Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Hoe denken jullie hierover? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Als jullie bang zijn dat als je alleen met iemand van het andere geslacht bent de ander gelijk gaat bespringen, dan lijken me die regels een goed idee. widegrin.gif

Ik zelf zou ze bij een relatie denk ik niet gelijk gaan voorstellen. Ik wil de ander kunnen vertrouwen.

Btw, stel je voor, je maakt zo'n regel en dan blijkt je vriendin er opeens achter te komen bi te zijn. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Prima afspraken! Voor mezelf heb ik ook regels dat ik nooit meisjes alleen op mijn kamer ontvang en dat soort zaken. Dan gaat het er niet om dat we elkaar meteen zouden bespringen want daar is geen sprake van.

Het heeft ook te maken met beeldvorming en het voorkomen van geroddel en schandalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben niet dat soort regels, meestal zeggen gewoon even tegen elkaar dat we even naar een vriend/vriendin zijn en dat is dan ook ok. Ik vertrouw Hananja geheel en al en die vrienden, tja ach.. Ze is heel wat mans en hoekt een gast gerust in puin in tegenstelling tot mij overigens.

Ik heb me overigens ook nog nooit jaloers gevoeld of iets dergelijks. Hooguit soms wat gefrustreerd als wij hadden afgesproken en de afspraak dan dubbel stond. Mja, dat is vooral stommiteit puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ergens zijn die regels wel goed denk ik, 'de kat niet op het spek binden' heet dat ook wel toch?

Ik ben overigens gruwelijk hypocriet hierin. Als mijn vriend naar een meisje gaat ben ik al snel jaloers, maar eigenlijk vind ik wel dat ik gewoon bij m'n beste vriend moet kunnen logeren puh2.gif (die ik overigens al járen ken en waarmee ik zelfs drie keer op vakantie ben geweest zonder dat er ooit wat gebeurt is puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laatste herken ik uit eerdere relaties, dat was meer andersom. Ik mocht van haar niet met andere vriendinnen wat doen en al helemaal niet alleen, maar zij wel met andere vrienden. Zelfs uit eten (wat ze met mij niet wilde, voedselallergie) gaan met een collega die verliefd op haar was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Also sprach Sacerdos. En ik ben het er niet mee eens. Regels zijn niks mis mee, zeker in het begin van een relatie als vertrouwen nog moet kunnen groeien. Later gaat zoiets vanzelfsprekender.

Ja daar zit wel wat in, wat jij nu zegt. Na een paar (of veel) jaren durf je gerust wel je hand in het vuur te steken voor die ander, maar in de eerste maanden... Ach ik weet het niet eens meer zo goed, maar ik denk dat ik toen niet zoveel vertrouwen had als nu. 't Is eigenlijk net als met geloof, dat wordt met de jaren ook groter.


Samengevoegd:

Quote:

Dat laatste herken ik uit eerdere relaties, dat was meer andersom. Ik mocht van haar niet met andere vriendinnen wat doen en al helemaal niet alleen, maar zij wel met andere vrienden. Zelfs uit eten (wat ze met mij niet wilde, voedselallergie) gaan met een collega die verliefd op haar was.

Klinkt als een leuke meid hoor. Not. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh maar ik ben net zo
clown.gif
Stikjaloers, maar wil wel zelf vrijgelaten worden. Al vind ik het ook wel fijn ergens als hij ook een beetje jaloers is (overigens, uit eten met iemand die verliefd op mij is zou ik niet doen en dát zou monsieur de vriend ook niet pikken geloof ik )

Een beetje jaloezie is o zo fijn, zolang het maar niet storend is. Dat uit-eten-met-iemand-die-verliefd-op-me-is zou mij een nachtje op de bank slapen opleveren, vrees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ook helemaal niet de behoefte om iets met een andere jongen te doen. Ik ga bijvoorbeeld wel dingen doen met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden. Maar ik ga niet alleen naar een jongen toe.

Wat ik erover denk: het zou mijn keuze niet zijn. Er zijn meerdere mensen van het andere geslacht die ik als vrienden beschouw. Dat is niet omdat het mannen zijn maar omdat ik veel om ze geef. Als ik vervolgens zou zeggen "jij bent man dus ik wil niet meer met je afspreken", zou dat dan niet bevestigen dat je die ander toch vóór alles als een potentiële partner ziet, of denkt dat die persoon jou zo ziet? Ik zou dat als een gebrek aan vertrouwen in de ander ervaren.

Ik ben een naïeve muts en heb tot twee keer toe, toen ik al samen was met mijn vriend, meegemaakt dat iemand meer van mij had gehoopt dan realistisch was. Toen dacht ik wel eens "... ik ga voortaan alleen nog maar om met vrouwen". Maar dat werkt natuurlijk ook niet zo en is ook nergens voor nodig. Natuurlijk is het goed om je bewust te zijn van dingen, maar het idee dat iedereen maar verliefd wordt op iedereen is toch meer van tv en een beetje puberaal. Overigens vind ik het eerlijk gezegd ook waanzinnig arrogant (óf juist onzeker) om te denken dat een man altijd meer van je zou willen. knipoog_dicht.gif

Ik laat mijn man overigens ook gewoon omgaan met wie hij wil en heb me nooit één seconde zorgen gemaakt over dingen die hij kan zeggen/doen als ik er niet bij ben.

Quote:

even voor de duidelijkheid.. Het is niet dat we elkaar niet vertrouwen. Juist wel. Maar die andere mensen vertrouw ik niet allemaal.

Wat zou er volgens jou dan kunnen gebeuren? Dat zo'n meid je vriend bespringt en hij "neeeeee, ik hou van mijn vriendin!" roept, maar er toch van alles gebeurt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben van mening dat als je een relatie hebt, je elkaar moet kunnen vertrouwen. Dat betekent dat mijn vriendin best op bezoek mag bij een andere jongen zonder dat er andere mensen bij zijn.

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Wat ik erover denk: het zou mijn keuze niet zijn. Er zijn meerdere mensen van het andere geslacht die ik als vrienden beschouw. Dat is niet omdat het mannen zijn maar omdat ik veel om ze geef. Als ik vervolgens zou zeggen "jij bent man dus ik wil niet meer met je afspreken", zou dat dan niet bevestigen dat je die ander toch vóór alles als een potentiële partner ziet, of denkt dat die persoon jou zo ziet? Ik zou dat als een gebrek aan vertrouwen in de ander ervaren.

Ik ben een naïeve muts en heb tot twee keer toe, toen ik al samen was met mijn vriend, meegemaakt dat iemand meer van mij had gehoopt dan realistisch was. Toen dacht ik wel eens "... ik ga voortaan alleen nog maar om met vrouwen". Maar dat werkt natuurlijk ook niet zo en is ook nergens voor nodig. Natuurlijk is het goed om je bewust te zijn van dingen, maar het idee dat iedereen maar verliefd wordt op iedereen is toch meer van tv en een beetje puberaal. Overigens vind ik het eerlijk gezegd ook waanzinnig arrogant (óf juist onzeker) om te denken dat een man altijd meer van je zou willen.
knipoog_dicht.gif

altijd niet, maar mss soms wel.. en sommige mensen nemen dat risico liever niet of vinden het sowieso al vervelend als de partner bij een andere man/vrouw is.. daar is verder niks arrogants of puberaals aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

altijd niet, maar mss soms wel.. en sommige mensen nemen dat risico liever niet of vinden het sowieso al vervelend als de partner bij een andere man/vrouw is.. daar is verder niks arrogants of puberaals aan.

Maar is dat dan iets om je bij neer te leggen, het vast te nagelen in regeltjes, of iets om tegen te strijden? Met misschien wat tijdelijke regels om het in goede banen te leiden?

Eventjes cor ad cor loquitur, kan je je voorstellen dat ik dit, wat je in dit hele topic wel tegenkom, nog erger vind dan strijden en dan falen? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een vriendin (vriendschap met een vrouw) die heel trouw is in de vriendschap en zich niet laat inperken door de relaties die ze in 20 jaar vriendschap met mij heeft gehad. Ik wil niets met haar (qua relatie), zij niet met mij en zo helder als dat voor onszelf is, heeft ze het ook altijd aan haar partners getoond. Ik ben geen bedreiging voor haar partners, ook niet als wij uit vriendschap samen een dagje op stap gaan, of uit eten (na een dagje wandelen of tijdens een vakantie), of naar een film of concert, of samen kamperen (dan hebben we ieder ons eigen tentje).

Ik heb groot respect voor haar, dat zij onze vriendschap zo respecteert, dat ze zich daarin nooit heeft laten inperken (soms sta ik zelf wat op de rem: even niet met haar op vakantie als een nieuwe relatie net vers is, dat vertrouwen moet dan nog groeien). Vriendschappen zijn één van de dingen die het leven leuk en waardevol maken, of dat nou met iemand van hetzelfde of het andere geslacht is, dat moet je je niet af laten nemen. En natuurlijk kan je ook wel eens wat samen met z'n drieën ondernemen, maar dat staat in de vriendschap niet voorop. Met haar partners heb ik geen band van 20 jaar lief en leed meegemaakt. - Wat niet wil zeggen dat ik altijd wel blij ben als ik het met die partners ook wel weet te vinden -

Ik snap eigenlijk niet dat mensen ervoor kiezen hun vriendschappen zo in laten perken door regels binnen hun relatie of door jaloezie van je partner. Je vriendschappen, dat is een deel van je identiteit, van wie je bent, daar zit een stuk geschiedenis is, dat laat je je toch niet afpakken? Ik ben in elk geval blij dat die vriendin van mij zich dat nooit heeft laten afpakken (en ik heb mij de vriendschap ook niet af laten pakken in de weinige tijd dat ik partners - soms van heel wantrouwende aard - heb gehad).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Dat zei ik ook niet.
smile.gif

Nee weet ik. smile.gif Die laatste zin was een beetje overbodig..

Alleen TS zei ook niet dat ze deze regels hadden omdat ze dachten dat iedereen altijd verliefd op ze werd.. dus ik wil maar zeggen; als je dit soort regels hebt hoeft dat niet te betekenen dat je denkt dat daadwerkelijk iedereen als een blok voor je valt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Maar is dat dan iets om je bij neer te leggen, het vast te nagelen in regeltjes, of iets om tegen te strijden? Met misschien wat tijdelijke regels om het in goede banen te leiden?

Eventjes
cor ad cor loquitur
, kan je je voorstellen dat ik dit, wat je in dit hele topic wel tegenkom, nog erger vind dan strijden en dan falen?
smile.gif

eerlijk? Nee..

Maar ik kan inmiddels wel begrijpen dat iemand vriendschappen zo belangrijk vindt dat het het risico nemen waard is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

eerlijk? Nee..

Maar ik kan inmiddels wel begrijpen dat iemand vriendschappen zo belangrijk vindt dat het het risico nemen waard is.

Nee, maar ik bedoel, dat er in de dagelijkse praktijk, in een 'gevallen samenleving' praktische regels misschien nog nodig zijn, daar kan ik inkomen. Maar dat die regels dan statisch blijven... Dat het geen manier is om erover heen te groeien. Staat dat niet ook naar elkaar toe een totale radicale zelfgave aan de ander in de weg? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Prima afspraken! Voor mezelf heb ik ook regels dat ik nooit meisjes alleen op mijn kamer ontvang en dat soort zaken. Dan gaat het er niet om dat we elkaar meteen zouden bespringen want daar is geen sprake van.

Het heeft ook te maken met beeldvorming en het voorkomen van geroddel en schandalen.

Geroddel is echter achterbaks en laag, en ik begrijp eigenlijk niet dat je je daar aan aan zou passen. Alhoewel het in jouw situatie wellicht meer gaat om beeldvorming van de Kerk, waardoor het belangrijk is om rekening te houden met wat mensen vinden.

Quote:

Dat laatste herken ik uit eerdere relaties, dat was meer andersom. Ik mocht van haar niet met andere vriendinnen wat doen en al helemaal niet alleen, maar zij wel met andere vrienden. Zelfs uit eten (wat ze met mij niet wilde, voedselallergie) gaan met een collega die verliefd op haar was.

Just for the record: dat was ik niet puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geroddel is echter achterbaks en laag, en ik begrijp eigenlijk niet dat je je daar aan aan zou passen. Alhoewel het in jouw situatie wellicht meer gaat om beeldvorming van de Kerk, waardoor het belangrijk is om rekening te houden met wat mensen vinden.

Dat is toch eigenlijk altijd wel het geval? Da's ook de reden waarom die christelijke bikerclub op bijeenkomsten van bikers geen bier drinken en weglopen als er erotische, blote of seksuele dingen besproken of opgevoerd worden(had ik gelezen tenminste).

Tenminste, iedereen die christen is vormt beeld over christendom. En het is volgens mij ook een goeie schop onder de hol om te voorkomen dat je je oog uit moet rukken in verband met verleidingen enzo.

Eigenlijk is de reden best wel christelijk als je hem zo benadert, tenminste met de goeie instelling, namelijk dat je een vertegenwoordiger bent van Christus op aarde. En daar hoef je niet eens een celibataire knakker te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ik weet het niet. Het is inderdaad goed om er rekening mee te houden dat je beeld van Christus uitdraagt hier op aarde, als christen. Maar ik heb het net wat te vaak meegemaakt dat je gewoon vrienden bent met iemand en je in zo'n roddelcultuur bevindt dat men op één of andere manier altijd denkt dat er meer speelt dan gewoon vriendschap. Misschien hangt het er dus ook vanaf in welke omgeving je zit. Maar ik blijf het onzin vinden om me aan te passen aan geroddel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid