangen aan een kruis om die boodschap duidelijk te maken en lekker te schoppen tegen kerken en het Christelijk geloof.

Dat bedoelde ik inderdaad smile.gif MAar ik vind het óók een typische brief uit onze maatschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet echt, buiten de opmerking dat dit typisch Nederlands zou zijn sluit ik mij bij jou aan. Het impliciete verwijt dat de mensend die protesteerden zich niet bezig zouden houden met armen, prostituees en verdrukten is volkomen misplaatst en zelfingenomen.

Eens. Al ken ik DeButler een heel klein beetje (via internet) en ik kan me niet voorstellen dat hij het ook zo bedoelt. Ik vermoed eerder dat hij een kritische noot wil plaatsen bij de - voornamelijk christelijke - kritiek destijds. Ik geloof niet dat hij wil beweren dat de protestanten zich niet bezighouden met armen, prostituees en verdrukten.

Quote:
Dat Madonna Christus Leer in verband bracht met onze verantwoordelijkheden naar armen en verdrukten zal ook niet het probleem zijn geweest,

Het is natuurlijk wél confronterend voor veel mensen.

Quote:
wel de eenzijdigheid van die boodschap en jezelf ophangen aan een kruis om die boodschap duidelijk te maken en lekker te schoppen tegen kerken en het Christelijk geloof.

Wat is er precies eenzijdig aan de confronterende wijze waarop Madonna aandacht vroeg voor bepaalde misstanden?

Wat is er mis met enigszins choquerende beelden om een boodschap uit te dragen?

Wat is er mis met kritiek op de Kerk c.q. het christelijk geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vooral dat Madonna vaak lijkt te schockeren vanwege het schockeren, dat is namelijk de ultieme manier van aandacht trekken. Gegarandeerd dat de halve wereld het weer tijden lang over je heeft, gratis promotie te over dus. In mijn ogen was die actie van Madonna vooral door door commerciele en populariteitsbelangen ingegeven waarbij de arme kindjes als mooi excuus gebruikt konden worden.

Ik bedoel, als ik het de beurs in de fik steek om aandacht te vragen voor slachtoffers van de grondstoffenhandel, dan kun je ook op je vingers natellen dat iedereen het alleen maar heeft over de brand en niet over de slachtoffers van de grondstoffenhandel. En datzelfde geldt voor Madonna, je kunt op je vingers nagaan dat de actie op zichzelf veel meer aandacht zou trekken dan het idee waarvoor ze die actie zogenaamd uit zou voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook bij haar nieuwste tournee, Sticky & sweet, haalt Madonna weer een stunt uit. Door middel van videobeelden vergelijkt ze John McCain met Adolf Hitler en de Zimbabwaanse dictator Robert Mugabe, en vergeleek ze Barack Obama met Mahatma Ghandi, John Lennon en Al Gore. Natuurlijk werd McCain niet echt vrolijk van dit geintje.

Madonna heeft destijds gewoon een shockerende act uitgehaald door aan een kruis te hangen. Sommige christenen werden daar boos over, andere christenen haalden hun schouders erbij op. Dat is volkomen normaal bij zo'n actie en ik zie ook geen enkele reden om daar zo vreselijk moeilijk over te doen middels allerlei prikkelende brieven en oordelen.

Natuurlijk waren bepaalde acties van al te boze christenen overdreven tot verkeerd, maar dat is dan ook het enige wat je erover kan zeggen. Er zijn legitieme redenen aan te geven waarom je boos moet worden over zo'n actie en er zijn legitieme redenen aan te geven waarom je beter je schouders kunt ophalen. Kwestie van het eigen geweten dus, waarover weinig te oordelen valt. Zolang je je maar christelijk blijft gedragen.

Misschien waren die boze christenen dat hele Madonnagebeuren wel allang vergeten en waren ze gewoon weer tot de orde van de dag gegaan. Hadden ze het allang weer losgelaten, na even boos te zijn geweest. Als dat zo zou zijn, dan moge het wel duidelijk wezen wie nu écht Madonna niet kan loslaten en dus écht geraakt door het hele gebeuren werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de christelijke wereld wel ja.

Maar het zou best kunnen dat de meeste niet-christenen, die niet zo hard bezig zijn met verontwaardigd zijn over de symboliek, wél doorhebben waarom Madonna dit doet.

Ik vraag me dus af of ze het werkelijk vanwege die arme kindertjes in Afrika doet. In mijn ogen is het vooral een promotiestunt die in Amerika zeker zeer goed zal werken en een hoop gratis publiciteit oplevert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heeft ze ooit gezegd "nee joh gekkie, ik doe het niet voor de Afrikaantjes, het is allemaal een promotiestunt"?

Geloof jij iedereen op zijn/haar woord dan?

Ik bedoel, ze heeft wel heel wat meer 'stunts' uitgehaald. Zoals bijvoorbeeld de tongzoen met Britney Spears (was in mijn ogen niet ter bevordering van de acceptatie van homoseksuelen), ze heeft eens een 'mooi' boekje uitgebracht met allerlei standjes waarin ze zelf ook meespeelde (kan hier niet zo snel een dieper doel achter vinden) en dan recentelijk dat ze McCain vergelijkt met Hitler. Bij dat laatste zal haar politieke voorkeur vast ook wel meespelen, maar het shockerende element was toch ook wel zeer nadrukkelijk aanwezig. En in ditzelfde rijtje zou ik ook de kruisigingsscene willen opnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij lijkt het nu toch ook een promotiestunt. Waarbij er best ook een nobeler doel kan zitten; het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Wees eens eerlijk: als Madonna niet die kruizigingsstunt had uitgehaald, had dan iemand naast haar fans dan geweten dat ze weer eens op tournee was? En nu vergelijkt ze de twee presidentskandidaten op niet al te subtiele wijze met grootheden en "grootheden" en hoppla, we weten allemaal weer hoe laat het is: Madonna is weer eens op tournee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zeg ik niet. Maar ik ga ook niet gissen naar iemands beweegredenen. Wat iemand drijft kan je moeilijk weten als diegene zich er niet over heeft uitgelaten, vandaar de vraag. Ik vind het niet netjes om voor Madonna te bepalen wat haar motieven zijn.

Verder vind ik de redenatie "ze doet verder ook veel rare dingen, dus dit zal ook wel niet in de haak zijn" niet kloppen.

Het is het doortrekken van een lijn die mijns inziens duidelijk bij Madonna te herkennen is. En daarbij is het zo dat ik Madonna ook wel weer zodanig inschat dat ze doorheeft dat haar actie (zeker in Amerika) flink wat stof op zou doen waaien, genoeg stof om de boodschap die er achter zou moeten zitten iig flink te bedekken. En als Madonna nou buiten dit soort acties ook nog eens bekend stond als een filantroop, zou ik het nog weer wat anders vinden. Maar punt is dat ze nu eenmaal vooral bekend staat als Queen of Pop die het nodig vind om vreemde dingen te doen om in de aandacht te blijven. Bij mij heeft ze iig stevig het nadeel van de twijfel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel vervelend hoor, als iemand namens mij wil spreken. Ik behoor immers ook tot christelijk Nederland, maar mij interesseert het totaal niet of iemand kwaad wordt van zo'n stunt of niet. Even je mening er eventueel over geven en daarna weer gewoon verder tot de orde van het christelijk leven. Dit is weer zo'n gedoe om niks...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal!

Vandaag, dinsdag 2 september, ga ik, in samenwerking met Goedgelovig, bij de Arena flyers uitdelen tijdens het concert van Madonna dat daar binnen plaatsvindt.

Ik heb een tijd lopen denken wat nu een goede reaktie zou zijn op de toestanden rondom de 'kruisings act' van bijna twee jaar geleden en ik vond dat een positief statement nodig was. Daarom deze parodie met serieuze ondertoon.

Ik ben nog steeds op zoek naar mensen die willen helpen. Als je dit wil steunen door mee te doen tussen 16.30 en 20.30 dan zou ik dat leuk vinden!

Kom om 16.30 bij de Pathe Arena Bios, net buiten station Bijlmer Arena.

Vanaf 16.40 ga ik langs de rijen wachtenden om de flyers uit te delen.

Als je later dan 16.40 komt kun je me zoeken langs de rijen. (Let op; het wordt druk!)

De Telegraaf, EO en andere media hebben al een berichtje geplaatst over dit nieuws.

Bedankt!

Misschien tot later?

Sorry zeggen voor die bommelding en leugens vindt ik terecht, maar die act sloeg nergens op, ik kan me niet indenken dat zij om die afrikaanse kinderen veel meer geeft dan de gemiddelde Nederlander, zelfs zit ze de jeugd kapot te maken en mee te werken om de toekomstige huwelijken van de jongeren kapot te maken door haar vuile seksueel getinte acts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik spreek namens mezelf. Was dat nog niet duidelijk?

Jezelf klein maken en oprecht excuses maken voor iets waar je je voor schaamt heeft zo een bepaald effect. Op de mensen aan wie we ons excuus aanboden en op onszelf. En omdat we excuus aanboden voor wat we hebben gedaan is er geen zuur gevoel naar de mensen die het gedaan hebben.

Ik kan het jullie allemaal aanraden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid