Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wie weet toevallig wat het aantal maximale aantal tussenuren is wat een school mag geven.

Een van mijn dochters kreeg vandaag een nieuw rooster. Nu moet ze vrijdagsmorgens het 1e uur beginnen, heeft dan 3 uur les, 3 tussen uren achter elkaar en dan weer 3 uur les (Godsdienst en 2 uur gym)

Kortom van s morgensvroeg tot half 5 in de middag.

Mag dat volgens jullie of hoe werkt dat bij jullie op school?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik had begrepen moet een school per jaar minimaal zoveel uren lesgeven. Hoe ze die uren dan verdeeld, is vervolgens aan haar. En tja, als je dan te maken hebt met een grillig roosterbureau in de buik van een groot bureaucratisch monster genaamd school, dan kan het inderdaad gebeuren dat je de meest onmogelijke tussenuren hebt. Heel vervelend, maar ook heel normaal op de grotere scholen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tussenuren bestaan niet je hebt alleen maar uren die bestaan uit twee half uren en vier kwartieren en 60 min.

Tussen uren hebben ze misschien in een ander melkwegstelsel.

Grapjas, schooluren zijn periodes van 50 min. waarin een leerling les krijgt van een leraar.

Een tussenuur is een periode van 50 min. waarin een leerling vrij heeft van school, geen les heeft van een leraar.

Quote:
En op school moeten ze gewoon hun best doen meer niet.

Uiteraard, dat doet ze! Heeft goede cijfers, examenjaar.


Samengevoegd:

Quote:

Bij ons mocht dat wel vroegah.

Maargoed, wij konden dan gelukkig wel lekker de stad in tussendoor....

Jeps, maar haar vriendinnen hebben dan les.

Naar huis kan niet, de afstand is te groot.


Samengevoegd:

Quote:

Wat ik had begrepen moet een school per jaar minimaal zoveel uren lesgeven. Hoe ze die uren dan verdeeld, is vervolgens aan haar. En tja, als je dan te maken hebt met een grillig roosterbureau in de buik van een groot bureaucratisch monster genaamd school, dan kan het inderdaad gebeuren dat je de meest onmogelijke tussenuren hebt. Heel vervelend, maar ook heel normaal op de grotere scholen...

Ja, leuk die grilligheid. Hebben haar *tegen haar wil* als enige bij 2 vakken bij een andere leraar geplaatst.

Woensdag 1 tussenuur, donderdag 2 tussenuren achter elkaar en vrijdag 3 tussenuren achter elkaar.

Ze baalt als een stekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Iggi,

Dat is vervelend inderdaad, maar ik heb ook wel vaker moeten kampen met nare, grillige roosters. Zowel op de middelbare school als op het MBO als op de hogeschool. En op sommige scholen presteerden ze het om het rooster daarnaast nog elke twee weken te veranderen, zodat je nooit echt wist waar je aan toe was. Het hoort er gewoon bij, hoe irritant het ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt er weinig aan doen. Ze mogen het doen en hebben vaak ook weinig andere mogelijkheden.

Begrijp ik ook wel, alleen hadden ze haar voor de roosterwijziging gevraagt wat ze wilde.

Les bij dezelfde leraren + een iets gunstiger rooster (ook wel tussenuren maar niet zoveel)

Haar wens was te blijven, werd goedgekeurd maar nu blijkt dat ze het anders hebben gedaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Offtopic posts verwijderd.

Sacerdos, als je niet weet wat een tussenuur is en iemand legt je dat uit, leg je daar dan bij neer en hou op met flauwe opmerkingen.

Als je wél weet wat een tussenuur is, hou dan ook op met flauwe opmerkingen.




Quote:
tus·sen·uur
het; o -uren vrij uur in een werk- of lesperiode



Link naar bericht
Deel via andere websites

VANDALE zegt:

RESULTAAT (max 20 woorden)

tus·sen·uur het; o -uren vrij uur in een werk- of lesperiode

Geneuzel met jullie over een definitie.

Tussenuren zijn vervelend en wij hanteerden dan ook altijd de regel dat:

indien de rijdtijd korter is dan de tijd van de tussenuren, gaan we gewoon naar huis. Een stelregel die me netjes door het VWO geloosd heeft, dus uit ervaring weet ik dat t werkt.

Daarb lijken godsdienst en Gym niet echt onmisbare uren, dus zou ik die lekker skippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Offtopic posts verwijderd.

Sacerdos, als je niet weet wat een tussenuur is en iemand legt je dat uit, leg je daar dan bij neer en hou op met flauwe opmerkingen.

Als je wél weet wat een tussenuur is, hou dan ook op met flauwe opmerkingen.

[...]

Niks geen flauwe opmerking, wetenschappelijk is een uur een uur en tussen uur bestaat niet. Je zal het wel weer weg halen maar daar geef je je zieligheid mee aan want winnen zal je het nooit,want een uur is een uur,valt niet tegen te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

VANDALE zegt:

RESULTAAT (max 20 woorden)

?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>‚tus·sen·uur het; o -uren vrij uur in een werk- of lesperiode

Geneuzel met jullie over een definitie.

Tussenuren zijn vervelend en wij hanteerden dan ook altijd de regel dat:

indien de rijdtijd korter is dan de tijd van de tussenuren, gaan we gewoon naar huis. Een stelregel die me netjes door het VWO geloosd heeft, dus uit ervaring weet ik dat t werkt.

Daarb lijken godsdienst en Gym niet echt onmisbare uren, dus zou ik die lekker skippen.

Het is geen definitie maar een feit wetenschappelijk zijn er geen tussen uren,dat schijnt zo vreemd te zijn als dat wordt op gebracht en nog op wetenschappelijk gronden ook, een uur is een uur en tussen uren bestaan niet in de tijd wel een 24 uur gek he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Houd toch op met je 'wetenschappelijk' blabla... Een tussenuur is taaltechnisch gezien een vrij 'uur' in een werk- of lesperiode. Punt. Zo simpel is het. Dat jij dat niet begrijpt moet je niet in deze draad afreageren.

Rustig maar een wetenschappelijk rust uur(tussen) kan jou redden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niks geen flauwe opmerking, wetenschappelijk is een uur een uur en tussen uur bestaat niet. Je zal het wel weer weg halen maar daar geef je je zieligheid mee aan want winnen zal je het nooit,want een uur is een uur, valt niet tegen te spreken.

Uiteraard, je hebt groot gelijk... yes.gif

Overigens kontakt gehad met school, de coördinator gaat er mee aan de slag. Schijnt weer (niet voor de eerste keer) een miscommunicatie te zijn tussen coördinator en roostermaker. Hopelijk komt het goed. En... spijbelen is m.i. geen optie, ook al is het godsdienst en gym.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nooit gehoord van richtlijnen voor het max. aantal tussenuren op een dag.. Ik had vaak meer tussenuren dan les voor m'n gevoel (1x zelfs 20 tussenuren en 15 uur les in een week), 't gemiddelde lag op 2-3 tussenuren per dag.

1040 is de norm, verder is het aan de school om in te vullen hóe die 1040 uren les gegeven word...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij op school zijn ze heel goed in roosters maken. In de onderbouw nooit tussenuren en in de bovenbouw vaak wel, maar ze proberen het zo min mogelijk te doen. Ik heb zelf maar 1 tussenuur ingeroosterd. Op de maandag. Vorig jaar had ik 2 ingeroosterde tussenuren, maar het is maar net wat voor vakken je hebt en hoe ze dat in elkaar zetten natuurlijk. Bij mij op school mag je ook van klassen wisselen als dat kan en te regelen is, zodat je een prettiger rooster hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als uw dochter tijdens haar tussenuren weg mag van school, zie ik het probleem niet...

Wat een lol om dan alleen door de stad ze zwalken. Naar huis gaan kan niet, de afstand is te groot. Wanneer ze thuis is kan ze bijna gelijk weer op de fiets springen om naar school te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alleen? Heeft ze geen vriendengroepje in haar klas dan?

Zoals ik al eerder in deze topic heb geschreven hebben die dan les. Ze is als enigste bij 2 keuzevakken overgeplaats naar een andere leraar (tegen haar keuze in, die ze dacht te hebben)

Lees anders het topic nogmaals even door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid