Spring naar bijdragen

Match muziek - persoonlijkheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Over kapsels gesproken... Waar zijn de punkers in het verhaaltje?

Die willen niet in stereotype hokjes gestopt worden dus hebben de schrijver van het onderzoek bedreigd.


Samengevoegd:

Quote:

Op Felvo stonden anders wel twee leuke punkbandjes.
smile.gif

MXPX voor de old school punk en Flatfoot 56 die hun eigen muziek omschrijft als celtic punk.
widegrin.gif
Oftewel, punk met doedelzak en mandoline, had ze beter Scottish punk oid kunnen noemen, maar toch...
smile.gif

Punkpop.

Punkpop als mxpx is trouwens leuke muziek hoor, maar tis wel punkpop.

Echte punk bestaat nu in de zuivere doorgevolueerde vorm, bekend als hardcore.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echte punk wordt niet meer gemaakt. Zuivere doorgeëvalueerde vormen van punk zijn geen punk en missen de essentie van wat punk is. Johnny Rotten zei het het beste toen hij zei: wat nou geen echte punk? Wat wij maken is punk, want wij ZIJN punk!


Samengevoegd:

Trouwens, punk is geen muziek, maar een state of mind

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Echte punk wordt niet meer gemaakt. Zuivere doorgeëvalueerde vormen van punk zijn geen punk en missen de essentie van wat punk is.

Hardcore is nou net ontstaan vanuit die essentie. Hardcore is meer een revival beweging.

Quote:

Johnny Rotten zei het het beste toen hij zei: wat nou geen echte punk? Wat wij maken is punk, want wij ZIJN punk!

Althans, dat probeerde hij dan.

Quote:

Trouwens, punk is geen muziek, maar een state of mind

Hardcore dus. En later is het pas een muziek sub-genre geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

EDINBURGH - Liefhebbers van heavy metal-muziek en klassieke muziek hebben dezelfde soort persoonlijkheid. Ze hebben veel zelfvertrouwen, zijn creatief en zitten goed in hun vel, maar ze zijn niet extravert, aldus een onderzoek onder meer dan 36.000 muziekliefhebbers wereldwijd.

\"Veel heavy metal-fans houden ook van Wagner, want die muziek is ook groots, opzichtig en brutaal\", aldus een wetenschapper van de Heriot Watt universiteit in Edinburgh donderdag in The Independent.

Ik hou van klassiek, maar ben ontzettend extravert.

Quote:

Zo zijn countrymuziekfans hardwerkende, extraverte mensen. Reggaefans daarentegen houden niet van hard werken, zitten lekker in hun vel en zijn genereus.

Ik ben gek op reggae en dit klopt ook wel widegrin.gif

Quote:

Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch. Ook liefhebbers van rap zijn erg extravert en hebben een hoge pet op van zichzelf.

Ik hou absoluut van dance muziek party.gif Maar ik vind mezelf niet onvriendelijk en egocentrisch noparty.gif Hiphop staat in mijn top 3 van muziek en ik ben zeker van mezelf, maar om nou te zeggen dat ik een hoge pet op heb nosmile.gif

Quote:

Blues

De bluesfanaten zijn ongeveer het tegenovergestelde van de indiefans. Zij zien de wereld met veel zelfvertrouwen tegemoet. De rock 'n' roll-fans komen als creatieve hardwerkende mensen uit de bus. Ze vinden zichzelf echter niet zovrijgevig.

Blues en rock & rol staat in mijn top 5 en dit klopt wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik

[...]

Ik

[...]

Ik ... ik vind mezelf ... mijn ... ik ... mezelf, ... ik

[...]

...mijn.

Liefhebbers van dancemuziek zijn volgens de onderzoekers zeer extraverte creatievelingen, maar doorgaans onvriendelijk en egocentrisch.

clown.gif

Maar ik vind je wel aardig hoor knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief

heb genoeg zelfvertrouwen, houd inderdaad niet van hard werken, ben wel aardig (toch?) en genereus, en creatief, beetje onzin in mijn geval, maar kan grotendeels wel kloppen bij anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn volgens het onderzoek de indie-muziekliefhebbers, oftewel fans van niet-commerciële, experimentele muziek. Ze houden niet van hard werken, zijn niet aardig of genereus, maar wel creatief"

Nah.. sinds mijn 12e altijd gewerkt met zeer tevreden werkgevers; al doe ik natuurlijk op dit moment wel een universitaire studie omdat ik later niet te 'hard' wil werken.. maarja, het is ook maar wat je onder 'hard' verstaat.

Dat van het zelfvertrouwen klopt wel, maar dat ik niet aardig of genereus ben nosmile.gif ... absurd, nee, uitermate sociaal en liefdevol; enkel haatdragend tegen diegene die het uitlokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alto met suicidale neigingen, sombere persoonlijkheid en een voorliefde voor foute kapsels.

Ach kom, ik hou van Joy Division maar word wel blij als een kind van de meest idiote dingen (en dan liefst idiote dingen die glitter bevatten puh2.gif), je diepgaand persoonlijkheidsonderzoek faalt.

(Over de foute kapsels zwijg ik echter wijselijk. widegrin.gif)

Ik kan me voorstellen dat er wel algemene lijnen zijn terug te vinden in mensen hun karakter en muzikale voorkeur, maar de meeste mensen houden van meer dan één genre, toch? Ik hou soms van klassiek maar hoogst zelden van metal, luister naar maffe indiegroepjes en ben Spice Girls-liefhebber, organiseer gothicfeestjes en heb een ongezonde voorliefde voor Bollywood-soundtracks. En eigenlijk vind ik die hele met z'n momenten lichtjes schizofrene muziekmix fantastisch bij mijn karakter passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ach kom, ik hou van Joy Division maar word wel blij als een kind van de meest idiote dingen (en dan liefst idiote dingen die glitter bevatten
puh2.gif
), je diepgaand persoonlijkheidsonderzoek faalt.

(Over de foute kapsels zwijg ik echter wijselijk.
widegrin.gif
)

Ik kan me voorstellen dat er wel algemene lijnen zijn terug te vinden in mensen hun karakter en muzikale voorkeur, maar de meeste mensen houden van meer dan één genre, toch? Ik hou soms van klassiek maar hoogst zelden van metal, luister naar maffe indiegroepjes en ben Spice Girls-liefhebber, organiseer gothicfeestjes en heb een ongezonde voorliefde voor Bollywood-soundtracks. En eigenlijk vind ik die hele met z'n momenten lichtjes schizofrene muziekmix fantastisch bij mijn karakter passen.

Jij bent dan ook een belg knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid