Spring naar bijdragen

Compilaties


Aanbevolen berichten

Doet me denken aan de band Amok die op hun plaat Necro Spritual Deathcore een beetje hetzelfde doet. Uitro van een stuk preek, volgens mij uit een Relikaanse Kerk en een RK mis na hun muziek te zetten. Jammere is dat zij liedjes hebben waarin ze christendom en de holocaust in verband zetten. Maar technisch gezien is het dezelfde techniek. Doen wel meer black en death metal bands en dan voornamelijk in intro's.

Het concept wordt ook toegepast door Neophyte die gepraat van christenen gebruiken in Alles Kapot. Ik vond het wel grappig klinken; 'De Schepper wil rust in je hart brengen.' BOEMBOEMBOEMBOEM!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het concept wordt ook toegepast door Neophyte die gepraat van christenen gebruiken in Alles Kapot. Ik vond het wel grappig klinken; 'De Schepper wil rust in je hart brengen.' BOEMBOEMBOEMBOEM!

Da's de oprichter van 'Naar House' widegrin.gif

Ik weet zo even niet meer hoe de goede man heet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

sjonge jonge, wat zijn we weer positief. Het doet mij denken aan een jonge generatie die toch allemaal ipods hebben, en die nu op weg naar school het Woord van God horen, aangesproken worden en zich voornemen om anders te gaan leven!

Vervolgens op school komen, een gesprek hebben met iemand over het geloof en waar ze normaal zouden afhaken, nu aan diegene laten zien waarom diegene nou eigenlijk Jezus nodig heeft...

En waarom? Omdat die persoon vlak daarvoor is uitgedaagd door radicale volgelingen van Jezus. Pakweg 70 jaar later komt onze jonge iPod luisteraar in de hemel aan en ziet daar diezelfde klasgenoot naar hem toe lopen "Ik wilde je even bedanken dat je me toen het evangelie hebt uitgelegd..."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

sjonge jonge, wat zijn we weer positief. Het doet mij denken aan een jonge generatie die toch allemaal ipods hebben, en die nu op weg naar school het Woord van God horen, aangesproken worden en zich voornemen om anders te gaan leven!

Niets van dit alles, ik heb geen Ipod of iets aanverwants.

Quote:

Vervolgens op school komen, een gesprek hebben met iemand over het geloof en waar ze normaal zouden afhaken, nu aan diegene laten zien waarom diegene nou eigenlijk Jezus nodig heeft...

omdat die persoon vlak daarvoor is uitgedaagd door radicale volgelingen van Jezus. Pakweg 70 jaar later komt onze jonge iPod luisteraar in de hemel aan en ziet daar diezelfde klasgenoot naar hem toe lopen "Ik wilde je even bedanken dat je me toen het evangelie hebt uitgelegd..."

Tsja, nice story. Jammer alleen dat je ons nu direct beschuldigd van niet radicaal zijn, terwijl het gewoon mijn smaak niet is. Sjonge, ik wist ook niet dat jij onze mate van evangelisatie kan beoordelen aan de hand van onze mening over de nieuwste rage hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, alsof die compilaties de enige vorm van evangelie zijn waar die klasgenoot als enige mee in aanraking komt. widegrin.gif

Maar ik vind het voor de rest wel grappig hoor, ik zit alleen zelf ook liever met een normale preek podcast. Ieder zijn preek op formaat hoor. Ik moest alleen aan de combinatie van preken en muziek denken aan de black/death/terror/hardcore hoek. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet zoveel met de spiritualiteit die in de preken doorklinkt (ook niet echt met de preekstijl trouwens, maar dat is deels ook persoonlijk), maar het idee is best mooi. Je kunt zoiets natuurlijk ook met anderssoortige preken doen, gecombineert met andere muziekstijlen. Een mooie korte preek over rusten in God, gecombineerd met Taizé-gezangen bijvoorbeeld. Het kan dan best een aardig begin van de dag zijn, net zoals er ook andere bezinnende podcasts, vanuit allerlei kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moet ik me nu gaan verdedigen of snapt elke gemiddelde lezer wel dat ik niemand beschuldig...

Enfin, prima spul dus, die compilaties!

Ach ja, het lijkt voor zover ik weet wel wat op een Katholieke mis, maar dan op wereldse manier gepimpt. Ik bedoel, stukje gepraat, muziek erdoorheen, dat komt je regelmatig tegen in een Katholieke Kerk. Er is niets nieuws onder de zon. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Over smaak valt nu net heel veel te twisten.

Er valt wel meer over zinloze dingen te twisten.

Lekker weertje hè?

Maar het principe van compilaties is wel grappig, kijken of ik zelf ook eens zoiets kan maken, voor podcasts is het een ideaal systeem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vind je jouw smaak zinloos? Wil je er over praten?
apk_worry-rose.gif

* AndreasJ pakt gaat op de bank liggen

Het begon allemaal toen mijn hamster die ik had gekregen voor mijn 7de verjaardag was overreden tijdens de Tour De France...

De rest bewaar ik voor een ander topic, dit topic gaat over compilaties, niet over smaak. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb niet zoveel met de spiritualiteit die in de preken doorklinkt (ook niet echt met de preekstijl trouwens, maar dat is deels ook persoonlijk), maar het idee is best mooi. Je kunt zoiets natuurlijk ook met anderssoortige preken doen, gecombineert met andere muziekstijlen. Een mooie korte preek over rusten in God, gecombineerd met Taizé-gezangen bijvoorbeeld. Het kan dan best een aardig begin van de dag zijn, net zoals er ook andere bezinnende podcasts, vanuit allerlei kerken.

link

Zoiets? Dit is meer voor gebeden, maar erg rustgevend met Taizé muziek (o.a.) en ook een korte preek tussendoor. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet dan iemand promoten die ik goed ken en een warm hart toe draag, ze is bekend onder de artiestennaam Sela© en onder andere maker van de glossy Calvijn!

Ze heeft ook een soort 'Bootleg preken' gemaakt, volgens mij in samenwerking met haar broer (Looped Exodus, op myspace) en daar is dit uitgekomen:

link Ezekiel

link Habakkuk

link Isaiah

Vooral Ezekiel vind ik angstaanjagend mooi...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid