Spring naar bijdragen

Naar welke kerk ga jij?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Eh... ik ga niet naar een Nederlandse kerk, maar naar een protestants-presbyteriaanse Engelstalige kerk in Seoul Zuid-Korea, waar ik momenteel woon knipoog_dicht.gif Even offtopic: klopt het dat er een Hillsong Kerk in Nederland zit? (mijn kerk gebruikt heel veel liedjes van Hillsong United in de "worship" - weet niet hoe dit in 't NL's genoemd wordt... ga pas sinds kort naar de kerk en groei dus op met Engelse termen enz.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ooit gedoopt in de Gereformeerde Gemeente te Moerkapelle,

na verhuizing lid van de Gereformeerde Gemeente te Lisse.

ben daar vanaf m'n 18de niet meer geweest, omdat ik me in die gemeente niet huis voel en heb me er daar 4 jaar terug ook uit laten schrijven.

Officieel ben ik geen lid meer van een kerk, maar heel soms ga ik naar de Christelijk Gereformeerde Kerk in Sassenheim.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RJR1981, Of er een Hillsong Kerk in Nederland is, weet ik niet. Ik weet wel dat er kerken in Nederland zijn die (volgens mij) relatie hebben met Hillsong, zoals C3-gemeenten in Nederland en (andere?) gemeenten in Nederland die een 'genade-theologie' aanhangen. Als je trouwens in Nederland spreekt over de term 'Hillsong' weten veel christenen wel wat je bedoelt, met name evangelische christenen enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

@*nath*, Inderdaad. Grappig, we hebben dezelfde associaties. Zo ken ik ook nog een kerk in Barneveld (Doorbrekers) die er volgens mij dezelfde ideeën op nahoudt (als J. Prince). (Mijn eigen stroming ligt wel redelijk dicht aan tegen deze beweging, maar verschilt er toch van.)

Quote:

Wat is een genadetheologie?

Ik weet er niet al teveel vanaf, omdat ik het alleen ken vanaf de zijlijn, maar googelen op Joseph Prince (of het onderzoeken van dergelijke kerken (in Nederland)) zal denk ik wel informatie kunnen opleveren.

Wat ik ervan weet: ze geloven in genezing en voorziening van God (dus daarin verschillen ze niet van mijn geloof), maar ze leggen volgens mij veel nadruk op de genade van God, ook in relatie tot zonden. Ja, het is lastig voor mij om uit te leggen, omdat ik er ook gewoon te weinig van weet.

Edit:

Ja, volgens mij komt het op het volgende neer: christenen hoeven niet veel moeite te doen om geen zonden te doen, maar als je in aanraking komt met de onmetelijke liefde van Jezus, zul je als vanzelf geen zonden meer doen. Er is dus geen worsteling met zonden meer nodig, maar zonden zullen vanzelf uit je leven verdwijnen naarmate je Gods liefde meer/beter leert begrijpen/kennen. Door Gods enorme genade zullen ook (ondanks zonden) gezondheid en voorspoed (enz.) je ten deel vallen.

Mijn geloof is: je moet soms pijnlijke veranderingen in je leven doorvoeren (bekeringen) die zegeningen als gevolg hebben. De redenatie volgens de genadeleer is: als je in aanraking komt met Jezus' liefde, zul je vanzelfsprekend veranderingen in je leven aanbrengen. Dit is niet pijnlijk, maar dat doe je uit liefde, vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

@RJR1981, Of er een Hillsong Kerk in Nederland is, weet ik niet. Ik weet wel dat er kerken in Nederland zijn die (volgens mij) relatie hebben met Hillsong, zoals C3-gemeenten in Nederland en (andere?) gemeenten in Nederland die een 'genade-theologie' aanhangen. Als je trouwens in Nederland spreekt over de term 'Hillsong' weten veel christenen wel wat je bedoelt, met name evangelische christenen enz. .

Late reactie maar, er is een Hillsong kerk in Amsterdam.

Wil ik nog wel een keertje heen. (maar vanuit Friesland niet echt om de hoek )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Ik ging altijd naar De Bron in Alphen aan den Rijn, maar ik ontdekte dat dit niet mijn plek was.. Een bezoek aan mijn neef en nicht afgelopen zomer heeft heel veel voor me verandert. Voor mijn gevoel ben ik nu écht tot het geloof gekomen en dat door een gemeenteweekend, een gezamelijke dienst in gorinchem en Jong en Vrij Haaglanden wat voor mij het dichtst bijzijnde is. Dus sinds de zomer is mijn kerk Jong En Vrij.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg laatst reclame in de bus van een kerk die toch enigszins opmerkelijk klinkt. Ze willen zich richten op een hedendaagse, aansprekende stijl om jongeren met het geloof te bereiken. Hun samenkomsten heten dus geen diensten maar celebrations, gaan door op zondagavond, de slogan is "music, message, lounge" en de bijeenkomsten hebben thema's als "who the f*ck is Jesus?"

Ik weet niet, een deel van mij vraagt zich af of dit een grapje is, ik vind het een erg opmerkelijke manier om mensen te willen bereiken met het evangelie maar ik denk wel dat ik vanavond eens ga kijken, ik ben wel nieuwsgierig, kan me er echt helemaal niks bij voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kreeg laatst reclame in de bus van een kerk die toch enigszins opmerkelijk klinkt. Ze willen zich richten op een hedendaagse, aansprekende stijl om jongeren met het geloof te bereiken. Hun samenkomsten heten dus geen diensten maar celebrations, gaan door op zondagavond, de slogan is "music, message, lounge" en de bijeenkomsten hebben thema's als "who the f*ck is Jesus?"

Ik weet niet, een deel van mij vraagt zich af of dit een grapje is, ik vind het een erg opmerkelijke manier om mensen te willen bereiken met het evangelie maar ik denk wel dat ik vanavond eens ga kijken, ik ben wel nieuwsgierig, kan me er echt helemaal niks bij voorstellen.

Hmm, nu ben ik benieuwd welke kerk dat is... Heb je een naam/adres?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid