Spring naar bijdragen

De (minst) leuk(st)e kerstliedjes!


Aanbevolen berichten

3 dagen nadat de Sint weer naar Spanje vertrokken was, waren de Sinterklaasspullen in de winkels alweer ingeruild voor die van de Kerst en lagen de resterende kruidnootjes in het aanbiedingenvak van de supermarkt. Daar en natuurlijk ook op de radio zijn de kerstliedjes ook weer de horen.

Van de modernste versies van 'Santa Claus is coming to town' tot 'Lonely this Christmas'

Wat is jouw favoriete kerstliedje en welk kerstliedje krijg je bij wijze van spreken moordneigingen van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik krijg van popliedjes die een kerstthema hebben moordneigingen.

Amen! Met stip op één natuurlijk 'All I want for Christmas'. Wat een vreselijk en kotsmakend lied zeg, alleen al dat het gaat over cadeautjes krijgen met Kerst, wat ik geen goed thema vind. Je mag iemand best iets geven maar dat is niet waar het om draait. Het mooiste Kerstlied ooit is volgens mij het Ere Zij God. Het herinnert mij aan Kerst in mijn kindertijd, als ik naast mijn vader in de kerk zat en het orgel mooi speelde, en we dan met z'n allen héél hard het Ere Zij God gingen zingen aan het einde van de dienst. Die verder overigens niet zo spectaculair was, maar dat LIED, dat was zo allemachtig prachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen
puh2.gif
.

Laat ik die nou hebben! De traditionele voorkeur heb ik trouwens nog steeds; ik ben zelf dan wel licht in de leer geworden maar ik waardeer een mooi oud kerkje met echte kansel met een dikke antieke Bijbel er op, dominee in traditionele toga en orgelmuziek enorm. Niets krijgt mij zo in de stemming als dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

voor JOU draait het daar niet om .. voor anderen weer wel, boeiend. Overigens zingt Mariah juist dat ze geen kadootjes wil, alleen d'r lover .. in zekere zin past het dus juist heel erg bij de boodschap van christenen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

voor JOU draait het daar niet om .. voor anderen weer wel, boeiend. Overigens zingt Mariah juist dat ze geen kadootjes wil, alleen d'r lover .. in zekere zin past het dus juist heel erg bij de boodschap van christenen
knipoog_dicht.gif

Ja maar het idee van een geschenk krijgen - zij het dan een persoon - met Kerst, vind ik niet zo tof. Zij het dan het geschenk van het licht, dat is natuurlijk goed. Maareh, tja, voor heel veel mensen draait het daar inderdaad wel en ik acht ze daarom niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen
puh2.gif
.

Waarom dat? Volgens mij hebben we dat ook weleens tijdens de Mis gezongen. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen
puh2.gif
.

Ere zij God kan ook verschrikkelijk lelijk zijn

* zoveel vragen nu nog antwoorden denkt aan samenzang (lees tegen elkaar in schreeuwen) van koor en gemeente

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid