Spring naar bijdragen

De (minst) leuk(st)e kerstliedjes!


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Omdat het een lied is om te bulderen in de eredienst. En ik weet niet of dat nu echt iets des Katholieks is.
widegrin.gif

Ik woon in Groningen met veel ex-protestanten in de parochie. Er wordt wel hard meegezongen ja. Het koor moet soms z'n best doen om er bovenuit te komen clown.gif

Nu ik eraan denk... Bij het refrein van de meeste liederen hoor je het koor sowieso niet... en dat is niet omdat zij zo zacht zingen... we hebben best een groot koor... bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

In principe wel

Hmm, misschien dan toch eens een eredienst met kerst scoren in een Gereformeerde Kerk. Het is toch atijd een beetje jezelf opvreten als niemand tegelijk inzet in een normale dienst. Voor een drummer die altijd nummers inzet en het ritme van elk willekeurig lied bewaakt is het zingen in een normale eredienst tergend. Ik zat er al eens aan te denken om stiekem een koebel of een tamboerijn mee te nemen, in ieder geval ietsmet klinkende cimbalen, maar gewoon iets om ze tegelijk te laten inzetten. Argh!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
- Last Christmas (Wham)

*zucht* Ik denk dat mijn taalgebruik voor dit nummer niet geschikt is voor Credible! Ik vind het een ongelooflijk............. oke, een lomp nummer engel.gif

Ik heb niet 1 nummer dat ik het mooist vind, ik denk dat ik van traditionele kerknummers hou. Het liefst een nummer met meer stemmen, prachtig vind ik dat. Ook het meespelen van die stemmen met de dwarsfluit vind ik erg leuk om te doen!

Wat ik echter wel erg jammer vind als ik aan die traditionele liedjes denk, is dat er tegenwoordig op dezelfde wijs, andere woorden worden geplakt....

Zing ik op mijn werk van kling klokje met de tekst uit de kerk, brullen mijn stagiaires dat het zo niet moet nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

mm, ik hoop dat ik je niet op je hart trap, maar, nee, dit zal nooit mijn favoriete kerstliedje worden.

Oh, dat begrijp ik goed hoorwidegrin.gif. Nu was dit overigens niet de beste uitvoering die ik gehoord heb, maar goed, zoals ik al zei, ik vermoed dat je een gereformeerde achtergrond nodig hebt om dit te kunnen waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Oh, dat begrijp ik goed hoor
widegrin.gif
. Nu was dit overigens niet de beste uitvoering die ik gehoord heb, maar goed, zoals ik al zei, ik vermoed dat je een gereformeerde achtergrond nodig hebt om dit te kunnen waarderen.

Ik vrees het ook. Ik zette het hier aan, en mijn vrouw vroeg meteen wie er dood was. Dat zegt wel genoeg over hoe het in ons Brabants-katholieke huishouden viel widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
mm, ik hoop dat ik je niet op je hart trap, maar, nee, dit zal nooit mijn favoriete kerstliedje worden.

Hehe, maar dit lied met 4 stemmen is echt prachtig dan is het zoooooo anders... Op deze manier vind ik het een tikkeltje saai bloos.gif

Ik heb alleen niet zo'n prachtig filmpje ervan... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zei al dat de uitvoering te wensen overliet
clown.gif

Dat is nogal een understatement... het is vreselijk langzaam, mensen zingen vals, en de organist denkt dat hij belangrijk is en zoveel mogelijk registers moet open trekken.

Het wordt niet mooi door het hard te brullen, je moet het zingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ere zij God kan ook verschrikkelijk lelijk zijn

* zoveel vragen nu nog antwoorden denkt aan samenzang (lees tegen elkaar in schreeuwen) van koor en gemeente

omg ja idd.. klinkt zo ontzettend hysterisch .. net zoals dat snelle gedeelte bij 'ere zij God' .. eerst gaat het heel sloom en zacht, en dan komt 'in de mensen, een welbehagen' en dan gaan ze ineens keihard schreeuwen.. dis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hekel aan vrijwel alles rondom kerst, inclusief de meeste muziek. Wel kan ik - dankzij mijn orthodox-protestantse achtergrond denk ik - liederen als het 'Ere zij God' en 'Komt Allen Tezamen' waarderen. Verder is het Trans-Siberian Orchestra gewoon tof omdat het goede muzikanten zijn (bijvoorbeeld: link die vrouw kan echt erg goed zingen). Vroeger luisterde ik regelmatig naar Bunch Of Believers, een skaband, die een album hebben uitgebracht met allemaal skaversies van bekende kerstnummers. Ik kon geen filmpje vinden helaas. smile.gif Leuk was dat wel. Een of andere foute praiseband probeert hier (http://nz.youtube.com/watch?v=JQKU9Eofvb0) Bunch Of Believers na te doen.


Samengevoegd:

O, en nog een van het Trans-Siberian Orchestra.


Samengevoegd:

En nog maar een: link


Samengevoegd:

En speciaal voor Cornelius van Wijck: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werkelijk de pest heb ik aan; "Stille Nacht" (met protestantse tekst helemaal!), "Happy X-mas", "Wonderful Christmas Time", "Ere zij God", en dat soort gespuis.

Heerlijk vind ik, meteen op nummer één; "Transeamus"! Verder hou ik van Duitse kerstmuziek, de kerstmuziek van Corelli, ik heb een aantal hele leuke rockabilly-cd's met kerstmuziek, de cd van Amy Grant vond ik altijd geweldig, net als die van Dolly Parton, Patty Loveless' kerstcd vind ik heerlijk sfeervol, Diamond Rio, mijn favo band, viel daarentegen erg tegen vorig jaar. Tot nu toe vind ik kerst een mislukt feest; allerlei heidenen en andere ongelovigen bezetten de kerken, waardoor de wekelijkse kerkgangers geen zitplaats meer hebben. En dat schijnheilige gedoe over 'gezelligheid' en 'vrede op aarde' geeft me helemaal een misselijke smaak in mijn mond. Maar... dit jaar vier ik het voor het eerst met mij Duitse Schatz. Misschien dat zij in mij het kerstvuur weet te ontsteken. Ze heeft immers al zoveel in mij weten losmaken afgelopen jaar...

En verder vind ik, dat de gedachte achter Kerst, namelijk ,dat God in de gedaante van zijn eniggeboren Zoon op aarde is neergedaald, het hele jaar moet worden verkondigd, en niet worden verwaterd tot een vreetfeest met lichtjes en cadeautjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind bijna alle kerstmuziek wel leuk... zelfs Last Christmas kan ik vrij lang pruimen voor het me de strot uitkomt. Maar Flappie hoef ik nooit meer te horen! Stom lied boosrood.gif

Fairytale of New York vind ik een erg leuk lied. Hoe het zo omslaat in sfeer, super!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Happy Xmas (War is over) van John Lennon is wel kewl. Op de een over andere manier komt dat zinnetje "And I hope you have fun" erg cynisch op me over en dat maakt het juist leuk.

m.i. is het ook erg cynisch...

(ik heb vandaag een presentatie gedaan over dat liedje widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid