Spring naar bijdragen

New wave, Darkwave, Dark Electro...


Aanbevolen berichten

Quote:

Als ik een blik op mijn cd kast werp zie ik er spul van Kraftwerk, The Cure, Joy Division, New Order en Wolfsheim in liggen. Dus ja, ik kan deze stijl zeker waarderen...bands waar ik nog meer van wil weten zijn: The Frozen Autumn, Depeche Mode,VNV Nation,The Cruxshadows....dus heb wel een zwak voor new wave en aanverwante stijlen

Van the Frozen Autumn is helaas alleen nog het album "is anybody there?" verkrijgbaar, al de vorige albums zijn uitverkocht en kun je nu en dan wel 's op Ebay terugvinden.

Ik heb er zelf nog maar 2 van.

Depeche Mode kun je nog alles van vinden, ze hebben zelfs meer "best off's" dan albums bij wijze van spreken. smile.gif

Ook veel nieuwe releases van oude albums.

Aanrader : 'Black Celebration', die kun je tegenwoordig kopen met dvd documentaire erbij.

Depeche Mode doet volgend jaar hun laatste tour overigens, daarna kappen ze ermee. Dus ik zou zeggen, grijp je kans want daarna komen ze nooit meer terug.

Van VNV nation en de Cruxshadows ken ik niet zo veel.


Samengevoegd:

Quote:

Trouwens, wat ik hoor van deze muziek is dat het een blije voorloper is op post-rock en post-metal en misschien zelfs invloed heeft gehad op een van de latere waves van black metal, de suicidal black metal. Je hoort het er wel een beetje in volgens mij. Alhoewel de muziek mij niet aanspreekt, het zal denk ik toch wel essentieel zijn geweest in de evolutie van de muziek zoals ik die ken in mijn favo genres.

EDIT: Ik lees ook ergens iets over No Wave, hoort dat ook niet in dit topic?

No wave was een kortstondige maar zeer invloedrijke variant van art punk in de late jaren 1970 en vroege jaren 1980. De belangrijkste no wave-artiesten kwamen uit de Lower East Side in New York. De term no wave heeft twee betekenissen: enerzijds verwijst het naar de experimentaliteit van het genre (no wave behoorde tot geen enkele andere stijl), anderzijds is het een woordspelletje waarmee de commercialiteit van het populaire new wave genre werd verworpen.

Ik ken er persoonlijk niet zoveel van, maar ik heb hier wel een LP van een artiest die ze onder die naam plaatsen : 'Dark Day'

Het is gewoon experimentele elektronische muziek uit die tijd.

Ook zoiets ongekend is de term 'Minimal Wave' of 'Minimal Synth'

Dit genre is mijn persoonlijke favoriet.

Het is voornamelijk muziek met analoge synthesizers, drummachines en tussendoor wat gitaren, maar die zijn niet altijd aanwezig.

Het genre is ontstaan op het einde van de jaren '70 en artiesten werden beinvloed door bands als Kraftwerk, Human League, Depeche Mode etc..

Vandaag de dag bestaat het genre echter nog altijd en artiesten worden steeds creatiever.

Hieronder enkele voorbeelden :

link

link

link

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

W : E hebben we toevallig gisteren op een feestje nog gecategoriseerd als 'bliepmuziek'. puh2.gif

(Tot op Chiroptera dan! Zoek het meisje met de waaier. knipoog_dicht.gif)


Samengevoegd:

Quote:

[...]Geloof me, geen betere manier om je feestje te verkloten dan mij uitnodigen
widegrin.gif

[...]

Ik mag je smaak wel geloof ik

Insgelijks. smile.gif

En och, volgens mij ben je stiekem nog zo'n schatje. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gothwebber, blackwebber (of niet?) en een credibler ineens, jeej voor multitasken!

Nu op naar Front, hiphoi. smile.gif

(Trouwens, lag het aan mij of zoog Chiroptera nogal? Lang niet geweest en 't was nogal een nostalgiemoment, was mijn allereerste goff-feestje, lang lang geleden in de zomer van 2003, maar 'k vond de fuiven vroeger precies toch beter - ofwel was ik minder gewoon toen, kan ook zijn, met BL worden we nogal in de watten gelegd he.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was gewoon beetje toevallig dat we elkaar hier tegenkwamen. knipoog_dicht.gif

On topic dus hé?

Hieronder drie home-made mixen :

link

link

link

Meer dan vier uur non-stop luisterplezier met o.a :

Frozen Autumn, Dystronic, Propaganda, Guerre Froide, Front 242, Eternal Afflict, Sleep Museum, Beta Evers, Ultravox, John Foxx, Ladytron, Human League, Experimental Products, Danse Society, Cinema Strange, Skinny Puppy, Neon Judgement, Indochine, Xeno and Oaklander, Absolute Body Control,... and many more.

Good listening!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid