Spring naar bijdragen

EO draait alle muziek op 3FM


Aanbevolen berichten

De \"evangelische\" omroep draait alle muziek op de zondag avond bij 3FM. Volgens de EO moeten ze soms concert kaartjes weggeven terwijl ze daar niet achterstaan. Dit wordt zo opgelegd volgens hun zeggen.

Vanavond draaiden ze een nummer van Katy Perry zie de songtekst hieronder. Wat vinden we ervan dat de EO deze plaat draait? De EO had een tijd geleden de plaat van Gerard Joling geweigerd (Maak me gek). De EO had midden jaren 80 beloofd geen platen meer te draaien van Vangelis omdat daar new age achter zou schuilen. Maar de loop der jaren is de mening kennelijk veranderd bij de EO. Als het zo is dat ze verplicht bepaalde platen moeten draaien zouden ze haar achterban dat beter moeten uitleggen vind ik.

Bron: link

Origineel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bronsvermelding heb ik er bij gedaan. Daar gaat het om. EO bashen? Ja, EO doet dingen waar haar achterban kennelijk niets van weet. Ik heb de EO meerdere malen gemaild over deze gang van zaken maar ze gaan er gewoon mee door. EO moet tegen kritiek kunnen?

P.s. als je dingen gaat lopen roepen, zoek dan eerst in de wetten als je hiervoor een toestemming moet vragen. Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet wel wat ik doe.

De songteksten kun je bovendien gewoon in google overal terug vinden.


Samengevoegd:

Quote:

Tja, een liedje over meisje dat misschien lesbische gevoelens heeft en misschien ook niet. duivelsch inderdaad...

En dat het goed is en onschuldig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bronsvermelding heb ik er bij gedaan. Daar gaat het om.

Oh, zit het auteursrecht zo in elkaar? Als je de bron maar vermeldt, is de rechthebbende ineens rechteloos. Goed om te weten.

Quote:
EO bashen? Ja, EO doet dingen waar haar achterban kennelijk niets van weet.

Kennelijk? Hoe weet je dat de EO-leden daar niets van weten?

Quote:
Ik heb de EO meerdere malen gemaild over deze gang van zaken maar ze gaan er gewoon mee door.

WAT? Je hebt ze gemaild, en TOCH GAAN ZE DOOR! Schande is het, pure schande. Ze hebben je niet meteen gebeld om hun hele uitzendschema aan je voor te leggen ter goedkeuring? Het moet niet gekker worden!

Quote:
P.s. als je dingen gaat lopen roepen, zoek dan eerst in de wetten als je hiervoor een toestemming moet vragen.

Ik roep niets, ik stelde een vraag. Reageer je altijd zo emotioneel op vragen?

Quote:
Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet wel wat ik doe.

Fijn. Zou je willen uitleggen op grond van welk artikel van de auteurswet je een complete tekst mag overnemen voor eigen doeleinden? Ik hoop toch niet dat je nu met 15a komt aanzetten? Niet dat het verder heel relevant is, maar als je graag de stoere jurist wil uithangen, doe het dan goed, en geef je rechtsbronnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bron:

Origineel

This was never the way i planned,

not my intention.

[..]

Schokkend hoor. clown.gif

Wat mij vooral op viel aan die tekst is dat ik het een beetje kinderachtige tekst vond. Een hoog 'ik heb een meisje gekust, *giechel *giechel, hihihihi' gehalte.

Haar leeftijdsgenootjes maken op z'n minst teksten over halve orgiën...

Link naar bericht
Deel via andere websites

EO = Publieke Omroep = gebonden aan regeltjes van de PO om te mogen uitzenden.

Er moet op 3FM minimaal xx% mainstream (niet christelijk) uitgezonden worden om uberhaupt een uitzending te mogen maken. Achterhaalde discussie dit, is vaak genoeg gevoerd in oa de Visie.

dmv de zondagavond radio kán de EO mensen bereiken die normaal hun radio op 3FM hebben staan. Ik vind 't juist goed dat ze ook de seculiere top40 draaien, daardoor blijven mensen hangen en tunen ze niet gelijk weg. En, tsja, dat daar ook eens een tekst bij zit van een liedje waar je als EO misschien niet achter staat... Life is a bitch. Maar ik denk niet dat ze daarvoor hun positie op de radio willen opgeven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

EO = Publieke Omroep = gebonden aan regeltjes van de PO om te mogen uitzenden.

Er moet op 3FM minimaal xx% mainstream (niet christelijk) uitgezonden worden om uberhaupt een uitzending te mogen maken. Achterhaalde discussie dit, is vaak genoeg gevoerd in oa de Visie.

dmv de zondagavond radio kán de EO mensen bereiken die normaal hun radio op 3FM hebben staan. Ik vind 't juist goed dat ze ook de seculiere top40 draaien, daardoor blijven mensen hangen en tunen ze niet gelijk weg. En, tsja, dat daar ook eens een tekst bij zit van een liedje waar je als EO misschien niet achter staat... Life is a bitch. Maar ik denk niet dat ze daarvoor hun positie op de radio willen opgeven...

yes.gif

Ik snap de redenatie in dit topic ook niet helemaal. Het komt over alsof de EO iets "stiekem" doet en dat zie ik niet: iedereen die belangstelling heeft kan toch horen welke muziek de EO op 3FM uitzendt? Daar is toch niks stiekem aan?

Als de EO zich echter verschuilt achter een "we worden ertoe gedwongen" zou ik dat wel bijzonder zwak vinden. Niemand dwingt de EO tot het maken van uitzendingen waar ze niet achter staat. Er is altijd het radicale alternatief: niet uitzenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif

Ik snap de redenatie in dit topic ook niet helemaal. Het komt over alsof de EO iets "stiekem" doet en dat zie ik niet: iedereen die belangstelling heeft kan toch horen welke muziek de EO op 3FM uitzendt? Daar is toch niks stiekem aan?

Tenzij je het geluid zo zacht zet dat je het alleen nog onderbewust hoort! Ja, dáár had jij niet aan gedacht he!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif

Ik snap de redenatie in dit topic ook niet helemaal. Het komt over alsof de EO iets "stiekem" doet en dat zie ik niet: iedereen die belangstelling heeft kan toch horen welke muziek de EO op 3FM uitzendt? Daar is toch niks stiekem aan?

Blijkbaar luisteren de leden van de EO niet als 'hun' zender op de radio te horen is. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

REACTIE VAN DE EO:

Het ging om de uitzending op 3FM afgelopen zondag (Jouw WeekendFinale!) en met name een nummer van Kate Perry. Ik wilde even laten weten dat ik me deze kritiek aantrek en dat Perry beter niet gedraaid had kunnen worden. Ter verduidelijking: sinds een aantal jaar wordt de 'basis'-muzieksamenstelling niet door ons gedaan, maar door de muziekredactie van 3FM, in samenspraak met ons. Dat betekent in de praktijk dat we per uur 3 tot 4 platen van christen-artiesten draaien en voor het overige gedeelte 3FM-playlist. Deze afspraak is een compromis en hangt samen met de mogelijkheid om te kunnen uitzenden op 3FM, waar we (met Jouw WeekendFinale!) ons met name richten op de niet christelijke luisteraar. Deel van de afspraak is dat we geen platen draaien die haaks staat op de missie van de EO, waarin bijvoorbeeld gevloekt wordt of waar sex de boventoon voert. We zijn ons ervan bewust dat dit zowel kansen als gevaren oplevert. Kansen om in contact te komen met de 3FM luisteraar en ze iets te laten zien van wat 'christen zijn' nou betekent (bijvoorbeeld: omkijken naar je naaste door jezelf inzetten voor een goed doel, écht luisteren, ook buiten de uitzending, duiden van de muziek gemaakt door christenen), en het gevaar over de grens te gaan en tegenstrijdig te worden. Toch willen we juist op dat grensgebied ons bewegen, omdat we daar in contact komen met de mensen die God niet kennen, soms veel afstand voelen tot christenen terwijl ze wel op zoek zijn naar zingeving of/en hoop!

Ik hoop dat dit wat inzicht geeft in onze motivatie, bedankt voor scherp houden!


Samengevoegd:

NOTE: in Dubai wordt deze plaat geboycot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel een mooie songtekst (of ik het ook een mooi liedje vind, zou ik niet weten, ik luister nooit naar Top 40 muziek, omdat ik niet van zulke genres hou). Mooi dat er een tekst over lesbische ervaringen in de Top 40 voorkomen, terwijl 't altijd zo hetero-georiënteerd is. Hulde voor de EO dat ze dit durven uitzenden party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Schokkend hoor.
clown.gif

Wat mij vooral op viel aan die tekst is dat ik het een beetje kinderachtige tekst vond. Een hoog 'ik heb een meisje gekust, *giechel *giechel, hihihihi' gehalte.

Haar leeftijdsgenootjes maken op z'n minst teksten over halve orgiën...

Bekijk de officiele clip eens: link en herhaal dan het 'onschuldige' nog eens.

Ik vind het propaganda van 'een gruwel' in Gods ogen.

Of de EO zich daar ook 'vuil' aan maakt spreek ik me niet over uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bekijk de officiele clip eens:
en herhaal dan het 'onschuldige' nog eens.

- Nog eens herhalen? Waar heb ik dat woord 'onschuldige' ook alweer gebruikt? Ik kan het namelijk niet terug vinden.

- Hebben EO-luisteraars tegenwoordig radio's waar je video clips mee kunt kijken? Mijn radio kan dat iig niet.

- Die clip is niks vergeleken met een hoop ander pulp wat je op TMF achtige zenders ziet. Noem dan at least het nummer 'slapdance' van N.E.R.D...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het wel een mooie songtekst (of ik het ook een mooi liedje vind, zou ik niet weten, ik luister nooit naar Top 40 muziek, omdat ik niet van zulke genres hou). Mooi dat er een tekst over lesbische ervaringen in de Top 40 voorkomen, terwijl 't altijd zo hetero-georiënteerd is. Hulde voor de EO dat ze dit durven uitzenden
party.gif

Ik vind het vooral een bi-curious trend liedje. Wat dat betreft juist een hetero lied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

NOTE: in Dubai wordt deze plaat geboycot.

rofl.gif met sommige vrienden heb je geen vijanden meer nodig


Samengevoegd:

Quote:

REACTIE VAN DE EO:

Maar stoere jurist die wel weet wat hij doet, zou je nog willen ingaan op mijn vragen, die ik als totale leek en uit pure interesse gesteld had?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid