Spring naar bijdragen

Grunten in Christelijke band?


Aanbevolen berichten

Hoi, voor degene die niet weten wat grunten is. Ik heb hier een (niet zo christelijk) filmpje. Als je wil weten wat grunten is, wat tot die man probeert te \"zingen\".

link

Dit word ook in de Christelijke band \"Kutless\" gedaan.

link

(1e liedje aan het eind)

Wat vinden jullie daar over want meestal wordt dit dedaan door \"antie-Christelijke\" bands

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vinden jullie daar over want meestal wordt dit dedaan door \"antie-Christelijke\" bands

Ja? Ik kan je een hele lijst geven van christelijke bands die hardere muziek maken dan dat bandje.

Ik vind het trouwens meer screamen dan grunten.


Samengevoegd:

Quote:

Het brengt wel een bepaalde emotie over, het is wel tof als mensen het goed kunnen. En het wordt niet alleen door zogenaamde 'anti-christelijke' bands gedaan. Het hoort gewoon bij metal. En dus ook bij 'christelijke' metal.

Terwijl kutless geen eens metal is. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jaah, dat d8 ik dus maar zoals heel veel vaker heb ik het weer eens mis (A)

Mijn favoriete metalcore band ZAO:

Dit is een christelijk nummer:

link

Antestor, een christelijke blackmetal band:

link

Strongarm: (spirit filled harcore/screamocore, net als ZAO een invloedrijke band, ook binnen seculiere scene)

En zo zijn er nog wel een hele hoop meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1e liedje:

My sight finally returns

Only to see my hands covered with the innocent blood

Of those I stand before as an example

And I hold this ember in my heart

It reminds me of who I once was

It's the only warmth that I know

Wat is hier Christelijk aan?? (Puur een vraag odmat ik het gewoon wil weten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Machiavelli aan.

Maar dat ook niet/anti christelijke bands het doen...

tja...

Er zijn ook heel veel anti christelijke bands die een microfoon gebruiken.

Ben heel blij dat die dingen er zijn en dat ik ze ook in de kerk gebruiken.

Dus als het je stijl is, dan moet je dat lekker doen. Prijs de Heer!!!

Alleen ik kom hoogstwaarschijnlijk niet luisteren!! knipoog_dicht.gifflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1e liedje:

My sight finally returns

Only to see my hands covered with the innocent blood

Of those I stand before as an example

And I hold this ember in my heart

It reminds me of who I once was

It's the only warmth that I know

Wat is hier Christelijk aan?? (Puur een vraag odmat ik het gewoon wil weten)

Moet je wel het hele lied quoten:

My sight finally returns

Only to see my hands covered with the innocent blood

Of those I stand before as an example

And I hold this ember in my heart

It reminds me of who I once was

It's the only warmth that I know

Ember of Your faithfulness

Ember of Your still small voice

Ember of embracing arms

Ember of rebirth to You my King

To You my King I offer up this ember

For the wind of Your Spirit to consume

Consumed by fire, consumed [2x]

Consumed to purge their blood from my hands

Ik heb er niet zoveel zin om de teksten van het album uit te leggen. Het zijn trouwens redelijk autobiografische teksten (van de vocalist).

Net zoals het bij de psalmen ook niet het geval is: christelijke teksten zijn niet louter en alleen 'Ik ben zo blij, halleluja' (x1000) teksten.

Ik vind het een mooi lied en ook een mooi album, zeker als je de achtergrond van die man kent, hele nare dingen die hij in zijn leven mee gemaakt heeft waarmee hij worstelde en in deze narigheid toch God vindt. Juist in die ellende is Hij er voor hem.

(Fifteen Rhema)

[...]

Manifestations of Your grace fill me

Revelations of forgiveness wounds healed by wounds

The Father's mercy

Peace beyond understanding love from You

That I don't deserve

Don't deserve [4x]

I shut my eyes I still my feelings

Feelings, feelings

Listening with closed eyes I rest in Your guidance

I rest in Your guidance

Trusting You

Sensing You I listen and hear

Abide in me [4x]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wees toch niet zo'n vrijgemaakte mierenn**ker.

Ja, artikel 31 gaat nu gewoon eenmaal over het hanteren van de taalregels. yes.gif

Oja, voor de topicstarter, je moet eens Vomitorial Corpulence luisteren, als je het toch hebt over grunten in een christelijke band. Dat is wel de extreemste grunt in een christelijke band die ik ben tegengekomen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grunten kan leuk zijn, maar ook heel irritant.

Zo vind ik paramaecium snel irriteren, of eigenlijk meteen, maar de death growls in slechtvalk(storms enzo) vind ik geweldig smile.gif

Dus het ligt er net aan hoe en wanneer het gebracht wordt in combinatie met de muziek.

En inderdaad dat geschreeuw van kutless is meer een scream.. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

rare poll weer, Het kan toch ook niet christelijk maar wel mooi zijn. Of Wel christelijk, niet mooi maar ook niet hoofdpijnopwekkend? Pff, hebben die mensen geen middelbare school gedaan ofzo? Daar leer je toch enquetes opstellen en hoe je een meerkeuze vraag maakt daarbij? pff... En hoe kun je nou christelijk geluiden uit brengen? Door te bidden voordat je het zegt? DAt wordt een sloom liedje dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ok. Dank jullie wel dan om dat uit te leggen
puh2.gif
Verder, ik vind het vreselijk en zou er nooit naar luisteren xD

Alleen een beetje bij kutless. Maar dat komt ook meer beetje in de richting van screame (A)
puh2.gif

God bless!!! =D

Goed zo! Vooral luisteren. Dan wen je vanzelf en ga je op betere muziek over. puh2.gif

Ik had vroeger ook niks met dergelijke manieren van geluid produceren. Die ZAO dat ik poste: toen ik het voor het eerst luisterde was het me veel te hard. Maar na een tijdje andere muziek te hebben geluisterd die ook niet heel soft was en ik wel vet vond, kwam ik ZAO opnieuw tegen en sinds dien is het één van mijn favoriete bands.

Deze band is seculier, maar niet fout. Zat zelfs bij een christelijk label, het zelfde als kutless knipoog_dicht.gif. Deze band vond ik vroeger erg goed. Dit is hardcore(punk). Stretch arm strong. Als je het leuk vindt klinken, dan kan het misschien een leuk opstapje zijn voor de waardering van hardere muziek puh2.gif

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grunten moet je erg leren waarderen. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik de eerste grunts ging waarderen, ik denk bij de eerste twee albums van Sirenia, daar is het echt een toegevoegde waarde. In die tijd begon ik ook In Flames en Dark Tranquility te luisteren, vooral omdat de melodie en het ritme van die twee bands (en het genre an sich ook wel) erg mooi vind.

Ik vond die grunts alleen foeilelijk, na ongeveer 4 jaar ben ik onderhand over/om.. Power metal luister ik nog weinig, het is vooral doomdeath wat ik enorm waardeer en ik daar ook de grunts een toegevoegde waarde vind.

Het liefst heb ik echter dat mannen en vrouwen gewoon zingen, maar die (metal) muziek vind ik vaak net niet leuk genoeg (uitzonderingen daar gelaten) om heel erg veel te luisteren. Het liefst heb ik dus ook gewoon afwisseling..

Tipjes voor Lord Voldemort: Opeth, Scar Symmetry en Sirenia eens proberen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Grunten moet je erg leren waarderen.

link

Het lijkt steeds vaker van toepassing bij uitspraken op dit forum; maar het maakt niet uit wat voorn verschijnsel we nemen... hoe vaker je er mee in aanraking komt, hoe positiever je er over gaat denken.. begrijp alleen nooit waarom de uitspraak positief gezien dient te worden.. 'je moet het leren drinken' 'je moet het leren waarderen'... iets is in weze smerig, daar is schijnbaar iedereen het over eens, en alleen door er veel mee in aanraking te komen en jezelf te 'dwingen' ga je het waarderen.

Blijft toch apart. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid