Spring naar bijdragen

americana/singer-songwriter


Aanbevolen berichten

Ik ben een groot liefhebber van Johnny Cash, 16 Horsepower, Sufjan stevens, Damien Jurado en het Nashville Skylines album van Bob Dylan...pas heb ik nog Gold van Ryan Adams(nee, niet die Canadese slijmjurk) aangeschaft......ik ben dol op country, alternative country, southern rock, indie singer-songwriter en alles wat er op lijkt....ook blues vind ik niet slecht...zijn er hier nog mensen die er van houden of ben ik de enige? En wie heeft er nog tips?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een nogal uiteenlopende namen die je noemt zeg!

indie-folk-punk-country genre? puh2.gif

Leuke muziek trouwens.

Tips? Je kent vast Woven Hand? (Is een project/band van de zanger van 16horsepower. Het is ook haast 16 horsepower, maar dan een stuk 'duisterder', folkeriger en met een meer donderpreek gehalte.)

En als ik Woven Hand zeg, ken je 'Nick Cave and the Bad Seeds'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het een nogal uiteenlopende namen die je noemt zeg!

indie-folk-punk-country genre?
puh2.gif

Leuke muziek trouwens.

Tips? Je kent vast Woven Hand? (Is een project/band van de zanger van 16horsepower. Het is ook haast 16 horsepower, maar dan een stuk 'duisterder', folkeriger en met een meer donderpreek gehalte.)

En als ik Woven Hand zeg, ken je 'Nick Cave and the Bad Seeds'?

Twee namen die ik ook al wilde noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan de muziek die genoemd is ook een relatief warm hard toe dragen. Natuurlijk gaat er niets boven een potje zompige postmetal, maaaarrr puh2.gif

Ik kan genieten van Christian Kjellvander, dat is een zanger uit Zweden (of Noorwegen) muzikaal schijnt het alt.country te zijn, het is gewoon fijne muziek. Daarnaast voor de countrymen onder ons, Townes van Zandt, te fijn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan de muziek die genoemd is ook een relatief warm hard toe dragen. Natuurlijk gaat er niets boven een potje zompige postmetal, maaaarrr
puh2.gif

Ik kan genieten van Christian Kjellvander, dat is een zanger uit Zweden (of Noorwegen) muzikaal schijnt het alt.country te zijn, het is gewoon fijne muziek. Daarnaast voor de countrymen onder ons, Townes van Zandt, te fijn
smile.gif

Townes van Zandt is erg fijn ja, maar niet alleen voor countrymen. Eigenlijk voor iedereen die van goed songwriting houdt. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het een nogal uiteenlopende namen die je noemt zeg!

indie-folk-punk-country genre?
puh2.gif

Leuke muziek trouwens.

Ja, dat is wel zo, maar het zijn toch genres die deels uit de country en (Delta-)blues voortkomen...sommige genres zijn fusiegenres...

Quote:
Tips? Je kent vast Woven Hand? (Is een project/band van de zanger van 16horsepower. Het is ook haast 16 horsepower, maar dan een stuk 'duisterder', folkeriger en met een meer donderpreek gehalte.)

En als ik Woven Hand zeg, ken je 'Nick Cave and the Bad Seeds'?

Ik ken ze allebei en kan ze allebei waarderen...had eens opgevangen dat Nick Cave katholiek was geworden, wat mijn hartje toch weer goed doetpuh2.gif weet alleen niet of het klopt

Wat ook aan te raden is, zijn de solo cd's van Mike Ness van Social Distortion

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

...zijn er hier nog mensen die er van houden of ben ik de enige? En wie heeft er nog tips?

Ik denk, dat je bij mij aan het juiste adres bent. Wat wil je weten; namen van singer/songwriters? Mensen zoals Hugh Moffatt, Katy Moffatt, Willie Nelson, Kris Kristofferson, Dolly Parton, Kasthy Mattea, en natúúrlijk Hank Williams?

Of van alleen songwriters? Mensen zoals Harlan Howard,

Of van instrumentalisten? Mensen zoals Sam Bush, Jimmy Olander, Tommy Emmanuel?

Of van zanger/instrumentalisten? Mensen zoals Marty Stuart, Travis Tritt, Vince Gill, Glenn Campbell (heeft net weer een nieuwe plaat uit), Clint Black?

Of alleen zangers? Mensen zoals Alan Jackson, Garth Brooks, Tim McGraw, Brad Paisley, Aaron Tippin, Joe Diffie, Billy Ray Cyrus (wiens dochter momenteel in Amerika veel geld bij elkaar zingt met haar 15 jaar)?

Of zangeressen? Mensen zoals Reba McEntire, Lorrie Morgan, Pam Tillis, Patty Loveless (héérlijke stem!), Jo Dee Messisna, Mary Chapin Carpenter, Martina McBride?

Of liever bands? Mijn favoriet is Diamond Rio, ik heb dus ook alles van hen. Maar ook Lonestar vind ik goed, Sawyer Brown, Blackhawk, the Nitty Gritty Dirt Band (heb ik ook heel wat van...), sommige stukken van de veteranenband Alabama, Restless Heart, Prarie Oyster, Kentucky Headhunters. En helemaal kicken vind ik die drie meiden van... the Dixie Chicks!

Zie je nu sterretjes? Ga dan even liggen, en kalmeer. Waar ik dit uithaal (mijn linkermouw) kan ik nog véél meer schudden. Saillant detail; ik heb ook al heel wat van deze gasten live gezien; Vince Gill, Emmylou Harris (3x), Kris Kristofferson, Willie Nelson (2x), Johnny Cash (3x), Garth Brooks, Marty Stuart, Carl Perkins (2x), Jerry Lee Lewis, Wayne Hancock, de geweldige Dale Watson (2x), Tommy Emmanuel. Alleen de laatste jaren geen tijd, geen geld, maar nog wel cd's e.d. Fijn te lezen, dat ik niet de enige ben met goede smaak op dit speciale muziekgebied!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* JoostG is lichtelijk jaloers op de Vegaloog.

Willie Nelson & Johnny Cash live gezien... wow... :')

Willie Nelson.. mwaah..

Johnny Cash live lijkt me wel superkick!

Ach en wat is smaak?

Denk niet dat je van mensen kan zeggen of ze goede smaak hebben, dat is persoonsgebonden


Samengevoegd:

Quote:

Zie je nu sterretjes? Ga dan even liggen, en kalmeer. Waar ik dit uithaal (mijn linkermouw) kan ik nog véél meer schudden. Saillant detail; ik heb ook al heel wat van deze gasten live gezien; Vince Gill, Emmylou Harris (3x), Kris Kristofferson, Willie Nelson (2x), Johnny Cash (3x), Garth Brooks, Marty Stuart, Carl Perkins (2x), Jerry Lee Lewis, Wayne Hancock, de geweldige Dale Watson (2x), Tommy Emmanuel. Alleen de laatste jaren geen tijd, geen geld, maar nog wel cd's e.d. Fijn te lezen, dat ik niet de enige ben met goede smaak op dit speciale muziekgebied!

Ach, wat neem je ervan mee als je naar de hemel gaat?

engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Johnny Cash live lijkt me wel superkick!

Nee, nu niet meer... Die zingt nu misschien in een koor, samen met zijn familie 'on that big range up in the sky'.

Quote:
Ach en wat is smaak?

Een persoonlijke interpretatie van zintuiglijke prikkels, op basis van fysieke aanleg, fysieke gesteldheid, persoonlijke ervaringen en een aantal externe factoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid, lichtsterkte... stuutje.gif

Quote:
Ach, en wat neem je ervan mee als je naar de hemel gaat?

engel.gif

De wetenschap dat het daar later barst van de goede muzikanten! En ík mag met ze spelen!!! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, nu niet meer... Die zingt nu misschien in een koor, samen met zijn familie 'on that big range up in the sky'.

i know yes.gif

Quote:
Een persoonlijke interpretatie van zintuiglijke prikkels, op basis van fysieke aanleg, fysieke gesteldheid, persoonlijke ervaringen en een aantal externe factoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid, lichtsterkte...
stuutje.gif

You got me there knipoog_dicht.gif

Quote:
De wetenschap dat het daar later barst van de goede muzikanten! En ík mag met ze spelen!!!
party.gif

Hmm vraag me af hoeveel er in de hemel terechtgekomen zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmm vraag me af hoeveel er in de hemel terechtgekomen zijn

Velen zullen waarschijnlijk nog in het vagevuur gelouterd worden, maar uiteindelijk, na de dag des oordeels, zullen ze allemaal instemmen in die grote kring rond Gods troon en samen met Mother Maybelle Carter zingen; "Will the circle be unbroken, bye an' bye Lord, bye an' bye". Ik ken geen enkele singer en/of songwriter, die bewust tegen God heeft gekozen, en dus naar de hel gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid