Spring naar bijdragen

New wave, Darkwave, Dark Electro...


Aanbevolen berichten

Quote:

Bunkerleute, dan ken je me wel ja, ik zit daar meestal aan de inkom. Front binnenkort?
puh2.gif

Tequila kom ik enkel voor Fresh from the Grave (deathrock en schraal doen met Maria, zwaar goedgekeurde combinatie!), Steeple doe ik occasioneel wel eens.

Die nick zegt me nog wel iets maar ik weet niet meer exact wat (ik ben degoutant slecht in namen onthouden enzo).

Aah idd, de inkom. smile.gif

Nu weet ik zo ongeveer hoe je eruitziet.

Yes, Front binnenkort.

En op Fresh from the Grave ben ik ook vaak te vinden, ja.

Tot binnenkort. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Iriacynthe: Van welke schoenen houd je dan?

Ik vind die warhoofdjes maar niets, ik houd er een iets meer sophisticated smaak op na wat dat betreft. knipoog_dicht.gif

Verder vind ik Clan Of Xymox echt heel tof. Vandaar werd ik weer in mijn opvatting gesterkt toen ik een wat nieuwere cd opzette die ik toch ook eigenlijk wel heel tof vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed ik zal even proberen aan te geven wat ik dan leuke dingen in de wave (en aan verwante hoek) vind..

- Sisters of Mercy, Black Tape for a Blue Girl, Hungry Lucy, Senmuth, Lycia, Dead Can Dance, Antimatter, Canaan (wave doom ofzo puh2.gif), Qntal, The Crüxshadows, Diary of Dreams, Assemblage 23, VNV Nation, The Peoples Republic of Europe, Orchestral Manoevres in the Dark, Joy Division, The Cure, Propaganda, Namnambulu

Hm, en nog wel meer maar deze springen er wel relatief uit voor mij


Samengevoegd:

En schoenen....

25_3773.jpg Zoiets denk ik (A)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Combats dus. Gekke Hollanders. puh2.gif

En ik hou van ietwat stijlvolle, elegante schoenen, nette hakjes of ballerina's, voor de heren eenvoudige zwarte schoenen, van die puntschoenen kan ik ook nog wel appreciëren, maar die gigantische botten met plateaus en gespen vind ik afgrijselijk, New Rock mag voor mij branden in de hel ofzo.

(Trouwens, kom gerust dag zeggen als je mij ziet bij Front, weet ik ineens ook wie je bent. smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer, jammer. smile.gif

Trouwens, om eindelijk eens op de vraag in de OP te antwoorden (sowwy), een paar dingen die ik zeer graag al eens opzet:

the Cure, Siouxsie & the Banshees, Cocteau Twins, Corpus Delicti, Sex Gang Children, Depeche Mode, Deine Lakaien, Lacrimosa, Diary of Dreams, Goethes Erben,Wolfsheim, Mila Mar, Miranda Sex Garden, Qntal, Cinema Strange, Engelsstaub, Zombina & the Skeletones (ok, da's al meer mijn deathrock-kantje), Helium Vola, Jill Tracy, Visage,...

(Maar tegenwoordig ben ik meer in een Bollywood-bui eigenlijk, hoewel dat er morgen allicht wel uitgegooid wordt op Chiroptera...)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Jammer, jammer.
smile.gif

Geloof me, geen betere manier om je feestje te verkloten dan mij uitnodigen widegrin.gif

Quote:
Trouwens, om eindelijk eens op de vraag in de OP te antwoorden (sowwy), een paar dingen die ik zeer graag al eens opzet:

the Cure, Siouxsie & the Banshees, Cocteau Twins, Corpus Delicti, Sex Gang Children, Depeche Mode, Deine Lakaien, Lacrimosa, Diary of Dreams, Goethes Erben,Wolfsheim, Mila Mar, Miranda Sex Garden, Qntal, Cinema Strange, Engelsstaub, Zombina & the Skeletones (ok, da's al meer mijn deathrock-kantje), Helium Vola, Jill Tracy, Visage,...

Ik mag je smaak wel geloof ik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat verder niet wegneemt dat dit bijvoorbeeld een geweldig nummer was en blijft:

Ik heb niet zoveel met electronische meuk (als toevoeging aan een echte band, zoals bij die oude post-punk / new wave kan het nog leuk zijn, maar ze moeten niet vergeten dat er ook nog iets als een gitaar en een echt drumstel bestaat), maar dit nummer klinkt toch best aardig moet ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou een band een gitarist of een drummer moeten hebben Olorin? Waar komt de idee vandaan dat muziek draait om 'een klassieke band'?

@ Darkwaver... Tsja... er lopen wat verdwaalde gothics of pseudogothics rond hier. En mensen zoals ik, die gewoon een heel brede muzieksmaak hebben en vrijwel alle soorten muziek 'diggen'. knipoog_dicht.gif Overigens heb ik lange tijd heel veel gothic en metal geluisterd. Dat ik nu veel breder georiënteerd ben, wil niet zeggen dat ik die muziek helemaal geen warm hart mee toedraag. Ik heb nog altijd een vrij grote voorliefde voor bepaalde gothic. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou een band een gitarist of een drummer moeten hebben Olorin?

Als één van die ontbreken mis ik wat aan de muziek, al gaat dat trouwens niet altijd op. Er is best muziek die dat niet hebben en die ik toch wel leuk vind klinken, maar meestal zal ik iets missen. Een bas mis ik trouwens ook als die er niet is. En uiteindelijk mis ik de vocals op een gegeven moment ook.

Is één aspect natuurlijk, de muziek style telt ook mee. Bands met wel een dergelijke setting kunnen muziek maken waar ik eveneens niks mee heb, zijn er zat zelfs.

Quote:

Waar komt de idee vandaan dat muziek draait om 'een klassieke band'?

Ik zou het niet weten. Van mij iig niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een blik op mijn cd kast werp zie ik er spul van Kraftwerk, The Cure, Joy Division, New Order en Wolfsheim in liggen. Dus ja, ik kan deze stijl zeker waarderen...bands waar ik nog meer van wil weten zijn: The Frozen Autumn, Depeche Mode,VNV Nation,The Cruxshadows....dus heb wel een zwak voor new wave en aanverwante stijlen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou een band een gitarist of een drummer moeten hebben Olorin? Waar komt de idee vandaan dat muziek draait om 'een klassieke band'?

Omdat muziek met een ziel door muzikanten met bezieling gespeeld moet worden, en de ziel krijgt nergens zoveel plaats in gitaren of trommels.

Quote:

@ Darkwaver... Tsja... er lopen wat verdwaalde gothics of pseudogothics rond hier. En mensen zoals ik, die gewoon een heel brede muzieksmaak hebben en vrijwel alle soorten muziek 'diggen'.
knipoog_dicht.gif
Overigens heb ik lange tijd heel veel gothic en metal geluisterd. Dat ik nu veel breder georiënteerd ben, wil niet zeggen dat ik die muziek helemaal geen warm hart mee toedraag. Ik heb nog altijd een vrij grote voorliefde voor bepaalde gothic.
smile.gif

Als je geen slechte productie kan waarderen heb je nooit metal geluisterd, vriend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens, wat ik hoor van deze muziek is dat het een blije voorloper is op post-rock en post-metal en misschien zelfs invloed heeft gehad op een van de latere waves van black metal, de suicidal black metal. Je hoort het er wel een beetje in volgens mij. Alhoewel de muziek mij niet aanspreekt, het zal denk ik toch wel essentieel zijn geweest in de evolutie van de muziek zoals ik die ken in mijn favo genres.

EDIT: Ik lees ook ergens iets over No Wave, hoort dat ook niet in dit topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat muziek met een ziel door muzikanten met bezieling gespeeld moet worden, en de ziel krijgt nergens zoveel plaats in gitaren of trommels.

Ten eerste is dat een mening en geen feit. Er zit minstes zoveel emotie in een goede tubasolo als in een gitaarsolo of een vette drumpartij. Muziek moet met bezieling gemaakt worden, maar daar heb je niet per se een gitaar of een drumstel voor nodig. Je zit vastgekleefd in een traditionele visie die je niet opzij kunt zetten. Dat is niet erg, maar het is wel veelzeggend.

Quote:
[...]

Als je geen slechte productie kan waarderen heb je nooit metal geluisterd, vriend.

Ik ken je niet, dus ik weet niet of jij en ik vrienden zouden kunnen zijn. Wie weet. Ik wil je er verder wel op wijzen dat ook de muziek die jij luistert er vroeger niet was en zich ook nu nog ontwikkelt tot iets wat er nu nog niet is maar over tien jaar wel. Muziek ontwikkelt zich altijd, net als zaken als het instrumentarium en productie- en opnamemogelijkheden. Dat metal (net als wel meer genres) vroeger erg low-fi was en underground, is prima, maar tegenwoordig is dat nergens meer voor nodig en kun je prima een aardige productie regelen. Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat alles glad geproduceerd moet worden, integendeel. Maar de productie van sommige metal is beneden de maat. En verder slaat je hele opmerking als een tang op een varken. Maar daar heb je wel vaker last van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid