Spring naar bijdragen

Seks binnen de Islam


Aanbevolen berichten

Laatst had ik op tv een film gezien.

Het kwam er op neer dat een islamitische vader, met een dochter en een zoon, bij hem thuis een pakje candooms vond.

die had zn dochter laten slingeren.

Dat was ook het eerste waar vader aan dacht en stond op het punt bloedheet te worden.

Broer en zus kijken elkaar aan (wisten het van elkaar) en de broer pakt het pakje uit zijn vader zijn hand en het was opeens niet zo erg meer, onmdat het van die jongen zou zijn.

Nu was mn vraag of er echt zo'n verschil is binnen de Islam wat seks betreft. Was dit een verkeerd beeld wat geschept wordt, of worden meisjes heel erg beschermt en mogen jongens hun gang maar gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Laatst had ik op tv een film gezien.

Het kwam er op neer dat een islamitische vader, met een dochter en een zoon, bij hem thuis een pakje candooms vond.

die had zn dochter laten slingeren.

Dat was ook het eerste waar vader aan dacht en stond op het punt bloedheet te worden.

Broer en zus kijken elkaar aan (wisten het van elkaar) en de broer pakt het pakje uit zijn vader zijn hand en het was opeens niet zo erg meer, onmdat het van die jongen zou zijn.

Nu was mn vraag of er echt zo'n verschil is binnen de Islam wat seks betreft. Was dit een verkeerd beeld wat geschept wordt, of worden meisjes heel erg beschermt en mogen jongens hun gang maar gaan?

Volgens mij is het allebei fout, maar als je voor de minste van de twee kwaden moet kiezen, is het de jongen knipoog_dicht.gif snap je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga naar debiliotheek in de buurt, en leen het boek; "Allah houdt niet van vrouwen". Dun boekje, snel te lezen, geschreven door een moslima. Lees ook eens het boek over Islam, vrouwen en sexualiteit van Abdulwahid van Bommel. Kweetzoniemeer hoe het precies heet.

En verder geldt gewoon de regel, dat mannen veel meer waard zijn dan vrouwen. Maar ach - ik heb zoveel ervaring met moslims, dat ik weet dat er enkele goede mensen tussen zitten. Die zijn niet bedorven door de Islam. Verder geloof ik, dat de Islam intrinsiek gevaarlijk is. Vergelijk bijvoorbeeld het percentage kruistochtjaren binnen het christendom met het percentage jihadjaren binnen de islam. Om het tot een makkelijk rekensommetje te maken, mag je beginnen bij Mohammed (zo uit het hoofd 632), en doorgaan tot en met het jaar 2008 Osama en zijn rakkers. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu was mn vraag of er echt zo'n verschil is binnen de Islam wat seks betreft. Was dit een verkeerd beeld wat geschept wordt, of worden meisjes heel erg beschermt en mogen jongens hun gang maar gaan?

Misschien is het handig die vraag te stellen binnen een serieus islamitisch forum waar mensen er verstand van hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien is het handig die vraag te stellen binnen een serieus islamitisch forum waar mensen er verstand van hebben.

Dat is denk ik een goed idee, ik denk niet dat er hier veel christenen zijn die een goed antwoord kunnen geven op deze vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een ethnographie die ik laatst gelezen heb over een islamitisch volk was het uitgangspunt ook heel erg dat de vrouw aantrekt en de man wordt aangetrokken. De man heeft hierin de actieve rol. Daarnaast waren in dat volk de mannen veel meer ontwikkeld in westerse zin dan de vrouwen én is een vrouw de helft waard dan wat een man is.

Misschien kun je deze gegevens ietwat veralgemeniseren en generaliseren en dan zou je een antwoord kunnen hebben op je vraag. Ik weet alleen niet zeker of dat correct is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dat heeft iig niks met de Islam te maken. In de Koran wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen als het gaat om de straf voor overspel.


Samengevoegd:

Quote:

én is een vrouw de helft waard dan wat een man is.

Waar was dat op gebaseerd dan? Of doel je op de verdeling van de erfenis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit een documentaire gezien (ik weet niet van wie, van wat, wanneer of waar) over de gedachten en ideeën van seks bij jongens en meisjes. Daar kwamen ook 'allochtonen' aan het woord (of hoe je het ook politiek-correct uitdrukt, er werden ook 'moslims' geïnterviewd.

Wat ik best opvallend vond dat jongens vaak zeiden (zowel moslim, als niet) dat ze het liefst een maagdelijk meisje hadden omdat die nog niet 'vies' was. Dit werd geassocieerd met 'de bepaalde substantiën die bij een vrouw naar binnen gaan'). De personen in kwestie vonden het totaal anders dat een jongen maagd was, dat moest je heel anders zien blijkbaar. Want daar gaan die 'substantiën' niet naar binnen, maar komen naar buiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Euh, laten we neit vergeten dat nog heel recent en in sommige christelijke groepen de maagdelijkheid van met name meisjes erg belangrijk wordt geacht. Tuurlijk, de jongenhoort het eigenlijk ook niet te doen, maar dat wordt toch vaak minder erg gevonden. De dubbele moraal is er in Nederland ook nog steeds.

Heb je een groepje jongens wel eens over meisjes horen praten. Hollandse jongens dus, voor alle duidelijkheid. Dat meisje dat al eens met een jongen naar bed is geweest versieren ze graag, maar alleen voor de lol, om te zien of ze haar ook zo ver kunnen krijgen... Laatst nog in de bus. Die en die is makkelijk te versieren. Die en die is een leuke meid maar je krijgt niks gedaan...etc. Die en die moet je niet hebben joh, daar zijn al zoveel overheen gegaan... Gatver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Euh, laten we neit vergeten dat nog heel recent en in sommige christelijke groepen de maagdelijkheid van met name meisjes erg belangrijk wordt geacht. Tuurlijk, de jongenhoort het eigenlijk ook niet te doen, maar dat wordt toch vaak minder erg gevonden. De dubbele moraal is er in Nederland ook nog steeds.

Inderdaad. Daarnaast kun je je afvragen of het niet een algemeen verschijnsel is dat ouders hun dochters meer beschermen qua seks zeg maar. De maagdelijkheid van de dochter is belangrijk, zij kan tenslotte per ongeluk zwanger raken en is dan niet meer huwbaar. Als de zoon per ongeluk een meisje zwanger maakt, is hij nog te redden; hij kan het meisje laten barsten, zeggen dat hij van niks weet en is dan nog huwbaar. Ik heb althans sterk dat vermoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarnaast is het ook zo dat er vaak wordt gezegd dat meisjes seksueel kwetsbaarder zijn. Voor de meeste mannen is de seksuele daad vaak minder ingrijpend dan voor veel meisjes. Een man kan er redelijk soepel overeenstappen terwijl het voor een meisje echt heel ingrijpend kan zijn. Vooral de eerste keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat heeft iig niks met de Islam te maken. In de Koran wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen als het gaat om de straf voor overspel.


Samengevoegd:

[...]

Waar was dat op gebaseerd dan? Of doel je op de verdeling van de erfenis?

Alles wat ik zei heb ik uit het desbetreffende boek, je kunt ook iets minder snauwen btw, ik deel alleen maar wat ik er van denk te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

oh my god.. dat zit ik dan 10 keer over te lezen of het niet verkeerd overkomt.

Maar goed, inhoudelijk; en ik type nu ook maar gewoon hoe ik het wil, want het is toch nooit goed dus als het verkeerd overkomt ; zo bedoel ik het niet; Ik begrijp dat je het uit het desbetreffende boek hebt, maar ik vroeg me dus af waar dat dan op gebaseerd was.. ik bedoel ; wat stond er verder nog omheen zeg maar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Met 'dat is iig niet zo' reageerde ik op de vraag van MisterL. (deze; 'Nu was mn vraag of er echt zo'n verschil is binnen de Islam wat seks betreft.') . Oh ik zie nu dat mijn bericht onder de jouwe staat, dus ik snap dat je het zo opvatte..

Oke, maar een statement als 'de vrouw is de helft minder waard dan de man' komt toch ergens vandaan? Wordt dat niet onderbouwd? Ik ben er gewoon benieuwd naar omdat het kan zijn dat ze dat baseren op de regels als het gaat om de verdeling van een erfenis. Een vrouw krijgt dan namelijk de helft minder dan van wat de man krijgt. Maar daar zijn hele logische redenen voor, en het betekent niet dat de vrouw ook minder waard is dan de man. Een stiefzus krijgt ook minder dan een volle zus volgens Nederlands recht, maar daar verbinden we ook niet de conclusie aan dat ze minder waard is. Maar goed, mss baseren ze het nog ergens anders op.. dat weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ja.. Ook daar is op zich een acceptabele verklaring voor, maar hoe dan ook; ik vind niet dat je daarom kunt zeggen dat een vrouw de helft minder WAARD is. Mannen en vrouwen hebben gewoon verschillende rechten en plichten, ze zjn immers ook niet gelijk. Maar dat heft elkaar wel op. Een kind moet bijv. zijn moeder 3 keer meer eren en vriendelijk behandelen dan zijn vader. Een vrouw mag alles wat ze verdiend voor zichzelf houden, terwijl een man verplicht is om alles te delen met z'n gezin. Een vrouw is zelfs niet verplicht om mee te werken in het huishouden, als ze wil kan ze de hele dag relaxen en shoppen van het geld van d'r man. big-smile.gif En zelfs al is het niet allemaal precies tegen elkaar afgestreept, en heeft de 1 meer rechten dan de andere.. zolang mannen en vrouwen maar allebei evenveel kans hebben op vergeving van God en dus om in de hemel te komen maakt het naar mijn mening niet zoveel uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja.. Ook daar is op zich een acceptabele verklaring voor, maar hoe dan ook; ik vind niet dat je daarom kunt zeggen dat een vrouw de helft minder WAARD is. Mannen en vrouwen hebben gewoon verschillende rechten en plichten, ze zjn immers ook niet gelijk. Maar dat heft elkaar wel op. Een kind moet bijv. zijn moeder 3 keer meer eren en vriendelijk behandelen dan zijn vader. Een vrouw mag alles wat ze verdiend voor zichzelf houden, terwijl een man verplicht is om alles te delen met z'n gezin. Een vrouw is zelfs niet verplicht om mee te werken in het huishouden, als ze wil kan ze de hele dag relaxen en shoppen van het geld van d'r man.
big-smile.gif
En zelfs al is het niet allemaal precies tegen elkaar afgestreept, en heeft de 1 meer rechten dan de andere.. zolang mannen en vrouwen maar allebei evenveel kans hebben op vergeving van God en dus om in de hemel te komen maakt het naar mijn mening niet zoveel uit.

Jup, gesproken als een moslima bijna, maar tussen dit sprookje en de realiteit zitten opvallende verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Euh, laten we neit vergeten dat nog heel recent en in sommige christelijke groepen de maagdelijkheid van met name meisjes erg belangrijk wordt geacht. Tuurlijk, de jongenhoort het eigenlijk ook niet te doen, maar dat wordt toch vaak minder erg gevonden. De dubbele moraal is er in Nederland ook nog steeds.

Kun je wat concreter zijn over 'sommige christelijke groepen' want ik herken dit helemaal niet. Maar wellicht heb ik rondgekeken in de verkeerde christelijke hoek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kun je wat concreter zijn over 'sommige christelijke groepen' want ik herken dit helemaal niet. Maar wellicht heb ik rondgekeken in de verkeerde christelijke hoek
knipoog_dicht.gif

Dus het is in geen enkele christelijke groepering het geval dat je gezeik krijgt als je sex voor het huwelijk hebt? Want daar gaat het uiteindelijk toch om?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid