Spring naar bijdragen

Leipe teksten


Aanbevolen berichten

Hoi,

Leipe teksten kennen we allemaal. Ik las pas christelijke teksten, behalve dat het me opviel dat het toch wel christelijk was, viel het me des te meer op dat het gewoon leip was.

Even als voorbeeld:

Hemorrhaging, festering, discharge of puss Disfunctional paralysing sickness of the bowel Rotting of internal and

intestinal tract Stenching putrefaction of abdominal puss Festering sin infects your carcass Poison seeps into your vains,

and your brain Sin fills your body with unwanted cancer, and you fill your body with pain Stop your body from its sinning

nature, you must turn to God for help Gangrenous puss in your brain, malignant abscess in your heart Festering excrement in

your body, hemorrhaging abscess in your mind Choked coronary artery, detatched brain nartrons Disfunctional internal organs,

discharged tumorous muck, and puss Malfunction of antibodies, meltdown of your brain Stop your body from its sinning nature,

you most turn to God for help.

Uiteraard hoort dit tekst zo te zijn aangezien het genre goregrind is(of grindcore), maar toch..

Wat vind jij hiervan, en ken je nog een paar voorbeelden?

Ben benieuwd.. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

we vragen op credible wel dat Engelse teksten vertaald worden. Nu is dat in het songtekstentopic geen probleem, maar nu is het zo dat je een topic opent over een songtekst, en daar het een en ander over zegt, en het lijkt mij dus redelijk dat je daar een (eventuele vrije) vertaling van maakt.

Oh, en mijn mening: Grindcore of niet, dat soort teksten vind ik over het algemeen niet smakelijk. Het zal wel grindcore-jargon zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de van Dale is leip:

onnozel, niet goed wijs.

Als dit dus letterlijk "leip" is kan het geen christelijke tekst zijn lijkt mij. Deze tekst komt bij mij een beetje over als shockmetal maar dan met een christelijk tintje. Niet echt mijn ding denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

we vragen op credible wel dat Engelse teksten vertaald worden. Nu is dat in het songtekstentopic geen probleem, maar nu is het zo dat je een topic opent over een songtekst, en daar het een en ander over zegt, en het lijkt mij dus redelijk dat je daar een (eventuele vrije) vertaling van maakt.

Ok, hier komt ie..

Inwendige bloedingen, wonden, uitstoot van pus

Niet werkende verlammende ziekheid van je darmen.

Rottend van binnen en je darmstreek.

Stinkende rotheid van pus uit je onderbuik.

Bijtende zonden infecteerd je karkas

Vergif druppelt in je aderen, en in je hersenen

Zonde vult je lichaam ongewild met kanker, en je vult je lichaam met pijn.

Stop je lichaam van je zondigheid, keer naar God voor hulp.

Afstervende pus in je hersenen, schadelijk abces in je hart.

Bijtende drol in je lichaam, bloedend abces in je gedachten.

Wurgende hoofdslagader, bijgevoegde hersen stukjes*

Niet werkende ingewanden, ontlaadde verkankerde** troep, en pus

Niet werkende imuunsysteem, je hersenen smelten

Stop je lichaam van je zondigheid,

keer naar God voor hulp.

* Woordenboek, freetranslation.com en google kende het woord nartrons niet. Ik ook niet, dus heb ik er stukjes van gemaakt.

**Het woord was tumorous, wat lijkt op getumorde, maar dat lijkt me geen goed nederlands woord; vandaar verkankerde.

Er zullen ongetwijfeld fouten inzitten, laat maar weten als je iets ziet. Maar zoiets staat er ongeveer..


Samengevoegd:

Quote:

Volgens de van Dale is leip:

onnozel, niet goed wijs.

Als dit dus letterlijk "leip" is kan het geen christelijke tekst zijn lijkt mij. Deze tekst komt bij mij een beetje over als shockmetal maar dan met een christelijk tintje. Niet echt mijn ding denk ik.

Ik dacht dat leip wel een bekend woord was.. maar nevermind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de van Dale is leip:

onnozel, niet goed wijs.

Als dit dus letterlijk "leip" is kan het geen christelijke tekst zijn lijkt mij. Deze tekst komt bij mij een beetje over als shockmetal maar dan met een christelijk tintje. Niet echt mijn ding denk ik.

Dit is nou typisch gore grind. Deze stroming is begonnen met de band Carcass, de mythe rond deze band was dat het in de jaren tachtig studenten Medicijnen waren die uit een medisch woordenboek allerlei vaktaal voor ziektes en lichaamsdelen in hun nummers verwerkten, voornamelijk de eerste paar albums.

Je hebt een paar bands die hun liefde voor grindcore en hun christen-zijn op deze manier vertolken in hun teksten. Volgens mij zijn zo goed als alle bands die dit doen op de Six Way Decomposition split die laats was uitgekomen met de bands Eternal Mystery, Vomitous Discharge, Engravor, Vomitorial Corpulence, Demonic Dismemberment en Flactorophia. Best wel een mijlpaal in de geschiedenis van de christelijke metal. Een statement dat je als gristelijke metal niet altijd een slechte imitatie van de black metal bands hoeft te zijn. De hele setting is anders, geweldadiger, bloederiger, minder zweveriger.

Als je van punk houdt is er een kans dat deze muziek wat vor je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt een paar bands die hun liefde voor grindcore en hun christen-zijn op deze manier vertolken in hun teksten. Volgens mij zijn zo goed als alle bands die dit doen op de Six Way Decomposition split die laats was uitgekomen met de bands Eternal Mystery, Vomitous Discharge, Engravor, Vomitorial Corpulence, Demonic Dismemberment en Flactorophia. Best wel een mijlpaal in de geschiedenis van de christelijke metal. Een statement dat je als gristelijke metal niet altijd een slechte imitatie van de black metal bands hoeft te zijn. De hele setting is anders, geweldadiger, bloederiger, minder zweveriger.

Ok, kijk het is mijn stijl niet, maar dat is death metal ook niet echt. Maar death metal vind ik wel kunnen als christelijke band zijnde, omdat daar de teksten in zekere zin getuigen van Gods liefde.

Als ik dit lees heb ik zo'n idee van hoe ver gaat mijn kennis van het medisch handboek.

Ze kunnen natuurlijk ook goregrind maken met "smakelijke" teksten.

Maar goed, ze zullen het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het is toch wel een vreemde manier van evangeliseren.. vind ik flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien moet je bij liefhebbers van grindcore niet aankomen met teksten als "shining happy people" en is dit juist de manier van evangeliseren die in die kringen aanslaat.

Deze band ken ik niet, Carcass overigens wel, maar ik kan alleen het latere werk waarderen waar ze niet meer zo "gore" zijn.

Het woord "leip" heb ik wel eens eerder gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid