Spring naar bijdragen

Charisma


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik ben elke zondag bij de gemeente genaamd Charisma te Venlo-Blerick te vinden.

Er word vooral Gospel muziek gespeeld/gezongen,en je word daar ook echt gevuld met de liefde van de HEER.

Het is niet echt een hele grote gemeente,maar dat vind ik er juist zo geweldig aan,zo een familie-gevoel krijg je daar.

De preken vind ik ook erg bijzonder,maar dat komt denk ik ook,omdat de voorganger met zijn voeten op de aarde blijft staan.

Prijs de HEER dat hij me hierheen gebracht heeft,en mij de liefde gegeven heeft,waar ik zo lang op zoek naar ben geweest. Ik dank U HEER,door U voel ik eindelijk dat ik leef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

hoi Eef, kijk ook is in bovenstaand topic. dat is een algemeen topic waarin iedereen kan vertellen naar welke kerk hij of zij gaat.

zou je ook duidelijk willen vertellen wat je met dit topic wil? Wil je een getuigenis vertellen, een discussie of een vraag beantwoord zien? Dat is wel handig voor de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het om het familigevoel is is dat al zo fout en blijf dan maar thuis koffie drinken bij Oma en Opa met een Tompoes er bij. Men gaat naarde Kerk de Kerk dus om God te ontmoeten Hem de Aanbidden en ter Communie te gaan mits je met een ieder in vrede bent. En een gemeente is geen Kerk,maar een groep mensen die bij elkaar komen en wat invulling geven aan hun religieuz gevoel.Men gaat naar een parochie of gemeente in een geordende kerkgemeenschap ,om zijn/haar zonde te belijden,om daar vergeving van te krijgen,het Kyrie aan te heffen voor de nood der wereld eht Gloria te zingen ter Ere van de Heilige Drievuldigheid,te horen uit de Heilige Schrift drie lezingen,de overweging te luisteren en toe te passen op eigen leven.Met de Kerk van alle tijden en plaatsen het Geloof te belijden Nicea,voorbeden doen voorbeden doen ,en dan de Heilige Eucharistie,en aanschouwen en smaken Zijn Realis Presentia,daar gaat men voor na de Kerk,zowel bij Katholieken als een deel van de Protestanten.

Dit alles ook nog in het kader van de 12 Artikelen des Geloofs wat de hoeksteen is van dit Credibleforum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfft, kan het niet een keer klaar zijn met de eeuwige afzeikerij?

Ik vind het ontzettend fijn voor Eef dat ze een kerk heeft gevonden waar ze zich op haar gemak voelt en de preken haar aanspreken en dat ze daar ook nog God dankbaar voor is. Zegt dat alleen niet al dat het haar niet om zichzelf maar om God gaat?

Mijn gemeente is ook vrij klein, dat vind ik prettig. We zingen uit het LvdK, dat vind ik mooi. Krijg ik nu ook de vraag of ik er om mezelf heen ga? Of doe je dat dan net weer niet omdat je weet dat ik in een traditionele kerk kerk en je gewoon het charismatische even af wilde zeiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het om het familigevoel is is dat al zo fout en blijf dan maar thuis koffie drinken bij Oma en Opa met een Tompoes er bij. Men gaat naarde Kerk de Kerk dus om God te ontmoeten Hem de Aanbidden en ter Communie te gaan mits je met een ieder in vrede bent. En een gemeente is geen Kerk,maar een groep mensen die bij elkaar komen en wat invulling geven aan hun religieuz gevoel.Men gaat naar een parochie of gemeente in een geordende kerkgemeenschap ,om zijn/haar zonde te belijden,om daar vergeving van te krijgen,het Kyrie aan te heffen voor de nood der wereld eht Gloria te zingen ter Ere van de Heilige Drievuldigheid,te horen uit de Heilige Schrift drie lezingen,de overweging te luisteren en toe te passen op eigen leven.Met de Kerk van alle tijden en plaatsen het Geloof te belijden Nicea,voorbeden doen voorbeden doen ,en dan de Heilige Eucharistie,en aanschouwen en smaken Zijn Realis Presentia,daar gaat men voor na de Kerk,zowel bij Katholieken als een deel van de Protestanten.

Dit alles ook nog in het kader van de 12 Artikelen des Geloofs wat de hoeksteen is van dit Credibleforum.

Sacerdos; Een tompoes is hartstikke lekker worshippy.gif .

Verder; Eef heeft haar pad naar God gevonden, of beter, God heeft haar gevonden. Misschien een idee om dat te prijzen in plaats van als "fout" te bestempelen. Gebruik een ander topic eventueel om het familiegevoel te bespreken.

Eef; fijn dat je een plek hebt waar je je thuis voelt en God in je leven ervaart!

Edit: Eef, misschien is het wel een idee om aan te geven wat je precies wilt met dit topic/

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid