Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

'Jezus redt' moet van dak van boerderij (eergisteren in Netwerk)

Wat vinden jullie hiervan? Ik moet zeggen ... de man heeft wel lef! smile.gif Er staat levensgroot 'Jezus redt' op zijn dak, en het is prima te lezen vanaf een drukke weg op enkele honderden meters afstand van het huis. Zelfs 's nachts, want dan staat er een grote schijnwerper op. Tja, van de ene kant vind ik het wel gaaf, dat lef om die boodschap zo letterlijk in de schijnwerpers te zetten. Maar het gaat ook wel weer erg ver ...

De documentaire gaf me ergens een gevoel van plaatsvervangende schaamte. Het is misschien net als vervelende reclame: het blijkt in de praktijk te werken, omdat het - blijkbaar - niet uitmaakt hoe een (product)naam in beeld komt. Maar of dat voor die ene Naam nou ook geldt ... bloos.gif Anyway, elders ben ik al door christenen op de vingers getikt daarvoor - ze kwamen met argumenten waardoor ik denk: oef, ík heb het lef niet!

Ik ben benieuwd wat men (christenen, atheïsten, noem maar op) er hier van vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Waarom moet het er er vanaf dan? Slecht voor de verkeersveiligheid ofzo? Ik ben ook niet zo van het keiharde evangeliseren, zou het zelf niet zo doen, maar ik vind het wel stijl van 'm eigenlijk.

Het moet eraf omdat de tekst volgens de gemeente niet in het landschap past en volgens de welstands- en woningwetregels te groot is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

13

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

engel.gif

Ja, dat is ook de tekst waar ik als eerste aan moet denken. Ik heb respect voor die man en misschien is het mooi als hij het tot aan de hoogste wereldlijke rechter uitvecht, maar dan blijft hij nog binnen de wet. Maar als hij zich boetes laat opleggen, bevindt hij zich niet meer op koosjer gebied, volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie het probleem niet zo.

Het enige probleem is dat de tekst volgens de regels te groot is.

Ik zou het zelf nooit zo doen, maar is er niemand die dit toch wel een soort van mooi vinden? Ik bedoel, ik denk dat de term veel mensen niets zegt, irritant kan zijn, niet werkt, etc. Maar dat zo'n man op een goede dag een grote pot verf pakt en uit gelovig enthousiasme zo'n tekst op z'n dak zet samen met zijn oudste zoon... daar kan ik wel om glimlachen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

woow 16 kinderen.. widegrin.gif

maar als jullie moeten zeggen 'God bestaat niet' om de overheid te gehoorzamen, dan doen jullie dat ook?


Samengevoegd:

Quote:

[...]Het enige probleem is dat de tekst volgens de regels te groot is.

Ik zou het zelf nooit zo doen, maar is er niemand die dit toch wel een soort van mooi vinden? Ik bedoel, ik denk dat de term veel mensen niets zegt, irritant kan zijn, niet werkt, etc. Maar dat zo'n man op een goede dag een grote pot verf pakt en uit gelovig enthousiasme zo'n tekst op z'n dak zet samen met zijn oudste zoon... daar kan ik wel om glimlachen.
smile.gif

ja ik ook wel .. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar als jullie moeten zeggen 'God bestaat niet' om de overheid te gehoorzamen, dan doen jullie dat ook?

Nee, dat niet (tenzij je een deel van psalm 53:2 citeert). Maar ik geloof wel dat we ons in eerste instantie aan de wet moeten houden. Zoals hiervóór terecht wordt opgemerkt, mag het wel als hij de tekst kleiner op het dak zet.

Maar ik redeneer zo: hij heeft nu een paar keer landelijke publiciteit gekregen waar we blij mee mogen zijn. Ik zou het nu weer weghalen en je storten op de 99% van andere evangelisatiemethoden in dit land die binnen de wet zijn (bijvoorbeeld een tekst op bussen knipoog_dicht.gif ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is alleen de vraag of zwart en wit kleuren zijn smile.gif

(Voor gevelreclame bestaat trouwens vaak aparte regelgeving. In bepaalde (winkel)gebieden zijn regels waarbinnen bepaalde reclame is toegestaan. Op het platteland zijn weer andere (bv. minder ruime) regels. De overheid wil bv. geen schreeuwende, neon-achtige reclame in het buitengebied smile.gif Anders staat straks het platteland vol met elkaar beconcurrerende teksten.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie het probleem niet zo.

Beter dan de straat op gaan en mensen lastig vallen...

Doordat wij de straat opgaan zijn reeds veel gemeenten opgericht voor allochtonen.

U kunt gerust in Europa gemeentes van Jehovah's Getuigen aantreffen in het Farsi,Chinees, noem maar...

Maar of dat de mensen tot die persoon gaan komen met die letters op het dak ,ik denk het niet.

'Gaat daarom..." heeft Jezus Christus gezegd.

Die letters op het dak kan je zowat vergelijken met klokkengeluid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me trouwens wel af waarom het dan weer wél toegestaan is om je huis met kerst met de meest belachelijke, omvangrijke, smakeloze, kitscherige lichtkunstwerken te versieren. Dat is toch ook contrasterend en past toch ook niet in het landschap?
widegrin.gif

Misschien dat daarvoor een oogje wordt dichtgeknepen, of dat het vanwege het 'tijdelijke karakter' wel mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Nee, dat niet (tenzij je een deel van psalm 53:2 citeert). Maar ik geloof wel dat we ons in eerste instantie aan de wet moeten houden. Zoals hiervóór terecht wordt opgemerkt, mag het wel als hij de tekst kleiner op het dak zet.

'in eerste instantie' .. het blijft allemaal vaag. Waar trek je de grens bij zo'n regel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me trouwens wel af waarom het dan weer wél toegestaan is om je huis met kerst met de meest belachelijke, omvangrijke, smakeloze, kitscherige lichtkunstwerken te versieren. Dat is toch ook contrasterend en past toch ook niet in het landschap?
widegrin.gif

Dat vindt ik trouwens ook voor plastische chirurgie, of over een hele andere boeg, alto's gelden.

Zou daar niet eens een welstandscommissie naar kunnen kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'in eerste instantie' .. het blijft allemaal vaag. Waar trek je de grens bij zo'n regel?

Het is inderdaad geen oudtestamentische wet. Het is de Heilige Geest die elke gelovige vertelt hoe in elke situatie kan/moet worden omgegaan met de verschillende schriftgedeelten die staan in Zijn Woord.

In eerste instantie moet de overheid worden gehoorzaamd, maar als de overheid recht tegen Gods wil ingaat, mag de overheid niet worden gehoorzaamd. De Heilige Geest vertelt wanneer dat het geval is. Om die reden waren christenen soms het Nazi-regime ongehoorzaam en verborgen en hielpen joden.

(En als dit de enige manier van evangeliseren zou zijn, zou ik er ook een principekwestie van maken en me tot het uiterste inspannen op deze manier te evangeliseren. Maar omdat deze man zijn tijd en geld ook op een andere manier kan inzetten om te evangeliseren, zou ik gebruik maken van andere methoden.

Óf hij kan het tot aan de hoogste rechter uitvechten, als hij denkt dat er een grote kans is dat deze hem uiteindelijk gelijk zal geven.)

Quote:

[...]

Dat vindt ik trouwens ook voor plastische chirurgie, of over een hele andere boeg, alto's gelden.

Zou daar niet eens een welstandscommissie naar kunnen kijken?

Ja, straks bepaalt deze commissie dat we er alleen nog maar als jou uit mogen zien smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Óf hij kan het tot aan de hoogste rechter uitvechten, als hij denkt dat er een grote kans is dat deze hem uiteindelijk gelijk zal geven.

In de reportage werd ook aan hem gevraagd of hij dit niet zag als strijdig met de overheid gehoorzamen. Toen zei hij dat 'de overheid' het Europese hof is en niet één of ander ambtenaartje daar in die gemeente. Dus zo hoog wil ie het blijkbaar gaan spelen party.gif En financieel denk ik niet dat hij 't schip in zal gaan, want ik schat dat er - als hij dwangsommen moet gaan betalen - wel her en der in het land extra gecollecteerd gaat worden in de kerken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik dacht ook wel dat hij door anderen financieel zou worden gesteund, of dat hij misschien zo'n goed lopend agrarisch bedrijf zou hebben dat hij die dagelijkse boetes wel zou kunnen betalen.

Het lijkt me inderdaad wel interessant als hij het daadwerkelijk tot aan het Europese Hof zou gaan spelen en het lijkt me mooi als hij daar wint smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

of dat hij misschien zo'n goed lopend agrarisch bedrijf zou hebben dat hij die dagelijkse boetes wel zou kunnen betalen.

Dat denk ik in ieder geval niet, want zo'n vetpot is het tegenwoordig niet voor de boeren. En bovendien heeft ie 16 kinderen! worshippy.gif <- Die smiley is vooral voor z'n vrouw flower.gif Inderdaad donaties van andere christenen, schat ik - als 't echt tot betalen gaat komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid