Spring naar bijdragen

EO draait alle muziek op 3FM


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

en toch had het best een interessante discussie kunnen zijn.

Zou kunnen. Maar de discussie over 'holebi okee of nie' is op ieder christelijk forum al tot op het bot gevoerd. De discussie of de EO een bi-curious liedje mag uitzenden zal waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen.

Persoonlijk vind ik een heel topic over zoenende meisjes zonder illustraties gewoon weinig boeiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoezo grenzen opzoeken? De EO wil ook graag uitzenden op 3FM en heeft daar redenen voor. Vervolgens zoeken ze geen grenzen op, maar houden ze zich aan de afspraken, beter gezegd opgelegde regels. De EO zendt ook uit op Nederland 1, 2 en 3, maar ook daarop worden eveneens BNN-programma's uitgezonden, en programma's van de VARA, de VPRO, et cetera. En die zijn echt niet (gelukkig!) allemaal 'christen-proof'. Moet de EO dan maar helemaal niet meer uitzenden?

Die BNN-programma's zitten wel op dezelfde zender als de EO, maar worden niet onder de vlag van de EO uitgezonden. Naar ik heb begrepen werd de "heidense" muziek op 3FM uitgezonden tijdens EO-zendtijd. Dat is dus wat anders.


Samengevoegd:

Quote:

Misschien wel niet, het evangelie wat ze horen te brengen is geen evangelie van compromis sluiten.

Je gaat voorbij, denk ik, aan de hele aard van de EO en haar achterban. Er worden wellicht op geloofsgebied geen compromissen gesloten, of men schreeuwt iig heel hard dat men dat niet doet. Maar ondertussen is de EO zo modern als maar kan natuurlijk: ze combineren een diehard radicale evangeliserende boodschap met allerlei moderne middelen. Oude boodschap in eigentijds jasje. Dat maakt de EO bij uitstek hét compromis tussen traditioneel christendom en moderne cultuur.


Samengevoegd:

Quote:

Wat een onzin, alles hangt aan elkaar van compromissen. Kerken, de maatschappij, alles. Je kunt wel heel radicaal lekker gaan blèren op een marktplein, maar daar schiet je ook geen ruk mee op. Dan kun je beter uitzenden op radio en tv.

Overigens, Luxuria, wie bepaalt wat zonde is en wat niet?

Jij lijkt op jouw beurt weer voorbij te gaan aan de aard van ons omroepbestel. Dat is in wezen nog steeds verzuild, met allemaal omroepen met een eigen signatuur. Alles is veel meer eenheidsworst geworden natuurlijk, op een enkele omroep na. Een omroep als de EO is in die zin een echte ouderwetse omroep, met een eigen achterban en een eigen boodschap. Het omroepbestel is gemaakt voor het verkondigen van één ongenuanceerde compromisloze boodschap. Dat in de huidige tijd steeds meer zaken relatief zijn, waarom zou de EO daarin per se mee moeten gaan? De SP doet dat bijvoorbeeld ook niet. Het is niet verboden om ergens voor te staan, en om dat met volle overgave te verkondigen.

Nu zijn er wel inhoudelijke eisen, steeds sterker, waaraan omroepen moeten voldoen. Maar het staat hen nog altijd vrij om hieraan een invulling te geven die in lijn is met hun achterliggende principes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Hoezo grenzen opzoeken? De EO wil ook graag uitzenden op 3FM en heeft daar redenen voor. Vervolgens zoeken ze geen grenzen op, maar houden ze zich aan de afspraken, beter gezegd opgelegde regels.

Maar ze hebben wel een keuze natuurlijk. Je hebt pas met deze afspraken en regels te maken als je ervoor kiest om ermee te maken te krijgen.. en dat hebben ze dus gedaan. Anyway, op de eerste pagina staat een reactie van de EO, daarin zeggen ze dat ook zelf.. dat ze zich op een grensgebied begeven en het risico lopen om over die grens heen te gaan. Daar zijn ze zich dus van bewust en toch kiezen ze ervoor om het te blijven doen.. het doel heiligt dus de middelen. Tsja ik weet niet of ik het daar mee eens ben, maar als je dan toch zoiets wil doen moet het wel echt nut hebben. Je moet dan wel heel zeker weten dat je er iets mee bereikt... iets wat je niet had kunnen bereiken op een andere manier. En ik vraag me af of dat zo is.

Maar goed, ik heb verder niks met de EO te maken .. maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat er Christenen zijn die zich hierover opwinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

meemetmanuel:

Gristen & Gay! [3 aug 18:50 u]

Religie is hot. Nota bene de GayPride 2008 kreeg als thema: 'Geloof, Hoop en Liefde'. En daar was ik gisteren. Eerste rang. Op de boot van vriendje D. Geweldig! En helemaal geweldig vind ik het initiatief van The Rainbow Connection. Ook zij hadden een (bescheiden) bootje in de parade [zie foto]. Hulde! Zo kan het dus ook!

En vandaag (zondag) was er om 11:00u op het Rembrandtplein een groots opgezette roze evangelische kerkviering in de openlucht. Een zogenoemde Middeleeuwse Ha-gay-preek. smile.gif

Naast een boot van Geer, een boot van Goor, een politieke boot van het ministerie van O-C-Gay, een Friese boot, een Rotterdamse(!) boot waren er ook boten van omroepen. Eentje van de AVRO en eentje van BNN. Zou het niet een waanzinnige toekomstdroom zijn als mijn omroep met de E en de O ooit ook een rondje mee vaart? Ik ben voor. 2009?

Sterker nog: ik denk dat als Jezus nu op aarde zou zijn, dattie eerder op de GayPride zou rondlopen dan dattie naar de EO Jongerendag zou gaan. Hij (be)zocht niet de 'kerk', maar juist de 'wereld'... Toch??

Link naar bericht
Deel via andere websites

The Rainbow Connection geeft aan dat je prima homo kunt zijn en gelovig. Praktiserend homo zijn danwel. Dus Manuel vind dat homosexualiteit prima is conform de Bijbel. Dus past die plaat I kissed the girl prima bij de EO. De EO geeft wel aan dat die plaat niet had gemoeten, maar ze draaien wel vaker platen die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Als je daar dan wat van zegt krijg je een soortgelijke reactie van de EO.

Jaren geleden zond de EO alleen gospel muziek uit op Radio 3 denk aan Spoor 7, of nog meer terug in de tijd de EO op de woensdag ochtend op Radio 3. Later begon de EO met het programma Gouden Greep, sinds die tijd (op Radio 2) zond de EO haast geen gospel muziek meer uit. Vroeger was de NCRV een echt christelijke omroep. Zo ook de VPRO. Ik zie de EO ook steeds meer die richting uitgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus Manuel vind dat homosexualiteit prima is conform de Bijbel. Dus past die plaat I kissed the girl prima bij de EO.

De mening van een DJ van de EO staat niet gelijk aan de mening van het bestuur van de EO.

Je gevolgtrekking vind ik daarom wat kort door de bocht.

Manuel's aanname dat Jezus de Gay Pride zou bezoeken klinkt misschien gevat, maar een eventueel bezoek door Hem houdt niet noodzakelijkerwijs een steunbetuiging in voor practiserende homosexualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik het geleerd heb stond Jezus aan de kant van de uitgestotenen en was hij voor opname van hen in de gemeenschap. Daarbij zij hij vaak 'zondig niet meer', maar ik heb geen flauw idee of hij dit laatste wel of niet op homosexualiteit zou betrekken, of hij het als zonde zou zien. Maar als ik een wedje zou sluiten met iemand, met de (fictieve) kans het later bij Jezus te verifiëren, zou ik erop gokken dat hij er geen bezwaar tegen heeft, als een meisje een meisje zoent.

Hij werd eerder kwaad op uitbuiting dan op sexuele gewoontes (of eerste ontdekkingen) van mensen. Dat is tenminste het beeld dat mij is meegegeven. Maar wat weten wij nou helemaal van die enigmatische figuur uit de eerste eeuw? Het is niet eens zeker of hij echt heeft bestaan (Google bv. op Earl Doherty - The Jesus Puzzle).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid