Spring naar bijdragen

Match muziek - persoonlijkheid


Aanbevolen berichten

Eerst even een artikeltje van nu.nl dat ik net las:

Quote:
'Persoonlijkheid bepaalt muziekkeuze'

EDINBURGH - Liefhebbers van heavy metal-muziek en klassieke muziek hebben dezelfde soort persoonlijkheid. Ze hebben veel zelfvertrouwen, zijn creatief en zitten goed in hun vel, maar ze zijn niet extravert, aldus een onderzoek onder meer dan 36.000 muziekliefhebbers wereldwijd.

\"Veel heavy metal-fans houden ook van Wagner, want die muziek is ook groots, opzichtig en brutaal\", aldus een wetenschapper van de Heriot Watt universiteit in Edinburgh donderdag in The Independent.

Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen. Reggaefans daarentegen houden niet van hard werken, zitten lekker in hun vel en zijn genereus.

Onvriendelijk

Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch. Ook liefhebbers van rap zijn erg extravert en hebben een hoge pet op van zichzelf.

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief.

Blues

De bluesfanaten zijn ongeveer het tegenovergestelde van de indiefans. Zij zien de wereld met veel zelfvertrouwen tegemoet. De rock 'n' roll-fans komen als creatieve hardwerkende mensen uit de bus. Ze vinden zichzelf echter niet zovrijgevig.

Volgens de onderzoekers definiëren mensen hun persoonlijkheid vaak aan de hand van muzieksmaak, kleding, taalgebruik en naar welke uitgaansgelegenheden ze gaan.

© ANP

En de grote vraag is nu, matcht jouw muzieksmaak met de volgens het artikel bijbehorende persoonlijkheid? smile.gif

Ik zit zelf een beetje in de rock-metal hoek, dat houdt in dat ik in ieder geval een creatieveling ben, ik zie mezelf idd niet als bijzonder vrijgevig, zit wel goed in mijn vel en heb ook wel eens last van genoeg zelfvertrouwen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief

Check. Behalve dat mijn smaak een stuk breder is dan niet-commerciele experimentele muziek en ik bepaald niet creatief ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook wel benieuwd naar het echoën van de persoonlijkheid in de subgenres. Zo is dance een breed spectrum waar je een duidelijk verschil merkt tussen een (neo)gabber en een goa-zweverd. Ook tussen power metal liefhebbers en death metal liefhebbers zie je verschillen. Overeenkomsten tussen black metal en doom metal liefhebbers zijn ook wel een overdenking waard.

En inderdaad, de bredere smaken, veel metalheads waren in de jaren negentig aan het hakken in een aussie en een aanzienlijk deel houdt van indie, wat elkaar qua persoonlijkheid zou moeten tegenspreken of op zijn minst schizofrenie suggereert puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook wel benieuwd naar het echoën van de persoonlijkheid in de subgenres. Zo is dance een breed spectrum waar je een duidelijk verschil merkt tussen een (neo)gabber en een goa-zweverd. Ook tussen power metal liefhebbers en death metal liefhebbers zie je verschillen. Overeenkomsten tussen black metal en doom metal liefhebbers zijn ook wel een overdenking waard.

En inderdaad, de bredere smaken, veel metalheads waren in de jaren negentig aan het hakken in een aussie en een aanzienlijk deel houdt van indie, wat elkaar qua persoonlijkheid zou moeten tegenspreken of op zijn minst schizofrenie suggereert
puh2.gif

Dat is dan ook precies de mindset van de gemiddelde metalhead/alto dus dat zou goed kunnen kloppen.

(Jeuj, alto's bashenparty.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is dan ook precies de mindset van de gemiddelde metalhead/alto dus dat zou goed kunnen kloppen.

(Jeuj, alto's bashen
party.gif
)

Tsja, als jij je gebrek aan zelfvertrouwen zo kan compenseren wil ik op therapeutische basis best wel helpen hoor. Kom maar bij ome AndreasJ. smile.gif

* AndreasJ geeft Machiavelli een aai over zijn bol

Link naar bericht
Deel via andere websites

46408.png

Persoonlijkheid

1_Raido.png

Deel muzieksmaak

Ik ben dus best wel introvert, zit lang niet altijd 'goed' in mijn vel (kan er meestal wel mee door), ben wel behoorlijk creatief en heb niet echt veel zelfvertrouwen. Dus op metal/klassiek gebied klopt het ongeveer half. (Introvert + Creatief kloppen). Ja ik hou van klassiek en ja vooral de romantiek, dus ja ook Wagner (graag en veul).

Danceliefhebbers ken ik, die ik ken zijn allemaal niet echt creatief (tenzij je programmeren ook creatief vind), zijn vriendelijk, behoorlijk introvert en zijn niet egocentrisch. Vreemd dus..

Onze Overvechtsche Huishiphopper voldoet wel aan de twee kwalificaties (zucht diep).

Quote:

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief.

Indie = Experimenteel en/of Niet-Commercieel, ROTFLOL/LMAO engel.gif De indie-rockertjes die ik ken hebben bergen zelfvertrouwen, zijn studenten (dus: houden niet van werken klopt) zijn aardig en lang niet altijd creatief.

* Raido denken dat mensen met schizofrenie vooral psychedelische rock en psytrance/goa luisteraars zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Dat was britpop toch
verbaasd.gif

Dat hoort nu ook bij 'indie' knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Punk is dead.

Puncus Resurrexit!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mja, geneuzel in de marge

Dat is net zoiets als zeggen dat hardcore-house/gabber/hardstyle geneuzel in de marge is, ga voor de lol eens naar Amerika knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op Felvo stonden anders wel twee leuke punkbandjes. smile.gif

MXPX voor de old school punk en Flatfoot 56 die hun eigen muziek omschrijft als celtic punk. widegrin.gif Oftewel, punk met doedelzak en mandoline, had ze beter Scottish punk oid kunnen noemen, maar toch... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid