Spring naar bijdragen

Politieke rel rond Utrechtse band.


Aanbevolen berichten

Quote:

Gezien de indruk die Stairs to Nowhere bij mij heeft achter gelaten na een aantal ontmoetingen geloof ik niet geheel in hun onschuldigheid. Deze jongens weten echt wel de wetten en regels rond het kraken en betreden van oude panden.. Ik geloof daarom niet dat zij "zomaar" daar heen zijn gegaan en het filmpje "zomaar" op internet is gekomen.. maar dat is mijn mening..

en vraag me af.. zijn zij niet een beetje "te oud" voor kwajongens streken?

Kwajongenstreken zijn pas echt leuk als je ze wel overwogen doet. Daarnaast, ik zou gerust over een muurtje van een leuk pand klimmen om bijvoorbeeld foto's te gaan maken. Het is namelijk niet mijn intentie om daar iets te slopen en naar mijn gevoel handel ik dan behoorlijk in 'de geest der wet'.

Ja, ik zou dat ook doen als er een bord 'Verboden toegang' hing..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Kwajongenstreken zijn pas echt leuk als je ze wel overwogen doet. Daarnaast, ik zou gerust over een muurtje van een leuk pand klimmen om bijvoorbeeld foto's te gaan maken. Het is namelijk niet mijn intentie om daar iets te slopen en naar mijn gevoel handel ik dan behoorlijk in 'de geest der wet'.

Ja, ik zou dat ook doen als er een bord 'Verboden toegang' hing..

yes.gif Zeker, zou ik ook doen.

Sterker nog, ik maak soms wel eens foto's op plaatsen waar dat niet mag.

En als ik in een band zat die een show ging geven in een verloederende bouwval wat op papier al een halve eeuw geleden een bruisend cultuur fora had moeten zijn, dan zou ik daar ook zonder gewetensbezwaar aan mee doen. Zelfs al zou een ambtenaar vervolgens boos zijn omdat dit volgens artikel zus en zo verboden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oneens Sacerdos. Ik heb een keer bij mezelf ingebroken omdat ik mijn sleutels binnen had laten liggen en de deur achter me had dichtgegooid. Ik kan dat prima voor mezelf goedpraten.
puh2.gif

Al steek je je eigendom in brand je doet je best maar ,maar andersmans eigendom in brand steken zoniet inbreken is een misdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, grappig dat het overal "hot news" is.

Natuurlijk kennen ze de wetten, anders zou het toch geen leuke promotieactie zijn knipoog_dicht.gif Daarnaast hadden ze het er weken (maanden?) geleden al over... (Niet op internet hoor, maar in "real life")

Ik dacht dat hier de link met het Christendom zou worden gelegd en of het mag ofzo, omdat de band (deels) Christelijke achtergronden heeft. (De zanger komt hier in Utrecht in de vrijgemaakte kerk puh2.gif) en ze hebben afgelopen zomer toch ook op het Flevofestival gestaan?

Anyhow, ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden. Zou het zelf niet doen/durven, máár van die verlaten gebouwen hebben wel ongelofelijk veel sfeer (dus die mening deel ik met ze).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het best een toffe actie. 't is doodzonde dat zo'n mooie zaal als Vredenburg zo aan z'n einde komt. Heb er twee keer mogen zitten en dat was prachtig! Heb 't item op RTV Utrecht gezien en ik snap ze helemaal.

Daarnaast is Urban Exploring (wat Harm Jan zo te lezen ook doet) ontzettend leuk en levert prachtig beeldmateriaal op. Stuk beter dan dat zo'n gebouw staat te verpieteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je het zo ziet is er hier sprake van de Gebouwenbescherming in dezelfde zin als dat er ook een Kinderbescherming bestaat: een gebouw met een bepaalde "ziel" beschermen tegen mishandeling door haar "eigenaars". Op die manier bezien kan ik er wel sympathie voor opbrengen. Zo heilig als het gezin is, en zo fundamenteel als het belang van eigendom is voor het functioneren van de samenleving, er zijn uitzonderlijke situaties waarin die principes opzij geschoven mogen worden.

Net zoiets als (anti-)kraken, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Offtopic posts verwijderd



Tja, dat hier nou een politieke rel uit komt...
Het feit dat de band zo makkelijk binnen kon komen verbaast me vooral. Door een raampje? hamer.gif Zo'n concertzaal heeft toch ook waardevolle apparatuur binnen liggen, die had óók gejat kunnen worden.
In dat opzicht mag gemeente Utrecht wel blij zijn met deze band, drie maand later hadden ze een fortuintje uit kunnen geven aan nieuwe apparatuur.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Van de MySpace van Stairs To Nowhere:

AND IT'S FINISHED

Yesterday we talked to mr Harm "wethouder" Janssen, he gave us an official warning that we should never illegaly play in any government-owned building again, it was a nice talk. we shook hands and had some coffee and gave him an album. Let's close this media-overkilled chapter and focus more on the music, shall we? see you at the next show... thanks for listening.

En terecht! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

My gosh... wat heb ik toch een hekel aan die faq. In ieder geval:

En het is over.

Gisteren hebben we gesproken met Harm 'wethouder' Janssen. Hij gaf ons een officiële waarschuwing en gaf aan dat we nooit meer ongevraagd/illegaal in overheidsgebouwen mogen spelen. Het was een goed gesprek. We hebben handen geschud, dronken koffie en gaven hem ons album. Laten we dit door de media gehypte hoofdstuk afsluiten en ons weer gaan focussen op de muziek, oké? We zien jullie bij de volgende show, bedankt voor het luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid