Spring naar bijdragen

De (minst) leuk(st)e kerstliedjes!


Aanbevolen berichten

Happy Xmas (war is over), was een onderdeel van hun "War is over if you want it"- actie. Deze stond volledig in het teken van de Vietnam oorlog die toen in volle gang was. Ze waren enorm tegen de oorlog en wilden mensen bewust maken dat het in hun land misschien goed was, maar dat er (letterlijk) aan de andere kant van de wereld een verschrikkelijke oorlog plaatsvond.

Naast dat er een cynische toon in zit (I hope YOU have fun) is eht ook een lied waar enorm veel hoop doorheen loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

* hopeloos heeft de halve dag op het werk verplicht via internet Sky Radio Christmas geluisterd.

Nu ben ik helemaal in de kerststemming
widegrin.gif

Alle liedjes die Paultje minder leuk vind, vind ik helemaal goed
puh2.gif

Daar heb is Sky Radio niet voor nodig... En wat is er zo leuk aan dat kerstgezwijmel? Last Christmas staat al 5 jaar op een in de kersthitlijsten, waarom eigenlijk? Alleen maar omdat de meeste mansen van dat gezwijmel houden?...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft niet zo met gezwijmel te maken denk ik. In mijn geval niet tenminste. Het is meer de herkenning, het nostalgische ervan. Dat je als je Last Christmas hoort weet, het is weer bijna Kerst! En dat je er warme gevoelens bij krijgt enzo. Ook al is het nummer zelf niet hoog intellectueel. Dat hoeft toch ook niet puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Flappie zó vreselijk! boosrood.gif


Samengevoegd:

Quote:

* hopeloos heeft de halve dag op het werk verplicht via internet Sky Radio Christmas geluisterd.

Nu ben ik helemaal in de kerststemming
widegrin.gif

Wauw, eindelijk iemand die dat leuk vind. puh2.gif Mijn pappa werkt op de internet afdeling bij Sky Radio en was 'the christmas station' in oktober al zat (toen begonnen ze namelijk al met de voorbereidingen.. knipoog_dicht.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het heeft niet zo met gezwijmel te maken denk ik. In mijn geval niet tenminste. Het is meer de herkenning, het nostalgische ervan. Dat je als je Last Christmas hoort weet, het is weer bijna Kerst! En dat je er warme gevoelens bij krijgt enzo. Ook al is het nummer zelf niet hoog intellectueel. Dat hoeft toch ook niet
puh2.gif

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Ere zij God kan ook verschrikkelijk lelijk zijn

* zoveel vragen nu nog antwoorden denkt aan samenzang (lees tegen elkaar in schreeuwen) van koor en gemeente

Ligt er maar aan hoe het gezongen wordt.Een organist die aan het bonken is op het orgel en een protestantse gemeente die aan het gillen is ,doet dit prachtige gezang geen goed.Maar als de organist echt de zang met het orgel aan het beleiden is en de gemeente zingt met eerbiedige vreugde is het een vreugde om het Ere zij God te zingen. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid