Spring naar bijdragen

EO draait alle muziek op 3FM


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

I kissed a girl too.

And I liked it.

Ik hoop het eigenlijk binnenkort weer te herhalen, moet ik mij nu schuldig voelen?

JANOUWETENWEHETWELDATJEVERKERINGHEBTPOTJANDORIE!

* AndreasJ probeert wat roze wolkjes weg te waaien bij Mach vandaan

Verman je, bakvis!

Maar ontopic. Misschien is dit nummer wel vanuit diep berouw geschreven en op een vrolijke manier gebracht, geheel in de traditie van de moderne kerkmuziek waarbij het huppelen voor je geloof geblazen is. Het is maar net zo verdorven als je het zelf interpreteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

JANOUWETENWEHETWELDATJEVERKERINGHEBTPOTJANDORIE!

* AndreasJ probeert wat roze wolkjes weg te waaien bij Mach vandaan

Verman je, bakvis!

widegrin.gif Kom op, om zo'n post schreeuwde dit topic gewoon.

Quote:

Maar ontopic. Misschien is dit nummer wel vanuit diep berouw geschreven en op een vrolijke manier gebracht, geheel in de traditie van de moderne kerkmuziek waarbij het huppelen voor je geloof geblazen is. Het is maar net zo verdorven als je het zelf interpreteert.

Mwah, uitgaande van een visie op liefde en seksualiteit waarbij die twee hand in hand gaan en waarbij het hoort plaats te vinden tussen man en vrouw, en dat is een visie die door veel christelijke kerken en gemeenschappen wordt gedeeld, is het niet zo gek dat dit als verdorven wordt geinterpeteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees aub even de reactie van de EO.

Lev. 18:22

22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.


Samengevoegd:

Romeinen 1:26 e.v.:

en vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lees aub even de reactie van de EO.

Lev. 18:22

22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.


Samengevoegd:

Romeinen 1:26 e.v.:

en vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

yawnee.gif

Onlangs je kleding nog gecontroleerd op gemengde weefsels, stoere jurist? Ga je nog antwoord geven op mijn vragen trouwens, of is het gemakkelijker om ze maar gewoon te negeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yawnee.gif

Onlangs je kleding nog gecontroleerd op gemengde weefsels, stoere jurist? Ga je nog antwoord geven op mijn vragen trouwens, of is het gemakkelijker om ze maar gewoon te negeren?

De aanduiding stoere jurist zal hem vast enorm motiveren om jou te overtuigen! rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De aanduiding stoere jurist zal hem vast enorm motiveren om jou te overtuigen!
rofl.gif

Hij hoeft me nergens van te overtuigen. Hij vertelt dat hij jurist is en dus wel weet wat hij doet, maar gevraagd naar zijn interpretatie van de auteurswet blijft het ijzig stil. Dat wekt de indruk dat hij helemaal niet zo goed weet wat hij doet, maar slechts met stoer doen over zijn juridische opleiding zich van vragen probeert te ontdoen. En dat, Mohamed, is een drogreden. Maar dat zal jij zonder enige twijfel wel weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar maakt ikbenBen zich al jaren op diverse fora schuldig aan, aan gebakken lucht verkopen, oftewel onzin spuien. Maar goed. Ik ga me niet druk maken om wat de EO al dan niet uitzendt. Ik vind het al erg genoeg dat ik überhaupt zo vaak geconfronteerd wordt met de Top-40. En de keren dat daar écht goede en leuke liedjes in staan, zijn ook op een hand te tellen. Wat dat betreft snap ik ikbenBen wel: dit soort troep moeten ze niet uitzenden. Alleen jammer dat hij slechte argumenten heeft én bovendien niets van het Nederlands recht begrepen lijkt te hebben - althans, op voor een jurist toch redelijk gemakkelijke vragen weet hij geen antwoord te formuleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De EO vind het in ieder geval belangrijk dat luisteraars een reactie laten weten zodat het hen scherp houdt.

Zolang de belanghebbende in de songtekst geen bezwaar maakt kan het rustig in dit forum blijven staan. Ik probeer iets duidelijk te maken waarover de songtekst precies gaat, gaat een beetje moeilijk als je het niet kunt citeren. Dus volgens jouw had ik slechts enkel de link moeten plaatsen i.p.v. de tekst hier neer te zetten? Bovendien laat het werk maar over aan de moderator van deze site.

Ik ga mij wel DRUK maken wat de EO uitzend en wel gebaseerd op deze bijbel tekst:

Broeders en zusters, ikzelf ben ervan overtuigd dat u inderdaad niets dan het goede wilt en dat het u niet aan kennis ontbreekt, zodat u ook in staat bent om elkaar terecht te wijzen.

En hij moet zich houden aan de betrouwbare boodschap die in overeenstemming is met de leer, zodat hij in staat is om anderen met heilzaam onderricht te bemoedigen en dwarsliggers terecht te wijzen.

M.a.w. in de songtekst komen dingen voor die tegenstrijdig zijn met de Bijbel. Als Veronica het nu uitzend is het een andere verhaal. Zelfs misschien de N.C.R.V. omdat die vrijzinnig is ingesteld waar alles moet kunnen.

P.s. feedback als deze "Daar maakt ikbenBen zich al jaren op diverse fora schuldig aan, aan gebakken lucht verkopen, oftewel onzin spuien." kan ik niets mee.

Tips voor feedback: link

Feedback waarin de woorden altijd, of overal of nooit in voorkomen, slaat de plank MIS.

Je maakt je niet druk om de EO wat die al of niet uitzend maar wel druk om mij, daar weet je wel e.e.a. over te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zolang de belanghebbende in de songtekst geen bezwaar maakt kan het rustig in dit forum blijven staan. Ik probeer iets duidelijk te maken waarover de songtekst precies gaat, gaat een beetje moeilijk als je het niet kunt citeren. Dus volgens jouw had ik slechts enkel de link moeten plaatsen i.p.v. de tekst hier neer te zetten? Bovendien laat het werk maar over aan de moderator van deze site.

rofl.gif en dat is je juridisch doorwrochte kijk op de auteurswet? Voor een meester in de rechten heb je een bijzonder oppervlakkige kijk op de wet. Wel een grote mond opzetten over dat ik de wet moet opzoeken, maar zelf een juridische analyse geven die eerder doet denken aan een meao met wat basiskennis recht.

Nou ja, het plaatst je bijdrage wel in een helder perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij je zin heb enkel de link geplaatst. Ik heb gezegd dat ik rechten heb gestudeerd, en inderdaad op MEAO basis kennis recht.

Artiesten, die de rechtmatige eigenaar van de op Nedtlyrics gepubliceerde teksten zijn, die niet wensen dat een of meerdere van hun teksten op Nedtlyrics wordt gepubliceerd kunnen dit kenbaar maken, hun werk wordt dan van Nedtlyrics verwijderd.


Samengevoegd:

Dat zeggen dat ik jaren actief ben...Ben hier sinds april 2008 actief op.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De EO vind het in ieder geval belangrijk dat luisteraars een reactie laten weten zodat het hen scherp houdt.

Ah, zo noemen ze dat tegenwoordig. knipoog_dicht.gif

Quote:
Ik ga mij wel DRUK maken wat de EO uitzend

Geen probleem toch? Alleen sommigen hier vragen zich af of je je niet beter ergens anders druk om kan maken.

Quote:
M.a.w. in de songtekst komen dingen voor die tegenstrijdig zijn met de Bijbel.

Dat is zo subjectief als maar kan. In gereformeerde kerken wordt een hoop Opwekking niet gezongen omdat ze het tegenstrijdig vinden met de bijbel. Evangelischen vinden daar weer iets anders over. Maar goed, die bemoeien zich dan nog vooral met hun eigen zaken. Jij wil echter dat de EO zich houdt aan jouw bijbelvisie. Dat is apart.

Quote:
P.s. feedback als deze "Daar maakt ikbenBen zich al jaren op diverse fora schuldig aan, aan gebakken lucht verkopen, oftewel onzin spuien." kan ik niets mee.

Tips voor feedback:

Feedback waarin de woorden altijd, of overal of nooit in voorkomen, slaat de plank MIS.

Achja, de HBO-truukjes voor het geven van feedback. Het gaat om richtlijnen, niet om wetgeving die tot op de letter moet worden nageleefd. Overigens zie ik de woorden altijd, overal en nooit niet terugkomen in de zin die jij citeert - en ook geen andere woorden van gelijke strekking. "Al jaren" betekent niet hetzelfde als "altijd".

Quote:
Je maakt je niet druk om de EO wat die al of niet uitzend maar wel druk om mij, daar weet je wel e.e.a. over te zeggen.

Volgens mij open jij hier een topic en reageert men daarop. Niemand maakt zich "druk" om jou, dat valt best mee.


Samengevoegd:

Quote:

Jij je zin heb enkel de link geplaatst. Ik heb gezegd dat ik rechten heb gestudeerd, en inderdaad op MEAO basis kennis recht.

Komt wel wat patserig over om dat "rechten studeren" te noemen. De meeste mensen associëren dat met een universitaire studie en dat weet je ongetwijfeld zelf ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb gezegd dat ik rechten heb gestudeerd, en inderdaad op MEAO basis kennis recht.

En daar is niets mis mee. In tegendeel.

Alleen, je maakt jezelf nogal belachelijk met

Quote:

P.s. als je dingen gaat lopen roepen, zoek dan eerst in de wetten als je hiervoor een toestemming moet vragen. Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet wel wat ik doe.

Maar dat geeft niet. Je hebt nog steeds niet gedaan wat je wel van mij eiste, namelijk de auteurswet gelezen, en wat simpele basisvragen beantwoord. Hoeft ook verder niet, dan weten we dat je gewoon een grote waffel had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het propaganda van 'een gruwel' in Gods ogen.

Of de EO zich daar ook 'vuil' aan maakt spreek ik me niet over uit.

"Een gruwel" vind ik wel overdreven. In de clip wordt heel erg een zuurstoksfeertje neergezet, of maakt dat het juist tot propaganda, dat het als iets onschuldigs wordt neergezet? Ik vind het even onschuldig als wanneer ik een meisje zoen waarvan ik de naam niet ken (ook niet zo héél onschuldig dus, maar ook niet schuldiger).

Waar staat dat het een gruwel is? Marinus mag zich gekwetst voelen door 'als een man met een man ligt is dat een gruwel' (dat is zijn goed recht en te-recht), maar over 'als een vrouw een vrouw met de lippen beroert', daar staat niets over in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

en toch had het best een interessante discussie kunnen zijn. Wat vinden jullie er bijv. van dat mensen grenzen opzoeken om zo te 'evangeliseren' ? Kan dat? Dat je dus zelf bijna en soms helemaal een zonde begaat, om de boodschap maar te vertellen.. de EO vindt dat blijkbaar wel kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo grenzen opzoeken? De EO wil ook graag uitzenden op 3FM en heeft daar redenen voor. Vervolgens zoeken ze geen grenzen op, maar houden ze zich aan de afspraken, beter gezegd opgelegde regels. De EO zendt ook uit op Nederland 1, 2 en 3, maar ook daarop worden eveneens BNN-programma's uitgezonden, en programma's van de VARA, de VPRO, et cetera. En die zijn echt niet (gelukkig!) allemaal 'christen-proof'. Moet de EO dan maar helemaal niet meer uitzenden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzin, alles hangt aan elkaar van compromissen. Kerken, de maatschappij, alles. Je kunt wel heel radicaal lekker gaan blèren op een marktplein, maar daar schiet je ook geen ruk mee op. Dan kun je beter uitzenden op radio en tv.

Overigens, Luxuria, wie bepaalt wat zonde is en wat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een onzin, alles hangt aan elkaar van compromissen. Kerken, de maatschappij, alles. Je kunt wel heel radicaal lekker gaan blèren op een marktplein, maar daar schiet je ook geen ruk mee op. Dan kun je beter uitzenden op radio en tv.

Overigens, Luxuria, wie bepaalt wat zonde is en wat niet?

Ik heb het dan ook niet over de compromis over het verkondigen van het evangelie, maar compromissen binnen het evangelie zelf. Er staat geloofwaardigheid op het spel, en als je een evangelie gemixed met onchristelijke praktijken(voor het gemak maar even hiervan uitgaande, in het wilde weg kussen met iedereen, dat hoeft niet eens met iemand van hetzelfde geslacht te zijn om onchristelijk te zijn) brengt sluit je een compromis die je ongeloofwaardig maakt. Je moet het even wat minder oppervlakkig bekijken dude knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid