Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik vind het verbijsterend om te zien en horen dat de kerk (voornamelijk de RKK maar ook PKN en GKV) steeds meer afstand neemt van Israël en de kant kiest van Palestina en de moslimwereld.

Een goed christen met kennis van de bijbel zou toch beter moeten weten? De zegen ligt bij Israël, eeuwig verbonden met de levende God, tijdelijk verblind maar bewaard voor de eindtijd...

Gezegend wie Israël zegent, vervloekt wie Israël vervloekt.

Hoe zit het hier?

Wie steunt het volk van God?

Mijn eigen mening mag duidelijk zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik vind het verbijsterend om te zien en horen dat de kerk (voornamelijk de RKK maar ook PKN en GKV) steeds meer afstand neemt van Israël en de kant kiest van Palestina en de moslimwereld.

Dat vind ik ook triest, maar is dat per se een teken van antisemitisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent net zo eng als het CIDI, die elke vorm van kritiek op Israel als antisemitisme afdoet. Het is gewoon een feit dat tijdens de nakba Palestijnen uit hun huis gejaagd zijn, waardoor er nu honderdduizenden Palestijnen in ballingschap leven. De piratenstaat Israel is gewoon een zuiver voorbeeld van landje-pik.Overigens moeten ultraorthodoxe joden(Nee, niet de Nationaal-Religieuzen dus) weinig van de staat Israel hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* marlies heeft nog vrij weinig van antisemitisme in de kerk gemerkt

kom is met onderbouwing alsjeblieft?

1. Ik zie erg veel palestijnse vlaggen hier.

2. Bij navraag blijken steeds minder kerken zich met Israël bezig te houden.

3. De organisatie Pax Christi spreekt zich openlijk uit tegen Israël en steunt de Palestijnen.

4. De organisatie Pax Christi spreekt zich openlijk anti-zionistisch uit en heeft een vergadering bijgewoond van landen die vergaderd waren in Iran om zich uit te spreken over het 'probleem Israël'. Saillant detail is dat ook terroristische groeperingen hierbij aanwezig waren als ook leden van de Ku Klux Klan.

5. De Nederlandse staat neemt trouwens ook steeds meer afstand van Israël (CDA, CU,...)

Tja...ik let erop en houd het nieuws in de gaten dus het valt mij erg op...! Wil gewoon eens weten hoe het hier leeft...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het verbijsterend om te zien en horen dat de kerk (voornamelijk de RKK maar ook PKN en GKV) steeds meer afstand neemt van Israël en de kant kiest van Palestina en de moslimwereld.

Oh? Is Israël tegenwoordig een synoniem voor Jodendom?

Moet je tegen bepaalde ultra orthodoxe joden zeggen! Je weet wel, die groep die tegen de staat Israël zijn. (die geloven dat nl. eerst de Messias terug moet komen...)

Wist je dat het zionisme van oorsprong een seculiere beweging was?

Ten tweede, is het nu ook al antisemitisme als je vind dat Palestijnen dik de pineut zijn en Israël een aantal verkeerde dingen doet???

Ik vind dat je nogal erg extremistische ideeën er op na houdt als je kritisch zijn aan een land gelijk steld aan anti-semitisme. nooo.gif

Juist de christelijke koers van de laatste tijd vind ik verre van antisemitisch.

Quote:

Een goed christen met kennis van de bijbel zou toch beter moeten weten?

Dat je je naaste lief moet hebben idd. Dat is wat anders dan je naasten bombarderen en muurtjes om ze heen bouwen.

Quote:

De zegen ligt bij Israël, eeuwig verbonden met de levende God, tijdelijk verblind maar bewaard voor de eindtijd...

Oja? Ik dacht dat het ging om het volk Israël, niet om een staat die een halve eeuw geleden gesticht is.

En ook al zie je de terugkeer naar het beloofde land als het werk van God, dan nog lijkt het me volslagen verkeerd om dat zo te interpreteren alsof je geen kritiek zou mogen hebben op de politiek van een natie.

Of wou je zeggen dat de bijbel antisemitisch is omdat het af en toe flinke kritiek had op Israël? (Je weet wel, afgoderij, nare leiders, etc)

Quote:

Gezegend wie Israël zegent, vervloekt wie Israël vervloekt.

Hoe zit het hier?

Wie steunt het volk van God?

Mijn eigen mening mag duidelijk zijn...

Ja, je mening is duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je bent net zo eng als het CIDI, die elke vorm van kritiek op Israel als antisemitisme afdoet. Het is gewoon een feit dat tijdens de nakba Palestijnen uit hun huis gejaagd zijn, waardoor er nu honderdduizenden Palestijnen in ballingschap leven. De piratenstaat Israel is gewoon een zuiver voorbeeld van landje-pik.Overigens moeten ultraorthodoxe joden(Nee, niet de Nationaal-Religieuzen dus) weinig van de staat Israel hebben.

Toegevoegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh? Is Israël tegenwoordig een synoniem voor Jodendom?

Moet je tegen bepaalde ultra orthodoxe joden zeggen! Je weet wel, die groep die tegen de staat Israël zijn. (die geloven dat nl. eerst de Messias terug moet komen...)

Wist je dat het zionisme van oorsprong een seculiere beweging was?

Heb ik niet gezegd, jouw invulling...en uhm, ja dat wist ik.

Quote:
Ten tweede, is het nu ook al antisemitisme als je vind dat Palestijnen dik de pineut zijn en Israël een aantal verkeerde dingen doet???

En dat doet Palestina niet? Geen argument...

Quote:
Ik vind dat je nogal erg extremistische ideeën er op na houdt als je kritisch zijn aan een land gelijk steld aan anti-semitisme.
nooo.gif

Tja,...misschien was dat iets te zwart wit gesteld, neem ik terug en nuanceer ik tot: anti-Israël. flower.gif

Quote:
Juist de christelijke koers van de laatste tijd vind ik verre van antisemitisch.

Ik niet dus...

Quote:
Dat je je naaste lief moet hebben idd. Dat is wat anders dan je naasten bombarderen en muurtjes om ze heen bouwen.

Geldt dus ook voor Palestina dan...? Of was je die raketten en bomaanslagen vergeten?

Quote:
Oja? Ik dacht dat het ging om het
volk
Israël, niet om een staat die een halve eeuw geleden gesticht is.

En ook al zie je de terugkeer naar het beloofde land als het werk van God, dan nog lijkt het me volslagen verkeerd om dat zo te interpreteren alsof je geen kritiek zou mogen hebben op de politiek van een natie.

Maar waar blijft dan de kritiek op Palestina, Iran en andere landen die zich openlijk antisemitistisch uitspreken en ermee wegkomen?

Quote:
Of wou je zeggen dat de bijbel antisemitisch is omdat het af en toe flinke kritiek had op Israël? (Je weet wel, afgoderij, nare leiders, etc)

Dat is aan God en die is niet antisemitistisch... widegrin.gif

Quote:
Ja, je mening is duidelijk.

fffeeeeewww,....gelukkig maar. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Vraag dat maar aan onze christenzionist hier, die mij van antisemitisme beschudligd.

toegevoegd dan maar weer? rofl.gif

Shalom ook voor jou broeder! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er een hoop christenen zijn die gespeend zijn van politiek realisme en menen dat Israel moet ophouden haar burgers te verdedigen, er een erg rooskleurig en westers beeld van Palestijnen op nahouden en graag zien dat Israel haar Joodse identiteit opgeeft zegt niet dat ze anti-Israel zijn, of, beter gezegd, bewust anti-Israel zijn. Het geeft vooral aan dat ze naief en onwetend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niks engers dan een wannabe Jood. En dat zegt iemand met Joods bloed.Ik vind dat ergerlijk. En ik moet ook niks hebben van Hamas en Iran inderdaad, de radicale islam is ook gevaarlijk, dat zal ik nooit ontkennen. Het is goed dat er een Joodse staat is, maar de manier waarop het gebeurd is, verdient geen schoonheidsprijs. Overigens denk ik dat veel van het antisemitisme als reactie op het zionisme te herleiden valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Met die openingspost die jij hebt gemaakt laat je weinig ruimte of aanleiding voor andere indrukken, dude
knipoog_dicht.gif

Niet helemaal waar,...ik probeer erachter te komen wat anderen vinden/denken en vraag niet om een uitleg/interpretatie van mijn mening. Ik weet zelf wel wat ik vind broeder...


Samengevoegd:

Quote:

Dat er een hoop christenen zijn die gespeend zijn van politiek realisme en menen dat Israel moet ophouden haar burgers te verdedigen, er een erg rooskleurig en westers beeld van Palestijnen op nahouden en graag zien dat Israel haar Joodse identiteit opgeeft zegt niet dat ze anti-Israel zijn, of, beter gezegd, bewust anti-Israel zijn. Het geeft vooral aan dat ze naief en onwetend zijn.

AMEN!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om het maar even netjes te formuleren en jouw belediging te laten voor wat het was, hoe verantwoord jij uit christelijk perspectief de terroristische aanslagen van Irgun en Haganah in de beginjaren van het zionisme? Hoe verantwoord jij de aanval op Arabieren die daar al eeuwen woonden? Kijk in West-Jeruzalem hebben altijd al Joden gewoond, maar het is en blijft een Arabische stad, ook al is dat pas sinds een paar eeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Disagree. Voor er een staat Israel was hebben we een holocaust gehad en eeuwen van virulent anti-semitisme in Europa en de moslim wereld.

Al in de jaren 20 waren er onlusten tussen Arabieren en Joden, omdat de Joden een staat wouden oprichten op Arabisch grondgebied. De Holocaust is een tragedie, maar geen rechtvaardiging om een volk haar land af te pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om het maar even netjes te formuleren en jouw belediging te laten voor wat het was, hoe verantwoord jij uit christelijk perspectief de terroristische aanslagen van Irgun en Haganah in de beginjaren van het zionisme? Hoe verantwoord jij de aanval op Arabieren die daar al eeuwen woonden? Kijk in West-Jeruzalem hebben altijd al Joden gewoond, maar het is en blijft een Arabische stad.

Ik kan dat niet rechtvaardigen. Geef ik toe.

Hoe rechtvaardig jij alle terroristische aanslagen die zijn uitgevoerd op Israël de laatste 30 jaar? Kan je ook niet hè? Hoe rechtvaardig jij de Jom Kippoeroorlog, 6-daagse oorlog en de twee intifada's? Kan je ook niet!

Het is in en in triest, dat geef ik toe! cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om het maar even netjes te formuleren en jouw belediging te laten voor wat het was, hoe verantwoord jij uit christelijk perspectief de terroristische aanslagen van Irgun en Haganah in de beginjaren van het zionisme? Hoe verantwoord jij de aanval op Arabieren die daar al eeuwen woonden?

Politieke noodzaak voor het vestigen van een Joodse staat in een gebied waar Joden gehaat en geminacht werden.

Quote:

Kijk in West-Jeruzalem hebben altijd al Joden gewoond, maar het is en blijft een Arabische stad, ook al is dat pas sinds een paar eeuwen.

Het is geen Arabische stad en dat zal het ook niet worden. Dat daar een paar eeuwen Arabieren hebben gewoond laat mij in alle eerlijkheid koud.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Al in de jaren 20 waren er onlusten tussen Arabieren en Joden, omdat de Joden een staat wouden oprichten op Arabisch grondgebied.

Op Arabisch grondgebied? Vertel eens, wanneer was Israel Arabisch grondgebied?

Quote:

[...]De Holocaust is een tragedie, maar geen rechtvaardiging om een volk haar land af te pakken.

Dat is het ook niet, maar doen alsof de Arabieren anti-semitisch zijn door de staat Israel is kul.


Samengevoegd:

Quote:

Jawel hoor, de strijd om een verloren thuisland.

Dat kunnen de Joden evenzeer zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Politieke noodzaak voor het vestigen van een Joodse staat in een gebied waar Joden gehaat en geminacht werden.

Moet je dan de haat nog groter maken door Arabieren uit hun huizen te drijven? Is dat Gods wil?

Quote:

Het is geen Arabische stad en dat zal het ook niet worden. Dat daar een paar eeuwen Arabieren hebben gewoond laat mij in alle eerlijkheid koud.

Dan zegt dat veel over jouw rechtvaardigheidsgevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Moet je dan de haat nog groter maken door Arabieren uit hun huizen te drijven? Is dat Gods wil?

Weet ik niet en er was geen manier om daar een staat te vestigen zonder op een paar tenen te trappen. Veel land is overigens ook legaal gekocht van Arabieren.

[...]

Quote:

Dan zegt dat veel over jouw rechtvaardigheidsgevoel.

Nou en? Hoe jouw inschatting van mijn rechtvaardigheidsgevoel is vind ik nniet bijster relevant in deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid