Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe vervals je de identiteit van je buurman?

zorg dat hij zijn beurs 10 minuten alleen laat.

neem zijn sofinummer over en zijn rekeningnummers, of vraag of je zijn id mag zien en onthoud de nummers die je nodig hebt.

daarna bel je de banken en doe je je als hem voor.

je vertelt dat je bent verhuisd en laat zijn post ergens anders aankomen( bij jou)

vervolgens bel je een dag later en zeg je dat je je beurs kwijt bent en dat je een nieuwe pinpas nodig hebt.

daarna ga je naar link en doe je een aangifte van een verloren paspoort, je voordoend als de buurman...

je print de aangifte uit of laat hem faxen of bezorgen.

je gaat ermee naar de gemeente en neemt zijn id over met een simpele verwisseling van foto's.daarna als hij zeikt zeg je dat je hem nooit gezien hebt ( nu gaat dat niet met je buurman, maar het gaat om het idee)

en laat je zijn pas met jouw foto zien.

Als hij een credit card heeft pluk je die via het internet, door het nummer en het getal onder aan het pasje in te voeren in webwinkels.

Hij wordt opgepakt wegens poging tot Id fraude en jij zit hoog en droog op zijn centen te teren.

Deze fictieve buurman kon U zijn.

Nog een om de discussie een beetje op te smukken:

Jan heeft het met een vriendin over privacy en veiligheid.

de vriendin zegt: och ik heb niets te verbergen...wat maakt dat nu uit?

Jan zegt: Oke, Wanneer heb je voor het laatst gemasturbeerd, en aan wie dacht je toen?

vond je het lekker?

Je hebt toch niets te verbergen? Laat maar het achterste van je tong zien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wat voor het tv-programma Undercover in Nederland. Hoewel ik denk dat het sowieso strandt bij het aanvragen van een pinpas, omdat ze het al snel niet vertrouwen wanneer je handtekening maar een beetje afwijkt van hun "voorbeeld/origineel". Je krijgt gerust drie keer een brief terug met dat je handtekening niet overeenkwam. Nou is het natuurlijk niet zo moeilijk om een handtekening te falsificeren... Maar dit voorbeeld was meer om de vrij strenge richtlijnen wat betreft de veiligheid te illustreren.

Maar goed, ze zouden het eens moeten proberen voor zo'n tv-programma smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En een andere pinpas ook...

nee je laat je gewoon niet zien, je doet alles achter de telefoon...


Samengevoegd:

Quote:

Maar, wil je nu beweren dat bij strengere regels je criminaliteit omtrent identiteitsvervalsing uit kunt roeien?

nee, alleen dat de huidige manier van doen het wel heel erg simpel maakt...ik kan jouw id overnemen en jou berooid achterlaten als ik je rekening nummer, volledige naam, geboortedatum en sofi nummer heb.Ik wil alleen duidelijk maken dat je moet oppassen aan wie je je id laat zien en waar je je beurs laat liggen.


Samengevoegd:

Quote:

Het is wat voor het tv-programma
Undercover in Nederland
. Hoewel ik denk dat het sowieso strandt bij het aanvragen van een pinpas, omdat ze het al snel niet vertrouwen wanneer je handtekening maar een beetje afwijkt van hun "voorbeeld/origineel". Je krijgt gerust drie keer een brief terug met dat je handtekening niet overeenkwam. Nou is het natuurlijk niet zo moeilijk om een handtekening te falsificeren... Maar dit voorbeeld was meer om de vrij strenge richtlijnen wat betreft de veiligheid te illustreren.

Maar goed, ze zouden het eens moeten proberen voor zo'n tv-programma
smile.gif

er zijn nog wel andere manieren te vinden om je gegevens te jatten.

met een creditcardnummer kan ik inkopen doen op jouw kosten.


Samengevoegd:

Quote:

Tegenwoordig moet iedereen inderdaad een handtekening ingeleverd hebben bij de bank.

die staat toch op de pin pas van degene die je jat.

Als je een beetje kan schrijven kun je zo iets ook wel omzeilen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar die kan je dan overschrijven
knipoog_dicht.gif

Nou, ik heb wel eens een overschrijving teruggekregen, omdat ik mijn eigen handtekening niet zo goed had gezet. En dan is die van mij ook nog eens übersimpel.


Samengevoegd:

Quote:

nee, je kopieert em gewoon in de tien minuten die je hebt
yes.gif

Dus er moet een kopiëerautomaat in de buurt zijn. Het is me allemaal wel erg riskant. Ik kan er thuis één hebben, maar dan moet ik toch wel met al die shit naar mijn eigen huis. Zul je zien dat die buurman me toch net ziet met zijn portemonnee.


Samengevoegd:

En dan is er nog een probleem. Stel, iemand jat inderdaad mijn identiteit. Heeft een paspoort met zijn eigen foto maar met mijn naam. Ik heb nog steeds mijn eigen paspoort. Ik ga daarmee naar de politie. Die zien dat dit het paspoort is dat jij opgegeven hebt als zijnde gestolen, want er staat een documentnummer op. Die zien ook dat de pasfoto met die van mij overeenkomt. Dan is het toch wel duidelijk dat jij een charlatan bent. Bovendien ben je traceerbaar, want de bank heeft je adres.

Het is misschien allemaal mogelijk, maar je zal er erg weinig aan hebben en het zal je allemaal alleen maar grote problemen opleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, nu moet je ineens ook andermans pinpas jatten! Dat vermeldde je eerst niet.

ja das waar, je hebt gelijk, maar ik bedoelde degene van wie je de ID jat...k heb het wat ongelukkig geschreven...maar jatten van de beurs is ook slim...hoewel je hem dan wel moet terugleggen wil de "buurman " niets door krijgen...als het kan hou je hem een dag ofzo...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nou, ik heb wel eens een overschrijving teruggekregen, omdat ik mijn eigen handtekening niet zo goed had gezet. En dan is die van mij ook nog eens übersimpel.


Samengevoegd:

[...]

Dus er moet een kopiëerautomaat in de buurt zijn. Het is me allemaal wel erg riskant. Ik kan er thuis één hebben, maar dan moet ik toch wel met al die shit naar mijn eigen huis. Zul je zien dat die buurman me toch net ziet met zijn portemonnee.


Samengevoegd:

En dan is er nog een probleem. Stel, iemand jat inderdaad mijn identiteit. Heeft een paspoort met zijn eigen foto maar met mijn naam. Ik heb nog steeds mijn eigen paspoort. Ik ga daarmee naar de politie. Die zien dat dit het paspoort is dat jij opgegeven hebt als zijnde gestolen, want er staat een documentnummer op. Die zien ook dat de pasfoto met die van mij overeenkomt. Dan is het toch wel duidelijk dat jij een charlatan bent. Bovendien ben je traceerbaar, want de bank heeft je adres.

Het is misschien allemaal mogelijk, maar je zal er erg weinig aan hebben en het zal je allemaal alleen maar grote problemen opleveren.

ja das waar BM, daar heb je gelijk in. Ik zou het ook nooit doen, maar het is mogelijk ID's te jatten van mensen, al zou ik beter moeten uitzoeken hoe.maar wat moet ik met de id van een ander?

Maar t is wel leuk voor zo een tv programma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij hebt ook geen fantasie he nooo.gif

* Karin zag al allerlei spannende scenario's.

Wat bijv. ook kan is die portemonnee gewoon meenemen en later op de dag terug brengen onder het mom van : 'ik heb vanochtend je portemonnee gevonden'. Maar dan moet ie em natuurlijk wel op een openbare gelegenheid laten slingeren puh2.gif Of em door een verre kennis terug laten brengen, heb je nog minder kans gesnapt te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over welke pas hebben we het nu? Het paspoort? Dan moet je wel eerst weten waar dat bewaard wordt. En dan nog: als jij mijn ID jat, zul je ook mijn moeder moeten overtuigen dat je haar zoon bent. En zo zijn er nog tig mensen die voor de rechtbank zullen getuigen dat jij fake bent. Je komt er echt niet mee weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over welke pas hebben we het nu? Het paspoort? Dan moet je wel eerst weten waar dat bewaard wordt. En dan nog: als jij mijn ID jat, zul je ook mijn moeder moeten overtuigen dat je haar zoon bent. En zo zijn er nog tig mensen die voor de rechtbank zullen getuigen dat jij fake bent. Je komt er echt niet mee weg.

Das waar....maar het was leuk om over gedacht te hebben...jammer dat mijn flut-theorietje zo snel de grond is in geboord...maar helaas (of gelukkig) zo gaat dat onder wijs gezelschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je nou dus wel de identiteit van die ander héél snel aan neemt en die ander dan vermoord en laat verdwijnen. Dan heb je zijn plaats "ingenomen". Hoef je niet eens een ander adres op te geven (of wel?), kan je in zijn huis gaan wonen, hoewel familie en vrienden dan wellicht een keer langs komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk. Ten eerste slagen maar weinig mensen om een lijk te laten verdwijnen. Joran is een uitzondering. Ten tweede: zodra de familie het slachtoffer mist, zijn de rapen gaar. Want men komt er dan achter dat jij niet het slachtoffer bent en omdat jij wel zijn of haar identiteit hebt gestolen, zal je tenminste verdwijning van een lijk ten laste gelegd worden en waarschijnlijk ook gewoon moord, want daar is geen lijk voor nodig voor zover ik weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid