Spring naar bijdragen

Getrouwd: valt het mee of tegen?


Aanbevolen berichten

Voordat je ging trouwen had je vast wel een beeld ervan. Misschien zag je tegen dingetjes op, of bekeek je alles door de roze bril, het zou allemaal geweldig worden. Hoe is dat nu je getrouwd bent? Valt het mee of valt het stiekem een beetje tegen? Is het moeilijker dan je dacht of leuker?

Ik eerst maar dan... Ik vind getrouwd zijn super leuk! Ik vind het heerlijk, gezellig, geweldig, gaaf en spannend. Tuurlijk hebben we wel eens onenigheid enzo, maar ik had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Ik was bang dat ik hem misschien zou verstikken, dat hij meer op zichzelf zou willen zijn, maar dat valt mee. We kunnen prima dingen alleen doen, maar zoeken elkaar ook steeds weer op voor een lekkere knuffel ofzo. En dan gesprekken over wanneer zwanger worden, kinderen, een eigen huis kopen, enz. dat is ook allemaal zo lekker spannend. Soms ben ik wel bang voor de tegenslagen die we vast gaan krijgen, maar gelukkig zullen we dat niet alleen hoeven doormaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is het tot nu toe hetzelfde knipoog_dicht.gif

Onze situatie is hetzelfde (we woonden al samen), onze plannen zijn hetzelfde en onze relatie is hetzelfde.

Het is wel leuk dat ik het nu over mijn man kan hebben ipv over mijn vriend widegrin.gif Maar dat is het dan ook. Voor de rest is er niet veel verschil. Natuurlijk is het officieel gezien allemaal definitiever geworden, maar voor mijn gevoel was het 4 jaar geleden al net zo definitief als nu...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn sinds gisteren een jaar getrouwd en ik vind 't heerlijk! Dag en nacht bij elkaar zijn (nou ja, niet constant natuurlijk maar wel veel meer dan eerst! smile.gif ), samen dingen doen, plannen maken. Wat jij schrijft, Lucky, vind ik erg herkenbaar! smile.gif Ik geniet ervan! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgend jaar zit er al weer 20 jaar op widegrin.gif Gewoon een kwestie van blijven ademhalen. Met veel kindertjes heb je ook geen tijd om ruzie te maken, hooguit over wat nu de beste aanpak is om een tijdelijk uit het gareel lopend pubertje weer op het juiste spoor te krijgen. Af en toe even tijd voor saampjes lekker eten. Kiddo's thuis met een patatje engel.gif Die zorgen dan heel lief voor een opgeruimde kamer, flesje wijn, zachte lampjes en wij bellen vlak voordat we weer op huis aan gaan, kunnen zij braaf doen of ze op tijd naar bed zijn gegaan.

Wat tegenvalt is 4 kinderen en 1 echtgenoot allemaalop dezelfde tijd hun kamer opgeruimd te laten zijn, zodat moeders in korte tijd met de poetslappen, zuiger en dweil er doorheen kan stormen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgend jaar zit er al weer 20 jaar op
widegrin.gif
Gewoon een kwestie van blijven ademhalen. Met veel kindertjes heb je ook geen tijd om ruzie te maken, hooguit over wat nu de beste aanpak is om een tijdelijk uit het gareel lopend pubertje weer op het juiste spoor te krijgen. Af en toe even tijd voor saampjes lekker eten. Kiddo's thuis met een patatje
engel.gif
Die zorgen dan heel lief voor een opgeruimde kamer, flesje wijn, zachte lampjes en wij bellen vlak voordat we weer op huis aan gaan, kunnen zij braaf doen of ze op tijd naar bed zijn gegaan.

Je vergeet nog: samen in dezelfde trainingspakken lopen. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons is er niet zoveel veranderd onderling. Wij hebben niet samengewoond, omdat mijn vrouw dat niet wilde, maar ook toen ze "erbij in kwam", bleef alles hetzelfde. En een huwelijk gaat altijd gepaard met ups en downs, dus no sweat...

Maar op de vraag van date met mijn vrouw, of date buitenshuis, hangt het volledig af van wat dat laatste dan is.

Vaak hebben mijn vrouw en ik een afspraak gemaakt, en dan worden we uitgenodigd voor iets en dan gaan we samen die kant op.

Maar ook als er belangrijke dingen zijn, dan kunnen die ook wel eens voor gaan.We zijn ook niet zoveel met zijn tweeen door de week. Ik ben 3 dagen in de week 's avonds weg voor koren en bands (waarvan 1 van de avonden zij mee is) en zij werkt twee avonden in de week. Voor ons is het weekend dan ook wel belangrijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeg, voor de getrouwden onder ons: wat laat je voor gaan, een avondje met man/vrouw, of afspraken buitenshuis?

In principe hoor ik hier, op de bank, bij mijn vrouw. Dus ik zorg altijd dat ik het grootste deel van mijn vrije tijd aan haar besteed. Maar het een sluit het ander niet uit. Er blijft genoeg tijd over om buitenshuis afspraken te hebben. knipoog_dicht.gif

Wat het huwelijk betreft: het valt me niet mee en niet tegen. Het gaat zoals verwacht. Ik kende m'n vrouw goed genoeg en had geen zware angstbeelden of roze dromen. Dat eerste had zij wel, dus haar is het meegevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat laat je voorgaan, een avondje samen of afspraken buitenshuis? Tja, dat hangt er vanaf wat het precies is... we zijn meestal 's avonds wel samen thuis, maar dan gaan we vaak ook ons eigen gang. In het weekend zitten we wel minstens 1 avond gezellig samen voor de buis. En dat zou ik niet zomaar willen inruilen voor een andere afspraak. Over het algemeen ben ik het liefst met m'n mannetje thuis. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat laat je voorgaan... soms het één, soms het ander!

Wij hebben 1 avond per week een avond samen die op de kalender staat - dan stoppen we de kids met een krentenbol in bed en gaan wij fonduen of patat eten voor een film of samen in bad of iets anders gezelligs. Komen er voor die avond "kansen" langs om iets met anderen te doen dan gaat dat over (uitzonderingen zijn natuurlijk altijd mogelijk).

Wij hebben allebei nogal veel activiteiten buitenshuis 's avonds (diensten, werk in de kerk, andere klusjes, afspraken met vrienden) dus zo'n avondje samen is erg fijn en nodig. Als we andere avonden samen thuis zijn rommelen we meestal allebei een beetje rond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was getrouwd, en dat viel vies tegen. Later heb ik nog eens jaaaren lang samengewoond, en dat beviel goed, tot die vorm van liefde over was. En nu? Nu wil ik niets liever dan trouwen, en eindelijk iedere dag thuis kunnen komen, en me thuis voelen. Een avondje samenzijn heeft dus sowieso mijn voorkeur!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid