Spring naar bijdragen

Van welke muziek houd je niet?


Aanbevolen berichten

Welk genre vind je echt lelijk, heb je een enorme aversie tegen, vind je de naam 'muziek' niet waard en zou geen bestaansrecht mogen hebben?

Heb je ook nog bepaalde bands of artiesten als voorbeeld?

(of omdat hun muziekstyle lelijk is, of omdat die mensen totaal geen muzikaal talent hebben)

Nou? Nou?

Vertel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hiphop, rap, r&b... BAH BAH en nog eens BAH! Daar krijg ik echt jeuk van. Niet van bepaalde artiesten, maar alles wat daarnaar klinkt is niet aan mij besteed.

Van die muziek waar ze in schreeuwen en 'grunten' (bepaalde soorten metal, ik ga me niet branden aan de subgenres want ik vind de muziek te lelijk om me daarin te verdiepen) vind ik ook niet zo. Maar dan nog liever dan rap e.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Opwekkingliedjes, walgelijk, zum kotzen ja.

Alle liedjes van opwekking, of bedoelde je bepaalde liedjes? Opwekking is niet echt een genre. Er zitten van worship achtige liedjes in, tot tradionele engelse hyms, tot liedboek van de kerken liederen tot Johannes de Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alle liedjes van opwekking, of bedoelde je bepaalde liedjes? Opwekking is niet echt een genre. Er zitten van worship achtige liedjes in, tot tradionele engelse hyms, tot liedboek van de kerken liederen tot Johannes de Heer.

Nou, ik zie af en toe iets op TV voorbij komen, wellicht dat je dat als worship achtig ziet. Een beetje Frans Bauer, maar dan nog veel erger.

Tekst: ref Prijs de Heer (2X) Drie maal in de ronte en daar gaan we weer. (10x)

Melodie: muzak diaree.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, ik zie af en toe iets op TV voorbij komen, wellicht dat je dat als worship achtig ziet. Een beetje Frans Bauer, maar dan nog veel erger.

Tekst: ref Prijs de Heer (2X) Drie maal in de ronte en daar gaan we weer. (10x)

Melodie: muzak diaree.

Ik vind Glorieklokken wat van Frans Bauer weghebben, maar opwekking niet echt, althans de meeste liederen niet.

Een aantal liederen (zeker de latere nummers) hebben wel een hoog 'worship' gehalte, soms op het zweverige af met (100x) dezelfde zin, maar Bauer, nee, dat niet.

Maar opwekking kent ook qua tekst letterlijk psalmen en zoals ik al zij ook hele traditionele liederen op de traditionele melodie. Zo is bijvoorbeeld 'Be Thou My Vision'( link ) ook een opwekkingsnummer, naar NL vertaald. (opw. 520)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bundel Opwekking is een teken van muzikale wansmaak.

In bijna ieder genre zijn wel bepaalde artiesten die ik waardeer, met uitzondering van apres-ski.

Ja, binnen 'Het Levenslied' of hoe je het noemen wilt, zijn best een paar leuke nummers te vinden...

Veel hiphop vind ik slecht, maar er is gelukkig ook veel goede, vette hiphop.

Veel metal vind ik ook slecht, net als emo(pop en -punk), hardcore, et cetera... Maar ook in die genres zijn veel vette bands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het met gabber, house en alle elektronische muziek. Daar mag ook orgelmuziek aan toegevoegd worden. De 1e mist voor mijn gevoel echt muzikaliteit, de 2e zit geen kraak of smaak aan, en het klinkt gewoon niet.

Hiphop is ook leleijk, maar net als kurt zegt, er zitten ook wel is leuke nummers tussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gabbermuziek draait dan ook niet om muzikale hoogstandjes, maar om het gevoel, de adrenaline die door je lijf giert. Veel trance- en gabberproducers maken gebruik van hoge tonen, die creëren een stofje, geloof ik, dat ervoor zorgt dat je gelukkiger wordt. Het gaat om euforie.

House is ontzettend divers. Van hele simpele beats, tot diepgaande beats, vette producties. Daar komt absoluut wél muzikaliteit bij kijken.

Dat geldt eigenlijk voor alle elektronische muziek. Alle muziek is onder te verdelen in 'goed' en 'slecht'. Overigens is metal ook elektronisch, althans, het wordt in ieder geval versterkt waarmee het het een elektronische set wordt. Uiteindelijk is dan alleen unplugged muziek 'niet-elektronisch'.

Orgelmuziek... Zoals... Wat er in sommige kerken uit het orgel gepoept wordt? Of bedoel je Bach? Dat zou zonde zijn. Bach is geniaal.

Veel muziek is gewoon slecht, lelijk, welk genre dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik echt afschuwelijk geluid vind (wat het woord ‘muziek’niet waard is), is gabbermuziek. Als ik er te lang naar luister (laten we zeggen een half nummer) dan krijg ik vreselijke koppijn. Vervolgens bestaat het ook nog vaak uit gejat werk. Dan hoor ik een mooi liedje, wat helemaal verkracht is doordat iemand er een gabberdeuntje van gemaakt heeft. Die herrie zou verboden moeten worden.

Waar ik niks mee op heb zijn van die goedkope ‘pop’ nummers van mensen die niet kunnen zingen maar wat erotisch getinte videoclips maken waardoor de nummers wel hoog in de top40 verschijnen. Goedkoop, omdat de nummers totaal inspiratieloos zijn, veel van het zelfde zijn en de akelige gewoonte te hebben in je hoofd te blijven ‘plakken’. Kortom, ik heb het over een groot deel van de top40 achtige muziek. Voor de christelijke variant gaat het zelfde op. Maar dan is het erotische iets meer gecamoufleerd/subtieler en vullen ze dat tekort aan met ‘dit is christelijk’.

Ik heb ook een hekel aan van die manipulerende zweverige new-age achtige worship muziek. Van die mierzoete nummertjes met veel herhalende teksten waarmee ze mensen proberen in een ‘worship stemming’ te pushen. Vreselijke troep, saai, inspiratieloos en manipulatief. En het erge is nog dat er zo’n aura om heen zweeft dat elke christelijke jongere daar wel weg van zou moeten zijn.

Verder is er zat muziek waar ik niks mee heb maar geen hekel aan heb. Er is ook muziek wat niet mijn ding is, maar ik soms wel om kan lachen, zoals van die stoere gangsta’ rap of van die er dik aangezette levensliederen/smartlappen.

En voor de rest zijn er een hoop genres waar ik niks mee heb, maar waar er altijd wel een band of nummer in is te vinden wat ik wel kan waarderen.

Tja, je hebt objectief slechte muziek en subjectief slechte muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mozart,

ook erg goed!!

ze hebben dus wel smaple,s gebruikt van artiesten zoals Bach of Mozart

maar ik denk ook dat ze dat ik elk genre hebben gedaan

heel veel house muziek is gemaakt , met als '' klassieke muziek ''

als een soort basis ( denk ik )

en dan natuurlijk vooral de melodieen

als je op sommige melodieen een beat zet,en daar een op en afbouwend iets van maak,heb je al snel een basis voor een nummer ,een mening!!


Samengevoegd:

smaple,s = sample,s

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gabbermuziek draait dan ook niet om muzikale hoogstandjes, maar om het gevoel, de adrenaline die door je lijf giert. Veel trance- en gabberproducers maken gebruik van hoge tonen, die creëren een stofje, geloof ik, dat ervoor zorgt dat je gelukkiger wordt. Het gaat om euforie.

Ik word er alleen maar ongelukkiger van. puh2.gif Ik houd de meeste liedjes echt niet langer dan een halve minuut uit.

Quote:

House is ontzettend divers. Van hele simpele beats, tot diepgaande beats, vette producties. Daar komt absoluut wél muzikaliteit bij kijken.

Zal zeker zo zijn. Maar het klinkt allemaal hetzelfde.

Maar misschien komt het ook omdat ik het gewoon geen muziek WIL vinden puh2.gif

Quote:

Dat geldt eigenlijk voor alle elektronische muziek. Alle muziek is onder te verdelen in 'goed' en 'slecht'. Overigens is metal ook elektronisch, althans, het wordt in ieder geval versterkt waarmee het het een elektronische set wordt. Uiteindelijk is dan alleen unplugged muziek 'niet-elektronisch'.

Da's waar.

Quote:

Orgelmuziek... Zoals... Wat er in sommige kerken uit het orgel gepoept wordt? Of bedoel je Bach? Dat zou zonde zijn. Bach is geniaal.

Veel muziek is gewoon slecht, lelijk, welk genre dan ook.

Orgelmuziek, of Bach, zal zonder meer geniaal zijn. Maar of het nu aan de muziek ligt, of aan mijn gehoor, ik vind het gewoon echt niet klinken. Het is één dezelfde klank, wat uitbreidt tot een ongeorganiseerde muziekmassa.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Obscure bands die hun bandnammen kiezen met behulp van de medisch pathologische encyclopedie (allerlei aandoeningen, bloedingen whatever); meestal in een of andere metal-hoek.. verder 90% van de nummers in de top-40.. natuurlijk nederlandstalige volksmuziek, R&B, rap, nederlandstalige 'rap', muziek op mobieltjes.. enzo.. enzo... enzo.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik word er alleen maar ongelukkiger van.
puh2.gif
Ik houd de meeste liedjes echt niet langer dan een halve minuut uit.

Maar ligt dat aan die muziek of aan jou? (Ik vind de meeste hardcore uit de dance-hoek trouwens ook rommel.)

Quote:
[...]

Zal zeker zo zijn. Maar het klinkt allemaal hetzelfde.

Maar misschien komt het ook omdat ik het gewoon geen muziek WIL vinden
puh2.gif

Het klinkt allemaal hetzelfde? Wat een grote onzin. Ik zou zeggen leg eens een minimalplaat naast een technoplaat en vergelijk die twee ook even met een psychedelische tranceplaat en een uk hardcoremix... Dat je bepaalde muziek niet trekt, oké, maar je moet natuurlijk geen onzin gaan verkopen. knipoog_dicht.gif

Quote:
[...]

Orgelmuziek, of Bach, zal zonder meer geniaal zijn. Maar of het nu aan de muziek ligt, of aan mijn gehoor, ik vind het gewoon echt niet klinken. Het is één dezelfde klank, wat uitbreidt tot een ongeorganiseerde muziekmassa.

Welke orgelwerken heb je meerdere malen beluisterd om je mening op te baseren?


Samengevoegd:

Quote:

Obscure bands die hun bandnammen kiezen met behulp van de medisch pathologische encyclopedie (allerlei aandoeningen, bloedingen whatever); meestal in een of andere metal-hoek.. verder 90% van de nummers in de top-40.. natuurlijk nederlandstalige volksmuziek, R&B, rap, nederlandstalige 'rap', muziek op mobieltjes.. enzo.. enzo... enzo.....

Die obscure bandnamen vind ik ook bijzonder pathetisch inderdaad. Sommige muziek van dergelijke bands vind ik nog wel te doen (vaak ook niet)... Maar die namen... En wat betreft die mobieltjes: volledig mee eens. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die mensen die keihard muziek luisteren op straat of in de bus of in de trein e.d.


Samengevoegd:

Quote:

hardcore... en dan niet de originele zin van de term hardcore maar die boemkeboenkeboenke troep die ze tegenwoordig hardcore noemen.

'Die ze tegenwoordig hardcore noemen'? Het is ook gewoon hardcore hoor. Vrijwel alle muziekgenres kennen een hardcorevariant, dus ook de dance/house muziek.

Quote:
al vind ik sommige trance/dance wel leuk klinken, ik vind het toch niet echt muziek eigenlijk. muziek maak je met muziekinstrumenten, niet met een computer...

Wat een belachelijke opmerking. Vroeger gebruikte men geen elektrische gitaren. Sterker nog, Bob Dylan werd door een groot deel van zijn publiek uitgefloten en verketterd toen hij in plaats van akoestisch elektrisch ging spelen. Dat was geen muziek, vond men. Vooruitstrevendheid verketteren is van alle tijden, ook veel componisten waren in hun tijd niet populair. Maar elektronische muziek (als in dance/house/trance/et cetera) heeft zijn waarde inmiddels toch echt wel bewezen. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat iemand die op creatieve wijze met allerhande elektronische/technische middelen muziek produceert, volgens jou geen muziek maakt. Daarbij gebruikt men voor veel elektronische muziek ook gewoon instrumenten, al dan niet digitaal.

O, en hoe dacht je dat al die 'echte' muzikanten muziek op plaat krijgen? Vrijwel allemaal digitaal tegenwoordig, met computers dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hiphop, rap, r&b... BAH BAH en nog eens BAH! Daar krijg ik echt jeuk van. Niet van bepaalde artiesten, maar alles wat daarnaar klinkt is niet aan mij besteed.

yes.gif

Frans Bauer achtige nederlandstalige muziek is ook echt niets voor mij trouwens.

En al die elektronische rotzooi ook niet puh2.gif

Alhoewel er ook wel hele goede elektronische muziek is overigens...

En death metal enzo hoeft van mij ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid